اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205157421119341
در دسترس نیست

جرم بی سیم غیر مجاز چیست

کد: 140205157421119341

، (اخبار رسمی): آیا به همراه داشتن بی سیم غیرمجاز است؟ داشتن بی سیم چه مجازاتی دارد؟ بی سیم‌ها در دنیای گسترده ی ارتباطات و فناوری نقش مهمی دارند و با کاربردهای متنوع در حوزه های مختلف به انتقال اطلاعات سرعت بخشیده و در تسهیل فرایند خدمت رسانی در بخش های مختلف موثرند.

جرم بی سیم غیر مجاز چیست
جرم بی سیم غیر مجاز چیست

انواع بی سیم

بی سیم ابزار ارتباطی رادیویی ست که مصارف مختلفی دارد و در حوزه های مختلف از جمله اوژانس، آتش نشانی، مراکز امنیت اطلاعات و نیروهای انتظامی و برگزاری رویدادهای بزرگ و حساس کاربرد دارد. با این حال استفاده از بی سیم در موارد غیرقانونی و بدون هماهنگی و کنترل می تواند بسیار مخاطره آمیز و مخرب باشد. لذا استفاده از بی سیم توسط عموم مردم غیرمجاز تلقی می شود و پیگرد قانونی دارد.

بی سیم های رادیویی با قابلیت فرستنده و گیرنده از نظر کاربرد به دو دسته ی بی سیم های مجاز و بی سیم های غیرمجاز تقسیم می شوند. البته دسته بندی بی سیم ها می تواند بر اساس شبکه، بُرد و دیگر ویژگی ها نیز صورت گیرد.

بی سیم غیر مجاز

استفاده از بی سیم های غیرمجاز به دلیل خارج از کنترل بودن و امکان اختلال در شبکه های رادیویی و تداخل امواجْ منع شده و مجازات قانونی در پی دارد. همچنین بر اساس مصوبه ی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور استفاده از بی سیم های غیر مجاز امکان فعالیت های جاسوسی و استراق سمع را فراهم می کنند و تهدیدی جدی برای شبکه های ارتباطات رادیویی محسوب می شوند. به همین جهت جرم بی سیم غیر مجاز یکی از جرم های جدی شناخته می شود و می توان علیه افراد مجرم طرح شکایت کرد.

مجازات بی سیم غیرمجاز چیست؟

مطابق ماده 18 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات غیرمجاز، استفاده و حمل بی سیم های غیرمجاز منجر به ضبط آن می شود. رسیدگی به این جرم و اعمال مجازات آن نیز توسط دادگاه کیفری انجام شده و در صلاحیت آن مرجع می باشد.

در برخی موارد گفته می شود همراه داشتن و حمل بی سیم به تنهایی منجر به ضبط آن می شود و تفاوتی ندارد از آن برای ارتکاب جرم استفاده شده باشد یا خیر. اما به طور کلی خرید بی سیم غیرمجاز، حمل و استفاده از آن دارای مجازات نقدی و جریمه ی حبس تا شش ماه می باشد که بستگی به نظر قاضی مربوطه دارد.

چرا داشتن بی سیم غیرمجاز است؟

استفاده از بی سیم غیرمجاز علاوه بر اختلال در شبکه ها رادیویی کشور و بر هم زدن نظم فرکانس های شبکه، می تواند منجر به استراق سمع مکالمات رادیویی ارگان های امنیتی و نظامی، افشای مکالمات محرمانه و شکستن دیوار حفاظتی اطلاعات خصوصی شده و تهدیدهای جدی برای امنیت کشور به دنبال داشته باشد. لذا قانون جرم بی سیم غیر مجاز را جرمی مهم و اساسی تعریف کرده است و با دارندگان بی سیم های غیرمجاز برخورد اساسی صورت می گیرد.

بی سیم ها در تسهیل امور ارتباطی در حوزه های خدمات درمانی و امدادرسانی، آمبولانس، شبکه های انتقال و توزیع برق، خطوط حمل و نقل ریلی و هوایی و امور راهنمایی رانندگی و ترافیکی نقش بسزایی دارند و ایجاد اختلال در آن ها می تواند آسیب های جبران ناپذیر و فاجعه باری را در پی داشته باشد.بنابراین ضرورت کنترل فرکانس و مدیریت امواج رادیویی بسیار حیاتی تلقی می شود و استفاده از بی سیم غیرمجاز نه تنها امری غیر قانونی و غیر اخلاقی ست بلکه خطری جدی برای فضای فرکانسی حفاظت شده محسوب می شود.

خرید بیسیم مجاز

بر اساس استانداردهای مشخص تعریف شده توسط سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی بی سیم هایی که دارای مشخصات زیر باشند مجاز هستند و استفاده از آن ها برای عموم منع قانونی ندارد:

* بی سیم های دارای فرکانس ثابت

* غیرقابل تغییر

* کوتاه برد

* دارای تاییدیه ی واحد استاندارد سازمان مقررات و ارتباطات

با توجه به موارد گفته شده تمامی بی سیم های وارد شده از طریق مبادی و مرزهای غیرقانونی کشور و کلیه ی تجهیزات مشابه تحت عنوان واکی تاکی غیرمجاز تلقی می شوند و خرید و استفاده از آن ها غیر قانونی می باشد و جرم بی سیم غیر مجاز را شامل میشود. شما می توانید با خرید انواع بی سیم مجاز، واکی تاکی و سایر تجهیزات مجاز ارتباطی از دیجی تالک در سفرها، طبیعت گردی، قایقرانی، کوهنوردی، آفرود و در کارگاه های صنعتی و عمرانی شکل نوینی از ارتباطات را تجربه کنید و در زمان و هزینه ها صرفه جویی کنید.

خرید بی سیم مجاز و غیرمجاز

بی سیم های مختلف مجاز یا غیرمجاز دارای مجوز سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور را می توانید از فروشگاه آنلاین دیجی تالک با بهترین قیمت خریداری کنید. برای استعلام قیمت بی سیم و سایر تجهیزات ارتباطی می توانید با کارشناسان دیجی تاک آنلاین در ارتباط باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون