اطلاعات تماس
  • 093590*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205307447123372
در دسترس نیست

همه آنچه که باید در مورد انواع مختلف رختخواب بدانید

همه آنچه که باید در مورد انواع مختلف رختخواب بدانید

کد: 140205307447123372

، (اخبار رسمی): برای کمک به شما در چیدمان دنج ترین تخت خواب برای خود، این وبلاگ تمام جزئیات انواع روتختی را در اختیار شما قرار می دهد.

همه آنچه که باید در مورد انواع مختلف رختخواب بدانید
سرویس خواب

برای کمک به شما در چیدمان دنج ترین تخت خواب برای خود، این وبلاگ تمام جزئیات انواع روتختی را در اختیار شما قرار می دهد.

انواع روتختی

انواع مختلفی از ملافه برای چیدمان انواع مختلف سرویس خواب راحت و زیبا وجود دارد. اگر در حال طراحی یا تزئین اتاق خواب خود هستید، به صفحه درستی رسیده اید. برخی از محبوب ترین انواع تخت در زیر مورد بحث قرار گرفته است:

روتختی

انواع روتختی: گچبری

روتختی یا روتختی چیزی است که روی ملحفه‌ها قرار می‌گیرد. همانطور که از نامش پیداست پوششی برای تخت و فرد دراز کشیده است. به طور معمول، این از پشم یا مواد گرم دیگر ساخته نمی شود و می تواند در طول سال استفاده شود. 

پهن کردن تخت می‌تواند رنگ یا چاپی خنثی داشته باشد، اما باید با زیبایی کلی اتاق، به‌ویژه روتختی هماهنگ باشد. در اکثر سرویس‌های تخت از پیش طراحی شده، می‌بینید که روتختی دارای رنگ‌ها و طرح‌های مشابه ملحفه است، اما اگر طرفدار آن هستید، می‌توانید خلاقیت خود را به جریان بیندازید.

ملحفه تخت

دو نوع روتختی وجود دارد: نصب شده و تخت. ملحفه تخت خواب مخصوصاً برای تشک های ضخیم تر مهم است زیرا کش اطراف آن باعث می شود که ملحفه را راحت تر ثابت کنید. یک ملحفه تخت چنین کشسانی در اطراف خود ندارد و بنابراین به راحتی دور تشک نمی پیچد.

بالش و کوسن برای راحتی تخت خود را با کوسن های متعدد پر کنید

اگر می‌خواهید اوقاتی خوب، آرام و آرام داشته باشید، اینها ضروری هستند. بالش ها به بالش خواب و بالش پرتاب تقسیم می شوند. بالش های پرتابی رول های گردن شما یا هر نوع بالشی هستند که اساساً برای خواب استفاده نمی شوند بلکه فقط برای اهداف زیبایی شناختی استفاده می شوند.

تسلی دهنده

روکش یک روکش تخت ضخیم‌تر و روکش دار است که دارای یک پرکننده پلی استر (معمولاً استفاده می‌شود) برای محافظت در برابر هوای سردتر است. شکل دیگری از تسلی‌دهنده، تهویه‌ای است که اندازه‌گیری آن در هر اونس است، یا معمولاً به عنوان پرهای پایینی که از غازها و اردک‌ها می‌آیند، شناخته می‌شود.

یک کالسکه سبک وزن است و در گرمایش کارآمدتر است، با این حال، خطری برای سلامتی به خصوص برای افراد مبتلا به آسم یا سایر مشکلات تنفسی است. هنگام خرید پلی استر، همیشه پرکننده را بررسی کنید.  

لحاف

روتختی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد

این یک فرم بسیار ضخیم تر از راحتی است و با پلی استر یا پر پر شده است. روتختی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا به شما امکان می دهد خودتان در مورد پر کردن تصمیم بگیرید. اگر در مناطق نیمه گرمسیری زندگی می‌کنید، می‌توانید در ماه‌های زمستان پرکننده پلی استر اضافه کنید، در حالی که برای ماه‌های گرم‌تر از روکش تخت استفاده کنید.

پتو

پتو یک پارچه بافته پشمی است که در برابر دماهای سردتر محافظت می کند. برای اکثر مردم در آب و هوای سردتر، پتو به عنوان روکش تخت نیز عمل می کند، زیرا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این روزها به غیر از پشم، پتوهای مخملی نیز رایج است. 

بسیاری از افراد به راحتی بین پتو و راحتی اشتباه می گیرند. تفاوت اساسی در این است که یک روتختی داخل آن پرکننده گرم است، در حالی که یک پتو به گونه ای بافته می شود که گرما را فراهم می کند.

پتوها در رنگ‌های مختلف و ویژگی‌های پارچه موجود هستند. این وبلاگ را بخوانید تا بهترین پتو را برای خود انتخاب کنید .

لحاف

لحاف ها لایه هایی از پارچه هستند که با الگوهای پیچیده به هم دوخته شده اند

بحث در مورد انواع ملافه بدون ذکر لحاف غیرممکن است. این‌ها نسخه‌های صاف‌تری از راحتی هستند و روی تخت دراز می‌کشند. لحاف در مناطق نیمه گرمسیری بیشتر دیده می شود زیرا پرکننده ندارند و گرم نیستند. یک لحاف معمولاً از سه لایه تشکیل شده است. لایه ای از وات (مواد ضخیم) که داخل دو لایه پارچه پشمی قرار گرفته است. 

لحاف کاری اساساً تکنیکی است که از طریق آن لایه‌های پارچه به هم وصله یا دوخته می‌شوند تا یک پوشش ضخیم ایجاد شود. دوخت لحاف منحصر به فرد است و در الگوهای پیچیده انجام می شود، اما هدف اصلی این است که پرکننده مرکزی را در جای خود نگه دارید.

اگر به جای استفاده از پارچه پشمی در لایه های بیرونی از پنبه استفاده می کنید، در هوای گرم نیز می توان از لحاف استفاده کرد. بسیاری از مردم لحاف، پتو و روتختی را اشتباه می گیرند. برای اینکه شما را با ویژگی های منحصر به فرد هر کدام آشنا کنیم، به متداول ترین سوالات پاسخ داده ایم.

تفاوت بین لحاف، روتختی، لحاف، پهن کردن تخت

آیا لحاف و لحاف یکی هستند؟

خیر. لحاف ها دارای دو لایه پارچه هستند که با یک لایه نازک تشت به هم دوخته شده اند تا یک روکش واحد ایجاد کنند، اما لحاف دارای یک لایه عایق بسیار ضخیم تری در داخل روکش دوخته شده است. 

لحاف یا لحاف کدام بهتر است؟

لحاف ها بیشتر در آب و هوای گرم تر یا در فصل تابستان/بهار استفاده می شوند، با این حال، لحاف ها بیشتر در آب و هوای سردتر مورد استفاده قرار می گیرند زیرا پرکننده ضخیم به عنوان یک عایق عمل می کند.

کدام گرمتر است: لحاف یا روتختی؟

لحاف بسیار گرمتر است زیرا پرکننده عایق آن بسیار ضخیم تر از آن است که در لحاف استفاده می شود. 

بهترین لحاف برای خرید چیست؟ 

اگر مستعد آلرژی هستید، بهتر است مواد مورد استفاده را بررسی کنید، به خصوص پرکننده مرکزی. اکثر متخصصان توصیه می کنند از لحاف هایی استفاده کنید که از 100٪ پنبه ساخته شده اند. علاوه بر این، اگر در منطقه گرم‌تری زندگی می‌کنید، برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد بدن، باید از لحافی با پرکننده 100 درصد پنبه استفاده کنید. 

تفاوت بین روتختی، لحاف، روتختی و لحاف چیست ؟

هر یک از این عناصر ضروری و/یا انواع بستر هستند. روتختی لایه نهایی یک تخت است، اگر برای یک شب گرم تابستانی آماده می شود. هر کدام از اینها: لحاف، لحاف و لحاف افزایش ضخامت، عایق حرارت، و غیره در آب و هوای بسیار سردتر استفاده می شود. 

مهمترین قسمت تخت، تشک است. باید اندازه و ارتفاع مناسبی داشته باشد، از بدن شما حمایت کند (در صورت تجویز از تشک های ارتوپدی استفاده کنید)، و اگر بدن شما مستعد گرم شدن بیش از حد است، خاصیت عایق حرارتی داشته باشد. اگر می خواهید تشک خود را طولانی تر کنید، نکاتی را در این وبلاگ بخوانید . این دو لوازم جانبی تشک هستند که می توانید از آنها برای راحتی هر چه بیشتر تخت خواب خود استفاده کنید.

روکش تشک

تشک تازه خریداری شده در صورتی که توسط محافظ تشک محافظت نشود، لکه‌دار می‌شود. علاوه بر این، از ساس، کپک و ریختن آن محافظت می کند. این در اصل یک پاکت برای تشک است و از پارچه هایی ساخته شده است که رطوبت را جذب نمی کند و به راحتی تمیز می شود. 

بهتر است یک روکش تشک را با رنگ روشن انتخاب کنید تا رنگ در ملحفه‌های شما دیده نشود. 

دامن تخت

دامن‌های تخت می‌توانند تزیینی نیز باشند، و زمانی بود که دامن‌های تخت‌خواب‌دار پرطرفدار بود.

این پوششی است که از قسمت پایین تخت تا کف امتداد دارد. اگر از طرفداران سینمای بریتانیا هستید، پس حتماً این را در اکثر تخت‌خواب‌های با طراحی پرشور دیده‌اید. اینها می توانند تزئینی نیز باشند، و زمانی بود که دامن های تخت با زواید بسیار محبوب بودند.

برای دامن های تخت، می توانید رنگ های تند را نیز انتخاب کنید یا از رنگ های متضاد با تم کلی ست های تخت خود استفاده کنید.

جدا از این، هنگام خرید روتختی باید بتوانید بر اساس این موارد ارزیابی کنید. 

پارچه چه حسی دارد؟ 

این مهم است زیرا اگر پارچه در برابر پوست شما احساس راحتی یا نرمی نداشته باشد، نمی توانید خواب خوبی داشته باشید. شما باید پارچه ای را انتخاب کنید که برای شما احساس راحتی کند و پارچه ای که به آن حساسیت ندارید، مانند پارچه های پشمی.

خواص گرمایشی را ارزیابی کنید: 

برای فصول و اقلیم های مختلف به بسترهای مختلف نیاز دارید. در مناطق نیمه گرمسیری مانند پاکستان، به دلیل تغییرات دما، برای ماه های تابستان و زمستان به بستر جداگانه نیاز دارید. با این حال، اگر شخصی در آب و هوای سردتر مانند کانادا زندگی می کند، در بیشتر سال به بسترهای ضخیم تر و گرم تری نیاز دارد. 

ملافه‌ای که انتخاب می‌کنید نباید باعث شود وقتی بیرون از قبل گرم است احساس گرما کنید یا نتواند از شما در برابر سرمای شدید محافظت کند. کارشناسان بهداشت به شدت از دمای طبیعی بدن در طول خواب حمایت می کنند تا به عملکرد صحیح بدن کمک کنند.

مواد بستری را انتخاب کنید که راحت باشد

قابلیت تنفس: 

ضخامت پتو، لحاف یا روتختی شما نباید به حدی باشد که تنفس را سخت کند. بهتر است در طول شب چند پتوی کم‌تر گرم نگه دارید و در طول شب لایه‌هایی را بالا یا پایین نگه دارید. این به ویژه برای افرادی که تمایل دارند هنگام خواب بیش از حد گرم شوند مفید است. 

کیفیت: 

مطمئناً کیفیت مهمترین عامل تعیین کننده خرید شما است. مواد با تعداد نخ بیشتر و 100٪ پنبه همیشه بر پارچه هایی که ممکن است دارای تعداد زیادی پلی استر باشند ترجیح داده می شوند. قیمت مهم نیست، به شرطی که کیفیت را دریافت کنید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093590*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل