اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111047133422201
در دسترس نیست

همه چیز درباره ی مشاوره مالیاتی ارزش افزوده

کد: 140111047133422201

، (اخبار رسمی): مشاوره مالیاتی برای افرادی است که در خصوص میزان مالیات ، چگونگی محاسبه و نحوه ی پرداخت آن مشکل دارند،مالیات بر ارزش افزوده نیز نوعی از مالیات می باشد که به طور غیر مستقیم از مصرف کنندگان دریافت می شود

مالیات بر ارزش افزوده (VAT) نوعی مالیات بر مصرف است که به قیمت کالاها و خدمات اضافه می شود. این یک نوع مالیات غیرمستقیم است، به این معنی که توسط مصرف کنندگان پرداخت می شود اما توسط مشاغل وصول می شود. مالیات بر ارزش افزوده معمولاً درصدی از قیمت کالا یا خدمات است و این درصد بسته به حوزه قضایی و نوع کالا یا خدماتی که به فروش می رسد می تواند متفاوت باشد.

مالیات بر ارزش افزوده بر اساس ارزش افزوده به کالاها و خدمات در هر مرحله از تولید یا توزیع است. کسب و کارهایی که برای مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده اند باید از کالاها و خدماتی که می فروشند مالیات بر ارزش افزوده دریافت کنند و می توانند مالیات بر ارزش افزوده ای را که برای خرید خود پرداخت کرده اند (مالیات بر ارزش افزوده ورودی) مطالبه کنند. به این سیستم سیستم مالیات بر ارزش افزوده اعتباری- فاکتور می گویند.
مالیات بر ارزش افزوده با مالیات بر فروش متفاوت است که توسط دولت جمع آوری می شود و در محل فروش به قیمت کالا اضافه می شود. از سوی دیگر مالیات بر ارزش افزوده در هر مرحله از تولید و توزیع اخذ می شود و در نهایت مالیات به مصرف کننده منتقل می شود.

مالیات بر ارزش افزوده یک روش رایج مالیات در اروپا است و بسیاری از کشورهای جهان این سیستم را اتخاذ کرده اند. نرخ مالیات بر ارزش افزوده می تواند از کشوری به کشور دیگر و حتی در داخل کشور متفاوت باشد. معمولاً بین 15 تا 25 درصد است و روی اکثر کالاها و خدمات اعمال می شود.

توجه به این نکته مهم است که درک و رعایت مالیات بر ارزش افزوده می تواند پیچیده باشد و به شدت توصیه می شود از یک متخصص مالیات یا حسابدار کمک بگیرید.

مشاوره مربوط به ارزش افزوده یکی از خدماتی است که توسط شخصی تحت عنوان مشاور مالیات بر ارزش افزوده به مشتریان ارائه می شود. کسانی که صاحب کسب و کاری هستند و یا به خرید و فروش کالا یا ارائه خدمات می پردازند به خوبی با این مالیات آشنایی دارند. مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که در طی تولید کالا به هزینه مواد اولیه اضافه می شود. یعنی این مبلغ اختلاف قیمت بین هزینه خرید مواد اولیه با مبلغ فروش کالا می باشد. این مالیات کاملا به صورت مرحله ای و در زنجیره های مختلف تولید و توزیع و فروش از خریدار کسر می شود. مشاوره مالیاتی در زمینه ی  میزان مالیات ارزش افزوده ، نحوه ی محاسبه و پرداخت آن می تواند کمک زیادی به صاحبان کسب و کار در زمینه پرداخت مالیات کند.

بهتر است قبل از ارسال اظهارنامه مالیات حما با یک مشاور یا وکیل مالیاتی صحبت کنید تا شما را با با پرداخت های مالیاتی آشنا کند

منبع :https://hesabdar.app/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون