اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108146808620667
در دسترس نیست

لامپ هالوژن چیست؟ انواع چراغ هالوژن و کاربرد آن

کد: 140108146808620667

، (اخبار رسمی): لامپ هالوژن اغلب بر روی سقف کناف و رابیت نصب می شود. این سقف ها به دلیل وزنی که دارند می توانند اشکال مختلفی مانند دایره، بیضی، مربع، مستطیل و سایر اشکال نامتقارن داشته باشند و برای نورپردازی آنها از چراغ های هالوژن استفاده می شود.

لامپ هالوژن چیست؟ انواع چراغ هالوژن و کاربرد آن
لامپ هالوژن چیست؟ انواع چراغ هالوژن و کاربرد آن

لامپ هالوژن در 3 مدل smd-cob-led وجود دارد. این لامپ ها محدودیتی در استفاده ندارند. به دلیل طول عمر بالا و مصرف برق کم می توان از آن در فضاهایی مانند لامپ استفاده کرد

از زمان اختراع الکتریسیته، بشر به دنبال وسیله ای برای تولید نور و تکیه گاه آن بود و نتیجه این تلاش ها اختراع لامپ رشته ای بود. لامپ های رشته ای نور کم، عمر کوتاه و گرمای زیاد دارند و به همین دلایل این لامپ ها طی سالیان متمادی تکامل یافته و در نتیجه لامپ های هالوژن ساخته شده اند.

در سال های اخیر لامپ های هالوژن جای خود را در طراحی معماری باز کرده و ساختمان ها با کمک لامپ ها جلوه زیباتری یافته اند.

در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی در مورد لامپ هالوژن به شما ارائه دهیم.

لامپ هالوژن چیست و چه انواعی دارد؟

لامپ هالوژن نسخه پیشرفته لامپ رشته ای و نوعی فناوری در زمینه تولید نور است. برای روشن کردن هالوژن، جریان الکتریکی از طریق سیم به لامپ می رسد، برخلاف لامپ های رشته ای، هالوژن می تواند تا 2500 ساعت عمر کند.

انواع لامپ هالوژن

  1. لامپ ال ای دی هالوژن
  2. لامپ هالوژن SMD
  3. لامپ هالوژن COB

هر کدام از این لامپ های هالوژن LED، COB، SMD دارای اشکال و انواع مختلفی هستند که می توانید با توجه به نیاز خود آن را خریداری کنید.

مراحل نصب هالوژن

همانطور که می دانید برای فعال سازی وسایل برقی باید برق مورد نیاز را از محل مناسب تهیه کرد، مثلاً اگر در آشپزخانه و اتاق نشیمن پریز نباشد، نمی توانید یخچال و تلویزیون را به برق وصل کنید. . هالوژن ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و نمی توانند به تنهایی نور تولید کنند تا بتوان از روشنایی آن استفاده کرد.

برای نصب هالوژن مراحل زیر باید انجام شود:

مهندس برق در حین ساخت باید مسیر سیم های برق در کف، دیوار و سقف را قبل از کار چوب مشخص کند تا برق مورد نیاز کلیه وسایل برقی از جمله لامپ هالوژن در حین سیم کشی تامین شود.
در مرحله بعد باید موقعیت هالوژن را محاسبه و تعیین کرد تا بتوان موقعیت لامپ هالوژن را در حین کف، پله ها، کناف کار یا رباط قرار داد. در این مرحله، برقکار باید سیم کشی هر هالوژن را بسازد و قاب هالوژن و لامپ هالوژن را نصب کند.

این فرآیند برای تمامی ساختمان ها مانند ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری یکسان است. با تفاوت در تجارت، به دلیل تأثیر برق بر محصولات و جذب مشتری، طراحی آن کاملاً متفاوت است. به همین دلیل باید محل نصب هالوژن، لامپ، کنترل نور، چراغ هالوژن، توان الکتریکی کنتور، وزن بار خطوط نور و موارد دیگر بررسی و ارزیابی شود.

هالوژن اغلب بر روی سقف کناف و رابیت نصب می شود. این سقف ها به دلیل وزنی که دارند می توانند اشکال مختلفی مانند دایره، بیضی، مربع، مستطیل و سایر اشکال نامتقارن داشته باشند و برای نورپردازی آنها از چراغ های هالوژن استفاده می شود.

لامپ های هالوژن در کجا استفاده می شود؟

اکنون که با لامپ های هالوژن و مزایا و معایب آنها آشنا شدید، وقت آن است که بگوییم این لامپ ها در کجا استفاده می شوند. لازم به ذکر است که این لامپ ها محدودیتی در استفاده ندارند. به دلیل طول عمر بالا و مصرف برق کم می توان از آن در فضاهایی مختلفی استفاده کرد

  1. اثاثه یا لوازم داخلی،
  2. خانه و محل کار
  3. آرایشگاه
  4. همچنین می توانید لامپ های هالوژن را روی دیوار، کف و سقف نصب کنید.

انتخاب مدلی که می خواهید استفاده کنید بستگی زیادی به محیطی دارد که می خواهید از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از اهداف لامپ های هالوژن نصب در کناف سقف است و دلیل آن کم مصرف بودن و توکار بودن آنهاست. این امر باعث جذابیت بیشتر طراحی و ظاهر ساختمان می شود، علاوه بر این، لامپ ها را می توان در مغازه ها برای جذب مشتریان بیشتر نصب کرد. زیرا لامپ های هالوژن فضای جذابی به محیط می بخشد و اشیا و محصولات موجود در فروشگاه ها را بهتر جلوه می دهد.

لامپ هالوژن SMD

اولین دسته از لامپ های هالوژنی که به آن اشاره می کنیم لامپ های SMD هستند. طراحی این نوع هالوژن بر اساس تکنولوژی SMD است، دارای تراشه های LED هستند که توسط کابل به هم متصل می شوند. در مورد نوع و میزان مصرف انرژی باید بگوییم که لامپ های هالوژنی SMD نسبت به سایر مدل های هالوژنی پایین تر هستند.

به همین دلیل نسبت به سایر مدل ها برای نورپردازی در طراحی دکوراتیو استفاده می شود. همچنین قیمت مناسب و طول عمر بیشتری نسبت به نمونه های دیگر دارند.

لامپ هالوژن COB

در مورد هالوژن های COB می توان گفت که شباهت زیادی به چراغ های LED دارند و همچنین طراحی زیبا و منحصر به فردی دارند. به دلیل زیبایی از آنها برای تزئین استفاده می شود. آنها انرژی کمتری مصرف می کنند، اما نسبت به مدل قبلی که ارائه کردیم، مصرف کمتری دارند، اما از SMD ها روشن تر هستند.

لامپ های COB طول عمر بالایی دارند به همین دلیل بهترین انتخاب برای نصب و دکوراسیون داخلی به حساب می آیند و بدون هیچ مشکلی می توانید از آنها برای مدت طولانی استفاده کنید.

چراغ های هالوژن ال ای دی

آخرین مدل لامپ هالوژن که می خواهیم معرفی کنیم; هالوژن ها LED هستند. در تولید این هالوژن ها از دیودهای ساطع کننده نور برای تولید جریان مستقیم و در نهایت روشنایی هالوژن استفاده می شود. چیزی که باید بدانید این است که هر چه یک LED دیودهای بیشتری داشته باشد، بیشتر بر نوردهی تأثیر می گذارد.

هالوژن با دیودهای بیشتر بیشتر روشن می شود! از آنجایی که ال ای دی هالوژن نیز نور کافی دارند و اشعه های مضری مانند اشعه ماوراء بنفش و مادون قرمز تولید نمی کنند، بهترین انتخاب برای استفاده در دکوراسیون و طراحی ساختمان محسوب می شوند. آنها نیز کمتر مصرف می کنند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید