اطلاعات تماس
  • 031426*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204227384322675
در دسترس نیست

قیمت لوازم یدکی به چه عواملی بستگی دارد؟

کد: 140204227384322675

، (اخبار رسمی): لوازم یدکی ماشین های سنگین نیز مانند تمام وسایل نقلیه دیگر طول عمر مشخصی دارند که بعد از گذشت زمانی معین، کارایی خود را از دست می‌دهند و نیاز به تعویض دارند. تعمیر و تعویض قطعات ماشین یک امر طبیعی و حتمی است که صاحبان وسایل نقلیه سنگین با آن روبرو هستند.

قیمت لوازم یدکی به چه عواملی بستگی دارد؟
قیمت لوازم یدکی به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از مهم‌ترین عوامل هنگام خرید هر محصول، قیمت آن است که برای تشخیص منصفانه بودن یا نبودن آن باید به موارد مختلفی توجه کنید. صرفاً گران بودن محصولات به معنای با کیفیت بودن آن‌ها نیست و چیزی که اهمیت دارد، تناسب بین قیمت و کیفیت محصول است. در ادامه عوامل تاثیر گذار بر قیمت لوازم یدکی را بررسی می کنیم:

قیمت ارز
قیمت دلار بر قیمت لوازم و قطعات ماشین سنگین تاثیر مستقیم دارد و این روزها نوسانات زیادی را شاهد هستیم. 

گارانتی
بدون شک یکی از مهم ترین موارد در زمان خرید لوازم یدکی، داشتن گارانتی معتبر است و باید از خرید محصولات بدون گارانتی خودداری کرد؛ چرا که در صورت خرابی محصول، هیچ خدماتی برای تعمیر و تعویض آن به شما ارائه داده نمی شود. این مسئله شما را مجبور به خرید مجدد کالا و صرف هزینه اضافی می کند. علاوه بر این، می‌توان گفت مراکزی که به مشتریان خود گارانتی ارائه می‌دهند، اعتبار بیشتری در مقایسه با فروشگاه هایی که این خدمات را ارائه نمی‌دهند، دارند. در نتیجه، گارانتی از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوازم یدکی است؛ به این صورت که محصولات دارای گارانتی معتبر، در مقایسه با محصولات بدون گارانتی، از قیمت بالاتری برخوردار خواهند بود.

اصل یا غیر اصل بودن قطعات
متأسفانه فروش لوازم یدکی تقلبی بسیار رایج است و نمی‌توان آن‌ را نادیده گرفت؛ زیرا فروشگاه های زیادی هستند که محصولات غیر اصل به مشتریان خود ارائه می دهند. باید توجه داشت که گاهی پایین بودن قیمت لوازم یدکی، نشان دهنده تقلبی بودن محصول است و نباید گول آن را خورد. در مقابل، قیمت بالا نشان دهنده اصل بودن یک کالا نیست و تنها باید با تحقیق و شناخت نشانه های یک محصول اصل، آن را تشخیص داد و خرید.

نوع برند
برای خرید لوازم‌ یدکی نکته مهمی وجود دارد و آن خرید محصولات مختص به برند خودرو است. این در صورتی است که لوازم‌ یدکی زیادی وجود دارد که برای انواع ماشین ها با مدل‌های مختلف استفاده می‌شود، ولی از نظر فنی بهتر است لوازمی را خریداری کنید که تنها مخصوص خودروی شما تولید ‌شده‌اند. این قطعات بهترین کارایی و عملکرد را برای خودروی شما خواهند داشت. در نتیجه نوع برند و کشور سازنده محصولات، از دیگر عوامل مهم در تعیین قیمت لوازم یدکی است؛ زیرا قیمت محصولات هر برند با برند دیگر متفاوت است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 031426*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید