کد: 140112257208118524
در دسترس نیست

معرفی انواع باسکول و ترازو

معرفی انواع باسکول و ترازو

کد: 140112257208118524

، (اخبار رسمی): ترازو و باسکول نوعی وسیله برای سنجش جرم اجسام می باشد. در میان عوام به اشتباه به جای جرم از نام کیمت وزن استفاده می شود که یکای آن نیوتن است؛ این اشتباه رایجی است که در میان مردم جا افتاده است.

معرفی انواع باسکول و ترازو
باسکول

ترازو و باسکول از گذشته تا به حال کاربرد داشته است؛ ترازوی دو کفه ای، قپان، ترازوی عقربه ای، ترازوی آبی، ترازوی حکمت و ترازوی ترکیبی از جمله ترازوهای پرکاربرد زمان گذشته اند اما امروزه با توجه به گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، ترازو های سبک و سنگین هم دچار تغییر و تحولاتی شدند تا بتوانند در زندگی های جدید نیز مورد استفاده قرار گیرند . با خرید از ترازو الکترونیک می توانید محصول باکیفیت خود را خریداری کنید.

تفاوت باسکول با ترازو

تفاوت باسکول با ترازو در چیست؟ در این قسمت می خواهیم به شرح تفاوت میان این دو محصول بپردازیم تا با تفاوت های آن ها آشنا شوید. فناوری ساخت باسکول و ترازو تفاوت چندانی ندارد و تفاوت اصلی در حداکثر ظرفیتی است که باسکول و ترازو می توانند تحمل کنند. باسکول برای توزین جسم های سنگین و فوق سنگین مانند کامیون ها و ترازو معمولا برای توزین اجسام سبک تر کاربرد دارد به همین دلیل ترازو با قطعات ظریف و کوچک تری نسبت به باسکول ساخته می شود. باسکول همانند ترازو در دو نوع دیجیتال و آنالوگ تولید می شوند که مدل عقربه ای یا آنالوگ با استفاده از ابزار مکانیکی و معمولا با دقت کمتر نتیجه را اعلام می کنند. در ادامه این مقاله به معرفی انواع باسکول و ترازو از جمله ترازو آنالوگ یا دیجیتال، ترازوی آشپزخانه، ترازوی خرده فروشی، ترازوی زیرپایی، ترازوی آزمایشگاهی، ترازوی طلافروشی یا زرگری، ترازوی بنچ، باسکول کامیون کش، باسکول لیفتراک و … خواهیم پرداخت.

ترازو آنالوگ یا دیجیتال

هنگام خرید ترازو و یا خرید ترازو دیجیتال باید میان آنالوگ (عقربه ای) و یا دیجیتال بودن کالا یکی را انتخاب کنید. اینکه کدام یک بهتر اند را نمی توان به عنوان یک فرمول کلی و یکسان برای همه افراد تعریف کرد بلکه با استفاده از کاربرد، خواسته ها، بودجه و نوع اجسامی که می خواهید مورد سنجش قرار دهید بستگی دارند. تفاوت اصلی در میان این دو نوع ترازو نحوه پردازش و نمایش نتیجه است. ترازو های عقربه ای با استفاده از فنر و نمایش نتیجه با استفاده از عقربه متصل به فنر کار می کنند اما ترازوهای دیجیتالی برخلاف ترازوهای عقربه ای قدرت پردازش سیگنال دارند و با استفاده از باتری و پردازنده های داخلی، نتیجه را روی صفحه نمایشگر LCD نمایش می دهند . برای مشاهده و خرید ترازو و یا مشاهده و خرید ترازو دیجیتال در انواع و مدل های مختلف می توانید به سایت ترازو الکترونیک مراجعه کنید.

ترازوی آشپزخانه

ترازو آشپزخانه چیست و چه کاربرد و ویژگی هایی دارد؟ در این پاراگراف قصد داریم به شرح کامل این کالا و کاربردهای مختلف و گوناگون ان بپردازیم. ترازوی آشپزخانه در دو نوع آنالوگ و دیجیتال در بازار موجود است. از ترازوهای آشپزخانه معمولا برای سنجش وزن مواد غذایی مانند آرد، برنج، لوبیا و غیره استفاده می شود. روی ترازوهای آشپزخانه کاسه ای قرار دارد که عملکرد و نقش کفه را برای ترازو آشپزخانه ایفا می کند. در گذشته از ترازوهای آنالوگ بیشتر استفاده می شد اما همچنان این مدل از ترازوها کاربرد زیادی در آشپزخانه ها دارند. در ترازو های آنالوگ آشپزخانه نتیجه سنجش وزن با استفاده از عقربه دستگاه نمایش داده می شود. با پیشرفت تکنولوژی و حضور دستگا ه های جدیدی مانند پلوپز، غذاساز و غیره خرید ترازو دیجیتال آشپزخانه نیز به ارتقا و پیشرفت آشپزخانه ها کمک کرد. ترازوهای دیجیتالی آشپزخانه نسبت به ترازوهای آنالوگ دقت بیشتری دارند همچنین وجود تنظیمات پیشرفته درون ترازوهای دیجیتالی استفاده و طیف کاربرد را برای افراد گسترش داده است.

ترازوی توازنی (نوعی ترازوی آشپزخانه)

احتمالا از اولین ترازو های مورد استفاده بشر، ترازو های توازنی بودند؛ ترازوهایی که نشان دهنده تعادل و عدالت بین دو کفه اند. این نوع از ترازو ها برای سنجش وزن مواد غذایی موجود در مغازه و آشپزخانه ها کاربرد داشته اند و به صورت مکانیکی و با استفاده از وزنه های مخصوص کار می کردند. در ادامه به بررسی انواع دیگر ترازو خواهیم پرداخت.

ترازوی خرده فروشی

این نوع از ترازوها دیجیتال اند و امروزه عمدتا در مغازه و فروشگاه ها برای توزین گوشت، میوه، سبزی، غیره استفاده می شوند. این مدل از ترازو قیمت اقلام را با توجه به جرمشان نیز اعلام می کند و در انواع پیشرفته تر برچسب گذاری و و چاپ نیز به طور همزمان صورت می گیرد .(نمایشگری برای مشاهده وزن و قیمت اجسام برای مشتری نیز وجود دارد .)

ترازوی زیرپایی

همه ما در طول دوران زندگی خود با این گونه ترازوها مواجه شده ایم؛ افراد کنار خیابان که با استفاده از ترازو وزن کشی و وزن افراد کاروکاسبی کوچکی به راه انداختند و یا هنگام بررسی های دوره ای سلامتی در خانه های بهداشت و مدرسه که همگی از این نوع ترازو برای سنجش وزن افراد استفاده می کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ترازالکترونیک

مجموعه تراز الکترونیک ارائه دهنده ی تجهیزات توزین از قبیل ترازو و باسکول و… همچنین ارائه دهنده ی تجهیزات فروشگاهی از قبیل صندوق های فروشگاهی و کالباسبر و … این مجموعه با سابقه 20 ساله آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد.

منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید