اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109216868718768
در دسترس نیست

کلینیک روان برنا

مشاوره روانشناسی کودک و نوجوان

کد: 140109216868718768

، چهاردانگه , (اخبار رسمی): بسیار والدین هستند که در ارتباط خود با کودک ، مدام در حال حدس این هستند که کودکشان در هر لحظه “باید” چه غذایی بخورد. گویی مسئول وزن گرفتن یا لاغری کودک خود هستند. بدون توجه به این‌که کودک و نوجوان در هر مقطعی از رشد خود، ویژگی‌های منحصربفردی دارد.

مشاوره روانشناسی کودک و نوجوان
مشاوره روانشناسی کودک و نوجوان

کلینیک روانشناسی روان برنا

رابطه والدین و فرزند در روانشناسی کودک و نوجوان

همین صداهای ناخودآگاه و ناهشیار هستند که در گذر زمان شخصیت ما را ساخته‌اند. این صداها هستند که در ابتدا از بیرون شنیده‌ایم و حال در درون ما طنین‌انداز می‌شوند. نه تنها صدا و لحن و کلمات پدر و مادر، بلکه نحوه برخوردشان با پدیده‌های مختلف زندگی، بخشی از وجود ما را ساخته‌اند. آن‌چنان که گاهی خودمان هم تعجب می‌کنیم که مثلا رفتاری از والدین که در طول زندگی و از کودک و نوجوان بودنمان نمی‌خواستیم داشته باشیم،

در لحظاتی خاص از خود بروز می‌دهیم. این، نشان دهنده‌ی اثر قدرتمند مراقبان ما است که سنگ اولیه بنای شخصیت ما بوده‌اند. 

برای دریافت مشاوره روانشناسی آنلاین کلیک کنید. {جلسه اول رایگان}

مشکلات کودک و نوجوان در درک دنیا و ارتباط با والدین

کودک در آینه والدینش است که دنیا را درک می‌کند. حتی دقیق‌تر، ابتدا چشم و گوش والدین و ادراک آنان از اطراف است که دنیای کودک و نوجوان را می‌سازد. اگر دنیا جایی امن برای پدر و مادر درک شده باشد، کودک نیز درون خودش نسبت به اطرافش احساس امنیت می‌کند. اما اگر والدین نسبت به اطراف خود بی‌اعتماد باشند، همان‌گونه نیز برای کودک تعریف می‌شود.

کودک از همان ابتدا سعی دارد با رفتار، درونیات خود را با والدین به اشتراک بگذارد. مثلا یک نوزاد با گریه کردن به والدش متذکر می‌شود که گرسنه است، دلش درد می‌کند یا خوابش می‌آید. این پدر و مادر و یا مراقب او است که بایستی در تعامل، مدام حدس بزند که گریه کودک نشانه چیست. 

رفته‌رفته که کودک بزرگتر می‌شود و مجهز به وسایل ارتباطی بیشتری می‌گردد. یاد می‌گیرد که با کلمات نیازها، امیال و احساسات خود را بیان کند. در این زمان، اگر والدین به هر نحوی پذیرای هر قسمت نباشند، کودک هم به همان میزان در آن حوزه ناپخته رفتار خواهد کرد. به طور مثال، اگر پدر و مادر به کودک یا نوجوان خود این را القا کنند که نباید از والدت عصبانی شوی، وگرنه تو آدم ناسپاسی هستی، نگرانی از عصبانی شدن در کودک رشد می‌یابد و در ادامه، با توجه به رشدی که دارد و محیط اطرافش، واکنش‌هایی خواهد داشت که ممکن است آسیب‌زا باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان