اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202287290514811
در دسترس نیست

همه چیز در مورد قهوه عربیکا

قهوه عربیکا بیشترین تقاضا را در سطح جهان و از میان قهوه‌های مختلف دارد

کد: 140202287290514811

، تهران , (اخبار رسمی): این مقاله را بخوانید تا با قهوه عربیکا آشنا شوید. همچنین خواص این قهوه و نکات مصرف آن به صورت قهوه اسپرسو 100% عربیکا، فرانسه عربیکا و ترک عربیکا را یاد می‌گیرید.

قهوه عربیکا بیشترین تقاضا را در سطح جهان و از میان قهوه‌های مختلف دارد
قهوه عربیکا

قهوه عربیکا بیشترین سهم تولید قهوه را در سراسر جهان دارد. محبوبیت این قهوه نسبت به سایر انواع قهوه بیشتر است. قهوه عربیکا نسبت به روبوستا بزرگتر و کمی کشیده تر است. کافئین کمتری دارد در نتیجه تلخی

با قهوه عربیکا آشنا شوید:

قهوه عربیکا بیشترین سهم تولید قهوه را در سراسر جهان دارد. محبوبیت این قهوه نسبت به سایر انواع قهوه بیشتر است. قهوه عربیکا نسبت به روبوستا بزرگتر و کمی کشیده تر است. کافئین کمتری دارد در نتیجه تلخی کمتری نیز دارد. اما در عوض عطر و طعم و حتی چربی بیشتری دارد و به همین دلیل کمی ترش به نظر می‌رسد.

انواع قهوه عربیکا از 1 تا 10 درجه بندی می‌شوند. در درجه بندی این قهوه اول معیار مهم کیفیت طعم قهوه است. همچنین کیفیت رست قهوه، تازه بودن قهوه سبز عربیکا که رست می‌شود و همچنین تازه بودن قهوه رست شده تاثیر زیادی بر کیفیت و عطر و طعم قهوه دارد.

روش برداشت قهوه در مزارع نیز بسیار مهم است. برخی قهوه‌ها به صورت ماشینی برداشت می‌شود در نتیجه قهوه‌های رسیده و نرسیده و حتی خراب با هم برداشت می‌شوند و در نتیجه کیفیت نهایی قهوه کمتر است. اما گاهی مواقع قهوه به صورت دستچین برداشت می‌شود و به دلیل اینکه انسان روی قهوه‌های چیده شده نظارت مستقیم دارد کیفیت بسیار بالاتری دارد.

از طرفی نحوه‌ی فرآوری قهوه و نظارت بر آن نیز بسیار مهم است. مثلا اگر در فرآوری قهوه از روش نچرال استفاده شود و به موقع به دانه‌های قهوه رسیدگی نشود دانه‌ها بیش از حد خشک می‌شوند. اگر هم مثلا از روش واشد استفاده شود و نظارت مناسبی وجود نداشته باشد منجر به طعم نامطبوع دانه‌های قهوه می‌شود.

نژاد قهوه نیز بر قیمت قهوه عربیکا  تاثیر گذار است و هنگام خرید قهوه علاوه بر اینکه به موارد بالا باید دقت کنید، توجه به نژاد و شجره نامه قهوه نیز می‌تواند به شما در انتخاب بهترین و با کیفیت ترین نوع قهوه کمک کند.

قهوه عربیکا با کیفیت طعمی مطبوع دارد، سوختگی ندارد، روغن زدگی و ترشی نا مطبوع نیز ندارد. فاکتور دیگری که بر قیمت قهوه اثرگذار است شدت طعمی است و هرچقدر شدت طعمی ذکر شده برای قهوه بیشتر باشد و عطر و طعمی قهوی تری داشته باشد مرغوبیت و در نتیجه کیفیت قهوه نیز بیشتر می‌شود.

خواص نوشیدن قهوه عربیکا
1.    کافئین کمتر نسبت به قهوه ربوستا
2.    مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان که برای پیشگیری از سرطان مفید است.
3.    ضد میکروب
4.    پیشگیری از آلزایمر و پارکینسون
5.    افزایش تولید هورمون آندورفین در بدن
6.    کاهش وزن و لاغری
7.    تقویت ناخن و استخوان ها به دلیل وجود پتاسیم

نکات دم کردن قهوه عربیکا

همانطور که می دانید قهوه عربیکا بر اساس میزان و درجه آسیاب می تواند به سه روش ترک، اسپرسو و فرانسه مصرف شود. در ادامه نکات مهم دم کردن قهوه عربیکا در هر سه روش را به شما آموزش می دهیم.

چند نکته مهم در دم کردن قهوه ترک و اسپرسو

1- در دم کردن قهوه ترک از آب تصفیه شده استفاده کنید:
اولین نکته‌ای که حتما باید به آن توجه کنید این است که از آب تصفیه شده یا آب معدنی برای دم کردن قهوه ترک استفاده کنید.
به جای آب از شیر استفاده نکنید!
روش صحیح دم کردن قهوه ترک این است که ابتدا با آب قهوه را دم کنید و سپس با شیر، شکر یا … آن را ترکیب کنید.
2- به اندازه لازم از قهوه ترک استفاده کنید.
اشتباه متداول در دم کردن قهوه ترک این است که بسیاری از افراد برای یک فنجان فقط از یک قاشق چای خوری قهو ترک استفاده می‌کنند. این در حالی است که برای یک فنجان باید از 8 گرم قهوه (معادل دو تا 3 قاشق چای خوری استفاده کنید.)
3- اشتباه در نحوه‌ی دم کردن قهوه:
ابتدا آب و قهوه را به خوبی با هم ترکیب کنید و سپس روی حرارت ملایم بگذارید. اگر در حین گرم شدن آب به هم زدن ادامه دهید قهوه خوش طعم‌تری برای نوشیدن خواهید داشت. قبل از قل خوردن آب و زمانی که کف کرد می‌توانید قهوه را از روی حرارت بردارید و میل کنید. همچنین می‌توانید برای مدت کوتاهی قهوه را از روی حرارت بردارید تا کف آنکم شود و دوباره روی حرارت بگذارید تا دوباره کف کند و سپس میل کنید.
4- در خرید قهوه ترک دقت کنید و از قهوه با کیفیت مناسب استفاده کنید.
مسلما نوع و کیفیت قهوه‌ای که خریداری می کنید به شدت بر طعم قهوه شما اثر می‌گذارد. تازه بودن دانه قهوه، میزان رست مناسب و زمان سپری شده از آسیاب شدن دانه همگی بر تجربه شما از نوشیدن قهوه ترک ایده‌آل تاثیر دارد.

نکته مهم در دم کردن قهوه فرانسه

به میزان قهوه مورد استفاده در فرنچ پرس یا قهوه ساز برقی دقت کنید.
حداقل باید 15 گرم قهوه فرانسه را برای دم کردن استفاده کنید که معادل 2 تا 3 قاشق غذاخوری است و به نسبت 1/15 الی 1/20 از آب استفاده کنید. این نسبت در فرنچ پرس کاملا مشخص و قابل اندازه گیری است و به ازای 15 گرم قهوه از 225 میلی لیتر آب استفاده کنید. در قهوه ساز برقی نیز وقتی یک لیوان قهوه دم کشیده از دستگاه خارج می‌شود همان کافی است و از آن برای نوشیدن استفاده کنید. مازاد بر این مقدار احتمالا  کیفیت چندان مناسبی نداشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

behcoffee

به کافی با تجربه‌ای چندساله در فروش قهوه و تجهیزات مرتبط در خدمت شماست. کارشناسان ما در ارتباط مستقیم با مردم و مصرف‌کنندگان و شناخت ذائقه و سلایق و سوالات مردم نسبت به قهوه، اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی برای عرضه‌ی بهتر و رفع ابهامات کرده است. به کافی با بهره گیری از تکنولوژی و علم روز و با حساسیت زیاد، در خرید، رست و بسته‌بندی تلاش می‌کند تا بهترین کالا‌ها و خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد. در سایت به کافی سعی می‌شود مطالب آموزشی مورد نیاز به صورت کامل ارائه گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]