اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206127466423424
در دسترس نیست

7 فایده باورنکردنی روغن سیاه دانه برای زنان

کد: 140206127466423424

، (اخبار رسمی): مصرف روغن سیاه دانه به هزاران سال قبل برمیگردد که مورد علاقه ملکه نفرتیتی بوده است. فواید روغن سیاه دانه برای زنان بسیار زیاد است. تاثیرات شگفت انگیز این ماده در ترکیب با عسل طبیعی بر روی تقویت پوست و مو گرفته تا تقویت میل جنسی بانوان و افزایش میزان باروری آنها، می تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد.

7 فایده باورنکردنی روغن سیاه دانه برای زنان
خواص روغن سیاه دانه برای زنان

ترکیب روغن سیاه دانه و عسل برای قرن‌ها در طب سنتی شرقی برای درمان بیماری‌هایی مانند آلرژی، گلودرد، مشکلات گوارشی، بثورات پوستی، سرطان و بسیاری از بیماری‌های دیگر جزء اصلی بوده است.

7 فایده باورنکردنی روغن سیاه دانه برای زنان

روغن سیاه دانه یک گیاه دارویی است که سابقه استفاده از آن به بیش از 2000 سال می رسد، اما فواید روغن سیاه دانه بسیار است. خلاصه کردن لیست گسترده ای از فواید سلامتی روغن سیاه دانه تقریبا غیرممکن است، اما مطالعات متعدد نشان می دهد که می تواند به کاهش وزن، کنترل لک و سلامت پوست، رشد مو، آلرژی های فصلی، عملکرد گوارش، برخی سرطان ها و بسیاری موارد دیگر کمک کند به خصوص که اگر با عسل طبیعی ترکیب شود. در این مطلب به صورت اختصاصی به فواید روغن سیاه دانه برای زنان می پردازیم.

روغن سیاه دانه چیست؟

روغن سیاه دانه که گاهی روغن دانه زیره سیاه نامیده می شود، از دانه های سیاه کوچک گیاه گلدار سیاه دانه بدست می آید و اغلب به صورت روغن کهربایی رنگ یا گاهی به صورت کپسول یافت می شود. روغن سیاه دانه یا روغن دانه زیره سیاه در آسیای جنوب غربی و همچنین خاورمیانه، آفریقا و اروپای شرقی کشت شده است.

فواید روغن سیاه دانه

در فرهنگ های سنتی روغن سیاه دانه به عنوان مقوی و با ترکیب با عسل طبیعی تقریباً برای همه چیز از مشکلات گوارشی گرفته تا سلامت پوست و ایمنی استفاده می شود. بسیاری از داروهای مدرن به طور مستقیم یا غیرمستقیم از گیاهان و ترکیبات آنها به دست می‌آیند و روغن سیاه دانه یکی از این گیاهان است که پتانسیل آن برای مقدار باورنکردنی فواید درمانی دارد.

ترکیب روغن سیاه دانه و عسل برای قرن‌ها در طب سنتی شرقی برای درمان بیماری‌هایی مانند آلرژی، گلودرد، مشکلات گوارشی، بثورات پوستی، سرطان و بسیاری از بیماری‌های دیگر جزء اصلی بوده است. به این دلیل که برخی ویژگی های روغن سیاه دانه در عسل طبیعی نیز یافت می شود، ترکیب خواص سیاه دانه و عسل طبیعی، معجزه می کند‌.

چه چیزی به روغن سیاه دانه قدرت شفابخشی می دهد؟

روغن سیاه دانه سرشار از مواد مغذی است. روغن سیاه دانه به طور طبیعی حاوی اسیدهای چرب مفیدی مانند امگا 3، 6- و 9- است، به علاوه منبع غنی پتاسیم، آهن، مس، ویتامین E و ویتامین های B است. روغن سیاه دانه همچنین دارای خواص تنظیم کننده ایمنی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و حاوی مواد مغذی گیاهی مانند کارواکرول و تیموکینون است. همانطور که گفتیم، برخی از این خواص در عسل طبیعی نیز وجود دارد. بنابراین با خرید عسل طبیعی و سیاه دانه، می توانید از خواص معجزه وار این دو ماده مقوی بهره مند شوید‌.

فواید روغن سیاه دانه برای زنان

روغن سیاه دانه دارای برخی فواید چشمگیر است، از جمله اینکه به عنوان ضد دیابت، آنتی اکسیدان، تعدیل کننده سیستم ایمنی، ضد درد، ضد میکروبی، ضد التهاب، گشادکننده برونش، ضد فشار خون و محافظت کننده عصبی در نظر گرفته می شود. همچنین خواص عسل طبیعی برای زنان در بهبود عفونت رحم و باروری بسیار مورد توجه بوده و ترکیب این دو ماده، می تواند فواید روغن سیاه دانه برای زنان را تقویت کنید. در ادامه به 7 فایدع باورنکردنی روغن سیاه دانه برای زنان می پردازیم.

1. روغن سیاه دانه با باکتری های مضر روده مبارزه می کند

علائمی مانند گاز، نفخ، اسهال و هضم ضعیف گاهی اوقات می تواند به دلیل رشد بیش از حد باکتری های مضر و بیماری زا مانند هلیکوباکتر پیلوری باشد. نشان داده شده است که روغن سیاه دانه که در ترکیب با عسل طبیعی استفاده می شود، رشد باکتری هلیکوباکتر پیلوری را در سیستم گوارشی کاهش می دهد و به روده اجازه می دهد تا بهبود یابد و عملکرد و راحتی را بازیابی کند.

2. تیموکینون می تواند در برابر برخی از سرطان ها عمل کند

تیموکینون فیتوشیمیایی طبیعی (به معنی ماده مغذی گیاهی) استخراج شده از روغن سیاه دانه است که اثرات ضد توموری را در مطالعات نشان داده است. برای مثال، محققان دریافتند تیموکینون می‌تواند سرطان‌های کبدی خاص را هدف قرار دهد، در حالی که اثرات درمان‌های فعلی را با عوارض جانبی کم یا بدون عوارض افزایش می‌دهد.

3. روغن سیاه دانه می تواند میل جنسی زنان را تقویت کند

نشان داده شده است که مکمل روغن سیاه دانه از تعادل هورمونی حمایت می کند که می تواند میل جنسی زنان را تقویت کند. یک مطالعه نشان داد که روغن سیاه دانه به خصوص در ترکیب با عسل طبیعی، باعث افزایش سطح سالم پروژسترون و تستوسترون در زنان می شود که دو هورمون بسیار مهم برای باروری و میل جنسی هستند.

5. روغن سیاه دانه مبارزه با آلرژی ها

به دنبال یک درمان طبیعی برای آلرژی فصلی خود هستید؟ روغن سیاه دانه ممکن است به درمان جدید شما تبدیل شود. روغن سیاه دانه تعدیل کننده سیستم ایمنی در نظر گرفته می شود، به این معنی که می تواند از یک پاسخ ایمنی سالم به محرک هایی مانند آلرژن های فصلی پشتیبانی کند. در یک مطالعه، بیش از نیمی از شرکت کنندگان پس از استفاده از روغن سیاه دانه به مدت 6 هفته متوجه بهبود علائم آلرژی مانند تحریک بینی و التهاب شدند.

6. مصرف روغن سیاه دانه برای داشتن پوست صاف

در حالی که هیچ کس نمی تواند شخصاً زیبایی مشهور ملکه نفرتیتی را تضمین کند، گزارش های تاریخی ادعا می کنند که او همواره روغن سیاه دانه مصرف میکرده است و خواص ضد التهابی طبیعی آن احتمالاً آن را به گزینه ای مفید برای سلامت پوست وی تبدیل کرده بود. در یک مطالعه، تقریباً همه شرکت‌کنندگانی که از 10 درصد روغن سیاه‌دانه روی پوست خود استفاده کردند، پس از 2 ماه متوجه کاهش لکه‌های پوستی شدند.

7. روغن سیاه دانه می تواند به تقویت موهای شما کمک کند

آیا با ریزش مو یا نازک شدن موها دست و پنجه نرم می کنید؟ از آنجایی که روغن سیاه دانه حاوی مواد مغذی و اسیدهای چرب مفید است، انتخابی عالی برای ماساژ پوست سر برای تقویت رشد مو است. روغن سیاه دانه روی پوست سر ماساژ دهید تا جریان خون به فولیکول های مو برسد و پایه ساقه موی شما تغذیه شود.

روغن سیاه دانه را از کجا تهیه کنیم؟

خبر خوب این است که روغن سیاه دانه را می توان به راحتی در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی و آنلاین یافت اما باید به کیفیت آن توجه کنید. روغن سیاه دانه باید در یک بطری شیشه ای تیره نگهداری شود. همچنین می توانید ژل های روغن سیاه دانه را به صورت روغن خالص یا ترکیب شده با روغن های دیگر مانند دانه کنف پیدا کنید.

مصرف روزانه روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه را می توان به صورت روزانه مصرف کرد و در اکثر مطالعات از 1 تا 3 گرم برای ارزیابی حداکثر فواید استفاده می شود اما از زیاده روی در مصرف آن خودداری کنید.

روغن سیاه دانه برای بیش از 2000 سال به عنوان یک درمان باستانی در طب سنتی چینی و طب آیورودا مورد استفاده قرار گرفته است و در بسیاری از مطالعات برای استفاده روزانه بسیار ایمن در نظر گرفته شده است. اگر این ماده با عسل طبیعی ترکیب شود، فواید معجزه آوری برای سلامتی می تواند داشته باشد. در این مطلب به خواص عمومی و اختصاصا فواید روغن سیاه دانه برای زنان پرداختیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی