اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112147192022409
در دسترس نیست

قیمت کامپوزیت دندان چقدر است ؟

کد: 140112147192022409

، (اخبار رسمی): دندان ها ما می توانند به صورت مستقیم بر روی زیبایی ظاهر ما تاثیر بگذارند و از طرفی این زیبایی بر روی اعتماد به نفس افراد تاثیر دارد. به همین دلایل نیز درمان های متفاوتی برای بهبود و ترمیم ظاهر دندان ها ارائه شده است که یکی از آنها کامپوزیت دندان نام دارد.

قیمت کامپوزیت دندان چقدر است ؟
قیمت کامپوزیت دندان چقدر است ؟

ما در این مقاله به بررسی قیمت کامپوزیت دندان می پردازیم.

افراد بسیار زیادی قصد دارند ظاهر دندان های خود را بهبود ببخشند اما شرایط اقتصادی تمام آنها یکسان نیست. به همین دلیل قیمت این درمان سوال اصلی تمام بیماران است. به همین دلیل نیز ما در این مقاله به بررسی قیمت کامپوزیزت دندان می پردازیم.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان ماده ای خمیری شکل است که از رزین ساخته می شود و رنگ آن شباهت بسیار زیادی به دندان های طبیعی دارد به همین دلیل از این ماده در ترمیم ظاهر دندان و پر کردن دندان ها استفاده می شود. اما ما در این مقاله فقط قیمت کامپوزیت دندان در درمان های زیبایی را مورد برررسی قرار می دهیم.

قیمت کامپوزیت دندان

هزینه های این درمان برای بیماران اهمیت بسیار زیادی دارد. قیمت کامپوزیت دندان به ازای هر واحد به صورت میانگین 500.000 الی 3.000.000 تومان به ازای هر واحد می باشد. اما به یاد داشته باشید که هزینه گفته شد به صورت میانگین و حدودی است.

موارد تاثیر گذار بر قیمت کامپوزیت دندان

همانطور که در بالا مشاهده کردید هزینه های کامپوزیت دندان را به صورت میانگین و حدودی برای شما بیان کردیم زیرا عوامل متفاوتی بر روی قیمت کامپوزیت دندان تاثیر می گذارد. شما می توانید با دانستن این عوامل قیمت کامپوزیت دندان را به صورت دقیق و اختصاصی برای خود محاسبه نمائید پس در ادامه با ما همراه باشید.

تاثیر دستمزد پزشک بر روی قیمت کامپوزیت دندان

در این درمان، پزشک معالج مقداری از خمیر کامپوزیت را بر روی دندان های شما می گذارد و با استفاده از وسایلی به آنها شکل و ظاهر مورد نظر را می دهد. پس از طی شدن این مراحل خمیر کامپوزیت با استفاده از نور آب بر روی دندان های شما سفت می شود.

پزشکان مختلفی مراحل بالا را برای بیماران انجام می دهند که دستمزد آنها برای انجام دادن این فرایند متفاوت است. از طرفی تجربه و تخصص پزشکان می تواند بر دستمزد که آنها دریافت می کنند به صورت مستقیم تاثیر بگذارند.

تاثیر برند کامپوزیت بر روی قیمت کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان دارای محبوبیت بسیار بالایی در بین بیماران می باشد که همین مورد باعث شده تا برند های متفاوتی مشغول ساخت خمیرهای کامپوزیت باشند. در حقیقت کیفیت و قیمت های برند های کامپوزیت سازی یکسان نمی باشد پس می توان نتیجه گرفت قیمت کامپوزیت دندان به انتخاب برند شما ارتباط دارد. در ادامه قصد داریم قیمت انواع برند کامپوزیت را مورد بررسی قرار دهیم.

قیمت کامپوزیت های درجه یک

کامپوزیت های درجه 1 دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند و در حالت معمولا این کامپوزیت ها متعلق به آمریکایی هستند. قیمت کامپوزیت های آمریکایی یا درجه یک به صورت حدودی برای یک واحد 3.000.000 تومان است.

قیمت کامپوزیت های درجه دوم

کیفیت کامپوزیت های درجه دوم نسبت به کامپوزیت های بالای مقداری پایین تر می باشد اما باید بدانید که کیفیت این کامپوزیت ها نیز بسیار بالا است و درمان بسیار بالایی را به شما ارائه می دهد. در حقیقت کامپوزیت های درجه دوم معمولا متعلق به سوئیس می باشند. قیمت کامپوزیت های سوئیسی یا درجه دوم به صورت معمول 2.000.000 تومان به ازای هر واحد است.

قیمت کامپوزیت های اقتصادی

کامپوزیت های اقتصادی دارای کیفیت مطلوبی هستند و همانطور که از نام آنها مشخص است قیمت آنها بسیار مناسب می باشد به همین دلیل این دسته از کامپوزیت ها، محبوبیت بالایی دارند. به صورت معمول کامپوزیت های اقتصادی متعلق به کشور های آلمان و ژاپن می باشند. قیمت کامپوزیت های اقتصادی به صورت میانگین 1.500.000 به ازای هر واحد است.

قیمت کامپوزیت های ارزان

دسته ای از کامپوزیت های نیز وجود دارد که کیفیت آنها بسیار بالا نیست و در حقیقت قیمت بسیار پایینی دارند. به شما توصیه نمی کنیم از این کامپوزیت ها در درمان خود استفاده نمائید زیرا احتمال شکست این درمان با این کامپوزیت ها بالا می باشد. قیمت کامپوزیت های ارزان به صورت حدودی 500.000 تومان یا پایین تر می باشد.

تاثیر درمان های جانبی بر قیمت کامپوزیت دندان

شما برای انجام هر درمان باید دارای شرایط مورد نیاز آن باشید که در غیر این صورت باید از درمان های جانبی مخصوص استفاده نمائید. در حقیقت هر کدام از این درمان ها هزینه های مخصوص به خود را دارند که این هزینه ها بر قیمت نهایی کامپوزیت دندان شما تاثیر می گذارد. برخی از درمان های جانبی کامپوزیت دندان به شرح زیر است:

  •  درمان پوسیدگی
  • درمان ارتودنسی
  • تعداد کامپوزیت مورد نیاز و تاثیر آن بر قیمت کامپوزیت

    همانطور که در قسمت های بالایی مشاهده کردید ما قیمت کامپوزیت دندان را بر اساس تعداد واحد، بیان کرده ایم. زیرا هر فرد برای اصلاح طرح لبخند و فرم دندان های خود به تعداد متفاوتی از کامپوزیت دندان نیاز دارد. اگر بخواهیم به صورت ساده بیان کنیم به هر میزان که تعداد واحد های مورد نیاز شما افزایش یابد قیمت کامپوزیت شما نیز افزایش خواهد یافت.

    چگونه قیمت کامپوزیت دندان خود را محاسبه نمائیم؟

    در قسمت های بالایی به صورت کامل قیمت کامپوزیت دندان را مورد بررسی قرار دادیم و عوامل تاثیر گذار بر آن را به شما معرفی کردیم. برای آنکه بتوانید قیمت کامپوزیت دندان خود را به صورت دقیق تر محاسبه نمائید باید با موارد تاثیر گذار بر آن آشنا باشید پس به صورت خلاصه موارد تاثیر گذار بر قیمت کامپوزیت دندان به شرح زیر است:

  • دستمزد پزشک
  • برند سازنده کامپوزیت
  • تعداد کامپوزیت مورد نیاز
  • درمان های جانبی کامپوزیت
  • شما می توانید برای محاسبه هزینه کامپوزیت دندان خود قیمت برند کامپوزیتی که انتخاب نموده اید را در تعداد واحد کامپوزیت مورد نیاز ضرب نمائید و قیمت درمان خود را محاسبه کنید. البته توجه داشته باشید که هزینه دستمزد پزشک و درمان های جانبی به علت متغیر بودن قیمت، توسط بیمار قابل محاسبه نیست.

     منبع : قیمت کامپوزیت

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    اطلاعات تماس
    [نمایش اطلاعات]
    منتشر شده در سرویس های:

    بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی