اطلاعات تماس
  • 093095*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109246873722032
در دسترس نیست

فرق لمینت و کامپوزیت دندان

کد: 140109246873722032

، (اخبار رسمی): لبخند زیبا یکی از مولفه های اصلی زیبایی است. ظاهر دندان های شما تاثیر قابل توجهی بر عزت نفس و اعتماد به نفس شما دارد.

فرق لمینت و کامپوزیت دندان
انجام کامپوزیت دندان در کلینیک دندانپزشکی موذن

لبخند زیبا یکی از مولفه های اصلی زیبایی است. ظاهر دندان های شما تاثیر قابل توجهی بر عزت نفس و اعتماد به نفس شما دارد. اگر به دلیل فضای ناهموار بین دندان‌هایتان در لبخند زدن احساس راحتی نمی‌کنید، دیگر یک مشکل لاینحل نیست.

با تشکر از دندانپزشکی زیبایی مدرن، می توانید در حین احوالپرسی با افراد دیگر از لبخندی زیبا لذت ببرید.

کامپوزیت و لمینت دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی است که از طریق آن می توانید از دندان های سفید مرواریدی و سالم لذت ببرید.

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام تکنیک برای شما مناسب است به مجموعه ای از معیارهای متفاوت می رسد. پس از بررسی دقیق مزایا و معایب ونیرهای دندانی، می توانید هر نوع را وزن کنید تا به یک نتیجه معقول برسید.

قبل از انتخاب نوع خاصی از ونیر، ابتدا باید دریابید که آیا کامپوزیت ونیر و لمینت دندان راه حل مناسبی برای شما هستند یا خیر. ونیرها برای همه یا هر دندانی مناسب نیستند. بنابراین، انتخاب مورد یک عامل بسیار مهم در موفقیت این تکنیک است.

اگر به دنبال انجام کامپوزیت دندان در کرج هستید، کلینیک دندانپزشکی موذن بهترین انتخاب است.

کامپوزیت ونیر و لمینت در موارد زیر بسیار موثر هستند:

  • اصلاح دندان های کج یا بد شکل
  • ترمیم دندان های شکسته یا شکسته
  • دندان‌های لکه‌دار یا تغییر رنگ وقتی که درمان سفیدکننده دندان جواب نمی‌دهد
  • دندان هایی که در اثر سایش کوتاه شده اند
  • دندان هایی که خیلی از هم فاصله دارند
  • مزایای ونیرهای کامپوزیت

هزینه: ونیرهای کامپوزیت مزایای زیادی نسبت به لمینت دارند که مهمترین آنها هزینه است. به طور متوسط، لمینت ها دو برابر گران تر از کامپوزیت ها هستند، که برای برخی افراد بسیار مهم است. با توجه به اینکه اکثر درمان ها تحت پوشش بیمه نیستند، به این معنی که شما احتمالاً برای درمان از جیب خود پرداخت می کنید.

درمان در همان روز: ونیرهای کامپوزیت را اغلب می توان در یک جلسه تکمیل کرد. دندانپزشک شما دندان های شما را برای رزین آماده می کند و سپس روکش ها را مستقیماً روی جلوی دندان های شما تراش می دهد.

ونیرهای کامپوزیت مستقیم (که به آن باندینگ کامپوزیت نیز گفته می شود) در واقع به جای آزمایشگاه خارج از سایت، روی دندان های شما حجاری می شوند.
اما روند لمینت طولانی‌تر می‌شود، زیرا ونیرهای شما باید در آزمایشگاه دندانپزشکی آماده شوند و قبل از قرار بعدی به دندانپزشک شما تحویل داده شوند.

برگشت پذیری: مسلماً بزرگترین مزیتی که ونیرهای کامپوزیت نسبت به پرسلن دارند برگشت پذیری است. چینی نیاز به تغییر شکل دندان‌های طبیعی شما دارد تا روی روکش مناسب شود.
وقتی صحبت از کامپوزیت ها می شود، حداقل کار آماده سازی روی دندان های طبیعی شما لازم است، به این معنی که آنها به طور دائم تغییر نمی کنند تا حدی که مواد کامپوزیت را نتوان برداشته و در صورت نیاز جایگزین کرد.

مزایای استفاده از لمینت

اگرچه ونیرهای کامپوزیت دارای چندین مزیت هستند، اما یک مورد  وجود دارد که در آن نمی توانند با لمینت رقابت کنند: دوام.

لمینت ها به طور متوسط ​​10 تا 15 سال دوام می آورند، اگرچه زمانی که بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت می کنید و دستورالعمل های دندانپزشک خود را دنبال می کنید، می توانند حتی برای مدت طولانی تری دوام بیاورند. ونیرهای کامپوزیت تقریباً نیمی از طول عمر دارند، معمولاً 5-7 سال.

اگر به فکر قرار دادن ونیر هستید، مهم است که این مسئله را در نظر بگیرید. یعنی، در حالی که کامپوزیت ها ممکن است نصف پرسلن قیمت داشته باشند، فقط نیمی از آن دوام دارند. بنابراین کدام بهتر است؟

اکثر دندانپزشکان موافقند که لمینت ها طبیعی ترین و شبیه ترین زیبایی دندان را ارائه می دهند. لمینت دارای کیفیت شفافی است که کاملاً شبیه مینای دندان است.
همچنین به دلیل استحکام مواد و لعابی که پس از درمان اعمال می شود، در برابر لکه و بریدگی بسیار مقاوم است.

 از سوی دیگر، ونیرهای کامپوزیت متخلخل‌تر هستند و بنابراین مستعد لک هستند، به این معنی که ممکن است نیاز به تنظیم رژیم غذایی خود داشته باشید تا از برخی مواد غذایی لکه‌زا اجتناب کنید. کامپوزیت همچنین برای دستیابی به زیبایی دندان مانند باید پولیش شود و حتی پس از آن نیز کاملاً قابل مقایسه نیست.

ونیرهای چینی یک راه حل درمانی مناسب برای همه موارد ساییدگی مینای دندان، ساییدگی و پارگی، نقص ژنتیکی، دندان های ناهموار و غیره ارائه می دهند.

 کامپوزیت ها ممکن است گزینه مناسبی برای نگرانی های شدید نباشند. به عنوان مثال، تغییر رنگ یا مسائل مربوط به فاصله ممکن است به اندازه کافی با ونیرهای کامپوزیت قابل درمان نباشد و چینی را تنها گزینه شما می کند.

دندانپزشک شما یک ارزیابی کامل از سلامت دهان را به عنوان بخشی از مشاوره شما برای تعیین گزینه های شما انجام می دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093095*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | سلامت و زیبایی