اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108226818421863
در دسترس نیست

مزایای استفاده از تیرآهن و آهن آلات

کد: 140108226818421863

، تهران , (اخبار رسمی): تیرآهن یک نوع تیر بزرگ و عمیق است که در ساختمان سازی استفاده می شود.

مزایای استفاده از تیرآهن و آهن آلات
مزایای استفاده از تیرآهن و آهن آلات

تیرآهن یک نوع تیر بزرگ و عمیق است که در ساختمان سازی استفاده می شود. معمولاً می تواند دهانه های طولانی تری داشته باشد و بارهای بیشتری را نسبت به یک تیر معمولی تحمل کند و اغلب به عنوان تکیه گاه اصلی ساختاری افقی برای تیرآهن های کوچکتر مانند در ساخت پل استفاده می شود.

انواع مختلفی از تیرها بسته به شرایط و باری که باید تحمل کنند وجود دارد:

تیرهای فولادی کوچکتر را می توان به شکل مورد نیاز "نورد" کرد. با این حال، هنگامی که تیرها بزرگتر می شوند، ممکن است یک شکل نورد استاندارد در دسترس نباشد و ممکن است به جای آن یک تیر صفحه ساخته شود.
تیر صفحه ای معمولاً یک سطح مقطع تیر I است که از صفحات فولادی ساختاری جداگانه تشکیل شده است که به یکدیگر جوش داده شده، پیچ و مهره شده یا پرچ می شوند تا شبکه عمودی عمیق تر و فلنج های افقی باریک تر تیر را تشکیل دهند. تیرهای صفحه ای معمولاً برای دهانه های تا 15 متر استفاده می شوند.
تیر دروازه ای برای جرثقیل دروازه ای استفاده می شود - معمولاً از دو قاب A تشکیل شده است که توسط یک عضو متقاطع مشبک که در منطقه کار قرار دارد به هم متصل می شوند. دنده بالابر از تیر افقی آویزان است و می تواند در امتداد آن روی ریل حرکت کند. برای اطلاعات بیشتر به انواع جرثقیل مراجعه کنید.
تیر جعبه ای از صفحات فولادی ساخته می شود که برای تشکیل جعبه مستطیلی استفاده می شود. این در برابر پیچش بهتر از تیر صفحه ای مقاومت می کند و زمانی می توان از آن استفاده کرد که محدودیت های عمق به این معنی است که تیر صفحه نمی تواند عمیق تر شود.

تیرها عناصر سازه ای هستند که در برابر بارهای وارد شده به صورت جانبی به محور خود مقاومت می کنند. آنها معمولاً بارهای وارد شده را در طول خود به نقاط انتهایی خود منتقل می کنند، جایی که بارها به دیوارها، ستون ها، پایه ها و غیره منتقل می شوند. علاوه بر تیر آهن از ورق نیز برای ساخت پل ها استفاده میشود در نتیجه با خرید ورق نیز میتوانید به استحکام پل و سازه ها کمک کنید.

پرتوها ممکن است:

Simply supported: یعنی در هر دو انتها پشتیبانی می شوند اما چرخش آزاد هستند.
ثابت: در دو انتها پشتیبانی می شود و برای مقاومت در برابر چرخش ثابت است.
Overhanging: آویزان کردن تکیه گاه های آنها در یک یا هر دو انتها.
پیوسته: بیش از دو پشتیبانی گسترش می یابد.
Cantilevered: فقط در یک انتها پشتیبانی می شود. برای اطلاعات بیشتر به Cantilever مراجعه کنید.
آنها ممکن است از نظر استاتیکی تعیین شوند، یعنی، واکنش های آنها را می توان با استفاده از شرایط تعادل حل کرد، یا می توانند از نظر استاتیکی نامعین باشند.

از لحاظ تاریخی، تیرها از الوار تشکیل شده‌اند، اما ممکن است از فولاد یا بتن نیز ساخته شوند و یا ممکن است ساختارهای مرکب باشند.

طیف گسترده ای از اشکال مقطع معمولا در دسترس هستند، از جمله: مربع، مستطیل، دایره، I شکل، T شکل، H شکل، C شکل، لوله و غیره.

تیرها ممکن است مستقیم، منحنی یا مخروطی باشند. برای اطلاعات بیشتر آهن ملت در خدمت شماست.

پرتو جهانی 

تیر یونیورسال (UB) تیری با سطح مقطع I یا H شکل است که در انواع اندازه‌های استاندارد موجود است. این یک فرم بسیار کارآمد برای حمل بارهای خمشی و برشی در صفحه تار است.

روش استاندارد برای تعیین ابعاد یک بخش فولادی نورد گرم استاندارد شامل استفاده از حروف اول برای تعیین نوع مقطع می باشد. مثلا:

'UB 203 x 133 x 25' - تیری جهانی با ابعاد اسمی 203 میلی متر عمق، 133 میلی متر عرض و وزن 25 کیلوگرم بر متر.

تیر خرپایی 

تیرهای خرپایی با افزودن کابل ها یا میله ها برای تشکیل یک خرپا تقویت می شوند

پرتو هیپ

تیرهای باسن در سقف‌ها رایج هستند، جایی که باسن شیبدار و زاویه‌دار سقف را تشکیل می‌دهند و سایر تیرهای باربر (یا تیرها) را پشتیبانی می‌کنند که از دو طرف از آنها منشعب می‌شوند و به سمت بام می‌روند.

تیر کامپوزیت

تیرهای مرکب تیرهایی هستند که از دو یا چند ماده غیرمشابه مانند تیرهای بتنی و فولادی تشکیل شده‌اند. تیرهای رو به پایین، تیرهای فلچ و کف های کم عمق نمونه هایی از تیرهای کامپوزیت هستند.

وب پرتو 

پرتوهای باز معمولاً برای سازه هایی استفاده می شود که به دهانه های طولانی با بارگذاری سبک تا متوسط ​​نیاز دارند.

تیر مشبک

تیرهای مشبک جایگزینی برای پرتوهای شبکه باز هستند و می توانند برای دهانه های تا 15 متر با نسبت عمق به وزن بالا استفاده شوند. آنها می توانند تیرهای شبکه تیر ورق یا تیرهای شبکه لوله ای باشند.

پل پرتو

پل های تیری شکل های ساده ای از پل ها هستند که شامل یک عرشه تیر مانند هستند که در دو انتها توسط تکیه گاه ها یا پایه ها پشتیبانی می شوند.

پرتو سرد

از تیرهای سرد برای تامین سرمایش فضاهای داخلی ساختمان ها استفاده می شود. به طور معمول، تیرهای سرد به طور منظم در سراسر سقف یک فضا توزیع می شوند. آنها شامل آب سرد پمپ شده از طریق کویل های خنک کننده مسی متصل به پره های آلومینیومی هستند که هوا را با همرفت خنک می کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آهن ملت

شرکت توان کاوش شکیبا با برند تجاری آهن ملت از فعالان با تجربه با بیش از 15 سال سابقه در زمینه فولاد است که در زمینه خرید و فروش آهن آلات فعال میباشد و ارائه خدماتی همچون قیمت آهن آلات و تامین نیاز مشتریان اعم از تیر آهن ، میلگرد ، ورق ، پروفیل ، نبشی ، ناودانی ، آهن آلات صنعتی و ساختمانی از جمله این خدمات میباشد. کارشناسان شرکت آهن ملت همواره آماده ارائه خدمات و مشاوره در زمینه خرید و فروش انواع مقاطع فولادی و همچنین پیگیری رضایت مشتری میباشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان