اطلاعات تماس
  • 021886*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110036887422058
در دسترس نیست

گل بود به سبزه نیز آراسته شد

تاثیر آلودگی هوا بر انتقال ویروس کرونا و آنفولانزا

کد: 140110036887422058

، (اخبار رسمی): آلودگی هوا تبدیل به یکی از اجزا جدایی ناپذیر شهروندان تهرانی و سایر شهرهای صنعتی و کلان کشور شده است و با افزایش موارد ابتلا به ویروس آنفولانزا این سوال مطرح شده که آیا آلودگی هوا بر سرایت ویروس آنفولانزا و کرونا تاثیر دارد یا خیر. همچنین در این گزارش یک راهکار تضمینی برای مقابله با آن ارائه شده است

تاثیر آلودگی هوا بر انتقال ویروس کرونا و آنفولانزا
تاثیر آلودگی هوا در سرایت ویروس ها به انسان

یونی گارد یک ماسک الکترونیکی است که می تواند کلیه ذرات معلق در هوا اعم از انواع آلودگی ها، آلرژن ها، باکتری ها و ویروس ها، پرز حیوانات خانگی و ... را با بهره گیری از یون های منفی از بین ببرد.

مستقیم و بدون پرداختن به حاشیه، بیماری‌های تنفسی و آلودگی هوا ارتباط مستقیمی با هم دارند، هرچه میزان آلودگی هوا بیشتر باشد، شدت واگیردار بودن و عوارض ایجاد شده از طرف بیماری‌های تنفسی افزایش می‌یابد. همچنین ذرات و آلاینده‌ها روی سیستم ایمنی بدن می‌توانند در انتقال ویروس‌های تنفسی مانند ویروس‌های آنفولانزا و کرونا مؤثر باشد. آلاینده‌ و آلودگی‌های موجود در هوا اشکال مختلفی دارند. آنها می‌توانند گاز، ذرات جامد یا قطرات مایع باشند.

آلودگی هوا در کلان شهرها

آلودگی هوا در شهرهای بزرگ که انتشار گازهای گلخانه‌ای و عوامل مختلف در آن‌ها متمرکز هستند، شایع‌تر است. گاهی اوقات، کوه‌ها یا ساختمان‌های بلند از گردش باد جلوگیری می‌کنند و موجب آلودگی هوا می‌شوند. این نوع آلودگی‌ها اغلب به صورت ابری ظاهر می‌شوند و موجب تیره شدن هوا می‌شود. به این پدیده مه دود گفته می‌شود. شهرهای بزرگ در کشورهای فقیر و در حال توسعه بیشتر از شهرهای کشورهای توسعه یافته آلودگی هوا دارند. براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، برخی از آلوده ترین شهرهای جهان (کراچی – پاکستان)، (ایران – تهران)، (دهلی نو – هند)، (پکن – چین)، (لیما – پرو) نامبرد.

اثرات کوتاه مدت آلودگی هوا

اثرات کوتاه مدت که موقتی هستند، شامل بیماری‌هایی مانند سوزش بینی، گلو، چشم یا پوست، ذات الریه یا برونشیت می‌شوند. آلودگی هوا همچنین می‌تواند باعث سردرد، سرگیجه و تهوع‌ شود. بوهای ایجاد شده توسط کارخانه‌ها، زباله‌ها یا سیستم‌های فاضلاب نیز آلودگی هوا محسوب می‌شوند. این بوها کم‌تر جدی اما همچنان ناخوشایند هستند.

اثرات بلند مدت آلودگی هوا

اثرات بلندمدت آلودگی هوا می‌توانند برای سال‌ها یا برای همیشه باقی بمانند. آن‌ها حتی می‌توانند منجر به مرگ فرد شوند. اثرات طولانی مدت ناشی از آلودگی هوا شامل بیماری‌های قلبی، سرطان ریه و بیماری های تنفسی مانند آمفیزم است. آلودگی هوا همچنین می تواند باعث آسیب طولانی مدت به اعصاب افراد، مغز، کلیه ها، کبد و سایر اندام‌ها شود. برخی دانشمندان گمان می‌کنند که آلاینده‌های هوا هر ساله باعث مشکلات زیادی از جمله نقص‌های مادرزادی می‌شوند.

بر اساس مصاحبه اخیر مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، سالانه بیش از چهل هزار نفر در کشور در اثر آلودگی های هوا جان خود را از دست می دهند.

راهکار مقابله با آلودگی هوا

چنانچه دنبال راهکار مقابله با آلودگی هوا در اینترنت باشید، با رژیم های غذایی و بعضا پاک کردن صورت مساله مواجه خواهید شد که توصیه می کنند از خانه خارج نشوید درحالیکه ذرات معلق و آلودگی هوا به دلیل اندازه بسیار کوچک خود (کمتر از 10 میکرون) براحتی به مکان های خصوصی مانند منزل و محل کار نفوذ می کنند.

طبیعت برای از بین بردن این آلودگی ها از یون منفی استفاده می کند. یون منفی توانایی چسبیدن به این ذرات آلودگی که خود یون مثبت هستند را دارد و باعث سنگین شدن این ذرات شده و آنها را ته نشین می کند. تکنولوژی های جدیدی در دنیا دست به شبیه سازی مکانیزم طبیعت نموده اند و دستگاه هایی در زمینه تولید یون منفی ارائه شده است که یکی از بهترین این دستگاه ها، یونی گارد می باشد.

یونی گارد یک ماسک الکترونیکی است که توانایی تولید 120 میلیون یون منفی در ثانیه را دارد و قادر است کلیه ذرات معلق در هوا اعم از انواع آلودگی ها، آلرژن ها، باکتری ها و ویروس ها، پرز حیوانات خانگی و ... را با بهره گیری از یون های منفی از بین ببرد.

نقطه قوت این دستگاه قابل حمل بودن آن است و مراجع معتبر بین المللی و داخلی بی ضرر بودن آن را برای انسان از همه نظر بررسی و تایید کرده اند. در ایامی که آلودگی هوا همواره یکی از مشکلات روزمره شهروندان شهرهای کلان است، استفاده از این دستگاه بسیار لازم و ضروری می باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021886*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه