اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112077181322369
در دسترس نیست

مزایا ثبت برند و مشکلات عدم ثبت برند چیست؟

کد: 140112077181322369

، (اخبار رسمی): می‌توان گفت که یکی از مهمترین مسائل برای یک شرکت تجاری و یا تولیدی محصولات مختلف، این است که مردم آن را بشناسند که این شناخت تنها با نام و خصوصیات محصولات آن شرکت به وجود می‌آید. همیشه ممکن است هزاران شرکت تولیدی مانند شما در سراسر دنیا وجود داشته باشد.

مزایا ثبت برند و مشکلات عدم ثبت برند چیست؟
مزایا ثبت برند و مشکلات عدم ثبت برند چیست؟

همچنین افرادی که از محصولات شما استفاده می‌کنند نمی‌توانند به آسانی محصول شرکت شما را از بین بقیه شرکت‌ها پیدا کنند.
زمانی که محصولات شما نام و برندی منحصر به فرد نداشته باشد و ثبت شرکت شما انجام ‌نشده باشد به دلایلی که گفته شد مانند آنکه نشان تجاری یا برند به طور کلی صفات و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد و با دیدن و شنیدن و حس کردن می‌توان آن را در ذهن ثبت کرد. به مرور زمان همان مشتریان اندک خود را هم از دست می‌دهید. و به طبع به دنبال این کاهش مشتریان سودآوری شما هم کمتر خواهد شد.
 
مزایا ثبت برند‌های تجاری و ثبت شرکت در ایران چیست؟
صاحبان علائم تجاری برای رسمیت بخشیدن قانونی به نام و نشان خود باید برند خود را به ثبت برسانند. برند ها می‌توانند یک طرح خاص، نماد، عبارت و یا نام باشند. برند ارائه دهنده خدمات با فروش محصول خواهد بود. نشان تجاری یا برند به طور کلی صفات و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد و با دیدن و شنیدن و حس کردن می‌توان آن را در ذهن ثبت کرد. به دلیل تعداد تقاضای بالا و ارسال هر روزه تعداد زیادی اظهارنامه ثبت نام برند به اداره مالکیت معنوی ارائه و تعداد محدود کارشناسان اداره مالکیت معنوی، طبیعتاً با صف‌های طولانی بررسی اظهارنامه‌های ثبت علامت تجاری مواجه خواهید شد.
مزایا ثبت برند
همانطور که در ابتدا گفتیم ثبت برند باعث جلوگیری از کپی کاری و سواستفاده‌های احتمالی از شهرت و اعتبار نام تجاری شما خواهد شد. برند و نام تجاری شما همچون یک ویترین بیان‌گر محصولات دیگر و به طور کلی بیان‌گر شرکت و تولیدی شما است. با داشتن یک علامت تجاری خوب، تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان تبلیغات شما به مشتری تبدیل و بازدهی تبلیغات شما بیشتر می‌شود. هیچ‌کس یک تجربه لذت‌بخش ناشی از یک برند را ساده فراموش نمی‌کند. همه دوست دارند تجربه‌های خوشایند یک بار دیگر تکرار شوند.
باید دقت کنید که ثبت برند جدا از نام شرکت‌ها است. به عنوان مثال برند دی جی کالا متعلق به شرکت شرکت نو آوران فن آوازه است. یعنی نام شرکت شما هر نام سه کلمه‌ای می‌تواند باشد اما نام برند است که معروف می‌شود و مهم است.
چه مواردی را نمی‌توان به عنوان برند ثبت کرد:
•    علامت‌های توصیفی مانند کوتاه و بلند‌. 
•    اسم‌های عام مانند ساختمان، خاک، چمن و هوا. 
•    نام‌های گمراه کننده. 
•    اسم‌های بیان کننده جنس و نوع محصول یا کالا مانند طلا و نقره. 
د    مشابه بودن اسم‌های برند با دیگر برند‌ها به طوری که با اسم بردن آنها نام برندهای معتبر در ذهن ما تداعی می‌گردد. 
•    اسم‌هایی که خلاف و غیر اخلاقی باشد. 
مدارک مورد نیاز ثبت برند
مدارک ثبت برند در صورتی که به نام شخص حقیقی باشد یا به نام اشخاص حقوقی و شرکت‌ها متفاوت است.
مدارک لازم برای اشخاص حقیقی متقاضی ثبت برند:
•    تصویر شناسنامه و کارت ملی شخص حقیقی 
•    تصویر کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن برند پیشنهادی) 
•    تصویر مجوز فعالیت ( یک نوبت باید در دفاتر اسناد رسمی تایید شود ) 
•    اطلاعاتی از قبیل آدرس، کد پستی، آدرس الکترونیکی، شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت شخص حقیقی 
مدارک لازم برای اشخاص حقوقی متقاضی ثبت برند:
•    تصویر شناسنامه و کارت ملی تمام افرادی اعم از مدیران، سهامداران یا شرکا که در شرکت مورد نظر حق امضا دارند. 
•    تصویر مجوز فعالیت 
•    کپی روزنامه رسمی تاسیس و آخرین تغییرات 
•    تصویر کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن برند پیشنهادی) 
مدت اعتبار برند و لوگو ۱۰ سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن است. این مدت با درخواست مالک آن برای دوره‌‌های متوالی ۱۰ ساله با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید است‌. یک مهلت ارفاقی ۶ ماهه که از پایان دوره شروع می‌شود، برای پرداخت هزینه تمدید، با پرداخت جریمه تأخیر، درنظر گرفته می‌شود که رقمی حدود یک دوم رقم ثبت برند است. برای اطلاع کامل از مراحل و هزینه‌های ثبت برند شما می‌توانید از سامانه آسان ثبت استفاده کنید.
ثبت برند چقدر طول می‌کشد؟
از زمانی که اظهارنامه به این مرکز ارسال می‌شود، ۳۰ تا ۴۵ روز کاری برای صدور آگهی تقاضا زمان لازم است. سپس آگهی اول در روزنامه رسمی کشور منتشر می‌شود و از عموم تقاضا می‌شود که در مهلتی یک‌ماهه اگر با نام و نشان مورد نظر ارتباط یا تعارضی دارند، آن را اعلام نمایند. پس از این بازه زمانی، حدود چهار هفته دیگر زمان می‌برد تا گواهی ثبت برند صادر شود و با آگهی دوم در روزنامه رسمی این پروسه به پایان برسد. بنابراین به طور کلی مدت زمان لازم برای ثبت برند در ایران نزدیک به ۳ ماه است.
مدت اعتبار برند و لوگو ۱۰ سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن است. این مدت با درخواست مالک آن برای دوره‌ های متوالی ۱۰ ساله با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید است‌. یک مهلت ارفاقی ۶ ماهه که از پایان دوره شروع می‌شود، برای پرداخت هزینه تمدید، با پرداخت جریمه تأخیر، درنظر گرفته می‌شود که رقمی حدود یک دوم رقم ثبت برند است.
هزینه ثبت برند چگونه محاسبه می‌شود؟
•    هزینه ثبت برند در تهران و دیگر شهرستان‌های ایران شامل چهار صورت هزینه می‌شود که هر کدام از این موارد می‌توانند در میزان پرداختی شما تاثیرگذار باشند: 
•    هزینه ثبت اظهارنامه برند (نام و علامت تجاری) در سامانه ثبت علائم تجاری 
•    هزینه آگهی تقاضای ثبت برند (که به روزنامه اول هم معروف است) 
•    هزینه‌ی پرداختی برای حق‌الثبت برند (نام و نشان تجاری) 
•    هزینه‌ی انتشار آگهی در روزنامه رسمی (معروف به روزنامه دوم) 
برای ثبت لوگو هم نیاز به طی مراحل و هزینه‌هایی که در بالا توضیح داده شد است. تنها با این تفاوت که اگر لوگوی شما رنگی باشد نیاز به پرداخت هزینه‌ای اضافی برای چاپ آگهی رنگیِ ثبت لوگو در روزنامه رسمی دارید.
سامانه ثبت شرکت و برند آسان ثبت
در حال حاضر به دلیل تعداد تقاضای بالا برای ثبت شرکت و ثبت برند و اهمیت وقت و هزینه‌ای که صرف تهیه مدارک و هزینه‌های ابتدایی کرده‌اید باید دقت کافی را در این روند داشته باشید. گاهاً ممکن است که بررسی مدارک و این اظهارنامه‌ها توسط کارشناسان اداره چند ماه به طول بیانجامد. اگر در هنگام تنظیم و ارسال آنها دقت لازم را معمول نداشته باشید یا موارد قانونی را رعایت نکرده باشید، با اخطار رفع نقص یا بدتر از آن با اخطار رد اظهارنامه مواجه می‌شوید که این امر موجب تلف شدن وقت و هزینه شما می‌شود.
به همین جهت رعایت موارد قانونی و انجام صحیح مراحل ثبت شرکت و برند از اهمیت بالایی برخوردار است. سامانه آسان ثبت در این راه به شما کمک بسزایی می‌کند. سامانه ثبت برند و ثبت شرکت آسان ثبت به شما این امکان را می‌دهد با حداقل مراجعه و تماس تلفنی برند و شرکت خود را ثبت کنید. در این راه هر مشکل و مانعی را می‌توانید به کمک کارشناسان آسان ثبت از راه خود بردارید.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون