اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201267238422572
در دسترس نیست

مراحل تحصیل در ترکیه ۲۰۲۳ + راهنما صفر تا ۱۰۰

کد: 140201267238422572

، (اخبار رسمی): از علت و اهمیت تحصیل در دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان ایرانی میتوان به عواملی از جمله: تعداد زیاد دانشگاه های ترکیه با اعتبار بین المللی، دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی مورد تایید وزارت علوم ایران و هم چنین نزدیکی این کشور از نظر مسافت با ایران اشاره کرد.

مراحل تحصیل در ترکیه ۲۰۲۳ + راهنما صفر تا ۱۰۰
مراحل تحصیل در ترکیه ۲۰۲۳ + راهنما صفر تا ۱۰۰

یکی از سوالات رایج افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های ترکیه را دارند این است مراحل تحصیل در ترکیه ۲۰۲۳ چیست؟ از علت و اهمیت تحصیل در دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان ایرانی میتوان به عواملی از جمله: تعداد زیاد دانشگاه های ترکیه با اعتبار بین المللی، دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی مورد تایید وزارت علوم ایران و هم چنین نزدیکی این کشور از نظر مسافت با ایران اشاره کرد. دانشگاه های بسیاری در سال ۲۰۲۲ مورد تایید وزارت علوم ایران بوده اند که در گروه ممتاز، خوب و متوسط دسته بندی میشوند. اطلاع از رتبه بندی و انتخاب بهترین دانشگاه های ترکیه نیازمند تحقیق بسیار در این زمینه است. مشاوران ما در ایران تحصیل پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

راه های کسب مجوز اقامت دانشجویی در ترکیه

مدارک و مستندات لازم برای شانس بیشتر پذیرش یکی دیگر از مراحل تحصیل در ترکیه است که مواردی از قبیل نوشتن انگیره نامه و رزومه ای استاندارد و مورد تایید از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت دانشجویی به شرح زیر است:

  • فتوکپی و اصل مدرک پاسپورت و یا مدارک معادل
  • گزارش فرصت مالی برای اجازه اقامت در ترکیه
  • چهار قطعه عکس بیومتریک
  • ارائه بیمه سلامت
  • فرم درخواست
  • ارائه بیمه سلامت
  • مدارک مورد نیاز دیگر

همانطور که اشاره شد کسانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی را  دارند با داشتن یک انگیزه نامه خوب میتوانند شانس پذیرش در دانشگاه ها را به میزان زیادی بالا ببرند. نوشتن این انگیزه نامه باید در قالب های استاندارد و مورد تایید دانشگاه مورد نظر باشد. در ذیل توضیحی کوتاه درباره ی انگیزه نامه و نوشتن رزومه استاندارد ارائه شده است:

انگیزه نامه چیست؟

انگیزه نامه متنی است که در آن متقاضی از عواملی که سبب انگیزش وی برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر دارد صحبت میکند. انگیزه نامه شامل خصوصیات فردی، توانایی ها، علایق و سلیقه های شخص میباشد که باید به طور استاندارد در انگیزه نامه ذکر شود. اهمیت نوشتن انگیزه نامه ای خوب از سوی داورانی که آن را رصد میکنند در این است که اگر بی نقص و اصولی نوشته شود برای شما امتیاز مثبت در نظر گرفته میشود. مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل شما را در نوشتن یک انگیزه نامه استاندارد راهنمایی میکنند.

رزومه چیست؟

رزومه نیز متنی است که در آن مواردی از جمله: سوابق شغلی، تحصیلی و به صورت کلی تجربیاتی که فرد از گذشته تا به حال کسب کرده است، رعایت میشود. برای نوشتن رزومه نیز همچون انگیزه نامه باید قالب و استاندارد های کلی در آن رعایت شود

شرایط تحصیلی اتباع خارجی در ترکیه

اگر میخواهید به عنوان یک فرد خارجی در دانشگاه های کشور ترکیه تحصیل کنید در مرحله اول بایستی نامه پذیرش خود را به کنسولگری ترکیه تحویل دهید تا از این طریق بتوانید ویزای تحصیلی دریافت کنید سپس اجازه اقامت دریافت کنید. دانشجویان در ترکیه میتوانند ویزای تحصیلی خود را به واسطه نمایندگان خارجی دریافت کنند.

درخواست گواهی معادل سازی مدرک در ترکیه

دانش آموزان و یا دانشجویانی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند و میخواهند مدرک تحصیلی خود را معادل سازی و گواهی آن را اخذ کنند میتوانند از طریق سایت edenklik.meb.gov.tr اقدام به برابری یا معادل سازی مدرک کنند. هم چنین جهت اعتبار مدارک تحصیلی اتباع خارجی میتوان به صورت آنلاین از رجوع کرد تا مدرک معادل خود را از سازمان yok دریافت کنید.

ترجمه مدارک تحصیلی برای تحصیل در ترکیه

ترجمه مدارک تحصیلی یکی از شروط مهم برای اپلای کردن به دانشگاه های ترکیه است و باید نهایت دقت و وسواس را در آن به کار گرفت چرا که ریزنمرات و موارد ذکر شده در مدارک شما باید به خوبی رعایت شود. این کار باید توسط یکی از مترجمین رسمی قوه قضاییه انجام شود و از زبان فارسی به زبان مورد نظر ترجمه شود. ترجمه مدارک تحصیلی سبب دسترسی آسان دانشگاه مورد نظر به مقطع تحصیلی، ریز نمرات، و دروس گذرانده شده خواهد شد.

منبع: مراحل تحصیل در ترکیه ۲۰۲۳ + راهنما صفر تا ۱۰۰

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

yos

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش