اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112017170515796
در دسترس نیست

سرخ کن بدون روغن چگونه کار می کند؟

کد: 140112017170515796

، بانه , (اخبار رسمی): در این پست ، نگاهی دقیق تر به نحوه عملکرد سرخ کن های بدون روغن خواهیم داشت و در مورد مزایای پخت و پز با آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید، زیرا تا پایان این پست شما اطلاع و آمادگی کامل برای خرید سرخ کن بدون روغن را خواهید داشتید.

سرخ کن بدون روغن چگونه کار می کند؟ + راهنمای استفاده
سرخ کن بدون روغن چگونه کار می کند؟

اگر شما هم مثل من هستید حتما از خودتون پرسیده اید که سرخ کن بدون روغن چگونه کار می کند؟ این اولین سوالی است که وقتی کلمه سرخ کن بدون روغن را شنیدم به ذهنم رسید و چون همیشه به دنبال راه هایی برای سالم تر کردن وعده های غذایی خودم بودم ، وقتی در مورد سرخ کن های بدون روغن شنیدم خیلی هیجان زده شدم! این وسله آشپرخانه به شما این امکان را می دهند که غذا را بدون استفاده از روغن بپزید. اما ما در این پست میخواهیم بررسی کنیم که سرخ کن های بدون روغن چگونه کار می کنند؟

سرخ کن بدون روغن چیست؟

سرخ کن بدون روغن نوعی اجاق همرفتی است که به صورت مجموعه ای از لوازم آشپزخانه عرضه می شود. سرخ کن بدون روغن در واقع غذا را سرخ نمی کند. در عوض از فناوری هوای گرم برای پخت سریع غذا بدون استفاده از روغن استفاده می کند. هنگامی که سرخ کن را روشن می کنید، یک فن قدرتمند باد با سرعت بالا ایجاد می کند و هوای گرم را از طریق عنصر گرمایش می کشد، در حالی که هوای گرم را در سراسر ظرف سرخ کن در سبد به گردش در می آورد.

فرآیند پخت و پز در سرخ کن بدون روغن زمان بسیار کمتری نسبت به سرخ کردنی سنتی دارد و به شما این امکان را می دهد که یک غذای سالم را در حدود 10 دقیقه آماده کنید. به لطف تکنولوژی بکار برده شده در این دستگاه ها، طعم و بافت غذاهای سرخ شده حفظ می شود. علیرغم این واقعیت که سرخ کن های هوا نسبتاً جدید هستند، از سال 2010 وجود داشته اند و هنوز هم محبوب هستند.

می توانید از سرخ کن بدون روغن برای پختن، کباب کردن و پخت در حالت همرفت استفاده کنید، که شامل گردش هوای گرم در اطراف غذا برای آماده کردن غذاهای ترد بیرونی و داخل آبدار است. این دستگاه توسط یک مکانیزم همرفت هدایت می‌شود و رویه‌ای مجهز به فن روی روی سرخ کن بدون روغن قرار دارد.

وعده های غذایی سرخ شده در این دستگاه به عنوان بهترین جایگزین برای غذاهای سرخ شده با روغن در نظر گرفته می شود. سرخ کن هوا تا 85 درصد چربی کمتری نسبت به غذاهای سرخ شده سنتی مصرف می کند و در عین حال همان طعم عالی را ارائه می دهد. این یک فناوری ساده، ایمن و سریع پخت است که سرخ کن بدون روغن را در دسته بندی لوازم آشپزخانه قهرمان می کند. استفاده از روغن کمتر به مبارزه با بیماری های بسیار کشنده مانند سکته قلبی، بیماری کلیوی، کلسترول بالا و چاقی در بدن شما کمک می کند.

سرخ کن بدون روغن چگونه کار می کند؟

یک سرخ کن سنتی از مقدار زیادی روغن برای غوطه ور کردن غذا در استخر روغن داغ در حال جوش استفاده می کند. از طرف دیگر سرخ کن بدون روغن از فناوری انتقال هوای داغ استفاده می کند. استفاده از روغن اضافی را کاهش می دهد و بافت ترد را به شما می دهد که با استفاده از سرخ کن درست می شود. اما اگر شما نمی خواهید سیب زمینی سرخ شده خشک و پخته بخورید، می توانید چند قاشق چای خوری روغن روی آن اضافه کنید. یک سرخ کن بدون روغن می تواند بافت غذای سرخ شده ایده آل را تنها با یک قطره روغن ایجاد کند.

این دستگاه دارای یک فن با اندازه بزرگ است که هوا را از بیرون می گیرد و آن را از طریق عنصر گرمایش به گردش در می آورد. هوای گرم داخل دستگاه به سرعت در اطراف غذا برای پختن حرکت می کند و آن را در سبد پخت قرار می دهد. سرخ کن بدون روغن غذای شما را سرخ نمی کند. در عوض با استفاده از هوای گرم باعث پخت می شود.

چگونه از سرخ کن بدون روغن استفاده کنیم؟

اگر دستورالعمل ها را دنبال کنید، استفاده از سرخ کن بدون روغن ساده است. قبل از شروع پخت و پز، دستگاه را طبق دستور پخت خود تا دمای برنامه ریزی شده گرم کنید.

به سادگی از سبد سرخ کن که توسط سازنده برای پخت بهتر توصیه شده است استفاده کنید. سپس غذای خود را داخل سرخ کن قرار دهید و روی آن را با کمی روغن اسپری کنید یا برس بزنید. البته باید تمام دستورالعمل ها از جمله زمان آماده سازی غذا، مقدار ، میزان دما و غیره را رعایت کنید. فناوری هوای گرم سریع ، هوای گرم شده را در اطراف غذا به گردش در می آورد و باعث پخت می شود.

در اینجا 5 دستورالعمل در مورد نحوه استفاده از سرخ کن بدون روغن آورده ذکر کردیم.

  1. قبل از استفاده از سرخ کن، بهتر است که آن را به مدت 5 دقیقه در دمای 450 درجه فارنهایت گرم کنید.
  2. طبق دستور غذا را در قفسه قرار دهید، سپس دکمه دستگاه را فشار دهید.
  3. وقتی که به بخش تنظیمات دستگاه رسیدید، تنظیمات مورد دلخواه را انتخاب کنید.
  4. هنگامی که دما و زمان مورد نظر به دست آمد، دکمه "شروع" را برای شروع پخت و پز انتخاب کنید. درخواست می کند که دما و زمان تنظیم شود، سپس می توانید "شروع" را فشار دهید.
  5. سپس سرخ کن بدون روغن با صدای بوق شروع می شود.

چند پیشنهاد حرفه ای برای کار با سرخ کن های بدون روغن

  1. سرخ کن خود را قبل از استفاده برای گرفتن بهترین نتیجه گرم کنید. برای جلوگیری از چسبندگی بیش از حد غذا بعد از پختن در سرخ کن از کمی روغن روی غذا استفاده کنید.
  2. سبد سرخ کن را چرب نگه دارید.
  3. اسپری از نوع آئروسل (روغن پام یا روغن هیدروژنه دیگر) نباید روی غذای خود استفاده شود. آنها ممکن است حاوی مواد شیمیایی خطرناکی باشند که می توانند به سرخ کن شما آسیب برسانند.
  4. اگر سبد خود را برای پخت و پز پر نکنید، غذای شما بافتی ترد نخواهد داشت.
  5. همیشه غذای اضافی را به صورت دسته ای تهیه کنید. وقتی غذا در سرخ کن سرخ می شود، کم عمق نگه داشتن سبد بسیار مهم است.
  6. در حین پخت غذا باید مرتب تکان داده شود تا همه طرف ها به یک اندازه پخته شوند. برای تردی و طعم بیشتر، کمی روغن یا آرد به غذا اضافه کنید.
  7. اگر متوجه شدید دود سفید از سرخ کن بیرون می آید، نگران نباشید. این دود ناشی از هر وعده غذایی پرچرب است.
  8. دمای هر غذا را درست تنظیم کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

سرخ کن بدون روغن خود را کجا نگهداری کنم؟

همه ما می دانیم که سرخ کن بدون روغن یک وسیله کوچک آشپزخانه است، اما نمی توانیم آن را هر کجا قرار دهیم. از آنجایی که اکثر وزن سرخ کن هوا بیش از 10 کیلو گرم است و برای کار کردن به برق نیاز دارد باید مورد محل قرار دادن آن بی توجه نباشید.

اگر فضای جدا برای دستگاه ندارید، از یک سطح جامد مانند میز استفاده کنید. اگر هیچ کدام از این گزینه ها را ندارید، سرخ کن خود را روی سطح مانند اپن آشپزخانه قرار دهید و از آن با یک تشک مقاوم در برابر حرارت محافظت کنید. تشک های سیلیکونی نیز سطوحی ضد لغزش برای سرخ کن های هوا هستند و باعث پایداری بیشتر آنها می شوند.

اطمینان حاصل کنید که سرخ کن هوای شما حداقل 5 تا 10 اینچ از دیوار فاصله داشته باشد. اگر قسمت دریچه را مسدود کنید، گرمای داخلی سرخ کن هوای شما به عنوان یک دریچه خروجی از هوای گرم سرخ کن هوا بالا می رود.

چه تابه هایی برای استفاده در سرخ کن های بدون روغن مناسب هستند؟

همیشه از سبد و لوازم جانبی سرخ کن جدید خود و همچنین دستور العمل های توصیه شده سازنده خود استفاده کنید. با این حال، سرخ کن بدون روغن دیگر تنها برای سرخ کردن استفاده نمی شود. همچنین ممکن است برای پخت، کباب کردن، گرم کردن مجدد و انجام کارهای دیگری که می تواند توسط سرخ کن انجام شود استفاده شود. برای افزایش ظرفیت پخت و پز، تابه های مخصوص فر برای سرخ کن وجود دارد که شامل قالب کیک، تابه گریل، قالب مافین و غیره می شود.

استفاده از تابه ها یا قالب های ضد فر در سرخ کن بدون روغن بی خطر است. قالب های شیشه ای، سرامیکی، فلزی و سیلیکونی همه گزینه ها هستند که می توانید استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی بونتک

همه ما میدانیم با پیشرفت تکنولوژی و افزایش مشغله کاری افراد در عصر حاضر خرید به روش قدیمی محبوبیت خود را از دست داده است؛ چون وقت زیادی را می طلبد و همچنین تنوعی را که در یک فروشگاه اینترنتی وجود دارد هیچ وقت نمیتوان در نمونه حضوری مشاهده کرد.ما بعنوان یک نمونه موفق که حدود یک دهه است در زمینه فروش حضوری در خدمت هم میهنان گرامی هستیم بر آن شدیم که جهت رفاه حال هموطنان عزیز فروشگاه اینترنتی خود را با نام بونتک راه اندازی کنیم.فروشگاه اینترنتی بونتک با تکیه به سه اصل کلیدی پرداخت درب منزل، ضمانت اصالت کالا و ضمانت ده روزه بازگشت کالا مرجعی قابل اعتماد برای خرید های اینترنتی شماست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل