اطلاعات تماس
  • 021886*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110196912722058
در دسترس نیست

آلودگی هوا به جنین ها هم آسیب می زندا۰

افزایش سقط جنین در آلودگی هوا

کد: 140110196912722058

، (اخبار رسمی): آلودگی بدون شک یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در جهان است.سرب های موجود در هوا سالانه میلیون‌ها مرگ زودرس را به دنبال دارد.متأسفانه، بسیاری از سازمان‌های بهداشتی آن را به‌عنوان علت مرگ ذکر نکرده‌اند اما این مسئله می‌تواند خطرات نگران‌کننده‌ای را برای برخی گروه‌ها به ویژه مادران باردار به دنبال داشته باشد.

افزایش سقط جنین در آلودگی هوا
تاثیر آلودگی هوا روی سقط جنین

ذرات PM2.5 می‌توانند از طریق جفت از مادر به جنین منتقل شوند. یک مطالعه در سال 2018، ذرات آلاینده سمی را در ریه‌ها، کبد و مغز جنین نشان داد.

داده‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که تقریباً تمام جمعیت جهان (99٪) هوایی را تنفس می‌کنند که از محدودیت‌های دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت فراتر می‌رود و حاوی سطوح بالایی از آلاینده‌ها است.

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که جوامع کم‌درآمد به‌طور نامتناسبی در معرض آلودگی هوا قرار دارند و در برابر اثرات نامطلوب سلامتی آسیب‌پذیرتر هستند. هنگامی‌که ما آلاینده‌های هوا را تنفس می‌کنیم، این ذرات ریز می‌توانند وارد جریان خون ما شوند و باعث سرفه یا سوزش چشم شوند و بیماری های زمینه ای را تشدید کنند. البته خطرات سلامتی افراد از آلودگی هوا بسته به سن، مکان، سلامت زمینه‌ای و سایر عوامل بسیار، متفاوت است. بااین‌حال، برخی از گروه‌های مردم ممکن است ازنظر قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا بیشتر از دیگران مستعد باشند و آلاینده‌های مختلف ممکن است بر این گروه‌ها تأثیر متفاوتی بگذارند.

آلودگی هوا باعث افزایش تولد جنین‌های مرده می‌شود

آلودگی هوا می‌تواند بر بارداری تأثیر منفی بگذارد و منجر به زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد، مرده‌زایی یا ناهنجاری‌های مادرزادی شود.

محققان دریافتند که ذرات PM2.5 می‌توانند از طریق جفت از مادر به جنین منتقل شوند که نه‌تنها ممکن است به جفت آسیب برساند بلکه به‌طور بالقوه باعث آسیب «غیرقابل‌برگشت جنین» شود. یک مطالعه در سال 2018، ذرات آلاینده سمی را در ریه‌ها، کبد و مغز جنین نشان داد. علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض PM2.5 در دوران بارداری می‌تواند انتقال اکسیژن به جنین را کاهش دهد یا باعث ناهنجاری‌های جفت شود که همه این علل باعث افزایش تولد جنین‌های مرده می‌شود.

احتمال زایمان زودرس از دیگر خطرات آلودگی هوا برای زنان باردار است. زایمان زودرس خطر مشکلات دیگری مانند وزن کم هنگام تولد، رشد ناکافی ریه‌ها در نوزاد و مرگ نوزاد در حین تولد یا مدت کوتاهی پس از تولد را افزایش می‌دهد. یک مطالعه در سال 2019، اثرات آلاینده‌های رایج مانند ازن، دی‌اکسید گوگرد، اکسید نیتروژن و دی‌اکسید نیتروژن را ارزیابی کرد و به این نتیجه دست‌یافت که بین آلودگی هوا و زایمان زودرس رابطه وجود دارد و این خطر در طول بارداری بعدی بالاتر بود. همچنین یک تجزیه‌وتحلیل در سال 2013 نشان داد که شیوع آلاینده‌های خاص، مانند دی‌اکسید نیتروژن، با خطر بالاتر وزن کم هنگام تولد مرتبط است.

آلودگی هوا برای کودکان بیش از بزرگ‌سالان مضر است

کودکان در مقایسه با بزرگ‌سالان نسبت به تنفس در هوای آلوده آسیب‌پذیرتر هستند زیرا مجاری تنفسی آن‌ها کوچک‌تر است و همچنان در حال رشد است. آن‌ها همچنین سریع‌تر از بزرگ‌سالان تنفس می‌کنند لذا هوای آلوده بیشتری را جذب می‌نمایند.

هنگامی‌که ذرات استنشاقی بسیار کوچک هستند - قطر 2.5 میکرون یا کمتر - می‌توانند غشاهای مخاطی حفره بینی را تحریک کنند و باعث آبریزش بینی و سرفه شوند. علاوه بر این، این ذرات ریز می‌توانند راه خود را به ریه‌ها بازکرده و باعث التهاب در آنجا شوند. درنتیجه آلودگی هوا با PM2.5، کودکان را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های تنفسی قرار می‌دهد و محققان این موضوع را در جمعیت‌های سراسر جهان مشاهده کرده‌اند اما این تنها آغاز راه است، زیرا آلودگی هوا فقط وارد راه‌های هوایی و ریه‌های ما نمی‌شود. این امکان وجود دارد که برخی از ذرات - ازجمله ذرات فوق‌ریز که فقط 0.1 میکرون یا کمتر قطر دارند - بتوانند از بافت ریه عبور کرده و وارد جریان خون شوند. همچنین ممکن است ذرات درنتیجه بلعیده شدن به دستگاه گوارش راه پیدا کنند. به‌این‌ترتیب، ذرات معلق می‌توانند بسیار بیشتر بر سیستم تنفسی کودک تأثیر بگذارند.

قرار گرفتن کوتاه‌مدت در معرض ذرات مضر نیز خطر حمله قلبی، آریتمی (اختلال ریتم قلب)، سکته مغزی و نارسایی قلبی را در جمعیت‌های آسیب‌پذیر مانند افراد مسن و مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی افزایش می‌دهد و علائمی مانند تپش قلب، درد قفسه سینه یا تنگی نفس را ایجاد می‌کند لذا افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی در صورت ادامه یافتن یا تشدید علائم، باید از پزشک متخصص کمک بگیرند. اگرچه اثرات آلودگی هوا بر روی گروه‌های حساس بسیار نگران‌کننده است اما تکنولوژی روز دنیا با الهام از طبیعت به کمک بشر آماده است.

آلودگی هوا در طبیعت بوسیله یون های منفی از بین می روند

یون منفی به وفور در جنگل ها، کوهستان ها، اطراف آبشار ها و پس از رعد و برق و باران در هوا وجود دارد. یون های منفی با چسبیدن به انواع آلودگی های موجود در هوا نظیر ذرات معلق، ریزگردها، آلرژن ها، گازهای سمی و ... باعث سنگین شدن این ذرات شده و دیگر اجازه معلق بودن در هوا را به آنها نمی دهد. در نتیجه این ذرات ته نشین شده و دیگر در معرض تنفس ما نیستند.

دستگاه های یونیزاسیون هوا دقیقا همین عملکرد طبیعت را بازسازی نموده و کمک شایانی به از بین بردن آلودگی هوا می کنند. یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده دستگاه های یونیزاسیون هوا، شرکت پرگاس دیار است که محصولات یونی گارد را برای استفاده شخصی بصورت گردنبندی فراهم نموده است.

این دستگاه توانایی تولید 120 میلیون یون منفی در ثانیه را دارد و به همین دلیل می تواند در هر محیطی به شعاع یک متر مکعب را از حضور انواع آلودگی ها پاک سازی نماید. از ویژگی های مثبت این دستگاه می توان به شارژی بودن آن اشاره نمود که با 3 ساعت شارژ، می تواند تا 180 ساعت کار کند. همچنین این دستگاه تاییدیه ها و گواهی نامه های بین المللی و داخلی را دارد که با گارانتی شرکت پرگاس دیار به بازار ایران عرضه شده است.

کلیه گروه های حساس مانند کودکان و نوجوانان، سالمندان و میان سالان، افرادی که روزانه در محل های انباشت آلودگی تردد دارند یا محل کار و سکونت آنها در شهرهای آلوده است ملزم به استفاده از این دستگاه یون ساز هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021886*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان