اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109116850518755
در دسترس نیست

چطور از چرب شدن مو جلوگیری کنیم؟

کد: 140109116850518755

، (اخبار رسمی): یکی از مشکلات پیش روی آقایان و خانم ها، چربی بیش از اندازه موهاست. در واقع فولیکول هایی که در بافت پوست سر و منافذ آن قرار دارند، ماده روغنی به نام "سبوم" تولید می کنند که پوست و موی سر را مرطوب نگه می دارد

چطور از چرب شدن مو جلوگیری کنیم؟
چطور از چرب شدن مو جلوگیری کنیم؟

یکی از مشکلات پیش روی آقایان و خانم ها، چربی بیش از اندازه موهاست. در واقع فولیکول هایی که در بافت پوست سر و منافذ آن قرار دارند، ماده روغنی به نام "سبوم" تولید می کنند که پوست و موی سر را مرطوب نگه می دارد. اما در برخی موارد مانند اختلالات هورمونی و وراثت؛ این ماده بیش از اندازه مورد نیاز در غدد سبابه، تولید می شود. همین موضوع باعث چرب شدن بیش از اندازه موها می شود.

چرب شدن موها مستلزم شستشوی روزانه است. این موضوع برای افرادی که با کمبود وقت مواجه هستند و یا فرصت کافی برای شستشوی روزانه موها ندارند، بسیار عذاب آور است. در این مقاله قصد داریم نکاتی را برای جلوگیری از چرب شدن موها، ذکر کنیم.

مطالب خواندنی: خدمات آرایش و کوتاهی موی کودک در منزل

نکات مهم برای جلوگیری از چرب شدن موها

برای اینکه از شر چربی بیش از اندازه موها خلاص شوید؛ باید نکاتی را در نظر بگیرید. شاید در ابتدا تصور کنید که بهترین راه حل برای رفع چربی مو شستشوی بیش از اندازه است، اما این کار کمکی به شما نمی کند. هر چقدر بیشتر موها را بشویید، باعث می‌ شود موها چربی بیشتری تولید کنند. پس این راه حل اساسی به نظر نمی ‌رسد. بهتر است به طور معمول حداکثر ۲ الی ۳ مرتبه در هفته موها را شستشو دهید.

دیگر نکات مهم برای جلوگیری از چرب شدن مو عبارتند از:

چگونگی استفاده از نرم کننده مو

نکته مهم دیگری که در رفع چربی موها موثر است، نحوه استفاده از نرم کننده است. خیلی از افراد به اشتباه نرم کننده را به تمام قسمت های مو، آغشته می کنند. این کار اشتباه است. موهای چرب نیاز چندانی به نرم کننده مخصوصاً در نزدیکی ریشه مو ندارند. پس بهتر است برای استفاده از نرم کننده تنها از وسط ساقه مو شروع کرده و این کار را تا انتهای موها، ادامه دهید. سعی کنید نرم کننده را به طور کامل از روی موها بشویید و تا حد امکان، از نرم کننده های ملایم استفاده کنید.

تنظیم دمای آب

همه به این موضوع واقف هستید که دوش آب گرم می تواند خستگی روزانه را از تن به در کرده و بدن را به حالت ریلکسیشن ببرد. اما اگر چربی بیش از اندازه موهایتان شما را کلافه کرده است، بهتر است دوش گرفتن با آب گرم را فراموش کنید. استفاده از آب گرم باعث می شود روغن های طبیعی بیشتری از فولیکول مو، خارج شود. بنابراین پس از اینکه از حمام خارج شدید؛ اگرچه احساس بسیار خوبی دارید اما متاسفانه منافذ پوست سرتان آماده شروع تولید سبوم هستند. پس بهتر است برای نتیجه گیری بهتر حتما از آب نسبتاً خنک برای آبکشی موها، استفاده کنید. آب خنک باعث می شود موهای شما رطوبت خود را حفظ کنند.

میزان استفاده از شامپو

تصور نکنید استفاده بیش از اندازه از شامپو در شستشوی موها باعث می شود چربی موهای شما به کل از بین برود. توصیه می کنیم در هر بار شستشوی موها؛ تنها به اندازه یک سکه از شامپو استفاده کنید. این موضوع هم به کنترل چربی پوست سر شما کمک کرده و هم باعث می شود شامپوی محبوبتان به این زودی ها تمام نشود.

استفاده از شامپوی مخصوص موهای چرب

اگرچه شامپوهایی که مخصوص موهای چرب تولید شده و در بازار وجود دارند می توانند تا حدی چربی مو را کنترل کنند؛ اما توصیه می شود بیشتر از یک بار در هفته از این شامپو ها، استفاده نکنید. شامپوی مخصوص موهای چرب معمولا باعث خشک شدن موها می ‌شود. بنابراین اگر قرار است به طور دائم از این محصولات استفاده کنید، حتما در کنار آن یک نرم کننده باکیفیت هم داشته باشید.

مطالب خواندنی: خدمات آرایش داماد

استفاده از ورق های جذب چربی

همانطور که گفتیم؛ محصولات متنوعی برای کنترل چربی پوست در بازار وجود دارد. یکی از این محصولات ورق های جذب چربی اضافه است که برای موهای چرب بسیار پرکاربرد است. این ورق های کاغذی نازک چربی اضافه را از بین می ‌برند. بنابراین بهتر است همیشه تعدادی از آن‌ ها را همراه خود داشته باشید تا در مواقع اضطراری بتوانید از آن ها، استفاده کنید.

عدم لمس موها

ممکن است دست زدن به موهایتان جزء عادت های روزانه شما باشد، اما باید بدانید که این کار باعث می شود چربی از انگشتان دست به موها، منتقل شود. بنابراین موهایتان را تا حد ممکن لمس نکنید و اگر نیاز به مرتب کردن موها دارید؛ به جای انگشتان از یک برس موی تمیز، استفاده کنید.

داشتن رژیم غذایی مناسب

چرب بودن و خشک بودن موهای شما تا حدی هم ناشی از مواد غذایی است که در طول روز مصرف می کنید. اگر موهای چربی دارید؛ بهتر است غذاهای سرخ شده، کراکرها، کوکی ها، چیپس و غذاهایی که با روغن فراوان پخته و سرخ شده اند را کنار بگذارید. این چربی ها هیچ ارزشی برای بدن نداشته و تنها باعث می‌ شوند موهایتان بیشتر چرب شود.

علاوه بر مواردی که ذکر شد؛ غذاهایی با کربوهیدرات زیاد و قند فراوان باعث می شود بدن شما چربی و سبوم بیشتری روی پوست سر و موها، ایجاد کند. در عوض شما می توانید از مواد غذایی سالم و باکیفیت مثل غلات کامل، سبزیجات کم نشاسته، حبوبات و میوه جات، استفاده کنید. البته استفاده از اسیدهای چرب ضروری مثل ماهی های چرب، غلات، آجیل، تخمه و... هم توصیه می شود.

استفاده از سشوار و حالت دهنده ها ممنوع!

ممکن است به یک جشن تولد دعوت شده باشید و بخواهید موهایتان را به زیباترین شکل ممکن، حالت بدهید. در این شرایط قطعا اولین انتخابتان می تواند دستگاه های حرارتی مثل سشوار و اتوی مو باشد. این موضوع را بدانید که سشوار مو هم دقیقاً همانند آب گرم باعث می شود روغن طبیعی مو از بین برود و طبیعتاً غدد سبابه برای جبران چربی از دست رفته برای تولید چربی بیشتر دست به کار خواهند شد.

نتیجه این می ‌شود که موهایتان چربی بیشتری تولید می کند. پس تنها در مواقع ضروری از این وسایل استفاده کنید و اجازه بدهید موهایتان در جریان هوا و به طور کاملا معمولی، خشک شوند.

تمیز کردن برس مو

هیچ چیز به اندازه یک برس کثیف نمی تواند موهای شما را چرب و آلوده کند. بنابراین پس از هر بار شانه زدن، موها را از برس جدا کرده و هفته ای یک بار برس را به طور کامل، شستشو دهید. برای شستن برس می توانید از چند قطره مایع ظرفشویی و مقداری آب، استفاده کنید. سعی کنید دندانه های برس را به خوبی تمیز کرده و آبکشی کنید.

در این مقاله با نکات مهمی که می تواند از چرب شدن موهای شما پیشگیری کند، آشنا شدید. شما می توانید برای نگهداری بهتر از موها به صورت دوره‌ ای به آرایشگاه مراجعه کرده و موها را کوتاه کنید. کوتاه کردن موها حتی به اندازه چند میلی متر هم می‌ تواند به سالم ماندن موها و پیشگیری از موخوره، کمک کند. آرایشگاه تیپ چین کلیه خدمات مربوط به آرایش و پیرایش آقایان را حتی در محل تعیین شده توسط مشتری، انجام می دهد. میکاپ و گریم چهره داماد، کوتاهی مو، رنگ کردن‌ مو، ماساژ و... جزء خدمات قابل عرضه در این آرایشگاه است.

شما می ‌توانید برای رزرو نوبت از طریق اپلیکیشن و یا وب سایت تیپ چین، اقدام کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس