اطلاعات تماس
  • 092118*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203107312121802
در دسترس نیست

وکیل کیست؟ + ویژگی های وکیل خوب

نکات مهم در جستجو و انتخاب وکیل خوب در تهران

کد: 140203107312121802

، تهران , (اخبار رسمی): شغل وکالت یک شغل بسیار پر چالش و پر مسئولیت می‌باشد.  وکیل به نمایندگی از طرف موکل اختیار بسیاری از امور موکل خود را براساس قرارداد وکالت برعهده می‌گیرد.

نکات مهم در جستجو و انتخاب وکیل خوب در تهران
نکات مهم در جستجو و انتخاب وکیل خوب در تهران

براساس قانون آیین دادرسی مدنی هر فردی می‌تواند حداکثر دو وکیل معرفی نماید تا به این وسیله وکلای او در محدوده قرارداد وکالت نماینده موکل خود باشند و اقدامات لازم را انجام دهند. وکالتی که اشخاص منعقد می‌کنند می‌تواند وکالت کاری ،وکالت فروش،وکالت دادگستری و... باشد. بنابراین وکالتی که اشخاص برای انجام امور خود می‌دهند ممکن است به وکیل دادگستری باشد و یا غیر وکیل، اما وکالت در محاکم برای دفاع فقط باید به وکلای دادگستری داده شود و اشخاصی که دارای پروانه وکالت نباشند هیچ سمتی نخواهند داشت. افرادی که درگیر دعاوی کیفریهستندمی‌توانند با مراجعه به مقاله بهترین وکیل کیفری در تهران این مشکل خود را حل کنند. زمانی که شخصی به عنوان یک وکیل معرفی می‌شود، تعهدات و اختیارات قانونی ویژه ای پیدا می‌کند و این امر، وی را از سایر اشخاصی که رشته حقوق تحصیل می‌کنند، همچون مشاوران حقوقی متمایز می‌کند. به همین دلیل پرداختن به این که نکات مهم در انتخاب یک وکیل خوب در تهران، بسیار حائز اهمیت و مهم است.

یک وکیل خوب باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

از آنجایی که شغل وکالت یک شغل سخت و پر استرسی است باید افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند دارای یکسری استانداردهای اخلاقی همینطور دارای یکسری خصوصیات خاص باشند تا بتوانند در این مشاغل به موفقیت برسند. در ادامه به بررسی از این خصوصیات پرداخته ایم با ما همراه باشید:

•    از آنجایی که شغل وکالت بسیار سخت و پر استرس است فردی که آن را انتخاب می‌کند باید بسیار ریسک پذیر، منعطف و قاطع باشد.

•    باید توانایی تجزیه‌ و تحلیل مطالب و اطلاعات را داشته باشد تا بتواند با تمرکز خود مسیر پرونده را به نفع موکل خود پیش ببرد.

•    اعتماد به نفس بالا برای وکلا بسیار مهم است زیرا باید توانایی داشته باشد در حضور جمع کاملا واضح و صریح حرف‌های خود را بیان و از موکل خود دفاع کند

 •    فن بیان بالا و حرفه ای و همچنین مهارت در نوشتن از ویژگی‌های اساسی وکلا است.

•    داشتن صبر و حوصله برای وکلا ضروری است تا بتواند برای حل مشکل و حل کردن پرونده راه مناسب را انتخاب کند.

•    باید رازدار باشد و بتواند تمام سخنان محرمانه و راز موکل‌های خود را پیش خود حفظ کند.

•    علم حقوق امروزه با جامعه شناسی، روانشناسی و علوم فلسفی آمیخته شده است و یک وکیل  باید از این علوم اطلاعات کافی داشته باشد.

•    با توجه به تغییراتی که در قوانین و مقررات اتفاق می‌افتد لازم و ضروری است یک وکیل خوب خود را با قوانین و مقررات جدید update نگه دارد.

•    پرهیز از گفتن توانایی‌های غیر قانونی و کذب و بلوف زدن

لزوم استفاده از وکیل در دعاوی حقوقی چیست؟

لزوم استفاده از وکیل در قراردادها و دعاوی مانند دعاوی ملکی یک امر بدیهی است و عدم توجه به این امر باعث شده است که امروزه تعداد زیادی از پرونده‌ها در محاکم ما به دعاوی حقوقی مختلف بین طرفین اختصاص یابد، این در حالی است که اگر طرفین در ابتدای انعقاد هر قرارداد از مشاوره‌های وکیل متخصص در دعاوی حقوقی استفاده می‌نمودند دیگر نیازی به طرح دعوا در دادگاه نبوده و قرارداد نیز مسیر قانونی خویش را طی می‌کرد. تصور بیشتر افراد از کارهای وکلا این است که تا زمانی که کسی مرتکب جرمی نشده است یا راه اشتباهی را طی نکرده است، به یک وکیل نیازی ندارد. اما در واقع نیاز به وکیل در جهان پیچیده و مدرن امروز یک امر اجتناب ناپذیر است. چرا که بیشتر افراد زمانی که پروژه‌های کاری خود را در حوزه‌های مختلف تجاری، اجتماعی، فرهنگی و ... شروع می‌کنند، یا زمانی که قراردادهای مالی خویش را امضاء می‌کنند، یا زمانی که افراد قصد تقسیم اموال و یا املاک خود را دارند و حتی زمانی که درگیر اختلافات خانوادگیهستندو جرمی را مرتکب شده اند و یا ماجرایی از این دست، نیازمند به حضور یک وکیل مجرب برای رسیدگی به آنها را دارند. آگاهی و علم وکلا، در حوزۀ مسائل حقوقی، همواره به کمک مردم می‌آید تا با کمترین ضرر و زیان مالی و به دور از کوچکترین آسیبی، افراد را به حقوق خود آشنا کرده و در راستای استیفای حق آنها بکوشند.گاهی عدم کمک گرفتن از یک وکیل به بهانه‌های واهی، اعم از حق الوکاله‌های بالا یا اعتقاد نداشتن به کار وکلا ، می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

در انتخاب یک وکیل خوب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در انتخاب وکیل دادگستری خوب و با تجربه باید اطمینان حاصل نمود که وکیل مورد انتخاب ملزم با حرکت در مسیر اخلاق است. در واقع یک وکیل دادگستری با تجربه به جهت آگاهی از قوانین و مسیرهای قانونی می‌تواند کار موکل را به تعویق بیندازد و البته غالبا چنین است که وکیل دادگستری دانش خود را در مسیر سرعت بخشیدن و حصول نتیجه به کار میبندد و اکثر وکلاء دادگستری رعایت منافع و مصلحت موکل را وظیفه خود می‌دانند و به آن پایبند هستند. برای انتخاب وکیل دادگستری می‌توان از بین وکلای مختلف آن‌هایی را که به مسئله اشراف و آگاهی و تخصص بیشتری دارند انتخاب نمود. کلام آخر از شما دوستان عزیز متشکرم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. ما در این مقاله سعی در معرفی نکات مهم در جستجو و انتخاب یک وکیل خوب در تهران بپردازیم و به وکیل کیست و دارای چه ویژگی‌هایی است و همینطور دارای چه وظایفی است را سعی  کردیم برایتان شرح دهیم. در ادامه به لزوم استفاده از یک وکیل را برایتان شرح دادیم امیدوارم که اطلاعات برایتان مفید بوده باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برترین وکیل

برای معرفی بهترین وکیل های طلاق، مهریه، نفقه، ملکی، کیفری، ثبتی و ... در ایران به وب سایت برترین وکیل مراجعه فرمایید.

اطلاعات تماس
  • 092118*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون