اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111167149722257
در دسترس نیست

آشنایی کامل با اکچویتورها

کد: 140111167149722257

، (اخبار رسمی): در این مقاله ما قصد داریم ، توضیحات مفصلی در مورد انواع مختلف اکچویتور ها، کاربردها و کاربردهای آنها در صنعت، ملاحظات در هنگام انتخاب آنها و تامین کنندگان، تولید کنندگان و توزیع کنندگان برتر برای یافتن اکچویتور مناسب برای پروژه شما ارائه خواهیم داد.

آشنایی کامل با اکچویتورها
آشنایی کامل با اکچویتورها
آشنایی کامل با اکچویتورها
آشنایی کامل با اکچویتورها
آشنایی کامل با اکچویتورها
آشنایی کامل با اکچویتورها

اکچویتور چیست؟

اکچویتورها ابزارهای مکانیکی یا الکترومکانیکی هستند که حرکات یا موقعیت یابی کنترل شده و گاهی محدود را ارائه می دهند که به صورت الکتریکی، دستی یا توسط سیالات مختلف مانند هوا، هیدرولیک و غیره کار می کنند. دو حرکت اصلی خطی و چرخشی هستند. اکچویتور های خطی انرژی را به حرکات خط مستقیم تبدیل می کنند، معمولاً برای کاربردهای موقعیت یابی، و معمولاً عملکرد فشار و کشش دارند. یک اکچویتور خطی همچنین می تواند بدون برق و با استفاده از یک دستگیره چرخان یا چرخ دستی کار کند. یک اکچویتور چرخشی انرژی را برای ارائه حرکت چرخشی تبدیل می کند. یک کاربرد معمولی کنترل شیرهای مختلف مانند شیر برقی یا شیرهای پروانه ای است. هر اکچویتور دارای پیکربندی های مختلف قدرت است و بسته به کاربرد در سبک ها و اندازه های مختلفی وجود دارد. اکچویتور های زنجیره ای خطی با زنجیره های سفت و سخت، حرکات فشار و کشش را ارائه می دهند.

برترین تولید کنندگان اکچویتور

آیا نیاز به یافتن سازنده یا خرید صحیح اکچویتور ها برای پروژه خود دارید؟ در ایشاپ صنعت یک منبع جامع از اطلاعات برای خریداکچویتور است.

در زیر ما بهترین شرکت های اکچویتور را از پایگاه داده خود برای مرجع شما انتخاب کرده ایم. برای تحقیقات بیشتر، موارد اضافه شده به فهرست کوتاه خود و امکان ارسال RFI یا سایر سؤالات تأمین‌کننده، به پیوندهای مشخصات هر شرکت (در جدول زیر) مراجعه کنید.

انواع اکچویتور ها

برای تفکیک انواع مختلف اکچویتور به زیر مراجعه کنید. برای رفتن مستقیم به بخش مربوطه می توانید روی لینک های زیر کلیک کنید.

  • اکچویتور های برقی خطی
  •  اکچویتور های برقی روتاری
  • خطی قدرت سیالات
  •  روتاری قدرت سیال
  • اکچویتورهای زنجیره خطی
  • خطی دستی
  • روتاری دستی

اکچویتور خطی الکتریکی

اکچویتور های برقی خطی، اکچویتور‌های خطی مکانیکی هستند که دارای نیروی الکتریکی هستند، متشکل ازموتورها، راهنماهای خطی و مکانیزم‌های اکچویتور که برای تبدیل انرژی الکتریکی به جابجایی خطی ازطریق انتقال مکانیکی، الکترو مغناطیس یا انبساط حرارتی برای ارائه حرکت فشار/کشش خط مستقیم استفاده می‌شوند. . اکچویتور های خطی الکتریکی عمدتاً در کاربردهای اتوماسیون زمانی استفاده می شوند که یک جزء ماشین، ابزار و غیره به یک حرکت خطی کنترل شده به یک موقعیت خاص نیاز دارد. آنها در طیف گسترده ای از صنایع که در آن موقعیت یابی خطی مورد نیاز است استفاده می شود. اکچویتور ها با چندین وسیله از جمله پیچ های توپی یا سربی، تسمه ها یا سیم پیچ های صوتی و غیره هدایت می شوند. کاربردهای معمولی شامل باز و بسته کردن دمپرها، قفل کردن درها، حرکت ماشین ترمز و غیره است.

اکچویتور های برقی روتاری

اکچویتور برقی روتاری یک وسیله الکتریکی و مکانیکی است که از موتورها و مکانیزم‌های شفت خروجی با حرکت چرخشی محدود تشکیل شده است که برای تبدیل انرژی الکتریکی به حرکت دورانی استفاده می‌شود. هنگامی که یک دروازه، شیر و غیره نیاز به حرکت کنترل شده به موقعیت های چرخشی خاص دارند، در کاربردهای اتوماسیون استفاده می شوند. آنها همچنین در طیف گسترده ای از صنایع که موقعیت یابی مورد نیاز است استفاده می شود. اکچویتور ها توسط انواع مختلف موتور، سیم پیچ های صوتی و غیره هدایت می شوند.

اکچویتور های خطی قدرت سیال

اکچویتور های خطی قدرت سیال دستگاه های مکانیکی متشکل از مکانیزم های سیلندر و پیستونی هستند که با استفاده از سیال هیدرولیک، گاز یا فشار هوای دیفرانسیل، جابجایی خطی ایجاد می کنند. اکچویتور های خطی قدرت سیال عمدتاً در کاربردهای اتوماسیون زمانی که یک مورد نیاز به حرکت کنترل شده به یک موقعیت خاص دارد استفاده می شود. آنها در طیف گسترده ای از صنایع که در آن موقعیت یابی خطی مورد نیاز است استفاده می شود. کاربردهای معمولی عبارتند از باز و بسته شدن درهای دمپر، گیره، جوشکاری و غیره.

اکچویتور های چرخشی قدرت سیال

اکچویتور‌های چرخشی قدرت سیال، دستگاه‌های مکانیکی متشکل از مکانیسم‌های سیلندر و پیستون، چرخ دنده‌ها و شفت‌های خروجی هستند که حرکت چرخشی محدودی را ارائه می‌دهند و برای تبدیل سیال هیدرولیک، گاز یا فشار هوای دیفرانسیل به حرکت چرخشی استفاده می‌شوند. یک اکچویتور چرخشی قدرت سیال عمدتاً در کاربردهای اتوماسیون زمانی که یک مورد نیاز به یک حرکت چرخشی کنترل شده به یک موقعیت خاص دارد استفاده می شود. این اکچویتور توسط رسانه های مختلف از جمله هوا یا گازهای دیگر و سیال هیدرولیک تغذیه می شود. کاربردهای معمولی شامل باز کردن و بستن دمپرها و درها، بستن و غیره است.

اکچویتورهای زنجیره خطی

اکچویتور‌های زنجیره‌ای خطی، دستگاه‌های مکانیکی متشکل از چرخ‌دنده‌ها و بخش‌هایی از زنجیره هستند که برای ارائه حرکت خطی از طریق انتهای آزاد زنجیره‌های طراحی‌شده ویژه استفاده می‌شوند. اکچویتور خطی زنجیره ای عمدتاً در برنامه های کنترل حرکت برای ارائه یک حرکت فشار یا کشش خط مستقیم استفاده می شود. زنجیر هنگامی که مستقیم است، با پیوندهای مجاور در موقعیت خود قفل می شود و یک عضو سفت و سخت را تشکیل می دهد. آنها در اندازه ها و سبک های زنجیره ای مختلف و همچنین گزینه های ذخیره سازی زنجیره ای بسته به فضای موجود در یک برنامه خاص موجود هستند. این اکچویتور معمولا دارای چرخ دنده های اکچویتور یا چرخ دنده هایی است که نیروهای مورد نیاز برای حرکت فشار و کشش را تولید می کنند.

اکچویتور های خطی دستی

اکچویتور خطی دستی وسیله‌ای است که جابجایی خطی را از طریق ترجمه پیچ‌ها یا چرخ دنده‌های چرخاننده دستی فراهم می‌کند و شامل دستگیره‌ها یا چرخ‌ها، جعبه‌دنده‌ها و مکانیسم‌های حرکت خطی هدایت‌شونده است. اکچویتور های خطی دستی عمدتاً در کاربردهای تجاری برای موقعیت یابی دقیق مانند دستکاری ابزارها یا قطعات کار استفاده می شوند. اکچویتور های دستی برق ندارند و از یک دستگیره یا چرخ دستی برای کار استفاده می کنند. انواع مختلفی از جمله پیچ های سربی، قفسه ها و پینیون ها، اکچویتور تسمه و غیره وجود دارد که هر کدام دارای بار و نیروی اکچویتوره خاص خود هستند. اکچویتور های ترمو مکانیکی نوع دیگری هستند و با استفاده از انبساط حرارتی معمولاً در مقیاس میکرو کار می کنند.

