اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108186813017595
در دسترس نیست

درگاه مستقیم یا واسط؟ چالش مهم صاحبین کسب و کار

کد: 140108186813017595

، (اخبار رسمی): درگاه های مستقیم و واسط یکی از اصلی ترین موارد در فعالیت های آنلاین فروشگاه های اینترنتی هستند. درگاه های پرداخت واسط برای رقابت با درگاه های مستقیم و همچنین یکدیگر امکانات متنوعی را ارائه می کنند که برای کاربران آن ها می تواند مفید و کاربردی باشد.

درگاه مستقیم یا واسط؟ چالش مهم صاحبین کسب و کار
درگاه مستقیم یا واسط؟ چالش مهم صاحبین کسب و کار

درگاه های پرداخت امروزه یکی از اصلی ترین ارکان سایت های فروشگاهی به شمار می آیند. در ایران نیز دو نوع درگاه پرداخت وجود دارد که درگاه پرداخت مستقیم و واسط است. این دو درگاه روند دریافت و عملکرد متفاوتی دارند که نگاهی بر آن می اندازیم و سپس درگاه های واسط معتبر را معرفی خواهیم کرد.

انواع درگاه های پرداخت اینترنتی اولین نوع درگاه پرداخت موجود درگاه پرداخت مستقیم است. این نوع درگاه ها مستقیم به درگاه های پرداخت بانکی متصل هستند و پس از واریز هزینه توسط کاربر به حساب دارنده درگاه منتقل می شود. درگاه های پرداخت مستقیم روند کمی سخت را برای دریافت دارد که بسیاری از دریافت ان خودداری می کنند و به سراغ درگاه های واسط می روند.

درگاه های پرداخت واسط از طریق شرکت های مختلف ارائه می شوند که همه تحت نظر و با مجوز بانک مرکزی فعالیت دارند. درگاه هایی مانند زرین پال، نکست پی، زیبال و آقای پرداخت ازین قبیل درگاه ها هستند که با امکانات و تعرفه های متفاوت به کاربران خود خدمات ارائه می دهند. این امکانات کاربران زیادی را به سمت خود کشیده است و بسیاری این درگاه ها را به درگاه های مستقیم ترجیح می دهند.

برای شروع کسب و کار ها و بیزینس هایی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند درگاه های واسط بهترین گزینه هستند. درگاه های واسط در حال حاضر سیستمی را در اختیار صاحبین کسب و کار قرار داده است تا بتوانند برای هر محصول یک لینک ثبت کنند. این کار باعث می شود در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام با ارسال این لینک خریداران مستقیم به درگاه پرداخت وصل شوند و هزینه ر واریز کنند.

درگاه های پرداخت اینترنتی واسط درگاه زرین پال نیز که یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین درگاه های واسط است از پیشروترین سروییس هاست که قدم های مثبتی در این راه برداشته است. تعدادی از این درگاه ها برای ثبت و فعالیت شما نیاز به کد رهگیری مالیاتی و نماد الکترونیکی دارند اما درگاهی مانند درگاه پرداخت اینترنتی نکست پی، نیازی به این دو مورد ندارد.

نحوه واریز در درگاه پرداخت واسط نیز متفاوت است و هر سرویس بر اساس قوانین خود تسویه حساب ها را انجام می دهد. به طور معمول واریز ها روز بعد تسویه خواهد شد. درگاه های واسط به دلیل سادگی در ثبت نام نسبت به درگاه های مستقیم و در ابتدا برای عدم نیاز به کد مالیاتی و ای نماد شناخته شدند اما در حال حاضر تعدادی از درگاه ها نیاز به این دو مورد را دارند. اما روند احراز هویت در بیشتر این درگاه ها وجود دارد که برای امنیت بیشتر خریداران این موارد پیاده شده است.

امکانات درگاه های پرداخت واسط با توجه به اینکه در درگاه های مستقیم واریزی در همان لحظه انجام می شود و همچنین رقابت بین درگاه های واسط موجب شد تا درگاه های واسط مجبور به ارائه خدمات متنوعی شدند. یکی از این خدمات ارائه درگاه برای فروشگاه های اینترنتی در شبکه های اجتماعی است. این نوع درگاه ها با تعیین محصول و قیمت آن لینکی ساخته می شود که برای ارائه به مشتریان می توان از این لینک استفاده کرد.

خوشبختانه امکانات این درگاه های واسط در حال افزایش است تا بتوانند درگاه بهتری در مقابل رقبای خود داشته باشند؛ از این رو کاربران و مشتریان آن ها از این رقابت سود خواهند برد. این امکانات موجب شده تا انتخاب بهتری در میان درگاه ها داشته باشید تا آنچه نیاز شما را رفع می کند انتخاب نمایید.

پیشنهاد می شود مقاله لیست درگاه های پرداخت اینترنتی آکادمی پاراگراف را مطالعه نمایید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

تعرفه درگاه های پرداخت واسط درگاه های واسط تعرفه های متفاوتی برای خدمات خود در نظرگرفته اند. کمترین میزان کارمزد را می توان برای نکست پی در نظر گرفت و بیشترین میزان را برای زیبال. با این تفاوت که زیبال 0.5 درصد از مبلغ خرید است. وندار نیز یکی از بیشترین کارمزد ها را به خود اختصاص داده است. این درگاه ها به طور معمول 1 درصد از مبلغ خرید را به عنوان کارمزد دریافت می کنند که سقف این کارمزد در این درگاه ها متفاوت است. درگاه نکست پی سقف 700 تومانی و زیبال سقف 6000 تومانی را برای کاربران در نظر گرفته اند.

این درگاه های تعرفه متفاوتی برای خدمات متنوع خود در نظر گرفته اند حتما پیش از ثبت نام با پشتیبانی و مشاورین این درگاه ها صحبتی برای دریافت اطلاعات داشته باشید.

روش کسب درآمد از درگاه های بانکی تعدادی از درگاه های پرداخت واسط روشی را برای کسب درآمد کاربران خود معرفی کرده اند. پس از شروع کرونا نئوبانکی با نام بلوبانک شروع به فعالیت کرد که از طریق معرفی کد با عنوان کد معرف بلوبانک توانست کاربران جدیدی را بدست بیاورد. در حال حاضر تعدادی از درگاه های پرداخت نیز از طریق معرفی به شما مبلغی از کارمزد دیگران را می دهند.

جمع بندی

نگاهی انداخته ایم به درگاه های پرداخت واسط تا شما را با آن ها آشنا کنیم اما پرداختن به آن ها انقدر مقاله را طولانی می کند که از پرداختن به آن معذوریم  اما درگاه هایی مانند زیبال، زرین پال، آی دی پی، نکست پی و آقای پرداخت از سرویس های شناخته شده و معتبر هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی