اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206287488022482
در دسترس نیست

ساسی بای پس چه نوع جراحی است؟

عوارض عمل ساسی بای پس یا مزایای آن؟

کد: 140206287488022482

، (اخبار رسمی): تنگی معده، آمبولی به ریه، زخم در ناحیه برش داده شده، احتمال خونریزی، نشتی و رفلاکس صفرا به معده از جمله عوارض عمل ساسی بای پس محسوب می شود که با انتخاب یک پزشک متخصص در این زمینه و رعایت توصیه های بعد از عمل، می توانید آن ها را تا حد زیادی کاهش دهید.

عوارض عمل ساسی بای پس یا مزایای آن؟
عوارض عمل ساسی بای پس یا مزایای آن؟

ساسی بای پس یک شیوه درمان چاقی با درصد موفقیت بالاست که در درمان دیابت نوع دو بسیار موثر است. عوارض عمل ساسی بای پس بسیار کم بوده و پزشک دو عمل اسلیو و بای پس را در یک مرحله برای بیمار انجام می دهد.

جراحی ساسی بای پس معده یک شیوه درمان چاقی است که تا حدود 90 درصد در درمان بیماری دیابت نوع دو موثر واقع شده است. برتری این روش نسبت به عمل های لاغری دیگر در این است که عوارض عمل ساسی بای پس بسیار کمتر از سایر روش های جراحی لاغری بوده و از طرفی لازم نیست هزینه جراحی بای پس معده و اسلیو را به طور جداگانه پرداخت کنید و دو عمل را در یک زمان و با هزینه کمتر و درصد موفقیت بالاتر انجام خواهید داد.

ساسی بای پس چه نوع جراحی است؟

عمل ساسی بای پس یک روش تهاجمی به منظور لاغری محسوب می شود و افرادی که قصد کاهش وزن دارند به دنبال انجام آن هستند. عوارض عمل ساسی بای پس بسیار کم بوده و ترکیبی از عمل اسلیو و بای پس می باشد، یعنی بخشی از معده به روش اسلیو برش داده شده سپس قسمت انتهایی روده به معده وصل می شود. در روش ساسی بای پس 70 درصد غذای مصرفی، مستقیما وارد روده شده و قند و مواد غذایی اضافی جذب بدن نمی شود و از طرفی 30 درصد مواد غذایی از مسیر مری، معده، دوازدهه، روده کوچک و روده بزرگ عبور کرده و ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند.

چرا ساسی بای پس؟

در میان روش های جراحی لاغری که برای بیماران انجام می شود اغلب پزشکان این روش را به دلایل زیر پیشنهاد می دهند:

در این شیوه جراحی لاغری، به دلیل عدم وارد آمدن آسیب زیاد به معده، نیازی به مصرف مکمل های ویتامینی وجود ندارد. اگر هم وجود داشته باشد مدت زمان استفاده کوتاه است. 

جراحی ساسی بای پس، تاثیر فوق العاده ای در کنترل دیابت نوع دو دارد.

فشار خون، کلسترول بالا و عوارض ناشی از چاقی و افزایش وزن با این روش تا حدود زیادی درمان و کنترل می شود.

شیوه انجام جراحی ساسی بای پس 

این عمل توسط ابزاری باریک و انعطاف پذیر به نام لاپاراسکوپ انجام می گیرد که توسط ایجاد برش های ریز بر روی شکم، وارد بدن می شود. در سر لاپاراسکوپ دوربینی تعبیه شده که پزشک به وسیله آن داخل بدن بیمار را می تواند مشاهده کند. در این شوه لاغری ابتدا عمل اسلیو معده انجام گرفته و بخشی از معده برداشته می شود در مرحله بعدی قسمت پایینی روده کوچک به معده متصل می گردد. طول بای پس انجام شده به میزان کاهش وزن مورد نظر بیمار بستگی دارد. 

9 مزیت جراحی ساسی بای پس

این شیوه لاغری نسبت به سایر روش های جراحی لاغری مزایایی دارد که شامل:

  1. کاهش وزن بیشتر نسبت به سایر روش ها
  2. کنترل و درمان دیابت نوع دو تا حدود 90 درصد
  3. کاهش احساس گرسنگی به دلیل کاهش ترشح هورمون گرلین
  4. عدم کمبود مواد غذایی مورد نیاز بدن
  5. جمع شدن فواید جراحی های بای پس و اسلیو در این عمل
  6. دسترسی به مجاری صفراوی در صورت نیاز
  7. کاهش احتمال فتق داخلی
  8. امکان استفاده از این روش برای کسانی که قبلا عمل اسیلیو ناموفق داشته اند.
  9. کاهش خطر نشتی معده

عوارض عمل ساسی بای پس

عمل جراحی ساسی بای پس برخلاف سایر روش های جراحی لاغری عوارض کمتری دارد اما لازم است که پیش از انجام این عمل، با این عوارض آشنایی داشته باشید که عبارتند از:

  • تنگ شدن معده
  • آمبولی ریه ها
  • رفلاکس صفرا به معده
  • نشتی معده
  • وجود زخم در محل های دوخته شده
  • احتمال خونریزی در محل های بخیه
  • طولانی بودن زمان عمل و بیهوشی

در صورتی که توصیه های پزشک بعد از عمل شامل رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم را به درستی رعایت کنید نه تنها به این عوارض دچار نخواهید شد بلکه بیشتر از قبل سلامتی خود را بدست خواهید آورد.

رژیم غذایی مناسب بعد از عمل

بعد از هر عمل جراحی نیاز است مواردی را رعایت کنید که عمل ساسی بای پس معده نیز از این قاعده مستثنی نیست. 

  • استفاده نکردن هیچ گونه ماده غذایی به مدت 2 روز اول پس از عمل
  • مصرف آب به میزان کافی
  • عدم استفاده مایعات همراه با غذا
  • نوشیدن مایعات نیم ساعت قبل یا بعد از غذا
  • خوردن و آشامیدن به آهستگی
  • مصرف غذاهای پروتئینی و فاقد چربی
  • استفاده از حداقل میزان قند در مواد غذایی
  • عدم استفاده از الکل
  • کاهش مصرف قهوه و کافئین
  • استفاده از مکمل ها و ویتامین ها طبق دستور پزشک
  • جویدن غذا به طور کامل

غذاهای مناسب بعد از عمل

بعد از انجام عمل جراحی ساسی بای پس باید یک رژیم غذایی خاص را رعایت کنید که معمولا پزشک بعد از انجام عمل آن را به شما خواهد گفت اما به طور معمول باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • در هفته اول بعد از عمل، فقط باید مایعات مانند آبمیوه های بدون قند، شیر بدون چربی یا با درصد چربی کم، آبگوشت، چای و نوشیدنی های بدون کافئین استفاده کنید.
  • هفته دوم فقط مجاز به خوردن غذاهای له شده و پوره شده مانند گوشت، مرغ، ماهی چرخ شده، تخم مرغ، غلات و سبزیجات پخته شده، سوپ و غذاهای آبکی، شیر بدون چربی یا با درصد چربی کم، آبمیوه بدون قند هستید.
  • از هفته سوم به بعد می توانید 3 تا 5 وعده غذایی کم، مانند غذاهای نرم بدون ترکیب کردن با مایعات و تمام موارد گفته شده در هفته های قبل را در حجم یک سوم تا یک دوم فنجان استفاده کنید.
  • پس از پایان ماه دوم می توانید کم کم غذاهای جامد مانند نان، سبزیجات، غلات، گوشت قرمز، غذاهای سرخ کردنی، آجیل ها و… را به میزان 3 وعده در روز میل کنید.

کلام آخر

جراحی ساسی بای پس، ترکیبی از عمل اسلیو معده و بای پس بوده که به روش لاپاراسکوپی و با ایجاد برش های کوچک در ناحیه شکم انجام می شود.در این عمل مانند جراحی اسلیو بخشی از معده را برداشته و قسمت انتهایی روده کوچک را به معده متصل می کنند، در نتیجه بخش زیادی از غذای مصرفی بدون جذب شدن، از طریق روده دفع می گردد. 

از جمله عوارض عمل ساسی بای پس می توان به تنگ شدن معده و نشتی آن، آمبولی به ریه، وجود زخم در محل های بخیه و احتمال خونریزی و … اشاره کرد که با رعایت رژیم غذایی مناسب و توصیه هایی که پزشک بعد از عمل دارد جلوی این خطرات احتمالی را می توان گرفت. با مراجعه به سایت دکتر فاضل اعلمی می توانید تجربه ای متفاوت از این روش لاغری را داشته باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی