اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111127145522240
در دسترس نیست

مشاوره ازدواج چه کمکی به شما می‌کند؟

کد: 140111127145522240

، (اخبار رسمی): بسیاری از پدران و مادران بر این باورند که ازدواج مانند یک هندوانه دربسته است. تا زمانی که هندوانه باز نشود نمی‌توانید خوب و بد بودن آن را تشخیص دهید، به همین دلیل تا زمانی که زن و مرد زیر یک سقف نروند نمی‌توانند خوبی و بدی یکدیگر را تشخیص دهند.

مشاوره ازدواج چه کمکی به شما می‌کند؟
مشاوره ازدواج چه کمکی به شما می‌کند؟
مشاوره ازدواج چه کمکی به شما می‌کند؟
چه کسانی به مشاوره ازدواج نیاز دارند؟
مشاوره ازدواج چه کمکی به شما می‌کند؟
معیارهای انتخاب یک مشاوره ازدواج خوب چیست؟

مشاوران و روانشناسان این دیدگاه را قبول ندارند. از نظر مشاوران اگر شما از یک فروشنده خوب و قابل اعتماد بخواهید که تجربیات خود را در خرید هندوانه در اختیار شما قرار دهد، قطعا یک هندوانه خوب را انتخاب می‌کنید.
این مثال مصداق مشاوره قبل ازدواج برای زوجین است، درست است که نمی‌توان طرف مقابل را به خوبی شناخت، اما می‌توان از تجربیات کسی که دانش و علم آن را دارد استفاده کرد تا انتخاب درستی داشته باشید.
در ادامه با مشاوره ازدواج، مزایای آن، معیارهای انتخاب مشاوره و.... بیشتر آشنا خواهید شد.

مشاوره ازدواج چیست؟

مشاوره ازدواج در واقع نوعی زوج درمانی است که می‌تواند به زوجین در رفع مشکلات و اختلافات اخلاقی و رفتاری کمک بسیاری کند. بدین ترتیب می‌توانند یکدیگر را بیشتر بشناسند و آمادگی بیشتری برای ازدواج پیدا کنند.
البته مشاوره ازدواج تنها برای رفع مسائل و مشکلات شخصیتی بین زوجین نیست بلکه در زمینه مالی، تعداد فرزندان و.. هم می‌تواند یک راهنمای خوب برای زوجین باشد.
مشاوره ازدواج سعی می‌کند تا به شما و شریک زندگیتان کمک کند که زندگی با پایه‌های قوی‌تری داشته باشید.

مشاوره ازدواج چه مزایایی دارد؟

از مزایا و فواید مراجعه به مشاوره ازدواج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

●        بررسی مسائل مالی

●        بررسی ویژگی‌های شخصیتی

●        حل تعارضات و مشکلات

●        مشخص کردن اهداف شخصی و خانوادگی و زوجی

●        تقویت مهارت ارتباطی 

●        تشخیص نقاط قوت و نقاط ضعف زوجین 

چه کسانی به مشاوره ازدواج نیاز دارند؟

یکی از مهم‌ترین تصمیمات هر دختر و پسری، تصمیم برای ازدواج است. برای ازدواج باید شناخت کاملی نسبت به خود و طرف مقابلتان داشته باشید. برای اینکه بتوانید یک تصمیم منطقی و عاقلانه بگیرید لازم است با مشاوره ازدواج صحبت کنید. مشاور ازدواج سعی می‌کند تا با معرفی خصوصیات و ویژگی اخلاقی خود و طرف مقابلتان، در تصمیم‌گیری شما را راهنمایی کند. 
در واقع هدف از مشاوره ازدواج رسیدن به یک شناخت دقیق و جامع از طرف مقابل است.

نمی‌توان به طور قطعی مشخص کرد که چه کسی باید به مشاوره مراجعه کند. برای گرفتن یک تصمیم درست بهتر است همه افراد پیش از ازدواج، بعد از خواستگاری و در دوران آشنایی به مشاوره مراجعه کنند.
تعداد جلسات مشاوره ازدواج به زوجین و خصوصیات و ویژگی‌های رفتاری آن‌ها بستگی دارد.

مشاوره ازدواج چگونه به زوجین کمک می‌کند؟

مشاوره ازدواج معمولا در جلسات متعددی برگزار می‌شود، برخی از این جلسات انفرادی و برخی دیگر با حضور زوجین برگزار می‌شوند. در این جلسات، مشاور سعی می‌کند تا با بررسی شخصیت زوجین و انجام تست‌های روانشناسی چون MMPI و... در تصمیم‌گیری به آن‌ها کمک کند.
بعد از انجام تست‌های روانشناسی، بررسی و تجزیه و تحلیل آن‌ها مشاور می‌تواند اطلاعات درستی در رابطه با شخصیت و ویژگی‌های رفتاری زوجین به آن‌ها ارائه دهد. ویژگی‌هایی چون درونگرایی، برونگرایی، مسئولیت پذیری، توافق پذیری و.... از نتایج تست‌ها مشخص می‌شود. 

در مشاوره ازدواج چه موضوعاتی مورد بحث قرار می‌گیرند؟

این موضوع برای بسیاری از زوجین یک سوال است، چه موضوعاتی در مشاوره ازدواج مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد؟
مشاوره ازدواج به بررسی مسائل شخصیتی زوجین می‌پردازد تا زوجین را با نقاط مثبت و منفی شخصیتشان آشنا کند. اما از مسائل مهمی که در مشاوره قبل ازدواج مورد بحث قرار می‌گیرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

●        اختلاف طبقاتی زوجین: یکی از مسائل مهمی که در ازدواج زوجین باید بررسی شود، اختلاف طبقاتی زن و مرد است. بیشتر مشاوران این موضوع را با توجه به شغل و میزان درآمد طرفین بررسی می‌کنند. بدین ترتیب هرچه اختلاف طبقاتی زوجین کمتر باشد قطعا زندگی موفق‌تری خواهند داشت. 

●        اختلاف در عقاید مذهبی: ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم، هر فردی آداب و رسوم و عقاید خاص خود را دارد. برخی افراد عقایدی هم راستا با دین اسلام دارند و برخی در نقطه مقابل قرار گرفته‌اند.
اگر به دنبال یک زندگی موفق هستید لازم است که فردی را انتخاب کنید که در عقاید با شما هم عقیده یا نزدیک به هم باشید. در اینصورت اختلافات و مشکلات زندگی مشترکتان به شدت کاهش پیدا می‌کند.
بسیاری از زوجین افکار و عقاید یکسانی ندارند و در زمان مراجعه به مشاوره، از آن‌ها خواسته می‌شود تا حدالامکان به عقاید همدیگر احترام بگذارند.

●        اختلاف در میزان تحصیلات: زوجینی که سطح تحصیلات آن‌ها نزدیک به هم یا در یک سطح باشد، قطعا کمتر دچار مشکل و اختلاف می‌شوند. احتمال طلاق در این زوجین بسیار کمتر از سایر زوجین است. اختلاف در میزان تحصیلات یک امر مهم و حائز اهمیت است.

●        اختلاف در ویژگی‌های شخصیتی: هر فردی ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری متفاوتی دارد، زوجین باید بتوانند با این ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری یکدیگر کنار بیایند تا زندگی و آینده موفق‌تری داشته باشند. در صورتی که بیشتر این ویژگی‌های شخصیتی افراد با یکدیگر یکسان باشد و اخلاق و رفتار آن‌ها مکمل یکدیگر باشند قطعا زندگی آن‌ها موفق‌‌تر خواهد بود. 

●        مسائل جنسی، میزان صمیمیت زوجین، میزان تعهد و وفاداری، تیپ‌های شخصیتی و.... از دیگر مسائل مهمی هستند که در جلسات مشاوره ازدواج مورد بررسی قرار می‌گیرند.

معیارهای انتخاب یک مشاوره ازدواج خوب چیست؟

برای داشتن یک انتخاب درست و مناسب لازم است که معیارها و ملاک‌های مختلفی را مد نظر قرار دهید، بدین ترتیب به کمک آن‌ها می‌توانید یک مشاوره ازدواج خوب را انتخاب کنید. این معیارها و ملاک‌ها عبارتند از:

●        یک مشاور خوب باید رازدار باشد، یک مشاوره رازدار، دلسوز، مهربان و امین می‌تواند یک شرایط آرام و امن را برای مراجعه کننده ایجاد کند.

●        یک مشاور خوب هیچ‌گاه سرزنش نمی‌کند، همواره سعی می‌کند تا با بیان نقاط ضعف و قوت فرد راه درست و منطقی را به او نشان دهد.

●        برای پیدا کردن یک مشاور خوب باید تمام مدارک تحصیلی، سوابق شغلی، میزان رضایت مراجعین و... آن را مورد بررسی قرار دهید.

●        داشتن اطلاعات به روز و به اصطلاح آپدیت شده می‌تواند دلیل بر انتخاب مشاور باشد. سعی کنید به مشاوری مراجعه کنید که اطلاعات به روزی داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن موجب راهنمایی شما شود.

●        با توجه به چهارچوب‌ها و قوانین موجود در جامعه، با حفظ ادب نسبت به عقاید و دین فرد اظهار نظر کند.

●        سعی کند شنونده فعالی باشد، یک مشاوره خوب ابتدا باید تمام صحبت‌های فرد را بشنود.

مشاوره ازدواج در پزشک خوب

یکی از وب‌سایت‌های ارائه دهنده خدمات آنلاین و حضوری در حوزه پزشکی، وب‌سایت پزشک خوب است. در این وب‌سایت شما می‌توانید به راحتی با جست و جو نام متخصص و شهر مورد نظر، به صورت آنلاین وقت خود را رزرو کنید.
پزشک خوب مشاوران با تجربه و موفقی دارد که می‌تواند در زمینه ازدواج، زوج درمانی، مشاوره قبل ازدواج، سکس تراپی و.... به مراجعین کمک بسیاری کنند. برای رزرو نوبت به صورت آنلاین یا حضوری تنها کافیست نام پزشک یا تخصص و شهر مورد نظر را جست و جو کنید.

در صورتی که برای رفع مشکلات و اختلافات زندگی زناشویی نیازمند دریافت مشاوره ازدواج هستید پزشک خوب لیستی از بهترین مشاوران ازدواج را آماده کرده‌است که میزان رضایت مراجعین قبلی یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در مهیا کردن این لیست بوده‌است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان