اطلاعات تماس
  • 093608*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206287487923233
در دسترس نیست

چگونگی ازبین بردن لکه قهوه و نسکافه از مبل

چگونگی ازبین بردن لکه قهوه و نسکافه از مبل

کد: 140206287487923233

، (اخبار رسمی): مبل شویی و تمیزکردن لکه‌های مبل، یک کار سخت و پیچیده است. لکه‌ها نه‌تنها زیبایی مبلمان شما را از بین می‌برند، بلکه باعث ایجاد بوی نامطبوع روی پارچه مبل می‌شوند.

چگونگی ازبین بردن لکه قهوه و نسکافه از مبل
پاک کردن قهوه از روی مبل

این مقاله را از دست ندهید. با توجه به اهمیت شستشوی اصولی فرش، شما باید این کار را به یک کارخانه قالیشویی معتبر بسپارید. در ادامه توضیحات کاملی درباره شستشوی فرش دستباف خواهیم داد.

این درحالی است که اگر این لکه‌ها، لکه‌های نوشیدنی‌های چربی مثل قهوه و نسکافه باشند، می‌توانند آسیب دائمی به بافت و رنگ پارچه مبل شما بزنند که با توجه به قیمت مبل شویی در منزل، می‌تواند هزینه زیادی روی دست شما بگذارد. در ادامه قصد داریم نکته‌هایی را به شما بگوییم که با انجام آنها به‌راحتی انواع لکه‌ها از جمله لکه قهوه و نسکافه را از روی مبل پاک کنید.

در مبل شویی، اینکه لکه روی مبل چقدر راحت پاک می‌شود، بستگی به لکه و نوع پارچه مبل دارد. مبل‌های پارچه‌ای مزایای زیادی دارند. آن‌ها بسیار نرم و راحت هستند اما تمیزکردن‌شان ممکن است بسیار دشوار باشد، به‌خصوص هنگام از بین‌بردن لکه‌ها می‌توانند شما را به دردسر بزرگی بیندازند. به‌همین دلیل، بهتر است هرگونه لکه را در اسرع وقت پاک کنید.

پاک کردن قهوه از روی مبل

یک فنجان قهوه، حاوی شکر، شیر، دانه‌های قهوه و آب است. ترکیب این مواد می‌تواند باعث ایجاد لکه روی مبلمان شما شود و آسیب جدی و دائمی به بافت پارچه مبل شما بزند. دلیل لکه‌شدن قهوه و آسیب آن به پارچه مبل، وجود انواع روغن در قهوه است. این روغن‌ها با خشک‌شدن روی پارچه مبل شما، به مرور باعث تغییر رنگ آن می‌شوند. 

هنگام ریخته شدن قهوه روی مبل باید بسیار سریع اقدام کنید زیرا با نفوذ قهوه به عمق پارچه، کار شما برای تمیزکردن مبل بسیار دشوار خواهد شد. 

چند محلول خانگی برای از بین‌بردن لکه‌های قهوه

در ابتدا باید یک محلول تمیزکننده درست کنید. برای ساخت محلول طبق مراحل زیر عمل کنید:

موارد مورد نیاز:

  • دو‌ سوم فنجان آب ولرم
  • یک سوم فنجان سرکه سفید
  • آب 
  • یک اسپری
  • دو اسفنج
  • یک پارچه سفید تمیز

برای تهیه محلول تمیزکننده، سرکه سفید و آب را در یک بطری اسپری خوب مخلوط کنید تا یک محلول شفاف ایجاد شود. سپس اسفنج را با محلول تمیزکننده که در مرحله قبل ساخته‌اید خیس کنید. دقت کنید که اسفنج کاملا خیس نشود، فقط کافی است سطح آن را مرطوب کنید.

با اسفنج و با ملایمت شروع به مالیدن سطح لکه کنید. حتما لکه را به آرامی و به‌صورت دایره‌ای مالش دهید. اسفنج دیگر را بردارید و آن را در آب مرطوب کنید. سپس کمی به محلول تمیزکننده زمان بدهید و قبل از اینکه محلول خشک شود با اسفنج دوم، محلول تمیزکننده را به دقت از روی پارچه پاک کنید.

استفاده از محلول سرکه برای مبل شویی

اگر روی مبل پارچه‌ای شما یک فنجان قهوه ریخته شد، در ابتدا یک دستمال کاغذی بردارید و سعی کنید تا جایی که می‌توانید مایع را پاک کنید. دقت کنید که لکه را مالش ندهید، زیرا همانطور که گفتیم این کار قهوه را به عمق پارچه هدایت می‌کند. راه درست این است که بسیار با دقت و ظریف، کاری کنید که قهوه روی مبل به دستمال کاغذی جذب شود.

با یک دستمال کاغذی تمیز یا اسفنج ظرفشویی به آرامی محل کثیف‌شده را با آب تمیز کنید. هنگام انجام این کار ملایم باشید و از فشاردادن خودداری کنید. همچنین دقت کنید که هنگام مالش، لکه را به نقاط دیگر مبل پخش نکنید (هنگام مبل شویی باید بسیار با ظرافت عمل کنید). پس از پاک شدن سطح پارچه از قهوه، از دستمال کاغذی دیگری استفاده کنید تا آب و رطوبت باقی‌مانده به‌طور کامل پاک شود. سپس بگذارید پارچه مبل کاملا خشک شود.

استفاده از محلول مایع ظرف‌شویی برای مبل شویی

مواد مورد نیاز:

  • نصف قاشق چای‌خوری مایع ظرف‌شویی 
  • دو فنجان آب گرم
  • کاسه کوچک
  • پارچه نرم

برای جلوگیری از لکه‌شدن قهوه روی مبل، آب و مایع را در یک کاسه ترکیب کرده و به آرامی هم بزنید. پارچه را با محلول خیس و از آن برای تمیزکردن لکه قهوه استفاده کنید. از سطح بیرونی لکه شروع کنید و برای جلوگیری از گسترش ان، به سمت داخل به آرامی مالش دهید. پس از چند دقیقه استراحت دادن به محلول، یک پارچه دیگر را با آب خیس و محلول آب و مایع را از روی سطح پاک کنید. سپس از یک پارچه خشک یا دستمال کاغذی برای جذب رطوبت باقی‌مانده استفاده کنید.

استفاده از پودر لباسشویی برای شستن مبل

مواد مورد نیاز:

  • پودر لباس‌شویی
  • آب
  • اسفنج
  • پارچه خشک

اگر قهوه‌ای که روی مبل ریخته، حاوی شیر است، برای پاک‌کردن لکه از یک ماده شوینده آنزیم‌دار مثل پودر لباسشویی استفاده کنید. یک اسفنج را با آب سرد خیس کنید و آن را فشار دهید تا اسفنج به‌طور کامل مرطوب شود. پودر لباس‌شویی را در آب حل کنید (دقت کنید که محلول به دست آمده باید ترکیب غلیظی از پودر و آب باشد) و مقدار کمی از محلول شوینده را روی اسفنج بریزید و روی قسمت لکه‌دار مبل بمالید.

کمی به محلول زمان بدهید و سپس از یک اسفنج تمیز برای شستشوی باقی‌مانده ترکیب استفاده کنید. پس از پاک‌شدن کامل محل، با استفاده از یک پارچه آن را به طور کامل خشک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093608*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل