اطلاعات تماس
  • 051371*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110106899319222
در دسترس نیست

صفر تا 100 آموزش تخته نرد

آموزش تخته نرد مبتدی و حرفه ای

کد: 140110106899319222

، (اخبار رسمی): تخته نرد یک بازی جذاب و سرگرم کننده است. همچنین برنده شدن در این بازی متکی به برنامه‌ریزی، شمارش و در نهایت شانس است‌. بنابراین آموزش تخته نرد و کیفیت آموزش بسیار مهم است.

آموزش تخته نرد مبتدی و حرفه ای
آموزش تخته نرد

آموزش تخته نرد شامل چیدمان مهره ها، نحوه حرکت مهره ها در زمین بازی، تکنیک های زدن مهره های حریف و نحوه خروج مهره ها از زمین بازی است.

تخته نرد یک بازی جذاب و سرگرم کننده است. همچنین برنده شدن در این بازی متکی به برنامه‌ریزی، شمارش و در نهایت شانس است‌. بنابراین آموزش تخته نرد و کیفیت آموزش بسیار مهم است. درادامه به قوانین و تاکتیک‌های بازی میپردازیم. اولین قانون بازی، نوع آغاز کردن بازی است. قانون بعدی درمورد نحوه ی زدن و خوردن مهره ها در زمین است. مورد بعدی چگونگی خارج کردن مهره ها از زمین بازی است. در آموزش تخته نرد به توضیح اصطلاحات این بازی مانند مارس و داو دادن نیز پرداخته می‌شود. قبل از ورود به مباحث اموزشی تخته نرد قصد داریم بهترین تولیدی تخت نرد در تهران را به شما معرفی کنیم. 

تولیدی و مرکز فروش تخته نرد در تهران

علاقمندان به بازی تخته نرد در تهران و تمامی شهرهای ایران و حتی خارج از کشور می توانند بهترین تخته نردها را از فروشگاه اینترنتی شهر فکر تهیه کنند. برای خرید تخته نرد در تهران باید به نمایندگی فروش تخته نرد در تهران مراجعه کنید. جایی که فروش تخته نرد تهران به صورت کلی و تک انجام می شود و شما می توانید هر مدل از تخته نرد را به قیمت تولیدی تخته نرد تهیه کنید. 

آغاز بازی و نحوه ی زدن مهره ها

برای آغاز کردن بازی دو روش وجود دارد. می‌توانیم براساس زوج یا فرد آمدن تاس بازی را آغاز کنیم، یا براساس بزرگتر یا کوچکتر بودن عدد تاس. اگر خانه ای در بازی تخته نرد تنها از یک مهره باشد، به آن تک می‌گویند. ما در بازی مهره‌ای را می‌توانیم بزنیم که تک باشد. اگر مهره‌ی شما از بازی بیرون برود تا زمانی که مهره‌ی بیرون به داخل بازی نیاید نمی‌توانید مهره های داخل تخته نرد را جابه جاکنید. برگرداندن مهره به داخل بازی هم شرایط خاصی دارد. برای مثال اگر خانه ی ۲ و ۴حریف خالی باشد یا یک مهره داشته باشد‌، تاس شما باید این دو عدد را بیاورد. در غیر این صورت نمی‌توانید مهره را وارد بازی کنید.

اصطلاح زدن و بلند شدن

در آموزش تخته نرد ایرانی، اصطلاح زدن و بلند شدن وجود دارد. اگر مهره ی تک شما در خانه حریف باشد، در صورتی می‌تواند مهره ی شما را بزند که آخرین حرکت مهره اش به آن خانه منتهی شود. در غیر این صورت مهره ی حریف از روی مهره ی تک شما می‌گذرد. برای مثال اگر مهره ی شما در خانه ی شماره ۴ باشد و تاس حریف ۴ به بالا بیاید، نمی‌تواند مهره شمارا بزند. چون مهره های خانه ی ۱با عدد ۴ به خانه ی ۵ میروند. مهره های خانه ۲ به خانه ۶ و ...

نحوه ی حرکت در تخته نرد

یکی از مهم ترین قسمت های آموزش تخته نرد، نحوه‌ی حرکت مهره ها میباشد. هدف ما از حرکت دادن مهره ها این است که همه مهره ها از صفحه خارج شود. در ابتدا باید مهره ها از زمین حریف به زمین خودمان( ۶ خانه ی سمت راستمان) جابه‌جا شوند. برای حرکت دو تاس را با هم پرتاب می‌کنیم. برای مثال شماره ی ۲ و ۴ می آید. شما می‌توانید دو مهره ی خود را جا‌به‌جا کنید. یک مهره را ۴ خانه و مهره ی دیگر را ۲ خانه به جلو ببرید. یا اینکه یک مهره را ۶ خانه به جلو ببرید. یکی از قوانین تخته نرد در جلو بردن مهره ها درمورد نقطه ی باز است. نقطه ی باز یعنی خانه ای که یک مهره از حریف داشته باشد یا خالی باشد. در تخته نرد شما اجازه دارید مهره های خود را به نقطه های باز یا خانه هایی که مهره های خودتان در آن وجود دارد انتقال دهید‌.

نحوه ی خارج کردن مهره ها در تخته نرد

آخرین قسمت در آموزش تخته نرد، نحوه ی خارج کردن مهره ها میباشد. زمانی که تمام مهره های شما در ناحیه ی خودتان جمع شدند میتوانید مهره ها را خارج کنید. ناحیه ی شما همان ۶ خانه سمت راست شما در تخته نرد میباشد. برای خارج کردن مهره ها باز هم به تاس و شانس نیاز دارید. برای مثال اگر تاس های شما عدد ۲و۴ بیاید، مهره هایی را خارج میکنید که در این خانه ها وجود دارند. اگر مهره ای در این خانه ها نبود، مهره ها در زمین بازی جابه‌جا میکنید. مثلا مهره ای که در خانه ی اول وجود دارد را ۴ خانه به جلو می‌برید. هنگام خارج کردن مهره ها اگر خانه ی قبل از عدد تاس خالی باشد، می‌توانید از خانه ی های قبلی مهره بیرون ببرید.

قوانین بازی تخته نرد

عدد هایی که روی دو تاس می آید، برای حرکت دو مهره در تخته نرد است. اما اگر مهره ای شرایط جابه جایی داشته باشد میتوانید مهره ای را اندازه ی ۲ تاس جلو ببرید. برای مثال اگر تاس ها عدد ۲ و۴ را نشان دهند می‌توانید یک مهره را ۶ خانه به جلو ببرید. اگر دو تاس شما مشابه شود یا به اصطلاح جفت آمد، به جای دو حرکت می‌توانید ۴ حرکت به جلو بروید. در حین بازی تا جایی که مهره ها می‌توانند حرکت کنند باید جابه‌جا شوید، حتی اگر به ضررتان باشد. نکته‌ی دیگر اینکه تا جایی که قوانین بازی به شما اجازه می‌دهد سعی کنید مهره ی تک نداشته باشید.

اصطلاح مارس و داو دادن در تخته نرد

اگر در بازی تخته نرد شما بدون اینکه حریف هیچ مهره ای به بیرون برده باشد همه ی مهره هایتان را خارج کنید، حریف را مارس میکنید. اگر شما از بازی خود خیلی مطمئن باشید و قبل از شروع بازی اعلام کنید بازی را میبرید حریفتان دو انتخاب دارد. یک اینکه بپذیرد و تسلیم شود. دو اینکه بازی را شروع کند. اگر بازی شروع شود و شما برنده شوید امتیاز شما بیشتر از حالت عادی خواهد شد. به این حالت در تخته نرد داو دادن می‌گویند.

سخن آخر

حرفه ای شدن در بازی تخته نرد نیازمند تمرین و تجربه است. با این حال اگر شما به آموزش تخت نرد کاملا مسلط شوید، در بازی های اول هم شانس برنده شدن دارید. البته دقت و برنامه ریزی هم دو اصل تاثیر گذار در بازی هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 051371*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح