اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110106899417255
در دسترس نیست

تحلیل سود و زیان؛ گزارش وضعیت پرتفوی در صرافی ارز دیجیتال تبدیل

کد: 140110106899417255

، (اخبار رسمی): با اندکی آشنایی با دنیای هیجان‌انگیز ارزهای دیجیتال، از نوسان‌های پیش‌بینی ناپذیر و عجیب‌وغریب بازار کریپتو با خبر می‌شوید.

تحلیل سود و زیان؛ گزارش وضعیت پرتفوی در صرافی ارز دیجیتال تبدیل
تحلیل سود و زیان؛ گزارش وضعیت پرتفوی در صرافی ارز دیجیتال تبدیل
تحلیل سود و زیان؛ گزارش وضعیت پرتفوی در صرافی ارز دیجیتال تبدیل
تحلیل سود و زیان؛ گزارش وضعیت پرتفوی در صرافی ارز دیجیتال تبدیل
تحلیل سود و زیان؛ گزارش وضعیت پرتفوی در صرافی ارز دیجیتال تبدیل
تحلیل سود و زیان؛ گزارش وضعیت پرتفوی در صرافی ارز دیجیتال تبدیل

در بازارهای مالی پرنوسان نظیر کریپتوکارنسی، حتی اگر محاسبه‌ها و پیش‌بینی‌ها روی کاغذ سود یا ضرر چند هزار برابری پورتفو را نشان دهند، تا زمانی که سود برای شما واریز نشود، نمی‌توانید درباره میزان سود و زیان خود با قطعیت صحبت کنید.

یکی از موضوعاتی که در معاملات کریپتو و نحوه سرمایه‌گذاری نیاز به بررسی و رصد دائمی دارد، مشاهده تحلیل سود و زیان معاملات است. در صرافی ارز دیجیتال تبدیل بخش ویژه‌ای برای این منظور در نظر گرفته شده است که از طریق آن می‌توانید سود و زیان معاملات فعال خود را مشاهده کنید. درصورتی‌که با این قابلیت صرافی تبدیل آشنایی ندارید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

معرفی بخش‌های تحلیل سود و زیان صرافی تبدیل

برای اینکه بتوانید از خدمات و امکانات این پلتفرم استفاده کنید در ابتدا باید در آن ثبت‌نام کنید. پس از اتمام مراحل ثبت‌نام، سرمایه خود را به کیف پول صرافی انتقال دهید سپس معاملات خود را شروع کنید. بعد از ورود به‌حساب کاربری خود در صرافی تبدیل به سراغ بخش «کیف پول» بروید و روی «سود و زیان» کلیک کنید.

در صفحه باز شده می‌توانید یک نمای کلی از ضرر و زیانی که در معاملات خود داشته را مشاهده کنید. در همان ابتدای صفحه می‌توانید انتخاب کنید که می‌خواهید اطلاعات مالی خود را بر حسب «تتر» یا «تومان» مشاهده کنید.

ارزش تقریبی دارایی در بخش بعدی ارزش تقریبی دارایی‌های شما نمایش داده می‌شود. در این قسمت مجموع ارزش تمام دارایی شما بر حسب تتر یا تومان و بر اساس آخرین معامله بازار محاسبه می‌شود.

شما همچنین می‌توانید در تحلیل سود و زیان تبدیل، تغییرات ارزش دارایی در روز اخیر را به‌صورت لحظه‌ای مشاهده کنید. این عدد هر روز و در ساعتی که نمایش داده می‌شود به‌روزرسانی می‌شود.

در بخش بعدی گزارش وضعیت پرتفوی  تغییرات ارزش دارایی  در 30 روز اخیر محاسبه می‌شود. این عدد نشان‌دهنده تفاوت ارزش مجموع کل دارایی شما در لحظه بارگذاری صفحه در 30 روز گذشته است که با درصد نیز نمایش داده می‌شود.

سبد دارایی ها

برای بررسی ادامه گزارش می‌توانید بازه زمانی را بین 7 و یا 30 روز اخیر تغییر دهید. در یک نمودار دایره‌ای میزان کل سبد دارایی‌های دیجیتالی شما محاسبه می‌شود.  در این نمودار نسبت ارزش هر ارز در سبد دارایی به ارزش کل سبد دارایی با رنگ‌های مختلف تقسیم می‌شوند.

برای مثال، در این نمودار ارز دیجیتال "IRT" که حدود 99.4 درصد سبد دارایی را تشکیل می‌دهد با رنگ مشکی مشخص شده است. در این سبد حدود 0.5 درصد ارز دیجیتال دوج‌کوین وجود دارد که با رنگ نارنجی در نمودار دایره‌ای نمایش داده می‌شود.

ارزش تاریخی کل دارایی

در بخش «ارزش تاریخی کل دارایی» خالص ارزش دارایی‌های ما به‌صورت روزانه در یک نمودار خطی محاسبه می‌شود. در این نمودار واریز و برداشت به‌عنوان کاهش و افزایش ارزش دارایی در نظر گرفته می‌شود. همچنین به‌روزرسانی روزی یکبار و بر اساس ساعتی که روی نمودار مشخص شده است اندازه‌گیری می‌شود. برای مثال در این نمودار خطی، در تاریخ 3 آذر بیش از 1 میلیون تومان از حساب خارج شده است و در تاریخ 1 دی، نزدیک 3 میلیون تومان به آن واریز شده است.

پرتفوی لحظه ای

در بخش پرتفوی لحظه‌ای نیز می‌توانید مشخص کنید که اطلاعات بر اساس تتر و یا تومان به شما نمایش داده شود. به‌طورکلی این قسمت از تحلیل سود و زیان صرافی تبدیل به‌منظور حمایت کاربران برای اتخاذ تصمیم‌های معاملاتی بهتر طراحی شده است.

در برخی مواقع ممکن است بر اساس  شیوه‌های محاسباتی، نتیجه نهایی با محاسبات کاربران کمی متفاوت باشد. در این مواقع موجودی کیف پول و تاریخچه معاملاتی شما معیار نهایی برای رسیدگی به پرسش‌های شما خواهد بود. در این قسمت یک جستجوگر طراحی شده است که شما می‌توانید با واردکردن نام رمزارز موردنظر اطلاعات دقیق سود و زیاد معامله خود را بررسی کنید.

  1. نماد: نماد ارز دیجیتال معامله شده مقدار دارایی: نشان‌دهنده
  2. مقدار دارایی شما از هر نوع ارز دیجیتال
  3. درصد از سبد: نسبت ارزش هر ارز دیجیتال در سبد دارایی را به کل ارزش سبد دارایی نشان می‌دهد.
  4. قیمت سربه‌سر: در این قسمت قیمتی که در صورت فروش هر ارز در بازار تتری، سود و زیان شما از آن معامله صفر می‌شود را نمایش می‌دهد. این محاسبات بر اساس قیمت و کارمزد معاملاتی در بازارهای تتری انجام می‌شود و برای محاسبه قیمت حدودی سربه‌سر در بازارهای تومانی، عدد فعلی باید در قیمت تتر ضرب شود.
  5. قیمت میانگین خرید: میانگین وزن‌دار مجموع خریدهای قبلی شما از ارز دیجیتال موردنظر بر حسب تتر را نمایش می‌دهد. چنانچه خریدهای خود را در بازارهای تومانی انجام داده باشید، معادل قیمت تتری خرید در محاسبات لحاظ می‌شود.
  6. قیمت آخرین معامله: قیمتی است که آخرین معامله این ارز در بازار، با آن قیمت انجام شده است. لازم به ذکر است که این عدد لزوما نشان‌دهنده این نیست که در این لحظه هم می‌توانید ارز را به همان قیمت بفروشید.
  7. سود و زیان: سود و زیان شما به‌صورت تتر و درصدی که از تفاوت قیمت میانگین خرید و قیمت آخرین معامله ضربدر مقدار دارایی شما از آن ارز می‌شود را نمایش می‌دهد. واریزها و برداشت‌ها به ترتیب همانند خریدوفروش با قیمت لحظه کامل‌شدن تراکنش در تبدیل محاسبه می‎‌شوند.
  8. ارزش تقریبی: ضرب مقدار هر دارایی در قیمت آخرین معامله و بر حسب تتر محاسبه می‌شود. باتوجه‌به نوسانات بازار، شیوه فروش دارایی توسط شما با استفاده از ثبت سفارش آنی، کارمزد معاملاتی، دریافتی نهایی شما پس از فروش دارایی‌ها می‌تواند با این عدد کمی متفاوت باشد.

تحلیل سود و زیان چه تاثیری در معاملات ارز دیجیتال دارد؟

محاسبه میان سود و زیان به شما کمک می‌کند تا سبد دارایی خود را متعادل نگه‌دارید. آنچه که برای محاسبه سود و زیان تجارت کریپتو لازم است، تسلط بر اعداد است. علاوه بر این، باید در نظر داشته باشید که هدف اصلی شما در تجارت ارزهای دیجیتال، کسب سود است. محاسبه میزان سود و زیان معمولاً یکی از سخت‌ترین کارها برای معامله‌گران ارز دیجیتال است.

با دانستن نحوه محاسبه سود و زیان  در ارز دیجیتال، شما به یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای تبدیل می‌شوید. دانش محاسبه درآمد و ضرر یکی از مهارت‌های ضروری است که به شما برای کسب سود بیشتر کمک خواهد کرد. به همین جهت شما می‌توانید از قبل درباره هدفی که می‌خواهید به آن برسید و میزان ریسک قابل‌تحمل بری سرمایه‌گذاری خود برنامه‌ریزی کنید. بااین‌وجود لازم نیست از روش‌های بسیار پیچیده‌ای استفاده کنید فقط کافی است سرمایه‌گذاری خود را در صرافی تبدیل شروع کنید و از خدمات ویژه تحلیل سود و زیان بهره‌مند شوید.

جمع بندی نهایی

به جرات می‌توان تیم توسعه‌دهنده صرافی تبدیل را برای این‌همه پشتکار و تلاشی که برای توسعه این پلتفرم انجام می‌دهند تحسین کرد. تحلیل سود و زیان یکی از قابلیت‌های کاربردی این صرافی‌ است که یک گزارش وضعیت پرتفوی را برای کاربر محاسبه و نمایش می‌دهد. تحلیل سود و زیان امکانی است که نسبت به بازدهی بازارهای مختلف و معاملات شما، سود یا زیان به‌دست‌آمده را محاسبه و با استفاده از ابزارهای مختلف نظیر نمودار خطی، ریالی و درصدی به شما نمایش می‌دهد.

با بررسی این نمودار می‌توانید در یک نگاه وضعیت کلی رمزارزهای موجود، عملکرد مالی در معاملات و تأثیر تغییرات قیمتی رمزارزها نسبت به موجودی را مشاهده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]