اطلاعات تماس
  • 091207*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109156857221983
در دسترس نیست

جمع کردن گاز کولر گازی

نحوه جمع کردن گاز کولر اسپیلت بدون گیج

کد: 140109156857221983

، (اخبار رسمی): برای جمع کردن گاز کولر گازی کافیست با شماره تماس 66593368 تماس حاصل نمایید .جمع آوری کولر گازی در کمترین مهلت زمانی با کمترین هزینه توسط بهترین متخصصان مجموعه هیرمان

نحوه جمع کردن گاز کولر اسپیلت بدون گیج
جمع کردن گاز کولر گازی

برای جمع کردن گاز کولر گازی کافیست با شماره تماس 66593368 تماس حاصل نمایید .جمع آوری کولر گازی در کمترین مهلت زمانی با کمترین هزینه

Collecting air conditioner gas در روز شاهد تماس بسیاری از مشتریان عزیز هستیم ، که قصد دارند کولر گازی خود را باز کرده و به جای جدیدی منتقل نمایند، اولین سوال این مشتریان از پشتیبانی مجموعه این است ، که آیا میتوان خود در منزل به باز کردن کولر گازی اقدام کرد ؟

در پاسخ به این سوال باید به شما عزیزان بگوییم ، باز کردن کولر گازی و اقدام به جمع آوری آن تنها یک کار فیزیکی نبوده و باید طی یک مراحل خاص گاز کولر گازی شما جمع شده و به داخل کمپرسور برگردد ، در غیر این صورت صدمه زیادی وارد و منجر به هزینه ی بالای تعمیر کولر گازی برای شما خواهد شد.

در هنگام جابه جایی کولر گازی و انتقال آن به مکان جدید یکی از مواردی که حتما باید به آن توجه داشته باشید، جمع کردن گاز کولر گازی است .در این مقاله میخواهیم به طریقه نحوه جمع کردن گاز کولر اسپیلت بدون گیج بپردازیم ،با ما همراه باشید.

جابجایی کولر گازی (اسپیلت)

زمانی که قصد جابجایی کولر گازی یا اسپیلت خود را دارید، مراحلی که پیش روی شماست عبارتند از: باز کردن پنل ها از محل، حمل ایمن آنها به مقصد و سپس نصب و راه اندازی دوباره کولر گازی. بخش دوم را در مقاله ای دیگر به طور مفصل توضیح داده ایم و بخش اول که مربوط به آماده سازی و جدا کردن پنل است، در این مقاله بررسی می شود. یکی از مهمترین کارهایی که در مرحله نخست جابه جایی کولر گازی وجود دارد، جمع کردن گاز است.

ممکن است بگویید چرا باید گاز کولر گازی را جمع آوری نمود؟ پاسخ شما این است که در هنگام جابه جایی یا به هر دلیلی به تعمیرات کولر گازی احتیاج دارید، می توانید تمامی گاز موجود در کولر گازی را در کندانسور جمع آوری کنید، تا پس از نصب کولر گازی یا بعد از تعمیرات آن، بتوانید به راحتی از دستگاه استفاده نمایید و به پر کردن گاز احتیاجی نداشته باشید.

جمع کردن گاز کولر گازی (اسپیلت) یا پمپ دان کردن چیست؟

جمع کردن گاز کولر اسپیلت یا اصطلاحا پمپ دان کردن، به روشی گفته می شود که در آن تمامی مبرد یا گاز درون لوله ها در داخل کندانسور جمع آوری یا ذخیره می شود.

نحوه جمع کردن گاز کولر گازی (اسپیلت)

  1.  اگر کولر گازی خاموش است آن را در حالت سرمایش روشن کرده و اجازه دهید تا مدت 15 دقیقه کولر گازی کار کرده تا سیکل تبرید کامل شود.
  2.  درپوش شیر سرویس که در بیرون و روی کندانسور قرار دارد را باز کنید.
  3.  شیلنگ گیج خود را در حالتی که گیج کاملا بسته است به شیر سوزنی لوله برگشت (لوله ضخیم) شیر سرویس وصل کنید. (شما برای اینکار به یک دسته آچار آلن احتیاج دارید که با توجه به ظرفیت کولر گازی اندازه آنها متفاوت است.)
  4. بوسیله آچار آلن شیر رفت (لوله نازک) را آرام آرام ببندید. در این حالت به عقربه گیج نگاه کنید. درجه به صورت مداوم کاش می یابد. زمانی که درجه گیج به 10psi رسید شما باید شیر رفت (لوله نازک) را کاملا بسته باشید.
  5. سپس آرام آرام شروع به بستن شیر سرویس لوله برگشت (لوله ضخم) کنید. زمانی که گیج فشار به زیر صفر و تا حدود وکیوم پایین آمد، شما باید شیر برگشت (لوله ضخم) را کاملا بسته باشید. به‌ محض بستن کامل لوله برگشت نیز باید دستگاه خاموش شود.
  6. زمانی که دستگاه کاملا خاموش شد، عمل پمپ دان کردن کولر گازی با موفقیت انجام شده است و می‌توانید لوله‌های کندانسور و اواپراتور را باز کرده تا بتوانید تعمیرات و جابه‌جایی کولر اسپیلت را به‌راحتی انجام دهید.

آیا بدون داشتن ابزار خاصی می‌توان گاز کولر گازی (اسپیلت) را جمع کرد؟

اگر فاقد ابزاری مانند گیج فشار، می‌توانید با داشتن یک آچار آلن هم این کار را انجام دهید.

در این روش بعد از باز کردن درپوش شیر سرویس، زمانی که کولر گازی بیشتر از 15 دقیقه روشن است، شیر سرویس رفت را کاملا بسته و 30 ثانیه صبر کنید. سپس شیر سرویس برگشت را نیز کاملا ببندید و به‌ محض بستن هر دو شیر سرویس، کولر گازی را خاموش‌کنید.

پس از جابجایی کولر

در صورتی که پس از جابجایی کولر اسپیلت خود و نصب مجدد آن قصد داشتید تا گاز جمع شده در کندانسور را به سرویس یا درون لوله ها بازگردانید، لازم است در ابتدا حتما کولر گازی را وکیوم کنید. ریسک انجام ندادن این کار با مشکلات آتی در رابطه با سیکل سرمایش کولر شما همراه است. پس از وکیوم کردن، باز کردن هر کدام از شیرهای سرویس کولر گازی باعث بازگشت گاز به مدار می شود و هیچ ترتیب خاصی در این باره وجود ندارد.

جمع کردن گاز کولرگازی

پمپ دان کولرگازی

جمع کردن گاز کولر گازی و اسپلیت آنجایی مهم میشود ، که شما با اطمینان به یک فرد برای جمع کردن گاز دستگاه اقدام میکنید ، اگر گاز دستگاه شما به درستی جمع نشده باشد در صورت استفاده مجدد از آن دستگاه ، دچار آسیب های فراوانی خواهد شد.

جمع کردن گاز اسپلیت ، برای تمامی اسپلیت ها (معمولی و اینورتر) یکسان می باشد و در موارد زیر استفاده می شود:

  1. برای جابجایی کولر گازی از محلی به محل دیگر
  2. برای باز کردن و تعمیر اسپلیت

نحوه جمع کردن گاز کولر اسپیلت بدون گیج 

بسیاری افراد مبتدی که میخواهند اقدام به جمع آوری گاز کولر گازی کنند با ابزارهای این حوزه آشنایی ندارند. به طور مثال نحوه کار با دستگاه گیج را نمیدانند . به این افراد توصیه میشود که اگر میخواهید بدون ابزار گیج گاز کولر را جمع آوری کنید میتوانید ازآچار آلن استفاده کنید.اما در نظر داشته باشید ،که کار کردن با ابزار هایی مانند گیج بسیار دقیق تر و بهتر است اما همیشه راهی برای کار کرد بدون ابزار است.اما به یاد داشته باشید اگر گاز کولر گازی خود را بدون گیج جمع کردید ،حتما برای نصب مجدد از نصاب بخواهید میزان شارژ گاز گاز شما را مورد بررسی قرار دهد.

نحوه جمع آوری گاز کولر با آچار آلن

برای جمع آوری گاز کولر اسپیلت بدون گیج کافی است که کولر گازی را در حالت سرمایش روشن کنید و منتظور بمانید تا 15 دقیقه کار کند و سیکل تبرید آن کامل شود. سپس درپوش شیر سرویس را که بر روی پنل خارجی یا کندانسور وجود دارد باز کنید.

در این هنگام باید شیر رفت را ببندید و حدودا 30 ثانیه منتظور بمانید و سپس اقدام به بستن شیر سرویس برگشت کنید. بعد از اینکه هر دو شیر را کاملا بستید میتوانید کولر اسپیلت را خاموش کنید.

نکات ایمنی هنگام جمع کردن گاز کولر گازی

بعد از جمع شدن گاز و بستن شیر برگشت به هیچ عنوان نباید کمپرسور کار کند، پیشنهاد میکنیم برای اینکار یک نفر را جلوی پنل داخلی قرار دهید هنگامی که شما شیر برگشت را بستید خبر دهید تا فورا کولر گازی را خاموش کند.

ما برای نشان دادن حسن نیت همه مراحل جمع کردن گاز کولر گازی را برای شما توضیح می دهد که اگر دانش فنی دارید انجام دهید ولی این کار بسیار دقیق و حساسی است و برای هر مدل کولر گازی شما باید تجربه در همان مدل را داشته باشید، ما فقط پیشنهاد میکنیم به خاطر آسیب نرساندن به کولر گازی تان با ما تماس بگیرید تا یکی از بهترین تکنسین‌های تعمیر کولر گازی را به محل شما اعزام کنیم. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091207*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | دکوراسیون و منزل