اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۰۵۲*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206027451717801
در دسترس نیست

آشنایی با بتن اکسپوز در طراحی و اجرای نمای ساختمان ها ، دکوراسیون داخلی و کف پوش

معرفی بتن اکسپوز به عنوان متریال محبوب در معماری مدرن

کد: 140206027451717801

، (اخبار رسمی): بتن اکسپوز که به بتن نما هم شناخته شده است یکی از مناسب ترین مصالحی است که در سال های اخیر به عنوان پوشش نهایی نمای ساختمان ، نمای داخلی همچنین به عنوان پوششی برای کف مورد استقبال عموم قرار گرفته است . دلایل متعددی باعث کسب محبوبیت این متریال در ساختمان سازی شده است که در ادامه به آن می پردازیم .

معرفی بتن اکسپوز به عنوان متریال محبوب در صنعت ساختمان سازی و معماری مدرن
پانل های پیش ساخته بتن اکسپوز طراحی ، اجرا و نصب مجموعه فرسان

هر بتنی که در معرض دید باشد به عنوان بتن اکسپوز شناخته می شود . تلفیق رنگ های متنوع با رنگ خنثی بتن اکسپوز این امکان را به معمار می دهد که فضایی بسیار دلنشین و مدرن را برای بیننده تداعی نماید .

مجموعه فرسان تولید کننده ، طراح و مجری انواع مصالح فوق سبک و پیش ساخته ای نظیر بتن اکسپوز و جی اف ار سی ، ابزار پلی یورتان بوده که علاوه بر سبک بودن از قابلیت نصب و مونتاژ سریع و آسان نیز برخوردار می باشند . این مصالح عایق صوتی و حرارتی بسیار خوبی بوده و به دلیل تقویت بتن با الیاف و مواد افزودنی بسیار مستحکم تر از بتن معمولی می باشند . این ابزار پیش ساخته با داشتن سطوح صاف و صیقلی و بدون خلل فرج ، در طرح ها و رنگ های متنوع امروزه نقش پررنگی در معماری ساختمان ها از سبک های کلاسیک و نمای رومی گرفته تا سبک های مدرن و معاصر دارند .

قطعات پیش ساخته بتن اکسپوز از ترکیب سیمان ، سنگدانه ، آب و الیاف با نسبت های مشخص تولید می شود . بتن اکسپوزی مرغوب است که علاوه بر قیمت مناسب فاقد ترک خوردگی و لب پریدگی بوده ، از الیاف جهت ایجاد استحکام بیشتر در تولید آن استفاده شود ، کیفیت رنگ مطلوبی داشته باشد همچنین جهت نصب سریعتر و راحت تر دارای اسکوپ باشد . البته لازم به ذکر است که در مقایسه بتن اکسپوز با جی اف ار سی ، باید اذعان کرد که چون در متریال جی آر سی از بهترین نوع سیمان ، سنگ دانه ، الیاف شیشه استفاده می شود ماندگاری و دوام بیشتری در مقایسه با بتن اکسپوز دارند .

بتن اکسپوز یکی از بتن های مورد استفاده در معماری است که دارای ابعاد و طرح های مختلف و متنوعی نظیر رگولار ، شیاردار ، طرح چوب ، سه بعدی ، طرح پارچه ای ، طرح کاشی ، بافت شن نما و زبر و ... می باشد . قطعات پیش ساخته با طرح های جذاب و زیبای آرام ، گیلان ، سپیدار ، چکاد ، آبشار ، حصیر ، چینه ، لاریز ، چشمه موج ، ساحل در ابعاد مربع و مستطیل از جمله پانل های طرح داری هستند که در مجموعه فرسان ساخته شده و در طراحی و اجرای نمای داخلی و خارجی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند .

بتن اکسپوز به دلیل ظاهر خام و رنگ خاکستری و سردی که دارد توانسته توجه کسانی را که علاقمند به سبک های مینیمال و مدرن هستند به خود جلب نماید . بتن اکسپوز با پوشش عریان و خام خود به عنوان پوشش نهایی نمای ساختمان ظاهر منحصر به فردی را به وجود می آورد که بسیار پرطرفدار و مدرن می باشد . مقاومت بالای این محصول در شرایط جوی مختلف دارد امکان استفاده از این پنل های پیش ساخته را در مناطق گرمسیر و سردسیر مهیا می کند . ماندگاری و طول عمر بالا یکی دیگر از مزیت های بتن اکسپوز می باشد که امکان استفاده از آن را به عنوان کفپوش فراهم می کند.

نصب و اجرای بتن اکسپوز معمولا به دو روش پیش ساخته و درجا انجام می شود . نصب آسان ، قیمت پایین و سرعت بالای انجام کار از محاسن روش اجرای پیش ساخته بوده در مقابل روش درجا عموما در پروژه های عظیم مانند ساختن پل ها یا مجتمع های بزرگ و ... که انتقال تایل های پیش ساخته بتنی به محل پروژه مقرون به صرفه نبوده به کار برده می شود .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۰۵۲*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان