اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202117260022688
در دسترس نیست

نکات مهم و راهنمای خرید لوازم و تجهیزات دندانپزشکی

کد: 140202117260022688

، (اخبار رسمی): لوازم و تجهیزات دندانپزشکی روز به روز در حالت پیشرفت و تغییر هستند و هر روز شاهد لوازم به روزتری در دنیای دندانپزشکی هستیم. لازم است تا شما نیز دانش خود را در این خصوص به روز نگهدارید تا بتوانید برای مشتریان خود خدمات با کیفیت تری ارائه دهید.

علاوه بر تهیه مواد و لوازم به روز، کیفیت لوازم خریداری شده نیز بسیار مهم و با اهمیت می باشد؛ چرا که تهیه مواد و ابزار بی کیفیت می تواند با خدشه دار نمودن کیفیت درمان، مهارت دندانپزشک را نیز دچار ابهام نماید. برای خرید آگاهانه لوازم دندانپزشکی پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

نکات خرید تجهیزات دندانپزشکی

1.   تحقیق و بررسی: قبل از اینکه برای خرید تجهیزات و لوازم دندانپزشکی اقدام کنید سعی کنید از آخرین اطلاعات محصول موردنظر آگاه شوید. ممکن است برخی از این لوازم، کارایی تقریبا مشابهی داشته باشند ولی برخی دیگر به صورت پیشرفته تر و کامل تر طراحی شده باشند.

2.   اولویت بندی: قبل از خرید لوازم موردنظرتان را اولویت بندی کنید. با این کار می توانید برنامه ریزی مناسبی برای هزینه ها و بودجه خود داشته باشید.

3.   توجه به کیفیت در کنار قیمت: در بازار تجهیزات دندانپزشکی محصولات متنوعی وجود دارند. این محصولات با توجه به برند و کیفیتی که دارند به قیمت های متفاوتی به فروش می رسند. نباید محصولی را صرفا به دلیل قیمت کمتر بخرید زیرا قیمت تنها در کنار کیفیت می تواند سنجیده شود.

4.   گارانتی: به هنگام خرید به گارانتی محصول دقت کنید. ارائه گارانتی از سوی تولیدکننده می تواند کیفیت محصول را در نزد خریدار ضمانت کند.

5.   استفاده از تجربیات دیگران: سعی کنید برای خرید لوازم و تجهیزات دندانپزشکی از دانش و تجربه همکاران دیگر خود استفاده کنید. مطمئنا مصرف کنندگان این سری از محصولات بهتر می توانند در مورد مزایا و یا معایب برندها، شما را راهنمایی کنند.

6.   خرید از فروشگاه های معتبر: برای استفاده از خدمات بهتر و با کیفیت لازم است به فروشگاه های معتبر برای این منظور مراجعه کنید.

7.   کیفیت را فدای قیمت نکنید: شاید خرید تجهیزات ارزان قیمت در ابتدا، اقتصادی تر به نظر آید ولی مسلما در بلند مدت با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

8.   توجه به نوع خدمات: در صورت خرید آنلاین و اینترنتی به نوع خدمات ارائه شده توجه کنید. فروشگاه های اینترنتی به دلیل رقابتی که با یکدیگر دارند سعی در ارائه خدمات متمایزتری خواهند کرد. ضمانت بازگشت محصول، پشتیبانی 24 ساعته، تنوع بالا، ارسال درب منزل، فروش با تخفیف و ... چند مورد از این خدمات هستند.

راهنمای خرید لوازم دندانپزشکی

راهنمای خرید لوازم دندانپزشکی برای اغلب افرادی که در حوزه دندانپزشکی فعالیت دارند می تواند مفید باشد. دندانپزشکانی که به تازگی وارد این حرفه شده اند برای خرید لوازم مورد نیاز و تجهیز مطب، نیاز به راهنمایی و مشاوره دارند. علاوه بر این ممکن است برخی دیگر از دندانپزشکان نیز قصد گسترش مطب را داشته باشند. پس ارائه راهنمای خرید لوازم دندانپزشکی از https://sorenadental.com/  می تواند برای بسیاری از فعالان این حوزه مفید باشد.

درست است که راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی غالبا برای دندانپزشکان تازه کار مفید است ولی به عنوان مثال دندانپزشکی که قصد نوسازی تجهیزات خود را دارد نیز می تواند با مطالعه آن انتخاب درستی داشته باشد.

در ادامه برای راهنمایی بیشتر قصد داریم تجهیزات اساسی مورد نیاز در یک مطب دندانپزشکی را معرفی کنیم.

خرید لوازم دندانپزشکی اساسی

1.   یونیت دندانپزشکی

از اصلی ترین و مهمترین تجهیزاتی که وجود آن در هر مطبی لازم است یونیت دندانپزشکی است. در حقیقت به صندلی بیمار یونیت دندانپزشکی گفته می شود که به تجهیزات خاصی مجهز شده است. این صندلی یک صندلی معمولی نیست و به گونه ای طراحی شده است که راحتی بیمار را تامین نماید.

اولین موردی که باید برای مطب خود تهیه کنید یونیت دندانپزشکی است که کیفیت آن بسیار حائز اهمیت است. به دلیل استفاده طولانی مدت بیمار از این صندلی باید کیفیت و راحتی آن را حتما در نظر داشته باشید.

2.   اتوکلاو

در پزشکی و صنایع مرتبط به آن، استریل و ضدعفونی نمودن تجهیزات از ضروریات کار به شمار می آید. سهل انگاری در این مورد می توان موجب انتقال آلودگی ها و بیماری های مختلف شده و سلامت افراد را تهدید کند.

خرید اتوکلاو دندانپزشکی باید با دقت بیشتری انجام بگیرد تا بتواند کیفیت استریل را افزایش دهد. هر قدر در این مورد دقت و وسواس بیشتری به خرج دهید مطمئنا سلامتی خود و بیمارتان را بیشتر تضمین خواهید کرد.

3.   فرزها

از دیگر لوازمی که خرید آن برای هر مطبی لازم و ضروری است فرزها هستند. قسمت های سخت دندان ها را می توان با فرز برش داد و یا تراشید. به هنگام خرید این لوازم با طیف گسترده ای از آنها آشنا خواهید شد که علاوه بر جنس، دارای سایزبندی متفاوتی هستند.

به عنوان مثال فرزهای آلمانی برای فرزهای توربین به کار می روند و یا کاربرد فرزهای کارباید در آنگل می باشد. از جنس های دیگر نیز می توان در مواردی مانند ساخت فرزهای پلیمر، سرامیک و یا استیل استفاده نمود.

4.   دستگاه لایت کیور

از دستگاه لایت کیور در مطب های دندانپزشکی به منظور خشک کردن و یا ترمیم دندان ها  استفاده می شود. این دستگاه ها در دو نوع مختلف LED و هالوژن به فروش می رسند که انواع LED جزء پرفروش ترین مدل ها هستند. دلیل این ارجحیت مصرف انرژی پایین و همچنین تولید گرمای کمتر است؛ به طوری که این نوع از لایت کیورها را بی نیاز از خنک کننده نموده است.

راهنمای خرید لوازم دندانپزشکی و نکات مهم آن

تعیین اولویت در خرید مهمترین نکته برای خرید تجهیزات دندانپزشکی است. کیفیت بالای تجهیزات و لوازم خریداری شده و همچنین ارائه گارانتی از سوی فروشنده و تولیدکننده محصولات از دیگر نکاتی است که نباید نادیده گرفته شوند.

راهنمای خرید لوازم دندانپزشکی و موارد مهم آن در زمان خرید

همان طور که می دانید پروسه درمان دندان ها کاری زمانبر است که گاها نیاز به ساعت ها وقت و حوصله دارد. با توجه به این موضوع در زمان خرید تجهیزات مورد نیاز به ارگونومیک بودن آنها توجه ویژه ای داشته باشید. تامین راحتی دندانپزشک و بیمار به همراه زیبایی ظاهری می تواند خرید بهتری را رقم بزند.

تجهیزات اساسی و اصلی دندانپزشکی کدام ها هستند؟

درست است که ابزارها و لوازم متعدد و بسیاری در حوزه دندانپزشکی وجود دارند ولی همه آنها را نمی توان اساسی دانست. فرزها، یونیت دندانپزشکی و دستگاه اتوکلاو از جمله اصلی ترین لوازم موردنیاز محسوب می گردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان