اطلاعات تماس
  • 021366*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110046888321927
در دسترس نیست

مختصری از تاریخچه PLC

کد: 140110046888321927

، (اخبار رسمی): PLC مخفف عبارت Programmable Logic Controller می‌باشد که به معنای کنترل‌کننده منطقی برنامه‌پذیر است که امروزه از اجزای جدایی‌ناپذیر سیستم‌های صنعتی هست و به‌عنوان یک کامپیوتر دیجیتال صنعتی که جزء اصلی بخش اتوماسیون صنعتی می‌باشد شناخته می‌شود.

PLC مخفف عبارت Programmable Logic Controller می‌باشد که به معنای کنترل‌کننده منطقی برنامه‌پذیر است که امروزه از اجزای جدایی‌ناپذیر سیستم‌های صنعتی هست و به‌عنوان یک کامپیوتر دیجیتال صنعتی که جزء اصلی بخش اتوماسیون صنعتی می‌باشد شناخته می‌شود. درواقع PLC زیمنس برای کنترل فرایندهای تولید مانند خطوط مونتاژ یا دستگاه‌های رباتیک یا هر فعالیتی که نیاز به کنترل مطمئن و آسان و سهولت در برنامه‌نویسی دارد، سازگار است. بنابراین به‌مرورزمان تابلوهای قدیمی که پر از رله و تایمر و کانتر بود جای خود را به پی ال سی ها دادند و نظم جدیدی را به تابلوهای برق بخشیدند.
مختصری از تاریخچه PLC

در سال 1968 توسط مهندس ادوارد کلارک که یکی از کارمندان شرکت جنرال موتور آمریکا بود درخواستی برای پیشنهادات جهت جایگزینی مدارات کنترل الکترونیکی با مدارات کنترل رله‌ای صادر گردید. پیرو این پیشنهاد، اولین پی ال سی زیمنس به نام 84 که هشتادو چهارمین پروژه شرکت بدفورد بود ساخته شد. شرکت بدفورد شرکت جدیدی به نام مدیکن را برای توسعه، فروش و خدمات این محصول جدید ایجاد کرد که افرادی در آن مشغول به کار شدند. یکی از افرادی که در این پروژه کار می‌کرد دیک مورلی بود که به‌عنوان پدر PLC از او یاد می‌شود. نام تجاری مدیکن در سال 1977 به گلد الکترونیک فروخته شد، که بعدها توسط شرکت آلمانی AEG و سپس توسط اشنایدر فرانسوی که صاحب فعلی آن است واگذار شد.
مزایا و معایب PLC نسبت به مدارات فرمان
از مزایای پی ال سی ها نسبت به مدارات فرمان می‌توان به کاهش هزینه تعمیرات و نگهداری به دلیل حذف شدن رله‌های مکانیکی از مدارات فرمان و هم‌چنین به عدم پیچیدگی مدارات فرمان اشاره کرد. در سیستم‌هایی که PLC در آن به‌کاررفته است خرابی کمتری را شاهد هستیم و همچنین در صورت بروز عیب می‌توان به‌راحتی سیستم را عیب‌یابی کرد. راحتی کار با نرم‌افزار و سادگی مدار کنترل سیستم، به ما کمک می‌کند تا با کمترین تغییر در سیم‌کشی و سخت‌افزار سیستم ،روند عملکرد ماشین را تغییر دهیم.قابلیت کنترل از راه دور و قابلیت اتصال به کامپیوتر نیز از دیگر ویژگی‌های پی ال سی می‌باشد. از معایب پی ال سی ها می‌توان به قیمت نسبتاً بالا و نیاز به تخصص برنامه‌نویسی و تأثیرات دما به دلیل استفاده از نیمه‌هادی در آن نام برد. برای استعلام قیمت plc زیمنس با ما در تماس باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021366*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید