اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110076894817362
در دسترس نیست

کدام ماه ها برای سفر به شهرهای شمالی بهتر است؟

کد: 140110076894817362

، تهران , (اخبار رسمی): وقتی که صحبت از سفر شهرهای شمالی می‌شود اغلب افراد یاد گیلان و ماسال زیبا می‌افتند و به دنبال اجاره ویلا در ماسال در علی بابا یا سایت‌های دیگر می‌گردند.

کدام ماه ها برای سفر به شهرهای شمالی بهتر است؟
کدام ماه ها برای سفر به شهرهای شمالی بهتر است؟
کدام ماه ها برای سفر به شهرهای شمالی بهتر است؟
کدام ماه ها برای سفر به شهرهای شمالی بهتر است؟
کدام ماه ها برای سفر به شهرهای شمالی بهتر است؟
کدام ماه ها برای سفر به شهرهای شمالی بهتر است؟

وقتی صحبت از شهرهای شمالی به میان می‌آید منظور استان‌های مازندران، گیلان و گلستان است که هر کدام طبیعت و زیبایی‌های مخصوص به خود را داشته و می‌تواند یک سفر رویایی برای شما رقم بزند. آیا می‌دانید که بهترین زمان سفر به هرکدام از این شهرهای شمالی کدام است؟ با ما همراه شوید تا پاسخ این سوال را به طور کامل با شما به اشتراک بگذاریم.

بهترین زمان سفر به شمال

قبل از ان که هر کدام از استان‌های شمالی را به صورت جداگانه با یکدیگر مقایسه کنیم، می‌خواهیم بدانیم بهترین زمان سفر را براساس چه معیارهای باید بسنجیم؟ معمولا زمان مناسب برای سفر به شما زمانی است که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  •  هوا خیلی سرد و یا خیلی گرم و البته شرجی زیاد نباشد.
  • دریا آرام باشد.
  • خاک جنگل و ساحل در اثر بارش زیاد گل نشده باشد.
  • درختان جنگل پربار و زیبا باشند.

البته باید به این نکته توجه کنیم که ممکن است سلیقه برخی از افراد ممکن است متفاوت باشد. برای مثال کسی دوست داشته باشد، سرمای زمستان و سفیدی برف را در کنار دریا تجربه کند، کسی بخواهد بوی خاک باران خورده جنگل را حس کند و یا کسی بخواهد در دنیای زرد و نارنجی پاییزی جنگل‌ها گم شود. بنابراین بهترین زمان سفر برای هر کس با توجه به سلیقه و انتخاب‌های او می‌تواند متفاوت باشد.

بهترین ماه‌های سفر به استان مازندران

مازندران یکی از شهرهای شمالی نزدیک به تهران است. نزدیکی به پایتخت باعث شده که افراد زیادی سالیانه آن را برای سفر انتخاب کنند. استان مازندران تابستان‌هایی گرم و بسیار شرجی و زمستان‌هایی سخت دارد. از این رو اگر شما نسبت به سرما و یا گرمای زیاد هوا حساسیت دارید، بهتر است در این دو فصل سال مقصد دیگری را برای سفر انتخاب کنید. همچنین سفر در روزهای گرم تابستان می‌تواند باعث آفتاب سوختگی و یا گرمازدگی در مسافران شود.

اگر به دنبال بهترین ماه برای سفر به مازندران هستید، پیشنهاد ما به شما فروردین، اردیبهشت، خرداد، مهر و نیمه اول آبان است. اگر می‌خواهید هزینه‌های سفر کمتر شود، ماه‌های پاییزی به علت تعداد کمتر مسافر و پایین تر بودن نرخ‌ها انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

یکی از معروف‌ترین شهرهای مازندران، رامسر است که به عنوان عروس شهرهای ایران نیز شناخته می‌شود. در سفر به مازندران زیبا حتما از این شهر نیز بازدید کنید. بابلسر و محمود آباد نیز از دیگر شهرهای معروف این استان هستند که طبیعت بسیار زیبا و بکر آن‌ها می‌تواند یک سفر خاطره انگیز را برای شما رقم بزند.

بهترین زمان سفر به استان گیلان

استان گیلان یکی از سرسبزترین و زیباترین استان‌های ایران است که شهر رشت پایتخت آن شهرتی جهانی دارد. میزان بارش باران در این استان در مقایسه با شهرهای شمالی دیگر بیشتر است، از این رو میزان رطوبت هوا در آن در مقایسه با شهرهای دیگر نیز بالاتر است.

در روزهای گرم تابستان به خصوص تیر و مرداد، گرمای زیاد هوا، رطوبت و شرجی بالا و تابش مستقیم نور خورشید ممکن است مسافران به خصوص کسانی که حساسیت و آلرژی دارند را اذیت کند.

بهترین زمان سفر به این شهر زیبا، فصل بهار و پاییز است. هوا معتدل و مطبوع بوده و زیبایی‌های طبیعی بیش از هر زمان دیگر جلوه گر خواهند بود. البته گیلان در زمستان نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد و به شما پیشنهاد می‌کنم حداقل یک بار هم که شده زمستان گیلان را نیز ببینید. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، رشت پایتخت این استان دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار است که حتما از آن‌ها بازدید کنید.

ماسال، لاهیجان و بندر انزلی نیز از دیگر شهرهای توریستی گیلان به شمار می‌روند. با توجه به توریستی بودن این شهرها، انتخاب محل اقامت نیز بسیار راحت است. شما می‌توانید قبل از سفر به صورت آنلاین نیز نسبت به اجاره ویلا در ماسال  و دیگر شهرهای شمالی اقدام کرده تا خیالتان بابت محل سکونت آسوده باشد.

بهترین زمان سفر به استان گلستان

گلستان در مقایسه با دیگر شهرهای شمالی شاید کمتر شناخته شده باشد و البته دور بودن آن نیز باعث شده افراد کمتری نسبت به مازندران و گیلان به آن سفر کنند. اما سفر به گلستان می‌تواند بهترین سفر زندگی شما باشد! گلستان دارای بناهای تاریخی بسیار و جاذبه‌های طبیعی زیبایی مانند دریاچه، آبشار، جزیره و جنگل است که طبیعتی متفاوت از دیگر استان‌های شمالی دارد. بخشی از این استان در نزدیکی رشته کوه‌های البرز و بخشی از آن در حاشیه دریای خزر واقع شده است، از این رو آب و هوای آن متنوع است.

برای انتخاب بهترین زمان سفر به گلستان به این نکته توجه کنید که کدام بخش و یا شهر ان را برای سفر در نظر گرفته‌اید. به جز زمستان این استان که بسیار سرد و برفی است، شما می‌توانید در دیگر فصل‌های سال یک سفر لذت بخش به آن داشته باشید.

اجاره ویلا در شهرهای شمالی

با توجه به آن که تعداد مسافر به شهرهای شمالی زیاد است، ممکن است شما در شهری که برای سفر انتخاب کرده‌اید، با مشکل پیدا کردن ویلای مناسب مواجه شده و بخش زیادی از زمان سفر تنها صرف پیدا کردن محل سکونت شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل می‌توانید قبل از سفر به صورت آنلاین نسبت به اجاره ویلا در ماسال در علی بابا و یا هر شهری که در نظر دارید، اقدام کرده و محل اقامت خود را از همان ابتدا مشخص کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت علی بابا

عازم کجا هستید؟ هیچ فرقی نمی‌کند. این حق شماست که سفری باکیفیت، آسان و مطمئن را تجربه کنید. علی‌بابا، به عنوان رتبه یک فروش بلیط سفر در کنار شماست تا تجربه‌ای شایسته از یک سفر به‌یادماندنی را ایجاد کند. سفر باید آسان باشد، مطمئن و به‌صرفه؛ و همه اینها در علی‌بابا خلاصه شده. از هر کجا به هر کجا، با هواپیما، قطار، اتوبوس یا تور. حتی برای اقامت شایسته در سفرهای خارجی می‌توانید روی هتل‌های علی‌بابا حساب کنید. علی‌بابا همسفر حرفه‌ای‌هاست، و این تجربه‌ی حرفه‌ای در همه مراحل سفر همراه شماست. از زمانی که قصد سفرکرده‌اید و نیاز به راهنمایی دارید ، تا خرید بلیط و پشتیبانی 24 ساعته توسط تیم 247 نفره مرکز پشتیبانی. حتی وقتی که برنامه سفرتان تغییر کرده و قصد استرداد بلیط را دارید ما در کنار شما هستیم. علی‌بابا برندی از هلدینگ پرافتخار توشا (توسعه تجربه شایسته سفر) است، سامانه‌ای که به‌واسطه پشتیبانی و حمایت شما در سکوی اول گردشگری کشور ایستاده. ما به این جایگاه قانع نشده‌ایم و تلاش‌مان برای بهبود لحظه‌ای متوقف نمی‌شود. البته در این مسیر پرپیچ‌و‌خم تنها نیستیم و همسفران شایسته‌ای چون شما دلگرمی اصلی ماست. آمارها نشان می‌دهد که بیشتر از 97 درصد از مشتریان، ما را به دیگران توصیه کرده‌اند و سفیر پیام علی‌بابا شده‌اند. مطمئن هستیم راه را درست رفته‌ایم، چرا که مورداعتماد شما هستیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی