اطلاعات تماس
  • 093961*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201277240522107
در دسترس نیست

همه چیز در باره الکل استفاده شده در عطر و ادکلن

الکل برای عطر و ادکلن

کد: 140201277240522107

، قزوین , (اخبار رسمی): الکل عطرسازی یکی از مواد اصلی در تهیه عطر و ادکلن است. این الکل به عنوان حلال برای مواد عطری استفاده می‌شود و با تبخیر مواد عطری، بوی مطلوب عطر به وجود می‌آید. الکل عطرسازی معمولاً از الکل اتانول تقطیر شده تهیه می‌شود و درصد الکل آن بسته به نوع عطر و ادکلن متفاوت است.

الکل برای عطر و ادکلن
الکل برای عطر و ادکلن

اکثر ادکلن‌ها را از الکل عطرسازی با درصد الکل کمتر و مناسب برای انواع پوست استفاده می‌کنند.

درصد الکل عطرسازی بسته به نوع عطر و ادکلن متفاوته. برای مثال، بعضی ادکلن‌ها درصد الکل بالا دارند که بین ۷۰ تا ۹۰ درصد هست. اما برخی ادکلن‌های دیگر ممکن است درصد الکل کمتر داشته باشند. به صورت کلی، هرچه درصد الکل بالاتر باشد به معنی بوی قوی‌تر و ماندگاری بیشتر هست، اما درصد الکل زیاد می تواند منجر به تحریک پوست و حساسیت شود. به همین خاطر، برخی ادکلن‌ها درصد الکل کمتری دارند که برای پوست حساس مناسب هستند.

اتانول دناتوره شده

اتانول دناتوره شده، نوعی از الکل است که به دلیل اضافه کردن موادی به آن، برای مصرف غذایی و پزشکی نامناسب شده و فقط برای مصارف صنعتی و خانگی استفاده میشود. این الکل با افزودن موادی مثل بنزوئین، متانول و اتر به الکل اتانول تهیه میشود.

اتانول دناتوره شده در برخی ادکلن‌ها و عطرها به عنوان حلال مواد عطری استفاده می شود، اما اتانول دناتوره شده، ممکنه باعث تحریک و خشکی پوست بشود. برای همین، اکثر ادکلن‌ها را از الکل عطرسازی با درصد الکل کمتر و مناسب برای انواع پوست استفاده می‌کنند.

مقدار الکل دناتوره شده در عطر و ادکلن

استفاده از اتانول دناتوره شده در عطرها به دلیل هزینه کمتر آن نسبت به اتانول خالص، رایج تراست. با این حال، مقدار اتانول دناتوره شده در عطرها بسته به نوع عطر و اثر مورد نظر متفاوت می باشد. در برخی از عطرها، استفاده از مقدار کمی اتانول دناتوره شده به عطر کمک کند تا بوی بهتری ایجاد شود، در حالی که در برخی دیگر از عطرها، استفاده از مقدار بیشتر اتانول دناتوره می‌تواند به عطر کمک کند تا بوی مطلوب تری داشته باشد. به صورت کلی، مقدار استفاده از اتانول دناتوره در عطرها باید با توجه به نوع عطر و همچنین اثر مورد نظر تعیین شود.

تاثیر مقدار اتانول بر بوی عطر

مقدار اتانول مورد استفاده در عطرها بسته به نوع عطر و اثر مورد نظر ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی، عطرهایی با غلظت بیشتر اتانول، بوی تند و تلختری دارند در حالی که عطرهایی با غلظت کمتر اتانول، بوی شیرین و ملایمتری دارند. با این حال، عوامل دیگری نیز می‌توانند بر بوی یک عطر تأثیر بگذارند، از جمله مواد مورد استفاده و ترکیب کلی عطر.

نحوه تشخیص اتانول از بقیه الکل ها در عطر و ادکلن

برای تشخیص دادن اتانول از بقیه الکل‌ها در عطر و ادکلن، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کرد. یک روش‌ معمول استفاده از تست فلز کلرید آب جیوه است. در این روش، یک قطره از عطر یا ادکلن خود را روی یک قطعه فلز کلرید آب جیوه قرار می دهید. اگر عطر یا ادکلن شما حاوی اتانول باشد، فلز کلرید آب جیوه به رنگ آبی تغییر رنگ می‌یابد. اما اگر عطر یا ادکلن شما حاوی الکل‌های دیگری مانند متانول یا ایزوپروپانول باشد، فلز کلرید آب جیوه به رنگ سبز یا زرد در می آید.

همچنین، می‌توانید از دستگاه‌های تجزیه و تحلیل گازی مانند روش کروماتوگرافی استفاده کنید تا اتانول را از بقیه الکل‌ها جدا کنید. این روش‌ها به عنوان روش‌های حرفه‌ای برای تشخیص اتانول در ادکلن و عطر استفاده می‌شوند.

تشخیص اتانول در عطر و ادکلن به روش خانگی

تشخیص اتانول از باقی الکل ها در عطر و ادکلن به روش خانگی ممکن است کمی دشوار باشد، اما می‌توانید از این روش ها استفاده کنید:

1- یک قطره از عطر یا ادکلن را روی یک کاغذ فیلتر بگذارید.

2- کاغذ فیلتر را آرام به سمت بالا ببرید تا الکل در عطر بخار شود.

3- با استفاده از یک فنجان شیشه‌ای، بر روی کاغذ فیلتر چند قطره از محلول آب اکسیژنه ۳ درصد بریزید.(آب اکسیژنه و کاغذ فیلتر در را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید)

اگر رنگ کاغذ فیلتر به رنگ سفید تغییر رنگ پیدا کرد، این نشان دهنده وجود اتانول در عطر است. اما اگر رنگ کاغذ فیلتر به رنگ آبی تغییر رنگ داد، این نشان دهنده وجود متانول در عطر است.

نکته: توجه داشته باشید که این روش تشخیص الکل در عطر و ادکلن به روش خانگی، نتایج دقیقی را نمی‌دهد و برای تشخیص دقیق‌تر بهتر است از روش‌های آزمایشگاهی استفاده کنید.

منبع:percept.ir/@sepid/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D9%84-%D9%85%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D8%B7%D8%B1-%D9%88-%D8%A7%D8%AF%DA%A9%D9%84%D9%86-duaMp

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پویندگان زکریای رازی

شرکت پویندگان زکریای رازی به تازگی فعالیت خود را در تولید، پخش و فروش انواع اکل طبی، صنعتی، اتانول 96 درصد برای مصارف گوناگون آغاز کرده است. این شرکت تا کنون موفق به همکاری فروش محصولات خود به شرکت های معتبر و برتر در زمینه های تولید عطر و ادکلن، چاپ، تولید رنگ و دارویی شده است. به دلیل جدید بودن دستگاه های خط تولید الکل این شرکت، محصولات با دقت بالا تولید و با کیفیت بالا به بازار عرضه می گردند.

اطلاعات تماس
  • 093961*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس