اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201317245322633
در دسترس نیست

شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا با مدرک دیپلم

شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا با مدرک دیپلم

کد: 140201317245322633

، (اخبار رسمی): استرالیا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در جهان است و بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان به دنبال تحصیل در استرالیا هستند.

شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا با مدرک دیپلم
شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا با مدرک دیپلم
شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا با مدرک دیپلم
شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا با مدرک دیپلم

سیستم آموزشی استرالیا از دو بخش اصلی آموزش عالی و آموزش و پرورش حرفه ای تشکیل شده است. در آموزش عالی، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی زیر نظر وزارت آموزش عالی، تحقیقات و آموزش فنی استرالیا فعالیت می کنند. دانشگاه های استرالیا در سطح بین المللی شناخته شده هستند و بسیاری از آنها در فهرست رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند. برای دسترسی به دانشگاه ها و موسسات آموزشی در استرالیا، شما باید مدرکی معادل دانشگاه استرالیا داشته باشید همچنین باید بتوانید آیلتس، تافل یا سایر مدارک زبان معتبر را ارائه دهید.

هزینه تحصیل در استرالیا بسیار بالا است و اگر می خواهید به عنوان یک دانشجوی بین المللی در استرالیا تحصیل کنید باید توانایی پرداخت شهریه را داشته باشید. برای کاهش هزینه ها می توانید از بورسیه استفاده کرده و یا شغلی پاره وقت پیدا کنید.

مراحل مهاجرت تحصیلی به استرالیا

استرالیا به دلیل شرایط خوب تحصیلی که دارد مقصد بسیاری از دانشجویان مهاجر قرار گرفته است. از آنجایی که رقابت در پذیرش دانشگاه های معتبر این کشور بالا است. برای این‌که موفق شوید در یکی از مدارس یا دانشگاه های این کشور درس بخوانید باید از شرایط خوبی برخودار باشید. در صورتی که واجد شرایط هستید می توانید مراحل زیر را برای مهاجرت تحصیلی طی کنید:

1.  پذیرش در دانشگاه.

برای تحصیل در استرالیا، ابتدا باید برای اخذ پذیرش در دانشگاه انتخابی خود در استرالیا اقدام کنید. بدین منظور ابتدا باید شرایط دانشگاه ها را بسنجید و سپس برای پذیرش اقدام کرده و پس از اخذ پذیرش مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی را تهیه نمایید.

۲- داشتن مدارک تحصیلی مورد نیاز:

برای زندگی در استرالیا باید مدارک تحصیلی مورد نیاز را داشته باشید. برای دوره های پیشرفته، مانند کارشناسی ارشد و دکترا، معمولاً مدرک لیسانس لازم است. بنابراین، اگر قصد دارید با مدرک دیپلم به این کشور بیایید، قطعا شانس کمتری خواهید داشت.

3- داشتن امتیاز کافی در سیستم امتیازدهی استرالیا:

برای دریافت ویزای تحصیلی باید حداقل 60 امتیاز در سیستم امتیازدهی استرالیا کسب کنید. بدین منظور، باید در مواردی مانند دانشگاه مورد نظر، سابقه کار، زبان انگلیسی و سن نمره نسبتاً خوبی کسب کنید.

4- پرداخت هزینه ویزای دانشجویی:

برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا باید هزینه ویزا را پرداخت کنید.

5- نداشتن سوء پیشینه و سابقه کیفری.

بسیار مهم است که دانشجو هیچ سابقه کیفری در پرونده خود نداشته باشد.

برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا با مدرک دیپلم چه مدارکی لازم است؟

برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا باید مدرک خود با ترجمه رسمی انگلیسی ارائه کنید. همچنین باید نمرات آیلتس، تافل، PTE و سایر آزمون های زبان انگلیسی که توسط دانشگاه های استرالیا به رسمیت شناخته شده است را کسب کنید.

تحصیل در مقطع دیپلم در استرالیا معمولاً مستلزم گذراندن دوره پایه است که به شما کمک می کند تا مهارت های لازم برای ورود به دیپلم را به دست آورید.

علاوه بر این، برای مهاجرت به استرالیا، باید امتیاز کافی در سیستم امتیازدهی کسب کنید تا بتوانید وارد این دانشگاه شوید. برای دریافت نمره لازم باید شرایطی از قبیل سن، تحصیلات و سابقه شما هماهنگ با شرایط درخواستی دانشگاه باشد. همچنین باید مدارک و اسنادی مانند گواهی امضا، گواهی سلامت و برخی از اطلاعات شخصی خود را ارائه دهید.

هزینه های تحصیل در استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا به نوع برنامه تحصیلی، محل دانشگاه و سطح تحصیلات بستگی دارد. اما به طور کلی هزینه تحصیل در استرالیا برای دانشجویان بین المللی بسیار بالاست. به عنوان مثال هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های استرالیا بین 20000 تا 45000 دلار است.

هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در استرالیا نیز بسیار بالا است و می تواند تا 50000 دلار در سال برای دانشجویان بین المللی باشد.

از طرفی هزینه زندگی به هزینه تحصیل اضافه می شود. برای زندگی در استرالیا به مسکن، غذا، حمل و نقل، بیمه، کتاب و لوازم التحریر و غیره نیاز دارید که باید هزینه های مربوط به آن را بپردازید و این هزینه ها نیز بسته به شهر و منطقه متفاوت است.

به طور کلی، هزینه تحصیل در استرالیا بسیار بالا است از این جهت بسیاری از دانشجویان بین المللی، باید منابع مالی کافی برای پوشش هزینه های خود را پیدا کنند. اما لازم به ذکر است که دولت استرالیا تعدادی از بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی در نظر می گیرد.

مزایای تحصیل در استرالیا:

پیش از آن که قصد مهاجرت به استرالیا را داشته باشید بهتر است کمی بیشتر در مورد استرالیا و سیستم تحصیلی در این کشور بدانید. قبل از هر تصمیمی باید شرایط کشور مد نظر خود را بررسی کرده، مزایا و معایب را در دو کفه ترازو بگذارید، بسنجید و بعد اگر خود را واجد شرایط دیدید اقدام کنید. در زیر مزایا و معایب تحصیل در استرالیا از وب سایت موسسه ملک پور آورده شده است. مزایای تحصیل در استرالیا شامل:

* سیستم آموزشی با کیفیت بالا:

دانشگاه های استرالیا برترین دانشگاه های جهان در رتبه بندی جهانی هستند و سیستم آموزشی استرالیا از دو بخش اصلی یعنی آموزش عالی و آموزش تشکیل شده است.

* فرهنگ های مختلف:

استرالیا به عنوان کشوری چند فرهنگی شناخته شده است و دانش آموزان می توانند با فرهنگ ها و سبک های زندگی مختلف آشنا شوند.

* محیط طبیعی:

 استرالیا با طبیعت خیره کننده خود، از جمله اقیانوس ها، جنگل ها، بیابان ها و حیات وحش، یکی از جاذبه های گردشگری برای دانشجویان به حساب می اید.

* فرصت های شغلی:

 دانشجویان پس از اتمام تحصیل می توانند در بازار کار استرالیا مشغول به کار شوند. فرصت های شغلی مناسبی در زمینه های مختلف برای آنها وجود دارد.

از مهمترین معایب تحصیل و زندگی در استرالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* هزینه بالا:

هزینه تحصیل در استرالیا بسیار بالا است و این هزینه برای دانشجویان بین المللی بسیار بالاتر است.

* فاصله جغرافیایی.

استرالیا از نظر جغرافیایی با بسیاری از کشورهای جهان فاصله دارد که برای برخی از دانشجویان ایرانی که از خانواده و دوستان خود دور هستند می تواند سخت باشد.

* زبان:

تحصیل در استرالیا مستلزم تسلط خوب به زبان انگلیسی است که ممکن است برای برخی از دانشجویان دشوار باشد.

* پذیرش سختگیرانه:

متقاضیان بین المللی برای تحصیل در استرالیا می بایست دارای رزومه تحصیلی و سطح علمی مناسبی باشند. یکی از راه حل های موجود برای اخذ پذیرش راحت تر در دانشگاه های استرالیا، تحصیل در مدارس این کشور است. برای آگاهی از شرایط بیشتر در رابطه با تحصیل در مدارس استرالیا می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

https://malekpourmie.net/تحصیل-در-مدارس-استرالیا/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]