اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202117259522686
در دسترس نیست

زمان مناسب برای خرید و تعویض تشک رویال

کد: 140202117259522686

، (اخبار رسمی): همان طور که می دانید از جنبه های مدر زندگی روزانه یکی از کاربردی ترین و پر مصرف ترین کالاها، تشک های رویال هستند که باید پس از مدتی برای تعویض آنها اقدام نمود. هم و با اهمیت در راستای سلامتی انسان، خواب است. تشک ها در این راستا نقش ویژه ای دارند ولی متاسفانه هر کدام دارای عمر مفید محدودی هستند.

افرادی که در طول شب خواب با کیفیتی را تجربه می کنند در طول روز نیز می توانند با انرژی بیشتری به کار و فعالیت بپردازند. این مساله می تواند خلق و خوی آنها را نیز تحت تایر قرار دهد. شما می توانید با تجربه خوابی راحت علاوه بر جلوگیری از آسیب های جسمی، با آرامش خاطر بیشتری از خواب بیدار شوید.

در این مقاله قصد داریم در مورد زمان مناسب برای خرید و تعویض تشک با استفاده از مطالب مندرج در سایت نمایندگی تشک رویال و همچنین فاکتورهای موثر بر آن، موارد مهمی را با شما به اشتراک بگذاریم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چگونه می توان زمان مناسب برای خرید و تعویض تشک رویال را تشخیص داد؟

نشانه هایی وجود دارند که در صورت مشاهده آنها باید به فکر تعویض تشک خود باشید. برخی از این نشانه ها به قرار زیر هستند:

1.   ممکن است تشک شما در برخی از قسمت ها دچار فرورفتگی، افتادگی و یا آسیب شده باشد.

2.   در برخی مواقع ممکن است در حالت ظاهری تشک تغییرات قابل مشهودی مانند نرم شدن تشک ایجاد شود که حالت اولیه را از بین ببرد.

3.   تشک ها مخصوصا انواع فنری آنها با مستهلک شدن سر و صدای بیشتری ایجاد می کنند و حتی ممکن است فنرها از تشک بیرون آمده باشند.

4.   معمولا تشک هایی که نیاز به تعویض دارند به دلیل تجمع گرد و غبار، علائم آلرژی را تشدید می کنند.

5.   تشک هایی که دیگر قابلیت استفاده ندارند حتی با چرخاندن هم همچنان راحت نیستند.

6.   در صورتی که بر روی تشک های نامرغوب و مستهلک بخوابید دچار درد مفاصل و یا گرفتگی عضلانی خواهید شد.

7.   مشاهده حشرات موذی مانند ساس می تواند دلیلی برای تعویض تشک باشد.

در صورتی که به زمان تعویض تشک رویال توجه نشود چه مشکلاتی ممکن است بروز کند؟

معمولا افراد 7 تا 9 ساعت از شبانه روز صرف خواب بر روی تشک خود می کنند. البته این میزان می تواند در شرایط مختلف دستخوش تغییراتی گردد ولی در نهایت این مدت زمان کمی نیست و باید به آن توجه شود. این موضوع نشان از تاثیر بسیار زیاد خواب و کیفیت آن، بر زندگی روزانه و سلامتی دارد.

حال بهتر است با توجه به اهمیت این قضیه به مشکلاتی که ممکن است به دلیل بی توجهی به زمان مناسب برای خرید و تعویض تشک رویال پیش آید بپردازیم.

·       مشکلات جسمی

تشک های غیراستاندارد و یا قدیمی می توانند ناراحتی های جسمی از جمله کمردرد و یا گردن درد ایجاد کنند. تشک های کهنه به دلیل این که سفتی خود را از دست داده اند نمی توانند از کمر و ستون فقرات به خوبی حمایت کنند. به همین علت احساس دردهای استخوانی و عضلانی از پیامدهای خوابیدن بر روی این تشک ها است.

