اطلاعات تماس
  • 093608*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205307446223233
در دسترس نیست

نحوه پاک کردن شمع از روی فرش چگونه است؟

نحوه پاک کردن شمع از روی فرش چگونه است؟

کد: 140205307446223233

، (اخبار رسمی): اگر به هر دلیلی مواد مذاب موم شمع روی فرش ریخت، برای پاک کردن شمع از روی فرش اصلا نگران نباشید. پاک کردن شمع از روی فرش کار سختی نیست در صورتی که در زمان انجام آن دقت لازم را به عمل آورید. اگر دچار این مشکل شدید، این مطلب برای شما مفید است.

نحوه پاک کردن شمع از روی فرش چگونه است؟
قالیشویی در مهرشهر

پاک کردن شمع از روی فرش اهمیت زیادی دارد. اگرچه برداشتن موم شمع خشک شده به ظاهر آسان است اما اگر دقت کافی را به عمل نیاورید این موم به بافت فرش نفوذ کرده یا پخش می شود. اگر احساس می کنید نمی توانید به تنهایی موم را از روی فرش پاک کنید لازم است از خدمات قالیشویی استفاده کنید، تا بدون آسیب به بافت فرش موم شمع را برطرف کنید.
در صورتی که شمع روی فرش افتاده و بخشی از آن سوخته می توانید از رفوگری فرش ماشینی یا دستباف استفاده کنید. تا هم از شر اثر موم خلاص شوید و هم بافت فرش احیا شود.

روش­ های پاک کردن موم شمع

برای پاک کردن موم شمع روش های مختلفی وجود دارد، به  ویژه اینکه باید سطح مورد نظر و جنس آن مشخص شود. پس از آن از روش های مختلف می توان استفاده کرد. همانطور که راهنمای پاک کردن لکه‌ شمع روی فرش به سادگی قابل انجام است، به راحتی می توانید اثر موم را از دیگر سطوح بدون کمترین آسیب پاک کرد. در ادامه به کاربردی ترین روش های پاک کردن اثر موم روی سطوح مختلف اشاره کردیم:

 پاک کردن موم شمع از روی شیشه

اگر می خواهید موم شمع را از روی شیشه پاک کنید لازم است کمی صبر کنید تا موم خشک شود. پس از آن با یک تیغه تیز به آرامی در یک جهت موم را از روش شیشه بردارید. در هر سطحی که بتوان از تیغ استفاده کرد مثل سطح گاز یا یخچال می توان به راحتی از شر موم شمع خلاص شوید.

پاک کردن موم از روی فرش

اگر می خواهید موم روی فرش را پاک کنید باید از روش گرمایشی استفاده کنید. نه تنها موم روی فرش بلکه اگر موم روی لباس یا سایر پارچه های دیگر یا مبل ریخت این روش بسیار موثر است. برای اینکار از حوله های کاغذی و یک اتو یا سشوار کمک بگیرید.
روش کار به این صورت است که کافی است حوله کاغذی را روی موم قرار داده سپس با گرمای اتو یا سشوار بسیار داغ روی محل مورد نظر قرار دهید تا موم گرما را خود جذب کرده و مایع شود. پس از آن این موم جذب حوله کاغذی می شود. در صورتی که نگرانید فرش از حرارت زیاد اتو یا سشوار آسیب ببیند می توانید از خدمات قالیشویی اردلان برای این منظور استفاده کنید.

پاک کردن موم شمع از روی سطوح چوبی

برای پاک کردم موم از سطح چوبی بسیار ضروری است. چرا که تعلل در این کار می تواند منجر به نفوذ موم به چوب شود. از همین رو به محض ریختن موم روی سطوح چوبی آن را با قطعه ای یخ سرد و جدا کنید. وقتی موم سرد شد با یک وسیله چوبی شمع را از سطح مورد نظر جدا کنید. سپس با کمی یخ به صورت دورانی روی محلی که موم ریخته بمالید تا هیچ اثری از موم روی چوب باقی نماند.

پاک کردن لکه‌های شمع روی فرش پس از جامد شدن

بهترین کار این است که اگر موم روی فرش خشک شد با یک جسم ظریف و تیز جرم موم را از روی فرش با دقت بردارید. مراقب باشید خرده های موم روی بخش های دیگر فرش نریزد. پس از آن یک تکه یخ را داخل کیسه فریزر ریخته و روی موم باقی مانده روی فرش قرار دهید. پس از آن مابقی جرم باقی مانده از موم را از روی فرش با همان جسم تیز بردارید.
روش دیگر گرم کردن موم به روش قبلی است که پیش از آن اشاره کردیم. حوله کاغذی را روی آثار باقی مانده موم قرار دهید، اتوی گرم را روی آن بگذارید تا ذرات ریز پارافین باقی مانده جذاب حوله کاغذی شود. در نهایت هم از پد الکلی یا سرکه محل آلوده را تمیز کنید تا اگر اثری از پارافین مانده رفع شود.

وسایل مورد نیاز برای پاک کردن لکه شمع

همانطور که در این مطلب به شیوه پاک کردن لکه شمع از فرش اشاره کردیم لازم است قبل از انجام این کار وسایل مورد نیاز را آماده کنید:

  • یک چاقوی تیز برای برداشتن پارافین خشک شده
  • در روش سرد: یک قطعه یخ داخل پلاستیک فریزر
  • در روش گرم: یک حوله کاغذی، اتو یا سشوار
  • پد الکلی یا دستمال آغشته به سرکه

پس از آن می توانید ار هر کدام از این روش ها برای برداشتن جرم پارافین و پاک کردن آثار آن کمک بگیرید. در نهایت هر کدام از این روش ها را که استفاده کردید، محل مورد نظر را با جاروبرقی تمیز کنید.
اگر فرصت انجام این کارها را ندارید، به شما پیشنهاد می کنیم از قالیشویی مهرشهر کرج با نام تجاری قالیشویی اردلان کمک بگیرید. برای این منظور شهروندان ساکنان کرج و شهرهای حومه می توانند از خدمات این قالیشویی با سابقه استفاده کنند. در صورت نیاز به مشاوره دارید می توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.
علاوه بر خدمات قالیشویی شما می توانید خدمات مبل شویی مناسبی نیز در منزل خود از این شرکت دریافت کنید. پاک کردن موم شمع، لکه جوهر و… از حمله مواردی است که اگر مبل آلوده شود پاک کردن آن، کار سختی است.

جلوگیری از پخش شدن موم

در صورتی که بخواهید از پخش شدن موم شمع جلوگیری کنید باید روش های زیر را در زمان استفاده کردن از شمع از روش های زیر استفاده کنیددر زمان خاموش کردن آن، از اسنوفر استفاده کنید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093608*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل