اطلاعات تماس
  • 093608*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206127464523233
در دسترس نیست

روش شستشوی اصولی ریشه فرش در خانه

روش شستشوی اصولی ریشه فرش در خانه

کد: 140206127464523233

، (اخبار رسمی): زمانی که اقدام به شستشوی فرش ماشینی می کنید اگر این کار در منزل به صورت غیراصولی صورت بگیرد یا توسط شرکت های نامعتبر قالیشویی انجام شود می تواند منجر به زرد شدن یا کدر شدن ریشه های فرش شود. بسیاری از خانواده ها به دنبال راهکاری مناسب برای شستشوی ریشه فرش و خلاصی از شر این رنگ نامناسب هستند.

روش شستشوی اصولی ریشه فرش در خانه
قالیشویی در باغستان

در این مقاله درباره شستشوی ریشه فرش و روش های اصولی نگهداری از ریشه فرش خواهیم گفت.

چرا بعد از شستشو ریشه فرش تیره می‌شود؟

یکی از سوالاتی که بیشتر مردم با آن درگیرند، اینکه چرا ریشه فرش پس از مدتی کدر، زرد یا کثیف می شود. شاید برای شما تعجب آور باشد که بدانید این تیرگی و زردی می تواند در کوتاه مدت منجر به پوسیدگی ریشه فرش و در نهایت آسیب به تار و پود آن شود. مهمترین دلیل زردی و تیره شدن ریشه فرش نیز شستشوی غیر اصولی، خشک کردن نامناسب فرش پس از شستشو یا جذب رنگ فرش به ریشه ها باشد. حتما در روش های سنتی شستشوی فرش دیده اید که فرش ها پس از شستشو از دیوار آویزان می شوند. تجمع آب مانده در فرش در ریشه ها مهمترین دلیلی است که زرد شدن ریشه ها را به همراه دارد. از همین رو شستشوی ریشه فرش به دغدغه ای جدی تبدیل می شود.

بهترین راهکاری که می تواند مانع از تیرگی و کدر شدن ریشه های فرش شود شستشو توسط شرکت های معتبر قالیشویی است. قالیشویی اردلان یکی از شرکت های معتبر ارائه کننده خدمات رفوکاری، ترمیم آسیب های فرش، مبل شویی و قالیشویی درکرج و شهرهای حومه است که شما می توانید برای تمیزی فرش ها و نیز پیشگیری از زردی ریشه های فرش سفارشات خود را به این شرکت بسپارید.

چند راهکار ساده برای جلوگیری از کدر و زرد شدن ریشه فرش

  • پس از شستن فرش به هیچ عنوان سریعا آن را از دیوار آویزان نکنید
  • فرش را روی سطح شیب دار پهن کنید و پس از شستشوی کامل کمی زمان بدهید تا آب اضافی فرش از آن خارج شود و سریعا آن را لوله نکنید
  • از شوینده های مناسب برای شستشوی فرش استفاده کنید.

نکته مهمی که لازم است درباره ریشه های فرش بدانید اینکه عمدتا زردی و کدر بودن پس از هر بار شستشوی غیراستاندارد می تواند در فرش ها ایجاد شود. برای این منظور باید در مزان سفارش شستشوی فرش این کار را به شرکت های معتبر و با تجربه بسپارید. شستشوی فرش دستباف در قالیشویی در گوهردشت یکی از خدماتی است که قالیشویی اردلان برای مشتریان خود در نظر گرفته است که می توانید طی تماس با کارشناسان این شرکت اقدام به کسب اطلاعات بیشتر کنید.

شستشوی ریشه فرش در خانه

استفاده از سفیدکننده و سرکه سفید: اگر فرش شما ماشینی است می توانید از وایتکس برای این کار استفاده کنید. پس از آن ریشه های فرش را مرتب کنید. با کمی ترکیب آب و وایتکس ریشه ها ر مرطوب کنید و به خوبی بشویید. از جوش شیرین نیز می توانید برای این کار استفاده کنید. کمی جوش شیرین را روی ریشه ها ریخته و سپس روی آن سرکه سفید بریزید.

استفاده از شامپو فرش یا مایع ظرفشویی: یکی دیگر از ترکیباتی که می تواند برای سفید شدن ریشه فرش کمک کند شامپو فرش یا مایع ظرفشویی است. این ترکیبات به خوبی کثیفی ریشه ها را از بین می برد.

در صورتی که احساس کردید نتیجه مطلوب حاصل نشده می توانید از کمک قالیشویی های معتبر استفاده کنید. اگر ساکن شهر کرج و شهرهای حومه هستید می توانید از خدمات گسترده قالیشویی در باغستان توسط شرکت اردلان، استفاده کنید.

برای اینکه ریشه های فرش شما همیشه تمیز بماند می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

استفاده از چسب برای نگهداری از ریشه فرش: یکی از راه های قدیمی و البته مرسوم برای تمیز نگهداشتن ریشه های فرش استفاده از چسب های پهن شیشه ای یا کاغذی است. برای این منظور ابتدا با یک وسیله مناسب ریشه های فرش را شانه و مرتب می کنید. پس از آن با استفاده از یک چسب پهن ریشه های مرتب شده را در جای خود به چسب می چسبانید تا دیگر کثیفی به ریشه نفوذ نکند و تا مدتها تمیز بماند. البته این روش منسوخ شده و کمتر کسی از معایب این روش بی اطلاع است. چرا که چسب به مروز زمان باعث پوسیدگی ریشه های فرش می شود و همین موضوع می تواند بیشتر از کثیفی یا زرد شدن ریشه ها به فرش آسیب وارد کند.

استفاده از روش لفافه دوزی: این روش نیز به عنوان یکی از روش های قدیمی برای محافظت از ریشه فرش به شمار می آید. برای این روش از پارچه های ضخیم مانند متقال یا برزنت استفاده می شود. گاهی نیز از جاجیم برای این منظور استفاده می شود. ابتدا ریشه ها را با شانه مرتب کرده و آن را تا زده و داخل پارچه قرار می دهند. این لفاف کمک می کند تا ریشه ها با آلودگی و گرد و خاک ارتباط کمتری داشته باشد و در نتیجه دیرتر کثیف و کدر شود.

کاور کردن ریشه های فرش: در این روش از پارچه های نازک و توری برای مراقبت از ریشه فرش استفاده می شود. به طوری که کاور توری علاوه بر زیبایی و مرتب بودن ریشه ها نمای فرش را نیز تحت تاثیر قرار نمی دهد. همچنین مانع خوبی برای پوسیدگی یا کدر شدن رنگ ریشه فرش می باشد. در این روش به اندازه کافی از پارچه توری یا هر پارچه دیگری را برش داده و به ریشه های فرش متصل می شود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093608*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی