اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202247284121820
در دسترس نیست

چقدر با خدمات کاتالیست هندلینگ آشنا هستید؟

همه چیز درباره کاتالیست هندلینگ

کد: 140202247284121820

، (اخبار رسمی): تخلیه کاتالیست نوعی عملیات تعمیراتی است که طی آن کاتالیست مستعمل که خاصیت خود را از دست داده اند از درون راکتور یا مخزن جهت بارگذاری کاتالیست نو خارج می شود. در این فرآیندها و عملیات، سرعت انجام تخلیه‌ی کاتالیست بسیار حائز اهمیت است. از کاتالیست در صنایع مختلف نفت ، گاز و پتروشیمی استفاده می‌شود.

همه چیز درباره کاتالیست هندلینگ
تخلیه و شارژ کاتالیست

شرکت درسا تهران میتواند در موارد زیر مشاوره و خدمات ارائه نماید:  تخلیه و بارگیری راکتورها خدمات خاص راکتور مانند تخلیه تحت ازت، بارگیری جورابی، بارگیری همگن ( دنس لود ) شارژ کاتالیست

کاتالیست چیست؟

کاتالیست یا کاتالیزور ماده ای است که سرعت واکنش شیمیایی را افزایش می دهد اما معمولاً در حین واکنش مصرف نمی شود. یک کاتالیزور به طور معمول در پایان واکنش از نظر شیمیایی تغییر نمی کند. بسیاری از کاتالیزورها، مخلوط پیچیده ای از مواد شیمیایی مختلف هستند .

دو نوع اساسی کاتالیست ها:

  1. همگن : واکنش دهنده ها و کاتالیست در یک فاز هستند که معمولا در محلول ها اتفاق می افتد. کاتالیزور معمولاً با فرآیندی مانند تقطیر از جریان محصول نهایی باز یابی می شود. تا زمانی که بازدهی کاتالیزور به اندازه کافی بالا باشد، دوباره مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب مواد کاتالیزور خام به صورت پودر تهیه می شود و قبل از استفاده از کاتالیزور ، لازم است تا پودر در یک حلال مناسب حل شود .
  2. ناهمگن :واکنش دهنده های موجود (به طور معمول مایع یا گازی) و کاتالیزورها (به طور معمول جامد) در فازهای مختلف هستند. دانه بندی ممکن است کروی، استوانه ای یا به صورت تصادفی شکل باشند. بیشتر کاتالیزورهایی که در فرآیندهای  ناهمگن استفاده می شوند بسیار پیچیده هستند. به طور معمول آنها از تعدادی از اجزای اصلی روی یک ماده پشتیبانی بی اثر مانند اکسید آلومینیوم یا سیلیس تشکیل شده اند.

هنگامی که این کاتالیزورهای جامد مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است گرد و غبار تولید کنند بنابراین در صورت استنشاق ممکن است خطرناک باشند.

جابجایی کاتالیست ایمن و کارآمد

شارژ و تخلیه راکتورها یک کار حیاتی است که بالاترین سطح ایمنی و کارایی را می طلبد.  زنجیره تولید مجتمعی که نیاز به تغییر کاتالیست دارد متوقف می شود بنابراین  مجتمع در این مدت مولد نیست. کار با کاتالیست یک کار بسیار تخصصی است. دستگاه مکنده تخلیه کاتالیست به صورت تخصصی برای تخلیه تیوب ها و راکتور ها ی محتوی کاتالیست طبق نیاز مصرف کننده طراحی و تولید می شود.

کاتالیزورها معمولا از طریق تغییرات ساختاری توسط مواد موجود، گرم شدن بیش از حد یا رسوب مواد اضافی مانند کک به تدریج قدرت کاتالیزوری خود را از دست می دهند. وقتی کاتالیزور دیگر قدرت یا ویژگی  مورد نیاز کاربر را نشان نمی دهد، “مستهلک شده است”. که این در درجه اول به تغییرات شیمیایی و ساختاری کاتالیزور در حین استفاده بستگی دارد.

کاربر ممکن است چندین گزینه برای برخورد با کاتالیزور مستهلک شده داشته باشد که شامل موارد زیر است:

  • احیا و استفاده مجدد از مواد
  • بازیابی برخی یا تمام اجزای موجود در مواد
  • تعویض و امحاء مواد

 پیش بینی تمهیدات لازم جهت تخلیه کاتالیست به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

کاتالیزورهای خود گرم شونده

این نوع از کاتالیست ها مخلوط هایی در مقادیر زیاد هستند که پس از مدت زمان طولانی (چند ساعت یا چند روز) در اثر تماس با هوا و بدون منبع انرژی ، خود به خود گرم می شوند. این ممکن است شامل برخی از کاتالیزورهای تازه و یا مصرف شده هم باشد. در این موارد بارگیری و تخلیه به طور معمول تحت اتمسفرنیتروژن انجام می شود تا یک محیط بی اثر ایجاد شود و بسته بندی و برچسب گذاری مناسب مورد نیاز است. از محیط مرطوب شده با آب نیز می توان استفاده کرد. خاصیت خود گرم شوندگی ممکن است به دلیل کاهش قدرت کاتالیستی باشد، که آن نیز می تواند ناشی از وجود سولفید آهن در کاتالیست های مستهلک شده باشد.

کاتالیزور کلوخه (چوک) شده:

در بعضی موارد ، کاتالیزور می تواند در راکتور کلوخه شده و برای تخلیه آن به تکنیک هایی نیاز است تا سطحی از آن شکسته شود و کاتالیست بتواند تخلیه شود. چوک شدن کاتالیست به طور معمول در اثر رسوب یا رطوبت ایجاد می شود. پوسته ای در بالای بستر کاتالیزور ایجاد می شود که می تواند باعث محبوس شدن فشار در آن جا شود. افت فشار بر روی راکتور باید قبل از شروع عملیات آزمایش شود. برای نرم شدن کاتالیزور سخت شده، ممکن است تکنیک های خاصی مورد نیاز باشد.

 اپراتور نباید وارد راکتوری شود که دارای دیواره ای بلند از کاتالیزور کلوخه شده است زیرا این دیواره می‌تواند هر لحظه تخریب شده و اپراتور در هنگام سقوط آسیب جدی ببیند، به طور معمول، ارتفاع دیوار باید کمتر از یک متر باشد.

با در نظر گرفتن موارد زیر می توان نوع دستگاه مکنده تخلیه کاتالیست را مشخص نمود:

  • نوع مواد ( کاتالیست و سرامیک بال )
  • میزان مواد
  • فاصله محل مکش کاتالیست و تخلیه کاتالیست (ابعاد راکتور )

خرید دستگاه تخلیه کاتالیست

با توجه به استفاده بالایی که در برخی از مجتمع ها از این دستگاه می‌شود، اگر مجموعه و کارخانه توجیه اقتصادی داشته باشد می‌تواند به شرکت‌های متخصص در این زمینه سفارش داده و بهترین نوع دستگاه تخلیه‌ی کاتالیست را با توجه به نوع کارایی آن تهیه کند. شرکت درسا تهران انواع  دستگاه مکنده از جمله دستگاه تخلیه کاتالیست و وکیوم لودر را با توجه به نیاز مجموعه ارائه می‌دهد. از مهم‌ترین مزایای دستگاه تخلیه‌ی کاتالیست می‌توان به تخلیه سریع، تخلیه بی‌خطر، امکان پر کردن راکتورها، امکان برگرداندن گازهای مکیده شده، امکان جداسازی اولیه نرمه کاتالیست اشاره کرد.

اجاره دستگاه تخلیه کاتالیست

همچنین شرکت پمپ و کمپرسور درسا این امکان را دارد  تا در صورتی که شرکت توجیه اقتصادی برای خرید دستگاه تخلیه کاتالیست را نداشته باشد و یا نیاز به این دستگاه محدود و کم باشد؛ این دستگاه را اجاره دهد. کارشناسان شرکت درسا تهران امکان بازدید از محل شما و ارائه مشاوره در زمینه مورد نیاز شما را دارند .

روش های انجام شارژ راکتور

به منظور اجرای پروژه های شارژ راکتورها، روش های مختلفی وجود دارد که بر اساس نوع راکتور، نوع کاتالیست و زمان مورد نظر جهت اجرای پروژه، هریک از این متدها قابل انتخاب بوده که به شرح ذیل می باشند:

  • روش Sock Loading(جورابی)
  • روش Dense Loading(تراکم همگن)

روش اول: Sock Loading یا جورابی

در این روش که به آن روش دستی نیز گفته میشود کاتالیست از طریق محفظه های جورابی شکل به داخل راکتور فرستاده می شود. در این روش قطعات کاتالیست که از قبل درون یک جوراب پلاستیکی یا برزنتی قرار گرفته با کمک یک طناب که جوراب به آن متصل است، به داخل لوله برده میشود. در هنگامی که جوراب به انتهای راکتور رسید، طناب تکان داده شده که سبب باز شدن جوراب و رها شدن کاتالیست در داخل راکتور میگردد. . بارگیری جورابی اغلب دارای مشکلاتی از قبیل افتادن جوراب در داخل تیوب حین بارگیری کاتالیست است. همچنین، امکان سقوط کنترل نشده کاتالیست ها درون تیوب وجود دارد که منجر به شکست کاتالیست ها میشود. این روش بسیار وقت گیر بوده و نیاز به نفر ساعت بالای نیروی انسانی می باشد.

درواقع این روش  شامل قرار دادن کاتالیزور در قیف در ورودی بالای راکتور و تخلیه آن از طریق یک بوم یا لاستیک “Sock” است،  یک سر جوراب به لوله تخلیه Loading Hopper متصل است.

مزیت روش جورابی:

مزیت روش جورابی این است که میتوان از آن داخل تیوب های ریفرمر استفاده کرد. چناچه بارگیری کاتالیست داخل تیوب های ریفرمر به درستی انجام شود باعث افزایش کارایی آنها نیز خواهد شد. برای انجام اینکار باید دو نکته را در نظر گرفت:

تفاوت جریانی گازی میان تیوب ها ناشی از میزان اختلاف در افت فشار بوده که این مورد باعث ایجاد تفاوت دمایی بین دیواره تیوب ها میشود.

بارگیری کاتالیست باید دقیق انجام شود طوریکه هیچ فضای خالی در تیوب ها باقی نماند. در صورت وجود حفره کاتالیست در داخل تیوب، واکنش گرماگیری انجام نخواهد شد و شاهد نقاط داغ در تیوب ریفرمر هستیم

مشکلات روش جورابی:

  • افتادن جوراب داخل راکتور
  • شکست کاتالیست ها در اثر سقوط آزاد آنها حین تخلیه از جوراب داخل راکتور
  • زمانگیر بودن فرآیند
  • نیاز به نیروی انسانی زیاد
  • امکان ایجاد فضای خالی ناشی از بارگیری غیریکنواخت کاتالیست ها
  • ایجاد پل هنگام بارگیری کاتالیست داخل تیوب ها

روش دوم: دنس لودینگ ( تراکم همگن)

که به آن بارگیری با تراکم یکنواخت نیز گفته میشود  برای بارگذاری کاتالیست از بستری متراکم با استفاده از سقوط آزاد قطعات در فواصل پیش بینی شده و بهره گیری از تمایل قطعات برای قرار گرفتن در حالتی است که کمینه سطح انرژی را بدست آورند. بارگیری کاتالیست ها با استفاده از این روش ، پیچیدگی کمتر و سرعت بالاتری نسبت به روش قبل دارند. عدم تشکیل کانال، ایجاد نقاط داغ بسیار کم در طول راکتور و همچنین افت فشار یکنواخت از دیگر مزایای استفاده از روش بارگیری متراکم یکنواخت میباشد.   

“بارگیری متراکم” توسط یک دستگاه مکانیکی انجام می شود که توزیع یکنواخت کاتالیست را در کل قطر راکتور و کل ارتفاع بستر هنگام بارگیری کاتالیست تضمین می کند. یک سیستم بارگیری تراکم همگن می تواند چگالی بارگذاری را بسته به نوع و شکل کاتالیستی که بارگیری می شود 10 تا 20 درصد افزایش دهد.  بارگذاری تراکم همگن تقریباً همیشه جریان مایع یا گاز را بهبود می بخشد، ته نشین شدن بستر کاتالیستی را حذف می کند و امکان چرخه طولانی تر بین جایگزینی کاتالیست را فراهم می کند.

امروزه راندمان کلی از نظر میزان کاتالیست های قابل شارژ و کیفیت بستر بدست آمده با استفاده از روش دنس لودینگ امری اثبات شده است. توزیع یکنواخت کاتالیست در راکتور در حین عملیات بارگیری  بر توزیع یکنواخت و مناسب سیال بر روی بستر کاتالیست تاثیر مستقیم داشته و موجب افزایش سیکل عملیاتی واحد می شود. لذا می توان گفت طراحی هدایتگرهای کاتالیست  در این زمینه امتیاز هر کدام از صاحبان تکنولوژی بارگذاری خواهد بود. بارگیری کاتالیست ها با استفاده از این روش از پیچیدگی کمتر و سرعت بالاتری نسبت به روش بارگیری جورابی برخوردار است. بیشترین عملکرد کاتالیست، بارگیری بیشتر کاتالیست، توزیع بهتر جریان سیال، عدم کانالیزه شدن، عدم ایجاد نقاط داغ در طول راکتور و همچنین افت فشار یکنواخت از دیگر مزایای استفاده از روش بارگیری با تراکم یکنواخت می باشد. در این روش کاتالیست ها از طریق یک قیف به داخل تیوب ریفرمر وارد شده و هدایتگرهای کاتالیست  به آهستگی از داخل تیوب با تشکیل لایه های کاتالیست به بالا کشیده می شود. استفاده از هدایتگرهای مناسب، سرعت سقوط قطعات کاتالیست را کاهش داده و مانع از شکست قطعات می گردد.

در این روش نیازی به تکان دادن تیوب های ریفرمر نمی باشد زیرا ریسکی برای تشکیل پل وجود نداشته و تضمین رسیدن به یک دانسیته یکنواخت در طول کل تیوب وجود دارد. تجربه بارگیری انواع مختلف کاتالیست (شکل ها و اندازه های مختلف) نشان داده است که تغییرات افت فشار اندازه گیری شده همه تیوب ها کمتر از ±۵% می باشد. با به کارگیری این تکنولوژی، کاتالیست بیشتری در حدود ۳ تا ۷ درصد و در موارد تا  ۲۵ درصد در مقایسه با روش بارگیری جورابی بارگیری می شود (شکل۳). این روش یک روش سریع بوده و کانالیزه شدن جریان ورودی به تیوب ها را خصوصا در حالتیکه خوراک رآکتور مایع است از بین می برد. زمان واقعی برای بارگیری یک تیوب با این روش به ابعاد تیوب و طول آن بستگی دارد. مشخص است که زمان لازم برای تعویض کاتالیست ها باعث متوقف شدن تولید و کاهش سود واحد صنعتی بوده و با افزایش سرعت بارگذاری در عین حفظ یا حتی بهبود کیفیت شارژ می توان از توقف های طولانی مدت تولید جلوگیری کرد و از این جهت، کاهش زمان امر بسیار سودمند و مطلوب تیم بهره برداری واحد صنعتی می باشد.

بارگیری تخصصی تیوب ریفرمر

 در مجموعه ما از فناوری  تراکم همگن  برای بارگذاری تیوب های پرایمری ریفرمر استفاده می شود.  این فناوری اجازه بارگذاری مداوم کاتالیست را در هر لوله و تیوب می دهد و اطمینان حاصل می کند که تمام افت فشار (dP) در محدوده از پیش تعیین شده قرار دارند. 

مزایای روش تراکمی:

  • امکان بارگیری بیشتر
  • کاهش ایجاد نقاط داغ
  • حفظ افت فشار یکنواخت در طول راکتور
  • توزیع یکنواخت جریان سیال
  • عدم کانالیزه شدن
  • عدم ایجاد پل

جابجایی کاتالیست

جابجایی و انتقال کاتالیست در شرایط فرایندی واحد اتفاق نمی افتد بلکه فقط در زمان تعویض کاتالیست راکتور در زمان تعمیرات اساسی و یا اضطراری انجام می گردد. تماس با کاتالیست برای پرسنل و افراد درگیر در فرآیند کاتالیست هندلینگ متصور است و لذا باید نکات و دستورالعمل های ایمنی برای این موضوع بدرستی رعایت گردد.

ورود به یک راکتور

در برخی موارد، ورود به راکتور اجتناب ناپذیر است. در این صورت یک کلاه ایمنی یکپارچه و هوای مناسب مورد نیاز است. این عملیات پرخطر است و مراحل سختگیرانه ای از جمله تجهیزات تخصصی، نظارت و آموزش مورد نیاز است.

تخلیه کاتالیست

با استفاده از نیروی کار ویژه و آموزش دیده و تجهیزات الکترونیکی هدفمند ،  Catalyst handling  می توان پروژه های تعویض کاتالیست را به طور موثر و ایمن با حداقل استهلاک کاتالیست و حذف گرد و غبار اجرا کرد .

در درسا تهران مفتخریم که می توانیم هر رآکتور بالک ، تیوبلار و یا تیوب ریفرمر را در هر سایتی بارگیری کنیم.  تجهیزات پروژه  به صورت مدولار ساخته شده و امکان حمل و نقل و راه اندازی آسان را فراهم می کند.

مبدل های آمونیاک

راکتورهای سنتز آمونیاک(عمودی و افقی) از انواع  راکتور جریان شعاعی می باشد که تخلیه و شارژ کاتالیست این راکتور ها در شرایط خاص باید انجام شده و دارای حساسیت بالایی می باشد . از جمله اینکه کل فرایند باید در اتمسفر گاز خنثی مانند ازت انجام شود.

پاکسازی و غیرفعال سازی

پس از تخلیه کاتالیست لازم است نظافت تخصصی راکتور برای اهداف بازرسی یا تعمیر ارائه  شوند. متداول‌ترین روش‌ها عبارتند از شستشو با آب  فشار بالا و فشار فوق‌العاده، پاشش شن ( سند بلاست )، یخ خشک یا اشستشو با سودا.

روش های غیرفعال سازی

بسته به متالورژی و نوع فرآیند، برخی از راکتورها ممکن است به غیرفعال سازی اجزای داخلی و دیواره های داخلی برای خنثی کردن اسیدهایی که از فلوریدها، کلریدها و ترکیبات گوگردی ذاتی در فرآیند تشکیل می شوند، نیاز داشته باشند. در صورت لزوم یک محلول خاکستر سودا یا توسط یک سیستم گردش با استفاده از یک نازل سه بعدی و یا با غرقاب کردن راکتور اعمال می شود. سپس راکتور را می توان با گردش هوای گرم یا محیطی خشک کرد. 

بلافاصله پس از تخلیه راکتور باید به صورت داخلی تمیز شود تا هرگونه کاتالیزور باقیمانده یا سایر ذرات خارجی حذف شود. نوع فرآیند یا راکتور اغلب نوع تمیز کردن مورد نیاز را تعیین می کند.

خروج از سرویس ( Shut down ) و تعویض کاتالیست

استفاده از تجهیزات بروز و کارامد این امکان را می‌دهد تا طیف گسترده‌ای از خدمات، از برنامه‌ریزی و برآورد پروژه، تا برنامه‌ریزی ایمنی و کیفیت، و در نهایت اجرای کار بخوبی انجام شود. با هماهنگی تیم پروژه با کارفرما از ابتدا تا انتها  و تمرکز دقیق بر مرحله توصیف یک پروژه تعویض کاتالیست می توان بهبودهای بیشتر، صرفه جویی در هزینه و بهترین شیوه ها را شناسایی کرده و اجرا نمود.

جدیدترین تحولات در خدمات کاتالیست هندلینگ و مکانیک عبارتند از:

سیستم‌های تخلیه کاتالیست مدولار ، که دارای فضای اشغال کوچکی در سایت هستند و تخلیه کاتالیست را در راکتورهای چند بستر بزرگ، در حالی که نیتروژن تزریق شده را فیلتر و بازیافت می‌کنند، امکان‌پذیر می‌سازد. اینها می توانند به طور موثر در همه سایت ها استفاده شوند.

سیستم‌های پشتیبانی از زندگی ( Life support ) مدولار که تمام الزامات ایمنی بین‌المللی و مشتری را برآورده می‌کنند. ورودی های راکتور را می توان از روی زمین یا بالای راکتور با ارتباط و ضبط کامل تصویری و صوتی مدیریت کرد.

سیستم گردش مجدد نیتروژن : ایمن و کاهش قابل توجه هزینه های N2

سیستم های بارگذاری فاز تراکم همگن  با فشار مثبت ( Blower ) برای انتقال کاتالیست به طور مستقیم  به مسیر رآکتور، بدون استفاده از جرثقیل و قیف.

شرکت درسا تهران دارای تجربه در طیف گسترده ای از راکتورها در پالایش نفت، پالایش و فرآوری گاز، صنایع پتروشیمی، شیمیایی و کارخانه های جداسازی هوا بوده

افراد ما جزو بهترین افراد آموزش دیده و با تجربه در این صنعت هستند و  تجهیزات ما برای حمل و نقل کارآمد و تخلیه و بارگیری کاتالیست ساخته شده است.

تخلیه کاتالیست

تصویر زیر نشان دهنده روش تخلیه کاتالیست راکتور توسط دستگاه مکنده و بسته بندی آن در ظروف است.

مواردی که در تخلیه کاتالیست مطرح می شود:

1.    تخلیه گرانشی و کنترل گرد و غبار

مکنده های صنعتی می توانند کاتالیست راکتور را از نازل خروجی آن نیز تخلیه و جمع آوری نماید، حمل و نقل و انتقال این کاتالیست با روش ها و بسته بندی های مختلف انجام می شود. سیستم جمع آوری گرد و غبار ، ذرات و غبارات موجود در فضای راکتور را در مرحله انتقال مواد جمع آوری و جدا  می کنند.

همچنین در مواردی که دسترسی دشوار است یا برای نازل های تخلیه افقی، سیستم های نوار نقاله یا ایر اسلاید بکار گرفته می شوند که می توانند به تخلیه کاتالیست از سخت ترین راکتورها کمک کنند.

2.    روش خلاء

تخلیه کاتالیست معمولاً با مکنده صنعتی ( جارو برقی بزرگ) از مسیر ورودی، نازل تخلیه یا شوت راکتور یا ترکیبی از همه انجام می شود.  تخلیه با استفاده از روش مکنده معمولاً در شرایطی که صرفا تخلیه بخشی از لایه های بالایی کاتالیست راکتور ( Guard ) مد نظر باشد ( TOP OFF )  اجتناب ناپذیر بوده و بهترین روش خواهد بود. همچنین در موارد زیر استفاده از مکنده توصیه می شود.

  1. وقتی تخلیه کاتالیست از خروجی پایین راکتور به دلایلی مجاز نیست.
  2. هنگامی که چرخش بستر یا جداسازی انواع مختلف کاتالیزور مطلوب است.
  3. جایی که نمونه برداری از کاتالیزور در مناطق مختلف برای ارزیابی مورد نیاز است.
  4. برای بازیابی کامل فلزات گرانبها یا مواد خطرناک
  5. زمانی که فضای راکتور ، دسترسی را محدود می کند.
  6. برای راکتور هایی که دارای بستر های متعدد بوده و تخلیه ثقلی امکانپذیر نمی باشد.

 شرکت پمپ و کمپرسور درسا تهران تجهیزات جابجایی کاتالیست خود را با معیارهای خاص مورد نیاز برای انتقال مناسب انواع کاتالیست های موجود طراحی و ساخته است . دمنده‌های خلاء با ظرفیت بالا، فیلتراسیون مناسب ، جداکننده‌های سیکلون و هاپر‌های دارای امکان تخلیه مداوم، تخلیه کاتالیست را با حداقل آسیب به ذرات کاتالیست و با سرعت بالا امکان‌پذیر می‌سازند . عملیات تخلیه در شرایط اتمسفر یا گاز خنثی ( ازت ) قابل انجام می باشد.

یکی از ملاحظات اصلی هنگام تخلیه کردن یک راکتور تحت گاز خنثی، حفظ نیتروژن و حفظ جو بی اثر است. سیستم گردش مجدد و خنک کننده مورد استفاده توسط سیستم Catalyst Handling استفاده بهینه از نیتروژن و همچنین حفظ سطوح ایمن نیتروژن را تضمین می کند.

3.    تخلیه با آب یا تثبیت شیمیایی

تخلیه کاتالیست برخی راکتورها به طور خاص رویه هایی را برای اضافه کردن آب یا مواد شیمیایی ( سودا اش ) توصیه می کند  که می توان آنرا روش تخلیه مرطوب راکتور نامید. مجری کاتالیست هندلینگ باید دارای فناوری لازم برای تخلیه کاتالیست و همچنین آبگیری مواد پس از تخلیه با  رویه های خاص برای گرفتن مایعات و جلوگیری از نشت در حین حمل و نقل  باشد.

4.    غربالگری کاتالیست

نوسانات حرارتی، فرسایش و فشارهای کاری راکتور بر روی کاتالیست می‌تواند باعث ایجاد تراشه‌های ذرات و خردایش کاتالیست شود.  ذرات فلزی و سایر آلاینده های حاصل از مواد خوراک فرآیندها نیز می توانند راه خود را به بستر کاتالیست باز کنند. این ذرات کوچکتر در حین کار واحد جمع می شوند و فشار عملیاتی مورد نیاز ورودی را افزایش می دهند. این ذرات همچنین ممکن است تغذیه راکتور را از طریق بستر کاتالیست منحرف یا کانالیزه کنند. در چنین شرایطی ممکن است راکتور نیاز به تعویض کاتالیست پیش از موعد پیدا کند. در این حالت جهت ایجاد امکان استفاده مجدد از بخش سالم کاتالیست پس از تخلیه می توان با فرآیند غربال گری بخش سالم کاتالیست را از بخش های خرد شده جدا نموده و در فرآیند شارژ مجددا مورد استفاده قرار داد. روش های غربالگری کاتالیست با توجه به سایز ، شکل و ساختار کاتالیست ممکن است روش های خاصی را نیاز داشته باشد که شرکت درسا تهران تجهیزات خاص برای این مورد در نظر گرفته است.

5.    کاهش شکست کاتالیست ها

در صورت برنامه ریزی جهت استفاده مجدد از کاتالیست باید پیش بینی های لازم جهت کاهش میزان خردایش کاتالیست در زمان تخلیه در نظر گرفته شود. کاتالیست داخل راکتور در نتیجه قرار گیری در معرض دما و فشار فرآیندی معمولا از کاتالیست نو ترد تر و شکننده تر می باشد. لذا تمهیدات لازم برای این مورد باید لحاظ گردد. در بهترین حالت خردایش 10 تا 15 درصد غیر قابل اجتناب می باشد که روش های در نظر گرفته شده از افزایش این درصد جلوگیری می نماید. تحت شرایط خاص می توان عملیات غربال را همزمان با عملیات تخلیه انجام داد که در صورا فراهم شدن امکان آن در کاهش زمان تعویض کاتالیست تاثیر خواهد داشت.

شرکت درسا تهران  میتواند در موارد زیر مشاوره و خدمات ارائه نماید:

  1.  تخلیه و بارگیری راکتورها
  2. خدمات خاص راکتور مانند تخلیه تحت ازت ، تخلیه مرطوب، بارگیری جورابی، بارگیری همگن ( دنس لود )
  3. بازسازی راکتور
  4. تعمیرات مکانیکی و نگهداری
  5. شارژ کاتالیست
  6. حمل و نقل کاتالیست

ویژگی های شرکت درسا تهران:

تجربه و دانش اجرای پروژه : پرسنل شرکت دارای تجربه کافی در این صنعت بوده و با آموزش های مستمر همواره تلاش می کنند بهترین عملکرد را داشته باشند. شرکت درسا با تمرکز بر سرعت و دقت و کیفیت در اجرای پروژه های تعویض کاتالیست تلاش می کند ضمن به حداقل رساندن زمان اجرا ، راه اندازی مجدد واحد را سرعت ببخشد و ضمنا برای چالش های انجام پروژه ، راه کارهای مناسب ارائه نماید.

   کنترل هزینه: شرکت درسا تهران بدون به خطر انداختن ایمنی و کیفیت،  با استفاده از یک رویکرد جامع برای تعمیر و نگهداری راکتور، برای شما صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ارائه می دهد.

عملیات بدون گرد و غبار: یک مثال عملی از عملکرد ما، حذف گرد و غبار در تمام فعالیت های جابجایی کاتالیست است. این امر با استفاده از فن آوری های مدرن وکیوم، جمع آوری گرد و غبار و فیلتراسیون به دست می آید و حذف گرد و غبار بخشی از ارزیابی ریسک استاندارد و فرآیند برنامه ریزی پروژه ما است.

 تجهیزات تخصصی و زمان پاسخگویی سریع: تجهیزات تخصصی ما برای تخلیه ، انتقال کاتالیست و بارگیری مجدد و ترکیبی با امکان‌ انجام تخلیه راکتور با شرایط خاص طراحی شده است. همچنین امکان حضور سریع تیم و تجهیزات پروژه در تعمیرات اضطراری نیز وجود دارد.:

  تخلیه کاتالیست: درسا تهران طیف وسیعی از خدمات  را برای تخلیه راکتورها و تیوب ها دارد. اکثر تجهیزات ما اختصاصی است و ما دائماً تجهیزات خود را برای ارائه بهترین روش ها بررسی می کنیم .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش