اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203237334117362
در دسترس نیست

کدام مدل اتوبوس برای سفر جاده ای مناسب تر است؟

کد: 140203237334117362

، تهران , (اخبار رسمی): سفر به شهرها و مکان‌های دیگر یکی از بهترین گزینه‌ها برای سپری کردن زمان و تازه‌ترکردن روح و تمدد اعصاب است. برای سفر بسته به مسافت راه‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام هزینه‌ و البته امکانات متفاوتی را برای مسافر به‌همراه خواهد داشت.

کدام مدل اتوبوس برای سفر جاده ای مناسب تر است؟
کدام مدل اتوبوس برای سفر جاده ای مناسب تر است؟
کدام مدل اتوبوس برای سفر جاده ای مناسب تر است؟
کدام مدل اتوبوس برای سفر جاده ای مناسب تر است؟
کدام مدل اتوبوس برای سفر جاده ای مناسب تر است؟
کدام مدل اتوبوس برای سفر جاده ای مناسب تر است؟

از هواپیما گرفته تا قطار و کشتی و اتوبوس و خودروی شخصی، همه و همه به شما و انتظاراتتان از سفر و همچنین به بودجه‌ای که برای مسافرت درنظر دارید، بستگی دارد. البته این را هم بگوییم که بسیاری از شهرهای ایران فرودگاه یا حتی ایستگاه قطار ندارد و خواه ناخواه باید نزدیک‌ترین فرودگاه یا ایستگاه قطار را برای سفر به آن شهر انتخاب کنید و با سفر جاده‌ای خود را به مکان مورد نظر برسانید. اگر هم طرفدار سفر جاده‌ای و دیدن زیبایی‌های بی‌شمار جاده هستید، احتمالا اولین انتخاب شما برای سفر، خرید بلیط اتوبوس است. در این مطلب قصد داریم از اتوبوس‌های مناسب برای سفرهای طولانی صحبت کنیم.

مزایای سفر با اتوبوس

یکی از مهم‌ترین مزایای سفر با اتوبوس، قیمت مناسب آن نسبت به سفر با قطار و هواپیما است. اگر نگاهی به بلیط هواپیما و قطار داشته باشید، متوجه می‌شوید که هزینه‌ چندانی بابت خرید بلیط اتوبوس پرداخت نمی‌کنید. همچنین با اتوبوس‌های بین شهری به هرکجای ایران و کشورهای همسایه می‌توانید سفر کنید و نیازی به فرودگاه و ایستگاه قطار و خطوط ریلی نیست. اگر سفرهای جاده‌ای را به هوای دیدنی‌های متنوع جاده و شهرهای مختلفی که در مسیر وجود دارد، انتخاب کرده‌اید، بهترین روش برای شما خرید بلیط اتوبوس است. سفر با اتوبوس نسبت به سفر با خودروهای شخصی هم مزایای زیادی دارد. هنگام مسافرت در شب می‌توانید به‌راحتی بخوابید و نیازی به شب بیداری و سختی رانندگی در جاده در سفرهای طولانی نیست. رانندگان اتوبوس بسیار حرفه‌ای‌تر از شما این مسیر را طی می‌کنند؛ چراکه بارها این مسیر را در زمان‌های مختلف شبانه‌روز طی کرده‌اند و با پیچ‌وخم‌های آن آشنا هستند.

مشکلات سفر با اتوبوس

سفر با هر روشی علاوه بر مزیت‌های مختلف، مشکلاتی هم به‌همراه دارد. سفر با اتوبوس‌های بین شهری می‌تواند کمی خسته‌کننده باشد و باید زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد صرف کنید. اگر همسفران شما کم طاقت باشند یا کودک به همراه داشته باشند، به احتمال زیاد اسن سفر برای شما کمی آزاردهنده می‌شود. مشکلات جاده‌ای هم یکی دیگر از سختی‌های سفر با اتوبوس است. ترافیک، ریزش کوه، بارش برف و باران و لغزندگی جاده از رایج‌ترین مشکلات سفر جاده‌ای است.

انواع اتوبوس‌های بین شهری در ایران

اتوبوس‌های بین شهری اتوبوس‌هایی هستند که به تعداد مسافرها، صندلی و خدمات دارند و برای سفرهای جاده‌ای تجهیز شده‌اند. اتوبوس‌های بین شهری در ایران انواع مختلفی دارند که امکانات و نوع صندلی‌های آن‌ها متفاوت است. هرچه امکانات این اتوبوس‌ها بیشتر باشد، هزینه بیشتری برای خرید بلیط اتوبوس باید بپردازید.

اتوبوس‌های VIP

همه برندهای اتوبوس سازی، یک مدل اتوبوس VIPعرضه کرده‌اند که بدون شک سفر با آن‌‌ها بسیار دلپذیر و راحت و رویایی است. این اتوبوس‌‌ها صندلی‌های کمتری نسبت اتوبس‌های معمولی دارد. تعداد کم صندلی در این اتوبوس‌ها باعث شده صندلی‌ها فاصله بیشتری از هم داشته باشند؛ بنابراین به‌راحتی می‌توان‌آن‌ها را به‌صورت کاملا خوابیده در آورد و استراحت کرد. پایین این صندلی‌ها بخشی مجزا قرار گرفته که به‌سمت بالا کشیده شده و به زیرپایی تبدیل می‌شود. در این اتوبوس‌ها هر نفر یک مانیتور شخصی دارد و می‌تواند نور بالای سر، تهویه هوا، صدای مانتیور و... را کنترل کند.

اتوبوس‌های ولوو

یکی از رایج‌ترین برند‌های اتوبوس بین شهری در ایران، ولوو است. ولوو سال‌هاست که در زمینه تولید کامیون و اتوبوس‌های بین شهری فعالیت می‌کند و به‌دلیل کیفیت بالا و تنوع محصولات خود، در ایران طرفداران زیادی دارد. انواع مختلفی از اتوبوس‌های ولوو با تعداد صندلی مختلف و امکانات متنوع در ایران وجود دارد که سفرهای بین شهری را ربای مسافران راحت‌تر کرده است.

  • اتوبوس B12 معمولی با ۴۴ صندلی
  • اتوبوس Bogie معمولی با 44 صندلی
  • اتوبوس B12TXمعمولی با 44 صندلی
  • اتوبوس B9R معمولی با 44 صندلی
  • اتوبوس B9R از نوع VIP با 25 صندلی
  • اتوبوس‌های اسکانیا

    اسکانیا نیز سال‌های زیادی است که محصولات خود را در ایران به فروش رسانده و کیفیت ثابت‌شده‌ این اتوبوس‌ها، آن‌ها را به یکی از وسیله‌های پرطرفدار سفرهای جاده‌ای تبدیل کرده است. مدل‌های مختلف اتوبوس‌های اسکانیا در ترمینال‌های مسافربری شهرهای ایران وجود دارد که بنابر نوع صندلی و نوع امکانات آن‌ها باید هزینه‌ متفاوتی را برای خرید بلیط اتوبوس بپردازید. انواع اتوبوس‌های اسکانیا در ایران به شرح زیر است:

  •  اتوبوس مارال ۴۲۱۲
  • اتوبوس مارال lx ۴۲۱۴
  • اتوبوس درسا
  • اتوبوس‌های مان

    برند آلمانی مان، یکی از تولیدکنندگان باسابقه ماشین‌های سنگین مانند اتوبوس و کامیون است. این برند به‌خاطر کیفیت بسیار بالا و عایق‌بندی و موتور و قطعات درجه یک خود بین رانندگان و مسافران بسیار محبوب است. برند مان کمتر از دیگر برندهای اتوبوس‌های بین شهر در ایران به چشم می‌آید و دلیل آن گران قیمت بودن این اتوبوس‌هاست.

    بهترین اتوبوس برای سفر جاده‌ای

    اینکه کدام مدل اتوبوس برای سفر مناسب‌تر است به مسافت پیش روی شما بستگی دارد. اگر مقصد شما چندان دور نیست و می‌توانید مسیر ۴ یا ۵ ساعته را با یکی از اتوبوس های معمولی طی کنید، بهتر است خیلی برای خرید بلیط اتوبوس هزینه نکنید. ولی اگر زمانی بیشتر از ۵ ساعت را برای رسیدن به مقصد در پیش دارید بهتر است یک اتوبوس وی آی پی را برای سفر انتخاب کنید و تا زمان رسیدن به مقصد استراحت کنید و سختی سفر را متحمل نشوید.

    راه‌های خرید بلیط اتوبوس

    برای خرید بلیط اتوبوس می‌توانید حضوری به ترمینال‌های مسافربری مراجعه کنید یا با استفاده از برنامه‌های مختلف مانند برنامه همراه علی بابا یا سایت علی بابا یا دیگر سایت‌های معتبر گردشگری خرید بلیط اتوبوس را به‌صورت آنلاین انجام دهید.

    توصیه‌های سفر با اتوبوس

    مهم‌ترین نکته در سفر جاده‌ای با توبوس این است که حداقل یک هفته الی ۱۰ روز قبل از سفر، بلیط اتوبوس را رزرو کنید. هنگام سفر با اتوبوس کمی خوراکی و نوشیدنی همراه داشته باشید. برای سپری کردن راحت‌تر زمان سفر می‌توانید کتاب، موسیقی یا یک فیلم در گوشی خود داشته باشید. اگر در جاده دچار حالت تهوع یا سردرد می‌شوید، قبل از سفر داروی ضد تهوع و مسکن تهیه کنید. زمان سفر با اتوبوس بهتر است لباس و کفش راحت‌ بپوشید تا هنگام سفر اذیت نشوید.

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    درباره منتشر کننده:

    شرکت علی بابا

    عازم کجا هستید؟ هیچ فرقی نمی‌کند. این حق شماست که سفری باکیفیت، آسان و مطمئن را تجربه کنید. علی‌بابا، به عنوان رتبه یک فروش بلیط سفر در کنار شماست تا تجربه‌ای شایسته از یک سفر به‌یادماندنی را ایجاد کند. سفر باید آسان باشد، مطمئن و به‌صرفه؛ و همه اینها در علی‌بابا خلاصه شده. از هر کجا به هر کجا، با هواپیما، قطار، اتوبوس یا تور. حتی برای اقامت شایسته در سفرهای خارجی می‌توانید روی هتل‌های علی‌بابا حساب کنید. علی‌بابا همسفر حرفه‌ای‌هاست، و این تجربه‌ی حرفه‌ای در همه مراحل سفر همراه شماست. از زمانی که قصد سفرکرده‌اید و نیاز به راهنمایی دارید ، تا خرید بلیط و پشتیبانی 24 ساعته توسط تیم 247 نفره مرکز پشتیبانی. حتی وقتی که برنامه سفرتان تغییر کرده و قصد استرداد بلیط را دارید ما در کنار شما هستیم. علی‌بابا برندی از هلدینگ پرافتخار توشا (توسعه تجربه شایسته سفر) است، سامانه‌ای که به‌واسطه پشتیبانی و حمایت شما در سکوی اول گردشگری کشور ایستاده. ما به این جایگاه قانع نشده‌ایم و تلاش‌مان برای بهبود لحظه‌ای متوقف نمی‌شود. البته در این مسیر پرپیچ‌و‌خم تنها نیستیم و همسفران شایسته‌ای چون شما دلگرمی اصلی ماست. آمارها نشان می‌دهد که بیشتر از 97 درصد از مشتریان، ما را به دیگران توصیه کرده‌اند و سفیر پیام علی‌بابا شده‌اند. مطمئن هستیم راه را درست رفته‌ایم، چرا که مورداعتماد شما هستیم.

    اطلاعات تماس
    [نمایش اطلاعات]
    منتشر شده در سرویس:

    گردشگری و میراث فرهنگی