اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108146808820667
در دسترس نیست

پروژکتور cob یا smd کدام را بخریم؟

کد: 140108146808820667

، (اخبار رسمی): تفاوت اصلی COB و SMD در محل قرارگیری دیودهای آنهاست. دیودهای نور پروژکتور SMD در یک مکان نصب می شوند که باعث کوچکتر شدن پروژکتور و اشغال فضای کمتر می شود. به همین دلیل است که به پروژکتورهای SMD پروژکتورهای فشرده نیز می گویند.

پروژکتور cob یا smd کدام را بخریم؟
پروژکتور cob یا smd کدام را بخریم؟

پروژکتورهای LED به طور کلی بسته به کاربردشان به دو دسته پروژکتورهای SMD یا Surface Mounted Diodes و پروژکتورهای COB یا Chip on Board تقسیم می شوند.

پروژکتور ال ای دی

پروژکتور ال ای دی ( پروژکتور LED ) سهم زیادی در نورپردازی فضاهای بزرگ از ورزش و بزرگ ترین استادیوم ها گرفته تا استخرها، مغازه ها، حیاط های کوچک و باغ ها دارد، بنابراین از سایر قسمت های نورپردازی غافل نمی شویم. 

در مقایسه با پروژکتورهای متال هالید و سدیم قدیمی، پروژکتورهای LED انرژی کمتری مصرف می کنند (۸۰٪ مصرف انرژی کمتر)، گرمای کمتری تولید می کنند و نور با کیفیت بهتری دارند. در این راستا جایگزینی پروژکتورهای قدیمی با پروژکتورهای LED بهترین راه برای ساده سازی و کاهش هزینه ها می باشد.

هزینه پروژکتور LED بستگی به پارامترهایی دارد که در این مقاله قصد داریم به شرح آنها بپردازیم و همچنین به مزایا و ویژگی های پروژکتور ال ای دی مناسب برای شما و هر آنچه که نیاز دارید قبل از خرید پروژکتور LED COB یا ارائه آن به ما بستگی دارد. SMD را برای شما توضیح می دهد. خرید پروژکتور LED که می خواهید در این صفحه پیدا کنید آسان است.

کدام پروژکتور را بخریم؟ پروژکتور COB یا پروژکتور SMD؟

پروژکتورهای LED به طور کلی بسته به کاربردشان به دو دسته پروژکتورهای SMD یا Surface Mounted Diodes و پروژکتورهای COB یا Chip on Board تقسیم می شوند. تفاوت اصلی COB و SMD در محل قرارگیری دیودهای آنهاست.

دیودهای نور پروژکتور SMD در یک مکان نصب می شوند که باعث کوچکتر شدن پروژکتور و اشغال فضای کمتر می شود. به همین دلیل است که به پروژکتورهای SMD پروژکتورهای فشرده نیز می گویند.

به عنوان مثال، پروژکتور SMD 200 وات اکووات بسیار کارآمد است و به دلیل زاویه تابش 120 درجه آن برای نورپردازی محیط های باز، باغ ها، پارک ها، انبارها و غیره طرفداران زیادی دارد.

بسته به مدل، پروژکتورهای SMD نیز می توانند نورهای مختلفی را ساطع کنند و در نتیجه طرفداران خاص خود را داشته باشند. پروژکتورهای COB کیفیت نور بالاتری نسبت به پروژکتورهای SMD دارند و CRI بالاتری دارند.

پروژکتورهای COB زاویه پرتو باریک تری نسبت به پروژکتورهای SMD دارند و زاویه نور 90 درجه پروژکتورهای Ecowatt COB با بازتابنده مخصوص به شما این امکان را می دهد که نور را به سمت هدف هدایت کنید. این پروژکتورهای ال ای دی قابلیت تولید نورهای رنگی را ندارند اما در عوض نوری که تولید می کنند از کیفیت بالاتری نسبت به پروژکتورهای SMD برخوردار است.

در گذشته میزان نور خروجی پروژکتورهای SMD نسبت به پروژکتورهای COB در سطح پایین تری قرار داشت، اما امروزه با پیشرفت علم و استفاده از فناوری های جدید، پروژکتورهای SMD دارای لومن بر وات بالاتری نسبت به پروژکتورهای COB هستند، اما عملکرد رنگی دارند. این شاخص در سطح پایین تری باقی می ماند.

کاربرد پروژکتور

برای ایجاد یک ساختمان در مقیاس بزرگ و تجاری و برای استفاده در فعالیت های بازاریابی، بهترین راه حل برای تصویر ساختمان در فضای باز نور نمای آن می باشد. تاسیسات بیرونی و نورپردازی ساختمان هر دو تاثیرات زیادی دارند. طراحی نورپردازی خلاقانه می تواند ساختمان ها را به یک شاهکار تبدیل نماید.

بسته به شرایط نوری محیط و رنگ ساختمان معمولاً از پروژکتورها در فضاهای باز یا پارکینگ ها استفاده می شود. در این گونه فضاها برای تامین نور کافی در مکان های دور از محل قرارگیری نور، از چراغ هایی استفاده می شود که شدت نور آنها حداکثر در زوایای عمودی 70 تا 75 درجه باشد. پروژکتورها خروجی بسیار بالایی از 86000 لومن تا 100000 لومن دارند.

با استفاده از این چراغ ها می توانید فاصله چراغ های مجاور را تا 4.5 برابر ارتفاع نصب انتخاب کنید و بدون ایجاد تابش خیره کننده، از یکنواختی کافی در شدت نور برخوردار شوید.

شدت نور این چراغ ها بعد از 75 درجه به سرعت کاهش می یابد، بنابراین شدت نور در 85 درجه کمتر است و در زاویه بالاتر از 90 درجه، شدت نور صفر است. شایان ذکر است که در فضای باز می توان پایه این چراغ ها را در نقطه مورد نظر نصب کرد.

مهم­ترین نکات هنگام  خرید پروژکتور ال ای دی

  1. توان مصرفی
  2. درجه حفاظت یا IP
  3. زاویه نوردهی
  4. CRI یا شاخص نمود رنگ
  5. فلیکر یا چشمک زدن نور
  6. ضمانت و گارانتی کالا

نحوه نصب پروژکتور LED

با استفاده از پایه آهنی محکم و پیچ های ست، پروژکتور محکم نصب شده و برق به بهترین شکل از طریق کابل بلند تامین می شود. پایه ها در زوایای مختلف قابل تنظیم هستند، بنابراین می توانید به راحتی آن را در هر مکانی نصب کنید وجود بست های فشار برای نصب در داخل و زیر سقف کار نصاب را تسهیل می کند.

هنگام خرید پروژکتورهای LED باید توجه داشته باشید که می توانید پروژکتورهای COB یا پروژکتورهای SMD را با سنسورهای نوری (سنسورهای حساس) متصل کنید. با کاهش نور محیط، مقاومت الکتریکی سلول های فتوولتائیک تغییر می کند (کاهش می یابد) و پروژکتور روشن تر می شود. به همین ترتیب، هنگامی که نور کافی در محیط وجود دارد، سنسور منبع تغذیه را قطع می کند.

با این سنسور خیالتان راحت می شود که پروژکتور فقط در شب کار می کند. اگر قصد دارید از پروژکتورهای SMD یا COB به عنوان چراغ های امنیتی در اطراف خانه خود استفاده کنید، باید مکان مناسبی را برای نصب آنها در نظر بگیرید. بهترین مکان برای چنین استفاده ای بیرون از خانه است و آن را به گونه ای تنظیم کنید که یک مکان تاریک و حساس مانند درب ورودی یا گوشه تاریک کوچه را کاملاً روشن کند.


یکی دیگر از کاربردهای پروژکتور ال ای دی نورپردازی مکان های تاریخی و گردشگری است. با استفاده از پروژکتورهای SMD که قابلیت تغییر رنگ دارند و همچنین پروژکتورهای COB که در رنگ های خاص ساخته می شوند کمک زیادی به فضاسازی و جلب توجه مخاطب می کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید