اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109086847221951
در دسترس نیست

چگونه کابل شبکه اصلی را از کابل شبکه تقلبی تشخیص دهیم؟

کد: 140109086847221951

، (اخبار رسمی): قبل از خرید کابل شبکه برای اجرای پروژه خود لازم است در هنگام خرید راه های تشخیص کابل تقلبی و اصلی را بدانید تا یک کابل اورجینال برای پروژه خود انتخاب کنید

چگونه کابل شبکه اصلی را از کابل شبکه تقلبی تشخیص دهیم؟

اگرچه کابل ها به عنوان تجهیزات زیرساختی در شبکه محسوب می شوند و در راه اندازی و اتصال دستگاه ها در شبکه نقش دارند، اما در بیشتر موارد مورد توجه قرار نمی گیرند. کابل ها دستگاه ها را به هم متصل می کنند و امکان انتقال اطلاعات و برق را فراهم می کنند.

برای مثال کابل‌های اترنت ساده در یک دفتر هستند که رایانه‌ها را آنلاین نگه می‌دارند یا کابل‌های برقی هستند که برای کنترل تجهیزات در بیمارستان استفاده می‌شوند. مودم ها و روترها با کابل به شبکه ها متصل می شوند و به تبلت ها و تلفن های همراه اجازه می دهند به صورت بی سیم کار کنند. بنابراین، کابل مهم است.

کابل شبکه اصلی یا قیمت ارزان

وقتی قیمت کابل شبکه ارزان است زنگ خطری است که نباید از آن چشم پوشی کرد. اولاً کابل شبکه مصنوعی مطابق با استانداردهای صنعت نیست و ثانیاً استفاده از کابل های شبکه تقلبی نه تنها به تجهیزات مربوطه آسیب می رساند، بلکه نصابان را نیز در معرض خطر قرار می دهد. حالا انتخاب با شماست، آیا یک کابل شبکه تقلبی ارزان با تمام آسیب ها می خواهید یا یک کابل شبکه اورجینال سالم و موثر بدون قیمت؟ پس در خرید کابل شبکه به قیمت آن دقت کنید!

اگر می خواهید در خرید کابل شبکه اصلی یا تقلبی متضرر نشوید، ادامه مقاله را بخوانید. توصیه می شود از راهکارهای ارائه شده برای شناسایی کابل های شبکه اصلی یا تقلبی استفاده کنید.

شناسایی کابل شبکه تقلبی

اگر کابل شبکه تقلبی باشد، استاندارد نیست. کابل های شبکه تقلبی زمانی که از روی شبکه اجرا می شوند کار نمی کنند، در صورت آتش گرفتن یا قرار گرفتن در معرض آب و هوا یا تغییرات فیزیکی به راحتی از بین می روند. علاوه بر اینکه قیمت قابل قبول یا بسیار ارزان است، خطرات جبران ناپذیری را برای شبکه به همراه دارد. با این حال، گاهی اوقات کابل های شبکه جعلی برای فریب مشتریان با گارانتی های نامعتبر ارائه می شود. برای تشخیص تفاوت بین کابل شبکه اصلی و تقلبی از موارد زیر استفاده کنید

مشاهده لوگو کابل شبکه

به نمادهای چاپ شده روی بسته بندی کابل شبکه نگاه کنید و آنها را بررسی کنید. به عنوان مثال در بسته های کابل Cat 5 از 5 نوع خط بسیار شفاف، صاف و تا حد زیادی ناهموار استفاده می شود. کابل های تقلبی تایپوگرافی ضعیف یا نامشخصی دارند و به شدت فرو رفته اند.

کنترل فیزیکی و لمس کردن کابل

در روش زیر کابل را با دست لمس کنید. به عنوان مثال، تفاوت مواد بین کابل شبکه CAT5 واقعی و کابل شبکه Cat 5e را احساس کنید. بافت کابل واقعی نسبتاً نرم است، عمدتاً برای انطباق با نیازهای محیط های مختلف شبکه. برای کاهش هزینه، برخی از تولیدکنندگان غیرقانونی عناصر فلزی دیگری را به مس اضافه می کنند تا مقاومت کابل را افزایش دهند، اما در هنگام استفاده راحت تر می شکنند.

کابل را با چاقو برش بزنید!

در این مرحله، به سادگی از یک چاقو برای برداشتن یک تکه کوچک از پوشش پلاستیکی استفاده کنید تا 4 جفت کابل اصلی ظاهر شوند. می توانید ببینید که هر چهار جفت کابل Cat 5e سفید خالص هستند، بنابراین می دانید کابل شبکه تقلبی است. رنگ اصلی کابل شبکه سفید و خاکستری است. تقلبی ها معمولاً بسیار سفید یا مبهم هستند.

نکته دیگر چگالی پیچش 4 جفت رزوه اصلی است. کابل شبکه جعلی چگالی بسیار کم دارد و در جهت عقربه های ساعت پیچ خورده است. چگالی کابل شبکه اصلی بالا یا متوسط ​​است و در جهت خلاف جهت عقربه های ساعت هدایت می شود. ساخت کابل‌های شبکه تقلبی آسان‌تر و هزینه کمتری تولید می‌شود.

تست مقاومت در برابر آتش

سیم خود را در دمای 35 تا 40 درجه قرار دهید تا مقاومت آن در برابر آتش را اندازه گیری کنید. اگر لاستیک سیم خیلی نرم باشد، سیم تقلبی است. کابل برق به راحتی خم نمی شود. چسب های خارجی به کار رفته در کابل نیز تفاوت بین کابل شبکه اصلی و تقلبی را مشخص می کند. کابل‌های استاندارد مقاوم در برابر شعله هستند، اما کابل‌های تقلبی مقاوم در برابر شعله نیستند.

متداولترین روش های شناسایی کابل شبکه اصلی و تقلبی

اولین راه برای تشخیص کابل تقلبی توجه به اجزای کابل است. این یک روش تقلبی برای فروش کابل هایی است که از مواد استاندارد ساخته نشده اند. کابل های شبکه اصلی از مس خالص موجود در هسته کابل ساخته شده اند. به جای مس، آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ در هسته کابل های شبکه با روکش مسی استفاده می شود. استفاده از آلومینیوم به جای مس راه حلی برای کاهش هزینه های تولید کابل است.

روش دیگر برای تأیید اصل بودن کابل شبکه، مقایسه کابل با علائم چاپ شده روی کابل است. این تفاوت بین کابل شبکه اصلی و تقلبی است که تقلبی نیز محسوب می شود و برچسب گواهی روی کابل جعلی است.

اکثر کابل ها مطابق با استانداردهای تعیین شده توسط شرکت اصلی آزمایش می شوند و سپس روی کابل های تولید شده به عنوان تایید شده علامت گذاری می شوند. مکان هایی که کابل های شبکه جعلی را می سازند، علامت های مشابه روی کابل های خود را کمی تغییر می دهند. از طرفی این علائم یکسان نیستند و گواهی یکسانی ندارند، پس بهتر است علامت گواهی را با کابل شبکه اصلی مقایسه کنید و از یکسان بودن آنها مطمئن شوید.

استفاده از کابل شبکه تقلبی ممنوع!

کابل های شبکه اصلی مطابق استاندارد طراحی شده اند تا خطرات فیزیکی و خارجی را به صفر برسانند. اگر کابل ها تقلبی باشند، جان افرادی که با آنها کار می کنند و کسانی که در شبکه نصب شده اند را به خطر می اندازد.

اگر از کابل شبکه جعلی استفاده کنیم چه؟

اکثر کلاهبرداری ها دارای سه روش غیرقانونی برای معرفی کابل های تقلبی به بازار هستند که مشکلاتی را ایجاد می کند که به اختصار در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

نوع عایق

اولین مشکلی که کاربران به وضوح متوجه آن می شوند، عملکرد ضعیف دستگاه های موجود در شبکه است. کابل های تقلبی از مواد اولیه کم کیفیت و ضعیف ساخته شده اند که نمی توانند سیگنال ها را انتقال دهند و سرعت شبکه را کاهش دهند. از طرف دیگر، مواد عایق مورد استفاده برای پوشش کابل شبکه نمی تواند سیگنال را حفظ کند و از تداخل خارجی جلوگیری کند. این خرابی کابل شبکه باعث مشکلات بعدی می شود.

طیف رنگ

خطر دیگری که با کابل های تقلبی به وجود می آید این است که سازندگان از پلاستیک کانکتورهای آسیب دیده RJ 45 استفاده مجدد می کنند و پلاستیک های جدید اضافه می کنند. این امر کیفیت پلاستیک جدید را بدتر می کند و آن را زرد یا کدر می کند که می تواند به شناسایی کابل تقلبی کمک کند.

البته استفاده بیش از حد پلاستیک در این کابل باعث کاهش مقاومت در برابر آتش و اشتعال پذیری آن می شود. استفاده از مواد بی کیفیت در ساخت پوشش های کابل شبکه می تواند باعث برق گرفتگی یا آتش سوزی کابل شود.

عدم رعایت درجه اشتعال پذیری

پوشش های کابل شبکه از مواد ضعیفی انتخاب می شوند که با درجه آتش سوزی CMP و CMR، استاندارد کابل های شبکه، مطابقت ندارند. اگر در ساخت کابل از فلزات مرغوب استفاده نشود به سرعت گرم شده و آتش می گیرد و باعث آتش گرفتن کابل می شود. حال اگر این کابل ها از کف، دیوار یا سقف عبور کنند، آتش به راحتی به کل ساختمان سرایت می کند.

آخرین توصیه ها

کابل شبکه اصلی در زیرساخت شبکه و فناوری اطلاعات بسیار مهم است. برای جلوگیری از آسیب های جبران ناپذیر به شبکه و همچنین جلوگیری از صدمات مادی و جانی، خرید کابل از سازندگان معتبر و قانونی توصیه می شود. به کیفیت، رنگ و برچسب روکش کابل شبکه دقت کنید. از خرید کابل های غیرقانونی و ارزان خودداری کنید.جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت انواع کابل با کارشناسان فروشگاه تجهیزات شبکه سرای شبکه تماس بگیرید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید