اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203297341517728
در دسترس نیست

بررسی کیفیت انواع سنگ های ساختمانی

کد: 140203297341517728

، (اخبار رسمی): در کنار توجه به کیفیت ذاتی سنگ که از کدام معدن و با چه خصوصیات و ویژگی های فیزیکی باشد، نحوه فراوری سنگ تراورتن نیز در کیفیت نهایی این محصول تا حد زیادی در طول عمر و زیبایی آن تاثیر گذار است

بررسی کیفیت انواع سنگ های ساختمانی
بررسی کیفیت انواع سنگ های ساختمانی

در کنار توجه به کیفیت ذاتی سنگ که از کدام معدن و با چه خصوصیات و ویژگی های فیزیکی باشد، نحوه فراوری سنگ تراورتن نیز در کیفیت نهایی این محصول تا حد زیادی در طول عمر و زیبایی آن تاثیر گذار است. از جمله مواردی که باید در فراوری این سنگ مورد توجه قرار گیرد در ذیل به صورت فهرست بیان میشود:

کیفیت رزین و اپوکسی سطحی سنگ از لحاظ مواد و کیفیت اجرا

کوره ای بودن یا نبودن سنگ (نحوه خشک شدن رزین سنگ: اگر به صورت کوره ای سنگ فراوری شود، پس از گذشت زمان شاهد تیره تر شدن سنگ خواهید بود و بالعکس در صورت خشک شدن با نور طبیعی آفتاب این اتفاق نخواهد افتاد و حتی رنگ آن نیز روشن تر خواهد شد.)

گونیا بودن (لبه های سنگ باید زاویه ۹۰ درجه داشته باشند که مستلزم برش های دقیق دستگاه میباشد. در غیر این صورت اجرای کار تمیز و اصولی نخواهد شد)

قد و قامت سنگ (بلند تر و یک تکه بودن سنگ ها ظاهر زیبایی در نما خلق میکند)

لب پر نبودن لبه ها (معمولا در حین حمل و نقل لبه ها لب پر میشوند که اگر با صبر و حوصله بارگیری و تخلیه بار انجام شود، این اتفاق رخ نخواهد افتاد)

انواع فراوری سنگ تراورتن

سنگ های تراورتن به شکل های مختلفی برای کاربرد های گوناگونی فراوری می شوند. در ادامه به برخی از این فراوری ها که بر روی سنگ تراورتن نیز انجام میگردد، اشاره می کنیم:

فراوری سابیده و صیقلی (ساب زنی): در این نوع فراوری سطح سنگ بسیار براق و یکدست می شود. فراوری ساب زنی در سه مرحله‌ی پیش ساب، بتونه سنگ ( طی چهار مرحله) و ساب نهایی انجام میگردد که خروجی کار سنگی درخشان و یکدست خواهد بود.

فراوری چرمی: در پرداخت چرمی تراورتن سطح سنگ زیر لقمه های به خصوصی قرار میگیرد که سبب ایجاد پستی و بلندی های مطلوب بر روی سطح سنگ می شود. در این نوع فراوری سطح سنگ براق نیست.

فراوری آنتیک سنگ تراورتن: فراوری این سنگ به صورت آنتیک به دو صورت انجام می گردد: ۱- به صورت مکانیکی ۲- با استفاده از اسید سولفوریک و آب

کیفیت انواع سنگ درپوش

سنگ های درپوش سنگ هایی هستند که برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل دیواره ها و سازه های استفاده می شوند. این سنگ ها از جنس های مختلفی هستند. اما پر مصرف ترین سنگ درپوش، سنگ درپوش تراورتن است. علت آن نیز قیمت مناسب تر و وزن سبک تر این سنگ نسبت به سایز انواع سنگ های درپوش است. برای خرید سنگ درپوش باید به چند نکته توجه کرد.

کیفیت سنگ های درپوش به چند مورد بستگی دارد:

  • رنگ سنگ درپوش تعیین کننده کیفیت آن است. هرچقدر رنگ سنگ روشن تر باشد کیفیت آن یالاتر است.
  • میزان سوراخ های موجود در سنگ هر چقدر کمتر باشد کیفیت سنگ درپوش بالاتر است.

بررسی سنگ گرانیت مروارید

گرانیت مروارید مشهد جزء سنگ های گل پنبه ای است با تم خاکستری و دانه بندی ریز سفید و مشکی صدفی است. گرانیت مروارید مشهد دارای جذب آب نسبتا بالا است و جزء ارزانترین سنگ های گرانیت روشن در ایران و کشورهای مجاور است. کاربرد این سنگ در سنگفرش پارکینگ، دیواره های داخلی و فلیم شده و سنگ کوبیک آن برای مفروش کردن فضای بیرونی مناسب است. سنگ گرانیت مروارید مشهد درجه بندی زیادی ندارد و سورت های ضعیف این سنگ دارای لکه های سیاه، که به آن غده میگویند و گره های سفید در آن پراکنده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صنایع سنگ ملورینا

مجموعه صنایع سنگ ملورینا از سال 1396 در شهرک صنعتی شمس آباد تهران با یک سالن و یک خط تولید کار خود را برای تولید سنگ ساختمان آغاز کرد. در این سال‌ها سعی به فرآوری بروز و ارتباط مستقیم با مصرف کننده‌های انواع سنگ داشته ایم… در ماه های اولیه پس از بررسی قسمت های مختلف این صنعت گسترده و یافتن کمبودها و نقاط ضعف موجود در صنعت ساخت و ساز کشور و با مشورت و همفکری با بسیاری از اساتید و اهالی فن توانستیم لیست نهایی این مشکلات را با توجه به اولویت های فعالان این حوزه تهیه نماییم. در حال حاضر همکاری با سازندگان و معماران مطرح ایرانی و به دست آوردن جایگاه مناسب در بازار سنگ ایران از افتخارات صنایع سنگ ملورینا می باشد. چشم انداز ما در تولید انواع سنگ ساخنمان: چشم‌انداز ما تولید و ارائه انواع سنگ با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در سطح کشور می‌باشد و از نقاط قوت صنایع سنگ ملورینا ، می‌توان به نیروهای جوان و با انگیزه این مجموعه و رزومه موفق در زمینه تامین سنگ پروژه‌های انبوه سازی با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت اشاره کرد. انبار و کارخانه تولید سنگ ساختمانی: اینک مجموعه صنایع سنگ ملورینا با تولید و عرضه انواع سنگ های پرفروش ساختمانی در سراسر کشور مشغول به تامین پروژه‌های ساختمانی و انبارداران شهرستانها می‌باشد‌. انبار و کارخانه این مجموعه واقع در شهرک صنعتی شمس آباد – خیابان خواجه نصیر – نبش شقایق پنجم میباشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید