اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202207278322324
در دسترس نیست

آیا با مهاجرت زندگی بهتر و شادتری خواهید داشت؟

کد: 140202207278322324

، (اخبار رسمی): زمانی که به مهاجرت فکر می‌کنید، یک دغدغه ذهن شما را به خود مشغول می‌کند: "آیا با مهاجرت زندگی بهتر و شادتری خواهم داشت؟" این پرسش، تقریبا بین تمامی افرادی که مهاجرت می‌کنند مشترک است. در حقیقت افراد در جستجوی یک زندگی شادتر، آرام‌تر و رشدی بیشتر تصمیم به مهاجرت می‌گیرند.

جالب است بدانید که بر اساس یک مطالعه جهانی که حدود 250 میلیون مهاجر بین المللی را در سراسر جهان بررسی کرد، مشخص شد به طور متوسط، 9 درصد پس از مهاجرت شادتر شده‌اند.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که مهاجران در سراسر جهان تقریباً 5٪ بیشتر احساسات مثبت مانند لذت و شادی و 7٪ کمتر احساسات منفی مانند نگرانی و غم را به دلیل مهاجرت تجربه می‌کنند! این یافته‌ها نشان می‌دهد که مهاجرت بین‌المللی برای بسیاری از مردم ابزاری قدرتمند برای تغییر زندگی آنهاست.

در این مقاله به شما می‌گوییم که آیا با مهاجرت زندگی بهتر و شادتری خواهید داشت یا نه؛ در واقع باید بدانید چگونه به این سوال پاسخ دهید تا بتوانید مسیر درست را تشخیص دهید.

4 سوال که باید قبل از مهاجرت به آنها جواب دهید

برای این که بدانید آیا مهاجرت، شما را به شادی و آرامش می‌رساند یا نه، سوالاتی وجود دارد که باید پیش از مهاجرت به آنها پاسخ دهید.

1. هدف شما از مهاجرت چیست؟

زمانی که هدف خود از مهاجرت را بشناسید، دید واضح‌تری نسبت به مسیر و دستاوردهای مهاجرت به دست می‌آورید. به عنوان مثال اگر هدف شما مهاجرت تحصیلی باشد، متوجه می‌شوید که تحصیل در کشورهایی مانند آلمان و کانادا می‌تواند شما را به اهداف و ایده‌آل‌هایتان نزدیک‌تر کند؛ در حالی که ممکن است کشورهایی مانند آمریکا یا انگلیس شرایط دشوارتری برای مهاجرت تحصیلی داشته باشند.

  2. بهترین روش برای مهاجرت چیست؟

بعد از مشخص کردن هدفتان باید ببینید بهترین روش مهاجرت برای شما چیست. در یافتن پاسخ این سوال باید بودجه، هدف، شرایط کلی خودتان و مواردی مانند شرایط فرهنگی، اقتصادی و مهاجرتی کشورهای مختلف را بررسی کنید.

همچنین باید مشخص کنید که آیا قصد مهاجرت برای همیشه و اخذ اقامت دائمی آن کشور را دارید یا هدف شما مهاجرت و اقامت موقت در کشوری دیگر است.

با مشخص کردن این موارد، بسیاری از کشورها و برنامه‌های مهاجرتی خود به خود از لیست شما کنار می‌رود و تنها گزینه‌های مناسب باقی می‌ماند.

این مرحله را می‌توان با کمک موسسه مهاجرتی یا وکیل مهاجرت نیز طی کرد. به شرطی که یک موسسه مهاجرتی مطمئن و باسابقه مانند موسسه بهادرانیان را انتخاب کنید، این فرایند برای شما ساده‌تر خواهد شد؛ چرا که آنها با بررسی شرایط، بهترین برنامه مهاجرتی متناسب با شرایط و بودجه شما را تشخیص داده و پیشنهاد می‌دهند.

3.برنامه‌تان برای بعد از مهاجرت چیست؟

آیا می‌دانید بعد از مهاجرت و ساکن شدن در کشور مقصد، قرار است چه کار کنید؟

آیا تنها تحصیل می‌کنید یا در کنار تحصیل کار می‌کنید؟ آیا قرار است دنبال کار بگردید یا از یک کارفرما در همان کشور، پیشنهاد کار (جاب آفر) دارید؟

مخارج زندگی را از کجا تامین می‌کنید و برای مدیریت هزینه‌ها چه برنامه‌هایی دارید.

شما باید برنامه ریزی مشخصی برای مهاجرت خود داشته باشید و بدانید پس از ساکن شدن در آن کشور چه برنامه‌ای دارید.

این مسئله به خصوص برای افرادی که به قصد تحصیل یا با ویزای جاب سیکر مهاجرت می‌کنند اهمیت زیادی دارد.

4.محدودیت‌ها و خط قرمزهایتان چیست؟

مشخص کردن این حد و مرزها به شما کمک می‌کند کشورهایی که با ارزش‌ها و چهارچوب‌های شما سازگار نیستند را از بین گزینه‌ها حذف کنید. این محدودیت‌ها لزوماً اخلاقی و اعتقادی نیستند . ممکن است به عادات شما در زندگی نیز مرتبط باشد.

به عنوان مثال ممکن است شما نتوانید با سرمای هوا در کانادا یا روسیه کنار بیایید؛ بنابراین مهاجرت به این دو کشور را از بین گزینه‌های خود کنار می‌گذارید.

این محدودیت‌ها از همین مسائل ساده شروع می‌شود و به مسائل پیچیده‌تری مانند قوانین و فرهنگ کشورها نیز می‌رسد.

نکته مهم این است که یک جواب قطعی برای سوال "آیا با مهاجرت زندگی بهتر و شادتری خواهم داشت" وجود ندارد؛ بلکه شما باید کشوری را پیدا کنید که با اهداف، برنامه‌ها، شرایط و محدودیت‌های شما سازگار باشد.

به عبارت دیگر، مهاجرت به تنهایی باعث احساس آرامش و شادی نخواهد شد؛ شما در صورتی از مهاجرت خود راضی خواهید بود که کشور مناسب خود و بهترین روش مهاجرت برای خود را تشخیص دهید.

کمک گرفتن از یک موسسه مهاجرتی معتبر نظیر موسسه بهادرانیان می‌تواند ابهامات و سردرگمی‌های شما را تا حد زیادی از بین ببرد و مسیر مهاجرت را هموار و روشن کند؛ بنابراین از کمک گرفتن از افراد متخصص و باتجربه در زمینه مهاجرت نترسید!

فراموش نکنید که وقتی مهاجرت می‌کنید، ممکن است خانواده و دوستان، شما را حمایت کنند و برعکس! ممکن است آنقدر با مشکلات زندگی روزمره خود مشغول شوند که نتوانند از شما حمایت کنند؛ شما باید بدانید چقدر می‌توانید روی خود و توانایی‌هایتان حساب کنید؛ حتی اگر هیچکس حامی شما نباشد!

گرچه آمار نشان می‌دهد بسیاری از افراد پس از مهاجرت، زندگی شادتری را تجربه کرده‌اند، اما باید خودتان را آماده غربت و شوک فرهنگی کنید؛ دلتنگی، تنهایی، تفاوت‌های فرهنگی و … همگی احساسات طبیعی پس از مهاجرت هستند؛ این که چطور با این احساسات کنار می‌آیید، میزان خوشحالی و رضایت شما از زندگی پس از مهاجرت را تعیین می‌کند!

اگر زندگی را به حال خود رها کنید و درگیر حس غربت و افسردگی شوید، قطعا جزء افرادی که پس مهاجرت زندگی شادتری دارند، نخواهید بود!

خلاصه کلام

امیدها، اهداف و آرزوهای زیادی پشت تصمیم مهاجرت وجود دارد؛ به طور کلی انسان‌ها مهاجرت می‌کنند تا یک زندگی شادتر با آرامش بیشتر را تجربه کنند.

اگر هدفتان از مهاجرت مشخص نباشد یا مسیر اشتباهی را برای مهاجرت انتخاب کنید، ممکن است امیدها و آرزوها جای خود را به ناامیدی و افسردگی بدهند!

به عنوان مثال اگر قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را دارید، اما کشوری را انتخاب کرده‌اید که برای مهاجرت تحصیلی و شغلی مناسب‌تر است، در نهایت با ضررها و ناامیدی‌های زیادی مجبور به تغییر مسیر خواهید شد.

از این رو باید با یک موسسه آگاه، باتجربه و مطمئن در امور مهاجرت مشورت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را کسب کنید. در نهایت باید با پاسخ به 4 سوال بالا، مشخص کنید که در کدام کشورها فرصت بیشتری برای تجربه عمیق‌تر شادی و خوشبختی خواهید بود؛ کشوری که برای شما مناسب است، ممکن است فردی دیگر را به افسردگی و اضطراب بکشاند!

بنابراین بر اساس گفته‌های دیگران تصمیم گیری نکنید و به جای افراد عادی، از متخصصانی که در زمینه مهاجرت فعالیت می‌کنند کمک بگیرید تا در نهایت لذت و با آسودگی خاطر مهاجرت کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]