اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201147218922422
در دسترس نیست

پیلاتس چیست ؟ پاسخ به 6 سوال متداول درباره پیلاتس

کد: 140201147218922422

، (اخبار رسمی): پیلاتس یک ورزش کم فشار است که به تقویت عضلات، انعطاف پذیری، توازن، افزایش قدرت هسته ی بدن، بهبود وضعیت بدن و ... کمک می کند. این ورزش برای همه ی افراد فارغ از جنسیت، سن و سطح آمادگی بدنی مناسب و تاثیرگذار است.

پیلاتس چیست ؟ پاسخ به 6 سوال متداول درباره پیلاتس
پیلاتس چیست ؟ پاسخ به 6 سوال متداول درباره پیلاتس

پیلاتس روش تمرینی بسیار موثر است. در عین حال که بدن را ایمن نگه می دارید به شما کمک می کند قوی تر شوید. از دیگر مزایای آن انعطاف پذیری، ثبات، قدرت هسته بدن، پیشگیری از آسیب و بهبود وضعیت بدن است.

پیلاتس چیست؟ پیلاتس برای لاغری خوب است؟ پیلاتس فقط برای بانوان است؟ آیا می توان این ورزش را در خانه هم انجام داد؟ چه فوایدی دارد؟ اینها تنها چند نمونه از سوالات متداولی است که از مربی های پیوجیم به صورت مداوم پرسیده می شود. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله تا جای ممکن به این سوالات مهم پاسخ دهیم تا کمی از ابهامات شما در مورد ورزش پیلاتس را رفع کرده باشیم.

پیلاتس چیست؟

این ورزش در دهه 1920 توسط جوزف پیلاتس توسعه یافت. تمرینات آن اساسا براساس حرکات کم فشاری است که به تقویت عضلات کمک می کند و در عین حال آن را متعادل و انعطاف پذیر نگه می دارد. در پیلاتس تاکید زیادی بر توازن، تعادل و وضعیت بدنی وجود دارد، که همین موضوع یکی از دلایلی است که افراد زیادی به سمت این ورزش کشیده می شوند. ورزشکاران حرفه ای اغلب از آن برای کمک به تعادل سایر تمرینات خود استفاده می کنند. همچنین تمرینات آن کمک فراوانی در بهبودی آسیب های بدنی مختلف دارد.

انواع مختلفی از کلاس و روش پیلاتس وجود دارد. برای اینکه بفهمید کدام نوع برای شما بهتر است ممکن است کمی به آزمون و خطا نیاز داشته باشید. اما اگر با یک مربی متخصص و باتجربه مشورت کنید می تواند در کوتاه شدن این مسیر بسیار کمک کننده باشد. مربی های پیوجیم در آنالیز اولیه قبل از ثبت نام کلاس پیلاتس، با سوالاتی که از شاگردها می پرسند نیاز و نوع کلاس مناسب آنها را مشخص می کنند.

پیلاتس یک روش تمرینی بسیار موثر است. در عین حال که بدن خود را ایمن نگه می دارید به شما کمک می کند قوی تر شوید. از دیگر مزایای آن انعطاف پذیری، ثبات، قدرت هسته بدن، پیشگیری از آسیب و بهبود وضعیت بدن است.

ورزش پیلاتس چه مزایایی دارد؟

در مورد فواید و مزایای این ورزش می توان یک مقاله ی جداگانه نوشت! بنابراین ما در این مطلب بر چند مورد از مهمترین مزایای آن اکتفا می کنیم.

انعطاف پذیری را بهبود می بخشد.

قدرت هسته ی بدن را بهبود می بخشد.

یک شکل از ورزش چالش برانگیز و کم فشار است که وضعیت و ثبات بدن را اصلاح می کند.

دامنه ی حرکات را افزایش می دهد.

بدون تجهیزات قابل انجام است.

استقامت و بافت عضلانی را تقویت می کند.

می تواند به عنوان بخشی از درمان توانبخشی پس از آسیب استفاده شود.

در تناسب اندام و کاهش وزن موثر است.

پیلاتس برای لاغری خوب است؟

پاسخ به این سوال این است که؛ بستگی دارد. کاهش وزن موثر تحت تاثیر چندین عامل است. بنابراین تعیین تنها یک چیز که منجر به کم کردن وزن و لاغری می شود دشوار است. کم کردن وزن تحت تاثیر کیفیت خواب، هورمون ها، سطح استرس، رژیم غذایی و سطح فعالیت شما قرار دارد.

پس برای لاغری باید خیلی چیزها را در نظر گرفت. با این حال کمبود کالری و سوزاندن کالری بیشتر از آنچه که مصرف می کنید می تواند به شما کمک کند که وزن خود را کاهش دهید. کمبود کالری تا حد زیادی به میزان مصرف کالری شما بستگی دارد، اما هر فعالیتی می تواند به افزایش کالری سوزی روزانه شما کمک کند.

پیلاتس قدرت عضلانی شما را هدف قرار می دهد. اگر در ورزش صفر هستید و سپس شروع به اضافه کردن پیلاتس به برنامه ی هفتگی خود کردید، بله می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. زیرا به طور قطع با انجام آن نسبت به انجام ندادنش کالری بیشتری می سوزانید.

اما در کل قرار دادن پیلاتس و کاهش وزن در یک جمله کنار هم، موجب تحقیر شدن آن می شود! این ورزش چیزی فراتر از لاغری و کاهش وزن است. به دلیل اینکه این قدرت را دارد که زندگی افراد را برای طولانی مدت تغییر دهد، چیزی که کاهش وزن لزوما آن را انجام نمی دهد.

چگونه پیلاتس را در خانه انجام دهیم؟

این ورزش را می توان با تجهیزات و بدون تجهیزات انجام داد. مشابه یوگا، شما برای آن فقط به یک مت و یک برنامه ی تمرینی نیاز دارید تا از مزایایی که دارد بهره مند شوید. انجام تمرینات در کلاس پیلاتس به صورت اصولی با استفاده از مت و وزن بدنتان می تواند به اندازه ی استفاده از تجهیزات گران قیمت باشگاه موثر باشد.

پیلاتس در خانه می تواند تعادل، قدرت و انعطاف پذیری را بهبود بخشیده و تقویت کند. برای انجام شایسته ی آن نیازی به استودیوی ورزشی یا تجهیزات آنچنانی ندارید. شما می تواند با وجود فیلم های آموزشی و کلاس های آنلاین پیلاتس کیفیت بالای آموزش را در خانه به راحتی دریافت کنید.

فضا و تجهیزات مورد نیاز برای پیلاتس در خانه

شما برای انجام تمرینات پیلاتس روی مت، در درجه ی اول از بدن خودتان استفاده می کنید. پس می توانید آن را در گوشه ای از خانه یا اتاق و هرجای دیگری که راحت هستید شروع کنید. اما بهتر است فضایی را انتخاب کنید که آرام بوده و محدوده ی کافی برای حرکات کششی را داشته باشد.

به چیزی بیشتر از یک سطح صاف و یک مت نیاز ندارید. وسایل کوچک ورزشی مانند توپ، حلقه پیلاتس، دمبل و ... هم می توانند استفاده شوند. اما برای شروع ضروری نیستند.

ورزش پیلاتس برای چه کسانی مناسب است؟

این ورزش برای همه افراد، صرف نظر از جنسیت، سن، نژاد، سایز، توانایی یا سطح آمادگی جسمانی مناسب است. فرقی نمی کند یک سبک زندگی فعال یا بی تحرک داشته باشید، باردار باشید، اضطراب و استرس داشته باشید، تحت توانبخشی باشید یا حتی یک ورزشکار حرفه ای باشید، در پیلاتس برای همه تمرینانی وجود دارد.

سخن پایانی

به دنبال قوی تر شدن یا بهبود از آسیب هستید یا فقط می خواهید یک روتین ورزشی ثابت داشته باشید، پیلاتس برای شماست. پیلاتس از ابتدا به گونه ای طراحی شد که بیشتر بدون تجهیزات انجام شود. تمرین روی مت می تواند به اندازه ی تمرین با دستگاه های پیلاتس مانند ریفورمر مفید باشد، حتی می تواند دشوارتر باشد.

 پیشنهاد ما این است اگر مبتدی هستید حتما ورزش کردن را زیر نظر مربی شروع کنید. با وجود کلاس های غیرحضوری که آنلاین برگزار می شوند، می توانید در آرامش خانه ی خودتان و در ساعات آزادتان ورزش کردن را بدون دردسر شروع کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش