کد: 140112157193718524
در دسترس نیست

چگونگی نگهداری و استفاده از کالباس بر

کد: 140112157193718524

، (اخبار رسمی): دستگاه کالباس بر که برای برش انواع گوشت، پنیر، سبزیجات و … استفاده می شود در انواع مختلفی تولید می شود. در این مقاله درباره چگونگی نگهداری و استفاده از کالباس بر توضیح خواهیم داد

چگونگی نگهداری و استفاده از کالباس بر
خرید کالباس بر

امروزه علاقه مردم به مصرف غذاهای آماده و فست فود رشد چشمگیری پیدا کرده است. به همین دلیل فست فودها، رستوران ها و مغازه های پروتئینی نیز به حجم بیشتری از مواد اولیه از جمله سوسیس و کالباس برای غذای خود نیاز دارند. در این راستا از تجهیزات مختلف و کاربردی از جمله  خرید کالباس بر برای افزایش سرعت کار و در نتیجه بهبود کیفیت غذا استفاده می شود.

کالباس بر

امروزه فست فودها جزو غذاهای محبوب در بین افراد در هر سنی محسوب می شوند، غذاهایی که در مدت زمان کوتاهی تهیه می شوند و با توجه به تغییر سبک زندگی شهری و برنامه کاری افراد، امری طبیعی تلقی می شود. کالباس یکی از اجزای غذاهای فست فود مانند ساندویچ و پیتزا است که از فرآورده های گوشتی تهیه می شود و معمولاً به صورت برش خورده و سرد مصرف می شود.

از این دستگاه علاوه بر برش دادن کالباس، برای برش سوسیس، گوشت، پنیر، نان، پنیر و سایر غذاها نیز استفاده می شود.

چگونگی نگهداری و استفاده از کالباس بر

بدون کالباس بر تقریباً غیرممکن است که مقدار زیادی ژامبون و سوسیس (با استفاده از چاقو و تخته) به صورت یکنواخت و یک اندازه بریده شود و علاوه بر اینکه برش ها یک اندازه نخواهد بود، بلند ساعت ها صرف این کار خواهد شد. بنابراین برای داشتن برش های ظریف، سبک و هم اندازه سوسیس و ژامبون به دستگاه سوسیس برش نیاز است و این کار در عرض چند ثانیه انجام می شود.

انواع دستگاه کالباس بر 

این دستگاه در مغازه های پروتئینی، فست فودها و رستوران ها کاربرد فراوانی دارد و با توجه به تولید و نیاز خود از انواع مختلفی از آن استفاده می کنند. انواع دستگاه کالباس بر معمولا در دو نوع دستی و اتوماتیک در برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه می شود.
دستگاه کالباس بر صنعتی

انواع کالباس کاتر صنعتی در سایزهای بزرگ و با کارایی برش حجم بالای کالباس و ژامبون به صورت روزانه ساخته می شود. این دستگاه ها کالباس ها را به طور مداوم و بدون مکث به صورت ورقه های نازک برش می دهند. معمولا از انواع اتوماتیک این دستگاه ها در ترازوی صنعتی استفاده می شود. در صنعت برخی از تولیدکنندگان علاوه بر دستگاه سوسیس و کالباس از دستگاه های بسته بندی مناسب نیز استفاد‌ه می کنند. پس از برش سوسیس و ژامبون، تعداد معینی از آنها را با استفاده از دستگاه بسته بندی وکیوم در بسته بندی قرار می دهند.

تهیه ورقه های سوسیس و ژامبون یکی از اولین مراحل تهیه غذا در فست فودها و رستوران ها می باشد. انجام این کار با دست و استفاد‌ه از چاقو معمولاً کیفیت قابل قبولی ندارد و همچنین برش دادن سوسیس و ژامبون به میل مشتری زمان زیادی می برد.

تیغه های دستگاه کالباس بر

امروزه یکی از تجهیزات اصلی برای تهیه مواد اولیه در فست فود، دستگاه های برش سوسیس و کالباس است که در اندازه ها و ظرفیت های مختلف وجود دارد. با استفاده از این دستگاه ها می توان ژامبون و کالباس را در ضخامت های دلخواه برش داد.
در آشنایی با دستگاه کالباس برش باید گفت که برش ژامبون وظیفه اصلی این دستگاه است که در سایزهای تیغه های مختلف و کارکردهای متفاوت تولید می شود.
تیغه: یکی از مهمترین و اصلی ترین قطعات در دستگاه کالباس سازی تیغه است. اهمیت این قطعه به این دلیل است که کالباس را برش می دهد. این دستگاه از فولاد ساخته شد‌ه است تا شستشوی با کیفیت و راحت را برای مصرف کنند‌ه به ارمغان بیاورد. این قطعه در سایزهای 25، 5/27، 30، 32 و 35 تولید شد‌ه است که هرکس با توجه به محیط کار خود می تواند آن را انتخاب کند.
قیمت دستگاه کالباس بر باکیفیت

قیمت دستگاه کالباس بربا توجه به سایز تیغه، نوع و برند محصول متفاوت است، به عنوان مثال قیمت دستگاه سوسیس برش با سایز بزرگ از اسلایسر با سایز تیغه کوچکتر بیشتر است. البته سوسیس ایرانی را هم باید ارزانتر از ایتالیایی دانست.در بالا اشاره کردیم که مدل های ایتالیایی به دلیل کیفیت بالا از بهترین و با کیفیت ترین مواد ساخته شد‌ه اند، از بدنه گرفته تا قطعات داخلی، بنابراین اگر بخواهیم این دستگاه ها را با محصولات دیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که این کالباس سازها گران تر هستند و عملکرد و کارایی بهتری دارند.

مزایای استفاده از دستگاه کالباس بر

1.  افزایش سرعت عمل: برخلاف برش ژامبون به صورت دستی یعنی با چاقو که کاری زمان بر است، با استفاده از این دستگاه ها می توان این کار را با سرعت بالا انجام داد.
2.  ایجاد برش های یکنواخت به همان اندازه
3.  محافظ دست. برش با چاقو باعث آسیب به دست می شود پس با این وسایل از این آسیب ها در امان هستید.
4.  از آنجایی که برش بدون دخالت دست انجام می شود، این دستگاه از نظر بهداشتی برای برش کالباس بسیار مناسب است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ترازالکترونیک

مجموعه تراز الکترونیک ارائه دهنده ی تجهیزات توزین از قبیل ترازو و باسکول و… همچنین ارائه دهنده ی تجهیزات فروشگاهی از قبیل صندوق های فروشگاهی و کالباسبر و … این مجموعه با سابقه 20 ساله آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد.

منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی