کد: 140109086846221943
در دسترس نیست

آشنایی با مهاجرت به کاناد از طریق اکسپرس انتری

اکسپرس انتری چگونه کار می‌کند؟

کد: 140109086846221943

، (اخبار رسمی): Express Entry چیست؟ Express Entry، سیستمی الکترونیکی است که برای مدیریت درخواست‌های شغلی کارگران ماهری که مایل به اقامت دائم کانادا هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 اکسپرس انتری چگونه کار می‌کند؟
اکسپرس اینتری کانادا

تحت سیستم Express Entry، می‌توانید همسر، شوهر یا شریک قانونی خود را با خود به کانادا بیاورید.

اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

زمانیکه داوطلبی علاقمند پرونده‌اش را بصورت آنلاین ارسال می‌کند، دولت فدرال تعیین می‌کند که آیا داوطلب برای برنامه شغلی‌ای که توسط Express Entry مدیریت می‌شود مناسب است یا خیر. داوطلب‌های واجد شرایط در استخر پذیرفته‌شدگان Express Entry ورود پیدا می‌کنند و بر اساس سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) رتبه‌بندی می شوند. CRS سیستمی امتیازی است که توسط دولت برای ارزیابی و رتبه‌بندی داوطلب‌ها در مجموعه Express Entry مورد استفاده قرار می‌گیرد. امتیاز CRS بر اساس سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت‌های زبان، و همچنین پارامترهای دیگر محاسبه می ‌شود.

تقریبا هر دو هفته یکبار، دولت کانادا داوطلب‌های دارای بالاترین امتیاز را از استخر Express Entry انتخاب می‌کند و دعوت‌نامه درخواست اقامت دائم (ITA) کانادا را برای آنها ارسال می‌کند.

2. کوید-19 چه تاثیری را بر روی Express Entry گذاشت؟

Express Entry بعد از دعوت دولت کانادا از همه داوطلب‌ها برای ارسال درخواست‌های اقامت دائم‌شان به حالت عادی بازگشته‌است. کانادا قصد دارد اکثر درخواست‌های مهاجرتی Express Entry را ظرف 6 ماه بررسی کند. 

کانادا عزمی راسخ در تسهیل امر مهاجرت دارد. کانادا به منظور ایجاد زندگی جدیدی در کشور در حمایت از سلامت اقتصاد و جامعه، به سطوح بالایی از کارگران ماهر نیاز دارد. 

برنامه سطوح مهاجرت کانادا قصد دارد تا بیش از 430000 مهاجر جدید در سال را در طی سه سال آینده پذیرش کند. اکثر این مهاجران جدید به عنوان کارگران ماهر پذیرفته خواهندشد و Express Entry روش اصلی مدیریت درخواست‌های مهاجرت است که اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) مورد استفاده قرار می‌دهد.

تا سال 2024، IRCC به دنبال پذیرش بیش از 110000 مهاجر در سال از طریق سیستم Express Entry است.

3. Express Entry چگونه کار می‌کند؟

کارکرد این سیستم بسیار ساده است و دو مرحله اصلی دارد. در اولین مرحله، داوطلبانی که واجد شرایط برنامه Express Entry هستند، تمایل خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا به دولت کانادا نشان می‌دهند. در مرحله دوم، دولت کانادا از بین داوطلب‌هایی که بالاترین امتیازات را کسب نموده‌اند دعوت می‌کند تا به کانادا مهاجرت کنند. 

در اینجا نحوه ارسال پرونده در Express Entry و دریافت ویزای اقامت دائم برای مهاجرت به کانادا به صورت گام به گام تشریح شده‌است: 

گام 1: بررسی کنید که آیا شرایط احراز برنامه Express Entry را دارید یا خیر. 

گام 2: آزمون زبان خود را تکمیل، و ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA) خود را دریافت کنید. 

گام 3: پرونده خود را به وب سایت اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال کنید. 

گام 4: منتظر بمانید و ببینید که آیا دعوت‌نامه درخواست اقامت دائم (ITA) از طرف IRCC دریافت می‌کنید یا خیر. 

مطلب پیشنهادی : وکیل مهاجرت کانادا

گام 5: درخواست اقامت دائم (APR) تکمیل‌شده خود را به IRCC ارسال کنید و هزینه‌های مربوطه را در مهلت مقرر پرداخت کنید. ضروری است که گواهی معاینه پزشکی و گواهی سوء پیشینه خود را در این مرحله ارائه نمایید. سپس IRCC تاییدیه دریافت مدارک (AOR) را به شما ارسال می‌نماید. 

گام 6: زمانی که IRCC از شما درخواست کرد، اطلاعات بیومتریک خود را ارسال نمایید. 

گام 7: منتظر بمانید تا IRCC مجددا درباره APR شما تصمیم نهایی را بگیرد. هدف IRCC این است که درخواست‌های مهاجرتی را ظرف 6 ماه یا کمتر نهایی کند. بعد از تایید درخواست شما توسط دولت کانادا، تاییدیه اقامت دائم (COPR) و ویزای اقامت دائم (اگر اهل کشوری هستید که نیاز به ویزا دارد) دریافت خواهید کرد تا بتوانید به کانادا سفر کنید و جابجایی خود را تکمیل کنید.

این را نیز بخوانید؛ ویزای ict کانادا

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت حقوقی بین المللی گروه یزدانی

شرکت حقوقی بین المللی گروه یزدانی (وای ال جی) با مدیریت افشین یزدانی وکیل پایه یک دادگستری انتاریو کانادا و دانش آموخته حقوق خصوصی، حقوق بین‌الملل، حقوق مهاجرت و حقوق کامن لای کانادا است. پنج شعبه ما در کشورهای کانادا و امریکا و ایران است و ما پیشتاز و صاحب سبک در ارائه خدمات جامع حقوقی و مهاجرتی به شرکت‌های بین المللی در تامین اهداف توسعه آنها در کانادا هستیم. توسعه تجاری و مهاجرت کانادا تخصص ماست.