اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108306831221907
در دسترس نیست

چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟

کد: 140108306831221907

، (اخبار رسمی): طبق آمارها، تعداد افرادی که متن را مطالعه می‌کنند یک پنجم تعداد افرادی است که تیتر آن را می‌خوانند. این موضوع یعنی اگر شما بتوانید تیتر خوبی را برای مقاله بنویسید، احتمالا می‌توانید بازدید آن را 5 برابر کنید.

چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟
چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟
چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟
چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟
چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟
چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟

این موضوع همیشه خوب نیست و گاهی اوقات برخی تیتر‌ها با وجود خوب بودن، مخاطب را جذب نمی‌کنند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم روش‌هایی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به کمک آن‌ها یک تیتر جذاب برای مخاطبانتان بنویسید. از شما دعوت می‌کنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به سوال مهم «چگونه تیتر جذاب بنویسیم» پاسخ کاملی دهیم.

تیتر را کوتاه و ساده نگه دارید؛ مهم‌ترین بخش آموزش تیتر نویسی

اولین پاسخ به سوال «چگونه تیتر جذاب بنویسیم»، نوشتن تیترهای ساده و روان است. تیتر‌های خوب همیشه هدف اصلی متن را بیان می‌کنند. سعی نکنید جملات پیچیده و فلسفی را در تیتر‌های خود به کار ببرید؛ زیرا تیتر‌های خوب از کلمات عادی و قابل فهم استفاده می‌کنند. شما باید مستقیم سراغ اصل مطلب بروید و سود کاربر از محصولات و خدمات خودتان را مشخص کنید. همین موضوع در مورد ویدیو‌هایتان هم صدق می‌کند. 

تصور کنید کاربر از شما می‌پرسد که با استفاده از این محصول  یا خواندن این مقاله، چه سودی به من می‌رسد؟ تیتر شما دقیقا باید پاسخ به این سوال باشد. از جملات زیر می‌توانید به‌عنوان مثال استفاده کنید: 

  • کتاب الکترونیکی رایگان که به شما تدوین ویدیو را آموزش می‌دهد 
  • بهترین راهنما برای نوشتن عنوان‌های خوب
  • تخفیف 50 درصدی روی کلیه اجناس
  • ساخت سایت دلخواهتان به کمک فروشگاه ساز اینترنتی با قیمت باورنکردنی

با مشخص کردن مزایای مطالعه مقاله، کاربر می‌تواند بهتر تصمیم بگیرد و احتمال کلیک او روی مقاله شما بیشتر می‌شود. به همین دلیل مهم است که تیتر را تا حد امکان ساده نگه داریم.

اطلاع رسانی اخبار داغ به مخاطبان از طریق تیترها

کاربران به‌صورت روزانه اخبار متنوعی را از منابع مختلفی دریافت می‌کنند که اهمیت خاصی برای آن‌ها ندارد. اما یکی از راه‌های جذب مخاطبان، گلچین اخباری است که در زندگی آن‌ها تغییری ایجاد می‌کند. شما می‌توانید بین اخبار جدید و محصولات و خدمات خودتان ارتباطی ایجاد کنید و به این صورت، تفکر مخاطبان را به سمت محصولات خود ببرید. برای مثال، می‌توانید از تیترهای زیر الگو بگیرید:

  • دستگاه جدید اپل بالاخره وارد بازار شد
  • برترین ترند‌های سئو در 6 ماه گذشته
  • محصول جدید فراتر از انتظار عمل می‌کند

با این روش کاربر به مقاله شما جذب می‌شود و روی آن کلیک می‌کند. این کار به شما کمک می‌کند شانس بیشتری برای معرفی محصولات خود به کاربر داشته باشید.

چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟ یک تیتر خلاقانه پرسشی بنویسید

سوال پرسیدن در تیتر، یکی از پاسخ‌ها به سوال «چگونه تیتر جذاب بنویسیم» است که در صورت خوب اجرا شدن، نتایج قابل‌توجهی دارد. این تیتر باید سوالی باشد که مخاطب شما دوست دارد در مورد آن بداند و به آن علاقه دارد. برای نتیجه گیری بهتر از این موضوع، شما می‌توانید سوالتان را به موضوع اصلی متن مرتبط کنید. سوال پرسیدن در تیتر باید با یکی از دو پاسخ زیر همراه شود:

  • (بله) در پاسخ به سوالی که کاربر می‌تواند توسط آن در زندگی خود بهبودی ایجاد کند
  • (نمی‌دانم، به من بگو) پاسخی که در آنالیز، بسیار بهتر از انتظار عمل کرد

شما می‌توانید از این دو قالب استفاده کنید و سوالاتی بنویسید که برای کاربران بسیار جذاب به نظر برسند. در برخی مواقع هم نیازی نیست سوال به‌صورت واضح پرسیده شود؛ در عوض می‌توانید کاری کنید که این سوال در ذهن مخاطب شکل بگیرد. به مثال‌های زیر دقت کنید:

  • آیا می‌خواهید 5 اشتباه رایج بلاگرها را بدانید؟
  • چگونه می‌توانیم نرخ کلیک سایت را افزایش دهیم؟
  • آیا رئیستان می‌خواهد شما را در دفترش ببیند؟ این مقاله را بخوانید
  • آیا ساده‌ترین روش راه اندازی فروشگاه اینترنتی را می‌دانید؟

در بسیاری از موارد کاربران در گذشته این سوال‌ها را از خودشان پرسیده‌اند. به همین دلیل، زمانی که این سوالات را در متن شما می‌بینند ترغیب می‌شوند تا روی آن کلیک کنند.

با استفاده از تیترها، به کاربر برای افزایش معلومات کمک کنید

همه افراد به دنبال راه‌هایی هستند تا بتوانند کار‌های روزمره خود را با سرعت بیشتری انجام دهند و در زمان خود صرفه جویی کنند. شما می‌توانید در تیتر خود به مخاطبان اعلام کنید که آن‌ها می‌توانند با خواندن این مقاله موضوعات جدیدی را یاد بگیرند. قید کردن مراحل انجام کار در تیتر ممکن است باعث سخت به نظر رسیدن آن شود. 

یادگیری موضوعی که در زندگی روزمره افراد کاربرد دارد،‌ انجام کار‌هایشان را راحت‌تر خواهد کرد، آن‌ها را به راحتی ترغیب می‌کند تا روی تیتر کلیک کنند. یکی از معمول‌ترین شکل‌های این تیتر، چگونه این کار را انجام دهیم (How To) است.

  • چگونه خود را برای مسابقات آماده کنیم
  • چگونه سیگار را برای همیشه ترک کنیم
  • بهترین راهکار سرمایه‌گذاری در 15 دقیقه
  • ساده‌ترین روش ثبت مکان در نشان

طرح روش برای یادگیری موضوعات جدید همیشه برای کاربران جذاب است؛ اما زمانی که شما یک سوال عمومی و پرتکرار را پاسخ می‌دهید، مخاطبان بدون تردید روی متن شما کلیک می‌کنند.

چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟ اعداد و نماد‌ها در تیتر غوغا می‌کنند

تیتر‌هایی که از اعداد و نماد‌ها استفاده می‌کنند عملکرد بسیار بهتری نسبت به تیتر‌های متنی دارند. حتی اگر شما تیتر‌هایی را که در آن‌ها از اعداد استفاده شده را با همان به صورت حروف مقایسه کنید، نتیجه شما را بسیار متعجب خواهد کرد. برای مثال؛ 5 تکنیک برتر سئو در سال 2020، حدود دو برابر کلیک بیشتری نسبت به پنج تکنیک برتر سئو در سال 2020 داشته است.

از علائم دیگر هم برای توضیح دادن متن مقاله خود استفاده کنید تا باعث تمایز آن نسبت به تیتر‌های دیگر شوید. شما همچنین می‌توانید از این روش برای اعلام ایجاد تغییرات در مقاله خود استفاده کنید. 

  • بهترین استراتژی محتوا برای دست‌یابی به نتایج بهتر [اسلاید]
  • راهنمای شروع سرمایه گذاری در فارکس [کتاب رایگان]
  • جایگاه ویدیو مارکتینگ در سال آینده [تماشا کنید]

استفاده از اعداد می‌تواند به کاربر تعداد موارد قید شده در مطلب را نشان دهد و احتمال کلیک را بالاتر ببرد. نشان دادن فرمت فایل در انتهای تیتر، مستقیما به کاربر می‌گوید که با کلیک روی آن به چه منابعی دست پیدا می‌کند.

استفاده از این نکات نه تنها در مقالات مهم است، بلکه می‌تواند روی فروش شما در فروشگاه‌های اینترنتی نیز تاثیر چشمگیری بگذارد. اگر قصد طراحی یک فروشگاه اینترنتی و یا شروع یک کسب و کار را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای ساخت فروشگاه خود از شاپفا استفاده کنید.

یک فروشگاه اینترنتی با تیترهای جذاب بسازید و درآمدتان را افزایش دهید

در این مقاله سعی کردیم بهترین روش‌ها را برای نوشتن یک تیتر جذاب به شما آموزش دهیم تا بتوانید با این روش تعداد کلیک مقالات و فروش محصولاتتان را بالاتر ببرید. اگر در آستانه شروع یک کسب و کار هستید، می‌توانید از شاپفا برای طراحی سایت فروشگاهی خود استفاده کنید. برای دریافت مشاوره و مشاهده طرح‌ها با شماره 67954-021 تماس بگیرید یا به سایت شاپفا به نشانی shopfa.com مراجعه کنید.

ممکن است طراحی یک فروشگاه اینترنتی و اتصال آن به درگاه پرداخت، بسیار سخت و زمان‌بر به نظر برسد. اما شما می‌توانید به کمک سایت شاپفا، فروشگاه خود را به راحتی راه‌اندازی کنید و از راهنمایی دائمی مشاورین این شرکت بهره‌مند شوید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی