اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202317293422803
در دسترس نیست

اخذ پذیرش از مدارس کانادا

کد: 140202317293422803

، (اخبار رسمی): امروزه بسیاری از افراد می‌خواهند ویزای دانش آموزی کانادا را اخذ کنند. سطح علمی مدارس کانادا بسیار بالا است. برای دریافت ویزای دانش‌آموزی باید در ابتدا از سمت یک مدرسه در کانادا پذیرش بگیرید.

اخذ پذیرش از مدارس کانادا
اخذ پذیرش از مدارس کانادا
اخذ پذیرش از مدارس کانادا
اخذ پذیرش از مدارس کانادا
اخذ پذیرش از مدارس کانادا
اخذ پذیرش از مدارس کانادا

اکثر مدارس در کانادا به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند. مدارس کانادا را می‌توان در دو گروه دولتی و خصوصی دسته‌بندی کرد. هزینه تحصیل در مدارس خصوصی از مدارس دولتی بیشتر است. در ادامه درباره شرایط اخذ پذیرش از مدارس کانادا بیشتر توضیح خواهیم داد.
در حال حاضر نزدیک به ده هزار دانش‌آموز خارجی در مدارس کشور کانادا تحصیل می‌کنند. اکثر دانش‌آموزان خارجی در مدارس واقع در شهرهای ونکوور، تورنتو و مونترال مشغول به تحصیل هستند. برای تحصیل در مدارس کانادا، قبل از هر چیز باید به دنبال ویزای دانش آموزی کانادا بود. مدارس کانادا پیش از اعطای پذیرش به دانش‌آموزان خارجی با آن‌ها مصاحبه می‌کنند. موفقیت در این مصاحبه برای اخذ پذیرش از مدارس الزامی به‌حساب می‌آید.
 
تحصیل در مدارس کانادا
مدارس کشور کانادا به افرادی که زیر 18 سال سن دارند پذیرش می‌دهند. در اکثر مواقع دانش‌آموزان خارجی برای تحصیل در مدارس کانادا باید یک همراه داشته باشند. ذکر این نکته حائز اهمیت است معمولاً یکی از والدین دانش‌آموز خارجی به‌عنوان همراه هنگام اخذ پذیرش از مدارس کانادا تعیین می‌شود.
در صورت معرفی والدین به‌عنوان همراه دانش‌آموز، اداره مهاجرت کانادا برای والدین نیز ویزای این کشور را صادر می‌کند. بستگان دانش‌آموزان خارجی نیز می‌توانند به‌عنوان همراه آن‌ها برای تحصیل در مدارس کانادا معرفی شوند. افرادی که در مدارس کانادا تحصیل کرده باشند، آسان‌تر می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش اخذ کنند.
تحصیل رایگان در مدارس کانادا
به‌طورکلی مدارس دولتی کانادا از ساکنین این کشور هزینه‌ای بابت تحصیل در مدارس نمی‌گیرند. دانش‌آموزان خارجی تنها در صورتی می‌توانند بدون پرداخت هزینه در مدارس دولتی کانادا تحصیل کنند که یکی از والدینشان اقامت کانادا را داشته باشد. چنانچه والدین دانش‌آموز مقیم کانادا نباشند، پرداخت شهریه برای تحصیل در مدارس دولتی کانادا الزامی به‌حساب می‌آید. ارائه کارت اقامت یا ویزای والدین برای اخذ پذیرش از مدارس جهت تحصیل به‌صورت رایگان ضروری محسوب می‌شود.
قوانین مدارس کانادا 
در برخی از استان‌های کانادا مانند آلبرتا، بریتیش کلمبیا و کبک دانش‌آموزان در سن شانزده‌سالگی از مدارس فارغ‌التحصیل می‌شوند. بااین‌وجود در اکثر مدارس کانادا دانش‌آموزان باید تا سن هجده‌سالگی در مدرسه تحصیل کنند. داشتن تسلط بر زبان فرانسوی درصورتی‌که دانش‌آموزان بخواهند در مدارس واقع در استان کبک مشغول به تحصیل شوند، الزامی است. دانش‌آموزان برای اخذ پذیرش از مدارس کانادا باید کارنامه پایه قبلی خود را برای بررسی به مدرسه ارسال کنند.
هر یک از استان‌های مختلف کانادا برای مدارس دولتی قوانین مختلفی تعیین کرده‌اند. معمولاً در مدارس خصوصی کانادا دانش‌آموزان باید با لباس فرم در مدرسه حاضر شوند. غیبت غیرموجه در تمامی مدارس کانادا غیرقابل‌قبول است؛ ازاین‌جهت افرادی که به‌صورت مداوم غیبت کنند از مدرسه اخراج می‌شوند.
اکثر مدارس کانادا از سیستم نمره A تا F پیروی می‌کنند. دانش‌آموزان برای کسب نمره قبولی باید حداقل به شصت درصد سؤالات پاسخ صحیح دهند. برخی از مدارس کانادا به‌صورت منحصربه‌فرد برای مهاجران ساخته شده‌اند. در این مدارس برای دانش‌آموزان کلاس‌های مخصوص یادگیری زبان انگلیسی نیز برگزار می‌شوند. 
روش های اخذ پذیرش از مدارس کانادا
به‌طورکلی شرایط اخذ پذیرش از مدارس برای دانش‌آموزان که والدینشان در کشور کانادا اقامت دارند آسان‌تر است. طی کردن فرایند اخذ پذیرش از مدارس واقع در کشور کانادا بین سه تا پنج ماه طول می‌کشد. درصورتی‌که دانش‌آموزان خارج از کانادا باشند باید پس از دریافت پذیرش برای اخذ ویزا به اداره مهاجرت این کشور مراجعه کنند. معمولاً کارمندان اداره مهاجرت طی دو تا سه هفته پس از اخذ پذیرش از مدارس کانادا برای دانش‌آموزان خارجی ویزای کشور کانادا را صادر می‌کنند.
برخی از دانش‌آموزان خارجی می‌خواهند بورسیه تحصیلی اخذ کنند. اکثر مدارس خصوصی کشور کانادا برنامه‌هایی برای اعطای بورسیه دارند. طی‌کردن فرایند اخذ پذیرش برای دانش‌آموزانی که خواهان دریافت بورسیه هستند بیشتر طول می‌کشد. تنها دانش‌آموزان ممتاز می‌توانند برای دریافت بورسیه از مدارس خصوصی کشور کانادا اقدام کنند.
در کانادا مدارس شبانه‌روزی متعددی نیز فعالیت می‌کنند. برای اخذ پذیرش از این نوع مدارس حضور والدین یا همراه الزامی به‌حساب نمی‌آید. هزینه تحصیل درصورتی‌که افراد خواهان اخذ پذیرش از مدارس خصوصی شبانه‌روزی باشند، 60 درصد بیشتر از مدارس خصوصی عادی است. اکثر مدارس شبانه‌روزی کشور کانادا در استان‌های انتاریو و بریتیش کلمبیا واقع شده‌اند.
 شرایط و مدارک اخذ پذیرش از مدارس کانادا
در ابتدا افراد برای تحصیل در مدارس کانادا باید یک درخواست اخذ پذیرش ارسال کنند. داشتن مدرک تحصیلی پایه قبلی هنگام ثبت درخواست اخذ پذیرش الزامی به‌حساب می‌آید. در نظر داشته باشید مدارک تحصیلی پیش از ارسال به مدارس کانادا باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده باشند. هزینه ثبت درخواست اخذ پذیرش از مدارس کشور کانادا بین سی دلار کانادا تا صد و پنجاه دلار کانادا است. نگارش یک تقاضانامه هنگام ثبت درخواست اخذ پذیرش از مدارس کانادا ضروری است.
از میان مدارک لازم برای دریافت پذیرش از مدارس کشور کانادا می‌توان به پاسپورت با اعتبار بیش از صد و هشتاد روز اشاره کرد. پس از دریافت نامه پذیرش افراد می‌توانند ویزای دانش‌آموزی کشور کانادا را اخذ کنند. ارائه گواهی تمکن مالی هنگام ثبت درخواست اخذ ویزای دانش آموزی کانادا الزامی به‌حساب می‌آید. والدین دانش‌آموزان باید توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور کانادا را داشته باشند.
هزینه تحصیل در مدارس کانادا
هزینه تحصیل در مدارس کانادا به نوع مدرسه مورد نظر افراد بستگی دارد. به‌طورکلی افراد برای تحصیل در مدارس خصوصی و شبانه‌روزی باید هزینه بیشتری را نسبت به مدارس دولتی پرداخت کنند. هزینه تحصیل در مدارس خصوصی کانادا بین هفده هزار دلار تا سی هزار دلار است. برای تحصیل در مدارس شبانه‌روزی افراد باید بین چهل هزار دلار تا شصت هزار دلار طی سال هزینه پرداخت کنند. افراد هنگام اخذ پذیرش از مدارس کانادا باید هزینه تحصیل را به‌صورت کامل بپردازند.
 هزینه مدارس دولتی کانادا
همان‌طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم هزینه تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای دانش‌آموزانی که والدینشان اقامت این کشور را دارند، رایگان است. در واقع این افراد برای تحصیل در مدارس کانادا باید صرفاً هزینه ثبت‌نام را پرداخت کنند. هزینه تحصیل در مدارس دولتی برای دانش‌آموزانی که والدینشان ساکن کشور کانادا نیستند، بین هفت هزار دلار کانادا تا دوازده هزار دلار کانادا است.
هزینه مدارس ایرانی در کانادا
در کانادا مدارس ایرانی نیز تأسیس شده‌اند. فرزندان مهاجران ایرانی می‌توانند در این مدارس تحصیل کنند. در این مدارس علاوه بر دروس عادی، برای دانش‌آموزان دوره‌های آموزش زبان فارسی نیز برگزار می‌شود. اکثر مدارس ایرانی در شهرهای ونکوور و تورنتو واقع شده‌اند. متقاضیان اخذ پذیرش از مدارس درصورتی‌که بخواهند در مدارس ایرانی کانادا تحصیل کنند، باید حدود 19 هزار دلار طی هر سال هزینه بپردازند.
نتیجه‌گیری
به‌طورکلی در کشور کانادا دو نوع مدرسه خصوصی و دولتی وجود دارد. هزینه تحصیل در مدارس خصوصی به طور قابل‌توجهی بیشتر از مدارس دولتی است. درصورتی‌که والدین دانش‌آموزان دارای اقامت کانادا باشند برای تحصیل در مدارس دولتی نیازی به پرداخت هزینه نیست. برای اخذ پذیرش از مدارس کانادا باید کارنامه پایه تحصیلی قبلی خود را به مدارس کشور کانادا ارسال کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]