·       انتقال بیماری های پوستی

نادیده گرفتن زمان مناسب برای خرید و تعویض تشک رویال همچنین می تواند موجب انتقال برخی از بیماری های پوستی مانند اگزما و قارچ گردد. سلول های مرده پوست و نیز عرق بدن فرد، همواره در تماس با تشک قرار دارد و به مرور زمان تجمع گرد و غبار نیز به این موارد اضافه می گردد. این مساله می تواند مشکلات عدیده ای را ایجاد نماید.

·       کاهش کیفیت خواب

اصلی ترین مشکل عدم تعویض تشک در زمان مناسب، تحت تاثیر قرار گرفتن کیفیت خواب است. این مساله به قدری مهم است که حتی می تواند تمام ابعاد زندگی افراد را متاثر نماید که ایجاد استرس اصلی ترین عارضه آن است.

·       بروز مشکلات دیگر

نداشتن خواب کافی و با کیفیت با ایجاد ناآرامی در فرد می تواند زمینه بروز بیماری هایی از جمله فشار خون بالا، افزایش وزن، غلظت خون، دیابت و افسردگی و ... را مهیا نماید.

زمان مناسب برای خرید و تعویض تشک رویال

اگر بخواهیم یک بازه کلی برای تعویض تمام انواع تشک ها ارائه دهیم باید آن را 6 تا 8 سال در نظر گرفت. البته این مدت کلی است و می تواند با توجه به کیفیت مواد اولیه مورد استفاده برای تولید تشک، نوع تشک و چگونگی استفاده تغییر کند. با گذشت عمر مفید تشک تغییراتی در ظاهر آن و همچنین در میزان رضایت فرد از تشک ایجاد می گردد که زمان تعویض تشک رویال را اعلام می کند. در این زمان است که باید بدانید زمان استفاده از تشک به سر آمده و باید آن را تعویض کنید.

زمان تعویض تشک رویال برای انواع مختلف آن

1.   تشک فنری: در صورتی که در فواصل معینی آن را برگردانید عمری در حدود 8 سال دارد.

2.   تشک فوم هوشمند: در صورتی که چرخاندن تشک را فراموش نکنید بین 8 تا 10 سال می توانید از آن استفاده کنید.

3.   تشک فوم لاستیکی: عمر مفیدی به میزان 15 سال دارد.

4.   تشک فوم ژله: انتظار می رود تقریبا بین 10 تا 15 سال سلامت خود را حفظ نماید.

5.   تشک فومی- فنری: تا 10 سال در صورت نگهداری صحیح عمر می کند.

6.   تشک آبی: با توجه به شرایط صحیح استفاده و نگهداری، این نوع تشک می تواند تا 12 یا 15 سال دوام بیاورد.

برای افرایش عمر مفید تشک چه کار کنیم؟

زمان مناسب برای خرید و تعویض تشک رویال همان طور که اشاره کردیم تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و به همین دلیل نیز برای افزایش عمر آن می توان راه های مختلفی را معرفی نمود.

  • توجه به نحوه حمل تشک: سعی کنید تشک را همواره موازی با دیوار جا به جا و یا حمل کنید. در صورتی که تشک رویال را به صورت موازی با کف اتاق حمل نمایید، احتمال خم شدن از ناحیه وسط تشک و آسیب به آن وجود دارد.
  • جا به جایی به موقع: با جا به جایی مرتب تشک می توان از کهنگی تشک در یک قسمت خاص جلوگیری کرد. سعی کنید این کار را هر 6 ماه و نهایت یک سال انجام دهید.
  • برگرداندن تشک: در صورتی که تشک یک طرفه نباشد و بتوان آن را به صورت دو طرفه استفاده کرد باید هر چند وقت یک بار تشک را برگردانید.
  • پوشش: برای جلوگیری از نفوذ حشرات موذی به بافت داخلی تشک بهتر است از کاور و پوشش های ضد آلرژی استفاده کنید. برای شستشوی این کاورها از آب داغ استفاده کنید تا تمام میکروب ها و باکتریها از بین بروند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل