اطلاعات تماس
  • 02188*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204067355722812
در دسترس نیست

فعالیتهای محمد رستمی صفا

کد: 140204067355722812

، (اخبار رسمی): یکی از شرکت های بزرگ محمد رستمی صفا شرکت کارخانجات نورد و پروفیل ساوه است. که قدمت آن به سال ۱۳۵۲ باز می­گردد. که یکی از بزرگ­ترین شرکت­های تولید­کننده لوله و پروفیل در کشور محسوب می­شود

فعالیتهای محمد رستمی صفا
فعالیتهای محمد رستمی صفا

ایجاد تحولی شگرف در خطوط لوله گاز کشور و معضلات با شروع تولید لوله در این عرصه

یکی از شرکت های بزرگ محمد رستمی صفا شرکت کارخانجات نورد و پروفیل ساوه می­باشد. که قدمت آن به سال ۱۳۵۲ باز می­گردد. که یکی از بزرگ­ترین شرکت­های تولید­کننده لوله و پروفیل در کشور محسوب می­شود که در صورت تولید تمامی خطوط آن حدوداً ۷۰% لوله و پروفیل در صنایع ساختمان، خودرو، نفت، گاز، پتروشیمی، لوازم خانگی، تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی و … را تامین خواهد نمود و از تامین کنندگان زیرساخت های صنعت کشور محسوب می شود. این شرکت بزرگ تولیدی هنگام ورود به عرصه تولید لوله­ های گاز خانگی با مشکلاتی از قبیل واردات این لوله­ ها و مافیای این صنعت روبرو شد. پس از اعلام آمادگی تولید لوله ­های گاز خانگی توسط کارخانجات نورد و پروفیل ساوه که بزرگترین شرکت تولید کننده لوله و پروفیل بود این امر برای خیلی از وارد کنندگان و دلالان خوشایند نبود.

یکی از این شرکت های وارد کننده ، یک شرکت تولید کننده معروف آلمانی بود که پس از اطلاع از این موضوع که یک شرکت در داخل ایران شروع و اقدام به تولید این نوع لوله ها کرده، نمایندگان خود را با پیغام ها و پیشنهادات مختلف جهت هماهنگی نزد محمد رستمی صفا اعزام نمود که در نهایت مدیر عامل این شرکت آلمانی خودش در دفتر رستمی صفا حضور یافته و پیشنهادات خود را به صورت مستقیم به شخص وی اعلام نمود که پیشنهاد اول او سهم از این پروژه ۷۰% شرکت آلمانی و ۳۰% مجموعه رستمی صفا بود که با مخالفت رستمی صفا روبرو شد و پیشنهاد دوم او ۵۰% شرکت آلمانی و  ۵۰ %مجموعه رستمی صفا بود که مجدداً با مخالفت رستمی صفا روبرو گردید که پس از این محمد رستمی صفا اعلام نمود ما این خط تولید را راه اندازی کردیم و تولید لوله های گاز خانگی را انجام خواهیم داد.

که مدیر عامل شرکت آلمانی و وارد کننده این نوع لوله ها به کشور شروع به تهدید رستمی صفا و مجموعه او نمود و اعلام کرد اگر از تولید این نوع لوله ها صرفنظر نکند، هفته آینده او را در لیست سیاه قرار خواهد داد. رستمی صفا وقتی که دید یک بیگانه و خارجی در دفتر محل کارش و در کشورش او را تهدید نمود به او گفت : “چه من و مجموعه من در لیست سیاه قرار بگیرم و یا قرار نگیرم، به تولید خود ادامه خواهم داد.”

متاسفانه یک هفته بعد حرف های یک خارجی واقعیت پیدا کرد و با همکاری برخی اشخاص و ارگانها رستمی صفا وارد چالش شد و او و مجموعه اش را وارد بلک لیست کردند و برای او در مراجع قضایی پرونده تشکیل داده و طی چند سال این پرونده جاری بود که در نهایت به نفع مجموعه رستمی صفا رای نهایی صادر گردید و با اصرار تولید و استقامت در تولید لوله های گاز خانگی نهایتاً تولید این نوع لوله ها بومی سازی شد و در کارخانجات نورد و پروفیل ساوه این خط تولید تامین کننده لوله های گاز خانگی برای کل استان های کشور شد.

سالها کشور برای گسترش شبکه گازرسانی نیازمند لوله های گاز خانگی بود. در این عرصه وابسته به خارج برخی در داخل با دوستان خارجی خود علاقه مند به واردات و سود آن بودند اما گروه صنعتی صفا برای ساخت این لوله ها و جلوگیری از واردات آن اعلام آمادگی نمود.از این رو جهت تهیه حجم عظیمی از مواد اولیه وارد مشارکت با بانک پارسیان شد اما دست های پشت پرده بیکار نماندند و با ارائه گزارش های واهی و طمع کارانه خود مانع بزرگی برای اقتصاد کشور و تولید کشور ایجاد نمودند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 02188*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید