کد: 140212287864821943
در دسترس نیست

موفق ترین کارآفرینان ایرانی در کانادا

موفق ترین کارآفرینان ایرانی در کانادا را بشناسید

کد: 140212287864821943

، (اخبار رسمی): کانادا نه فقط در سال‌های اخیر که از گذشته یکی از مقاصد مهاجرتی ایرانیان بوده و افرادی هستند که بیش از ۲ دهه و حتی بیشتر در این کشور زندگی کرده‌اند و فرزندان آن‌ها نسل دوم مهاجران را تشکیل داده‌اند.

موفق ترین کارآفرینان ایرانی در کانادا را بشناسید
موفق ترین کارآفرینان ایرانی در کانادا

موفق ترین کارآفرینان ایرانی در کانادا، افرادی هستند که با استفاده از ایده‌ها و استعدادهایشان توانسته‌اند در کانادا به موفقیت برسند. افرادی که داستان زندگی‌شان نمونه بارز اراده، تلاش و پشتکار است.

۱. حسن خسروشاهی – بنیانگذار فیوچر شاپ

حسن خسروشاهی با تاسیس شعبه اول فروشگاه فیوچر، فعالیت رسمی خود را در زمینه اقتصاد و کارآفرینی آغاز کرد. این فروشگاه در سراسر کانادا شعبه دارد و در زمینه قطعات الکترونیکی فعالیت می‌کند. همچنین حسن خسروشاهی رئیس پرسیس هلدینگ نیز هست. پرسیس، به صورت قابل توجه در کسب و کار خرده فروشی، املاک و داروسازی در ایالات متحده و کانادا فعالیت می‌کند.

درباره خسروشاهی باید گفت که عضو کمیته اجرایی شورای کسب و کار بریتیش کلمبیا و از اعضای هیات مدیره صندوق موقوفه ایگ لیدینگ است. حسن خسروشاهی عضو کمیته اجرایی شورای کسب و کار بریتیش کلمبیا و از اعضای هیات مدیره صندوق ایگ لیدینگ (خیریه) در کاناداست. در سال ۲۰۰۴ خسروشاهی در لیست ۱۰۰ ثروتمند کانادا در رده ۶۴ قرار گرفت؛ در سال ۲۰۱۲ ارزش خالص دارایی های خسروشاهی ۹۴۰ میلیون دلار و ثروتش ۹۵۰ میلیون دلار برآورد شد. اعداد و ارقام با استناد به نشریه کانادائی Canadian Business است.

۲. کریم حکیمی – بنیانگذار شرکت حکیم اپتیکال در کانادا

کریم حکیمی که بنیانگذار شرکت اپتیکال در کاناداست، ابتدا توسط مرکز تخصص لنزهای نوری آلمان استخدام شد. پس از گذشت مدت زمانی در سوئیس کار خود را در حوزه ساخت دوربین‌های دقیق و لنزهای تلسکوپی ادامه داد. کریم حکیمی، کارآفرین کانادایی، بیش از ششصد کارمند و صد و پنجاه فروشگاه و آزمایشگاه توزیع عینک و سایر لوازم جانبی در نیوبرانزویک، انتاریو، نوا اسکوشیا و منیتوبا دارد.

۳. خانواده قرمزیان –  شرکت تریپل فایو گروپ

شرکت املاک و مستغلات کانادایی تریپل فایو گروپ در حوزه مدیریت هتلداری،‌ توسعه املاک و ساخت و ساز است. این شرکت توسط خانواده قرمزیان تاسیس شد و در حال حاضر مالک دو مرکز خرید با عناوین مال آمریکا که مستقر در بلومینگتن، مینه‌سوتاست و وست ادمونتون مال که در ادمنتن، آلبرتاست، از بزرگترین مراکز خرید آمریکای شمالی به‌شمار می‌آیند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر ادمنتن، کانادا قرار دارد و دفتر عملیاتی آن نیز در لاس‌وگاس، نوادا، در ایالات متحده آمریکا مستقر است.

ریشه کارآفرینی در این خانواده به یعقوب قرمزیان که در سال ۱۹۴۰ از ایران به آمریکا رفت، بر می گردد. قرمزیان سال ها یکی از بزرگترین واردکنندگان و فروشندگان فرش ایرانی در آمریکا بود و در سال ۱۹۶۴ به همراه خانواده اش به کانادا نقل مکان کرد و همراه فرزندانش وارد شغل خرید و فروش املاک و مستغلات شد. آنها بنگاه معاملات خود را ابتدا « قرمز دیولاپمنت» نامگذاری کردند ولی بعد به « تریپل فایو گروپ» تغییر دادند.

در این بین یکی از موفقیت‌های خانواده قرمزیان زمانی حاصل شد که در دهه ۷۰ میلادی صنعت نفت در منطقه ادمونتون رونق بسیاری ایجاد کرد و خانواده قرمزیان هم با تیزهوشی فعالیت‌هایشان را به این منطقه توسعه دادند و از طریق درآمد آن توانستند، کسب و کار خانوادگی را به شدت گسترش دهند. ناگفته نماند که در حال حاضر این مجموعه با صدها کارمند ۴۰۰ شعبه در کانادا، آمریکا، بریتانیا، ژاپن ، تایوان و برخی از کشورهای خاورمیانه دارد.

۴. شهرزاد رفعتی – تاسیس BroadbandTV

شهرزاد رفعتی شرکت BroadbandTV را در سال ۲۰۰۵ تاسیس کرد. این شرکت در زمینه رسانه‌ای و فناوری کانادایی فعالیت می‌کند. جالب است بدانید که پس از گوگل، BroadbandTV رتبه دوم بیشترین حق مالکیت و نشر آثار ویدیویی را به خود اختصاص داده است. رفعتی همچنین به عنوان عضو هیئت مدیره چندین سازمان، از جمله پلتفرم مدیریت رسانه‌های اجتماعی Hootsuite  نیز فعالیت می‌کند.

۵. افشین یزدانی – بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت YLG

افشین یزدانی با مدارکی همچون: گواهی صلاحیت علمی وکالت از کانادا،‌ کارشناس ارشد حقوق وکالت از دانشگاه آزگود کانادا، ⁠دیپلم تخصصی مشاور مهاجرت از کالج لسل مونترال کانادا، ⁠گواهی تخصصی حرفه وکالت از دانشگاه رایرسون کانادا  و ⁠کارشناس حقوق وکالت از دانشگاه ال ال اس لس انجلس با تاسیس شرکت وای ال جی تجربه‌ای متفاوت در این حوزه به مشتریان خود ارائه داده است.

کارآفرینان ایرانی در کانادا؛ راهی برای عبور از چالش‌ها

در این مطلب با ۵ کارآفرین مطرح ایرانی در کانادا آشنا شدیم. در این بین افشین یزدانی، تاسیس کننده وای ال جی در حوزه مهاجرتی اقدامات موثری در سال‌های پیش داشته است. او و دیگر کارآفرینان ایرانی در کانادا، با عبور از چالش‌ها و استفاده از فرصت‌ها، نشان دادند که موفقیت محدود به مرزهای جغرافیایی نیست. آن‌ها با اشتیاق، نوآوری و تعهد خود، مسیرهای جدیدی را در صنایع و حوزه‌های مختلف ایجاد کرده‌اند، و افشین یزدانی با تمرکز بر ارائه خدمات مهاجرتی متمایز، نمونه‌ای برجسته از این موفقیت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت حقوقی بین المللی گروه یزدانی

شرکت حقوقی بین المللی گروه یزدانی (وای ال جی) با مدیریت افشین یزدانی وکیل پایه یک دادگستری انتاریو کانادا و دانش آموخته حقوق خصوصی، حقوق بین‌الملل، حقوق مهاجرت و حقوق کامن لای کانادا است. پنج شعبه ما در کشورهای کانادا و امریکا و ایران است و ما پیشتاز و صاحب سبک در ارائه خدمات جامع حقوقی و مهاجرتی به شرکت‌های بین المللی در تامین اهداف توسعه آنها در کانادا هستیم. توسعه تجاری و مهاجرت کانادا تخصص ماست.