اکچویتور های چرخشی دستی

اکچویتور چرخشی دستی یک دستگاه مکانیکی است که خروجی چرخشی را از طریق ترجمه پیچ‌ها، اهرم‌ها یا چرخ دنده‌های چرخاننده دستی فراهم می‌کند و معمولاً از دستگیره‌ها، اهرم‌ها یا چرخ‌های دستی، گیربکس یا مکانیزم‌های مهره‌دار رزوه‌دار و شفت‌های خروجی تشکیل شده است. آنها در درجه اول برای عملکرد شیرها استفاده می شوند. آنها همچنین به عنوان اکچویتور شیر دستی یا اپراتور سوپاپ شناخته می شوند. انواع شیرها می تواند شامل شیرهای توپی، پروانه ای، چک و گلوب باشد. کاربردهای دیگر ممکن است شامل مواردی باشد که به حرکت چرخشی محدود و کنترل شده نیاز دارد.

برنامه های کاربردی و صنایع اکچویتور

اکچویتور های برقی معمولاً از موتورهای الکتریکی، سیلندرها یا سایر وسایل حرکتی برای تولید چرخش یا ترجمه خطی استفاده می کنند. ترتیبات قفسه و پینیون، بال اسکروها و انواع دیگر اجزای انتقال نیرو، موتورها و غیره را به بارها متصل می کنند.

اکچویتورها بر اساس حرکت و منبع تغذیه از هم جدا می شوند. یک اکچویتور خطی یک عمل فشار/کشش ایجاد می کند در حالی که یک اکچویتور چرخشی حرکت چرخشی ایجاد می کند. در بسیاری از موارد، اکچویتور های خطی با یک اکچویتور اولیه چرخشی - معمولاً یک موتور - که چرخش آن از طریق یک پیچ برق یا دستگاه مشابه به حرکت خطی تبدیل می شود، شروع می شود. عکس این قضیه نیز صادق است: بسیاری از اکچویتور‌های چرخشی می‌توانند با دستگاه‌های خطی مانند سیلندرهای هیدرولیک که حرکت دایره‌ای را از طریق ترتیبات قفسه و پینیون ایجاد می‌کنند، شروع کنند.

اکچویتورها به طور گسترده برای عملکرد شیرها از راه دور استفاده می شوند. دریچه ای که چنین مجهز شده باشد، شیر کنترل نامیده می شود. یک اکچویتور معمولی برای یک شیر گلوب باید بتواند میل سوپاپ را از طریق چرخش های زیادش بین باز و بسته بچرخاند. اغلب یک اکچویتور سوپاپ کره ای شامل یک موتور الکتریکی است که یک چرخ دنده حلزونی را به حرکت در می آورد که به نوبه خود مهره ای را می چرخاند که رشته های ساقه اپراتور سوپاپ را درگیر می کند. شیرهای یک چهارم چرخشی مانند شیرهای توپی اغلب از اکچویتور‌های پنوماتیکی برای فشار دادن و کشیدن قفسه‌ها از کنار پینیون‌ها استفاده می‌کنند که حرکت چرخشی را به توپ شیر، پروانه و غیره منتقل می‌کنند.

اکچویتورها همچنین در بسیاری از کاربردهای حرکت خطی استفاده می‌شوند که در آن نیروی هوا برای به حرکت درآوردن سیلندرها در دسترس نیست یا در مواردی که نیروی اضافی از طرح‌های فشرده مورد نیاز است. یک اکچویتور خطی غیرمعمول از زنجیره ای استفاده می کند که در حالت مستقیم، طول سفت و سختی را تشکیل می دهد اما می تواند دور چرخ دنده اکچویتور خمیده شود تا حرکت آن را به دست آورد. سایر اکچویتور‌های حرکت خطی از تسمه‌های دندانه‌دار، پیچ‌های سربی یا مجموعه‌های رک و پینیون برای دستیابی به عمل فشار/کشش استفاده می‌کنند.

اکچویتور های خطی الکتریکی در ماشین های بسته بندی، تجهیزات پزشکی، ماشین آلات تولید و غیره و همچنین در بسیاری از کاربردهای صنعت حمل و نقل از هواپیما به ریل استفاده می شود. اکچویتورهای خطی گاهی اوقات موتورهای پله ای را با پیچ های توپی ترکیب می کنند تا موقعیت دقیق قابل کنترل را به دست آورند.

ملاحظات

انتخاب اکچویتور‌های برقی مستلزم دانستن پارامترهایی مانند بارگذاری، طول ضربه، زمان‌بندی و غیره است. بسیاری از این پارامترها از نظر سرعت و نیرو محدودیت‌هایی دارند و محدود کردن انتخاب به این روش می‌تواند فناوری مناسب را مورد توجه قرار دهد. ملاحظات دیگر شامل انواع خدمات موجود است. اکچویتور های هیدرولیک نیروهای زیادی را در اندازه های کوچک ارائه می دهند اما به منبع فشار هیدرولیک نیاز دارند.

اکچویتور‌های هوادار از هوای کارخانه استفاده می‌کنند، اما به دلیل اندازه‌های بزرگ‌تر آنها برای نیروهای معادل، یک معاوضه وجود دارد. اکچویتور های الکتریکی مزایای کنترل بهتری دارند و کمتر در معرض نشتی هستند. اکچویتور های الکتریکی معمولاً هزینه های اولیه بسیار بالاتری دارند. آنها همچنین مزایایی در نصب در فضای باز دارند که در آن سیستم های هوا می توانند منجمد شوند.

اکچویتور‌های پنوماتیکی برای شیرها به دو دسته تقسیم می‌شوند: عملکرد دوگانه و برگشت فنر. دو اثر به این معنی است که فشار هوا دریچه را در هر دو جهت حرکت می دهد. برگشت فنر به این معنی است که یک فنر در یک ضربه استفاده می شود که فشار هوا باید بر آن غلبه کند تا دریچه باز شود (یا بسته شود). نحوه عملکرد سوپاپ در هنگام از دست دادن فشار هوا تفاوت دارد. یک شیر برگشت فنری در صورت افت فشار هوا، شیر را به حالت بدون نیروی خود برمی گرداند. اکچویتور های هیدرولیک را می توان به روش های مشابه نصب کرد.

برای کنترل حرکت، برخی از اکچویتور‌های خطی برای ریزموقعیت‌سازی طراحی شده‌اند و به کریستال‌های پیزو برای تولید حرکات بسیار کوچک و با وضوح بالا متکی هستند که در دنیای نانومتری اپتیک، تولید نیمه‌رساناها و غیره مفید هستند. حرکت را به مراحل تعیین موقعیت و موارد مشابه برای دستیابی به تکرارپذیری که در هزارم اینچ اندازه گیری می شود، منتقل کنید. یک اکچویتور خطی را می توان با کنترل های دستی مانند صندلی های دندانپزشکی استفاده کرد.

ویژگی های مهم اکچویتور

پیکربندی نصب این نحوه اتصال اکچویتور به دستگاه فعال شده را توصیف می کند. اکچویتور‌های سوپاپ گاهی مستقیماً روی فلنج شیر نصب می‌شوند یا از پایه‌های تراننیون برای دسترسی به غدد بسته‌کننده ساقه سوپاپ استفاده می‌کنند.

ویژگی های فعال سازی

انتخاب دبل اکشن یا برگشت فنر در اینجا حالت خرابی اکچویتور را در صورت از دست دادن هوا یا فشار هیدرولیک انتخاب می کند.

گشتاور خروجی

گشتاور خروجی هم برای اکچویتور‌های دوار الکتریکی و هم سیال اعمال می‌شود و نیروی چرخشی را توصیف می‌کند که اکچویتور می‌تواند برای بستن شیر به شیر وارد کند. معمولاً بر حسب پوند بیان می شود. یا نیوتن متر

حداکثر نیروی کشش/پسرفت/نگهداری

این ویژگی ها برای اکچویتور های خطی اعمال می شود و گاهی اوقات ممکن است به صورت یک مقدار واحد مانند حداکثر نیروی رانش بیان شوند. آنها معمولاً در lbf یا N داده می شوند.

حداکثر سرعت، بیشینه سرعت

برای اکچویتور های برقی، این بالاترین سرعت خطی یا چرخشی است که واحد می تواند ارائه دهد. معمولاً برای اکچویتور های دوار به صورت rpm و برای دستگاه های خطی به صورت in/sc بیان می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید