اطلاعات تماس
  • 093608*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207047498523233
در دسترس نیست

تکنیک‌های حرفه‌ای برای شستشوی فرش فانتزی و مدرن

تکنیک‌های حرفه‌ای برای شستشوی فرش فانتزی و مدرن

کد: 140207047498523233

، (اخبار رسمی): فرش‌ها همیشه مستعد آلودگی و گردوغبار هستند و شستشوی آن‌ها برای حفظ زیبایی و دوام بیشتر امری مهم و ضروری محسوب می‌شود. شستشوی فرش چه در خانه و چه در قالیشویی، مراحل مشخصی دارد که برای حفظ کیفیت و ظاهر فرش باید رعایت شوند.

تکنیک‌های حرفه‌ای برای شستشوی فرش فانتزی و مدرن
قالیشویی اردلان

در این میان، فرش‌های فانتزی و مدرن نسبت به انواع دیگر از حساسیت بیشتری برخوردارند و نیازمند شستشوی حرفه‌ای و تخصصی هستند. برای این منظور پیشنهاد می‌شود شستشوی فرش‌های فانتزی خود را به مراکز معتبر و باتجربه بسپارید تا خیالتان از بابت کیفیت فرآیند و نتیجه کار آسوده شود. قالیشویی اردلان با سال‌ها تجربه در زمینه شستشوی انواع فرش و گلیم در خدمت شما مشتریان عزیز خواهد بود. این مرکز با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و تمام اتوماتیک، فرش‌های شما را می‎‌شوید و مثل روز اول تحویل می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما همراه شوید.

روش‌های آسان برای شستشوی فرش فانتزی در خانه

همان‌طور که می‌دانید اولین قدم برای داشتن فرش‌های زیبا و تمیز، مراقبت و نگهداری صحیح از آن‌ها است. جلوگیری از ریختن انواع غذا و نوشیدنی بر روی فرش، کنترل حیوانات خانگی، جاروکشیدن و لکه‌گیری هفتگی فرش‌ها می‌تواند تا حدودی از تجمع کثیفی، آلودگی و باکتری‌ها در تاروپود فرش جلوگیری کند. با این وجود گاهی میزان آلودگی به حدی می‌رسد که فرش‌ها نیازمند یک شستشوی عمیق و اساسی هستند. شستشوی کامل، آلودگی‌ها و باکتری‌های موجود در عمق بافت فرش را از بین می‌برد و شما را از شر لکه‌های سخت و بوی نامطبوع آن خلاص می‌کند. این اقدام جلوه‌ای تازه و نو به فرش‌های فرسوده می‌بخشد و عمر آن‌ها را طولانی‌تر می‌کند.

برخی از افراد ترجیح می‌دهند شستشوی فرش‌های سبک و فانتزی خود را در خانه و بدون استفاده از ماشین انجام دهند. هرچند این کار نوعی صرفه‌جویی در هزینه محسوب می‌شود اما علاوه بر هدررفتن بیش‌ازحد آب، می‌تواند به بافت ظریف فرش آسیب بزند و نتیجه مطلوبی به همراه نداشته باشد. با این حال اگر برای شستشوی فرش فانتزی خود در خانه مصمم هستید باید یک سری نکات خاص را رعایت کنید.

فرش‌های فانتزی به‌خاطر داشتن الیاف مصنوعی در بافت خود بسیار حساس و آسیب‌پذیر هستند. برای شستشوی این مدل فرش در خانه باید به مواد شوینده، درجه گرمای آب و شیوه خشک‌کردن آن دقت کنید.

اولین قدم برای شستشوی فرش ماشینی، یافتن مکانی تمیز، خلوت و مسطح است.

پس از پهن‌کردن فرش نوبت به خارج‌کردن گردوخاک از لایه‌های سطحی فرش می‌رسد. برای این کار باید از جاروبرقی با مکش بالا استفاده کنید.

پس از آن باید لکه‌گیری انجام دهید. لکه‌های سخت ایجادشده بر سطح فرش معمولا با شستشوی ساده از بین نمی‌روند. برای این کار باید از محلول لکه‌بر استفاده کرد. در صورتی که محلول لکه‌بر در دسترس شما نیست می‌توانید از ترکیب نمک، جوش‌شیرین و سرکه استفاده کنید. ترکیب حاصل را ۳۰ دقیقه قبل از شروع شستشو و با کمک اسفنج نرم و ملایم بر روی قسمت‌های لک‌شده بکشید و سپس شستشوی کلی را انجام دهید.  

جوش‌شیرین یک ماده قوی برای خنثی‌کردن بوی بد و نامطبوع به شمار می‌رود که در شستشوی خانگی انواع فرش کاربرد فراوانی دارد. سهولت دسترسی و استفاده، قیمت مناسب و سازگاری آن با محیط‌زیست از جمله مزیت‌های جوش‌شیرین محسوب می‌شود. برای از بین‌بردن بوی نامطبوع فرش کافی است مقداری جوش‌شیرین را به‌صورت یکنواخت بر روی فرش بپاشید و اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت بر روی آن باقی بماند. پس از گذشت این بازه زمانی و با کمک جاروبرقی فرش را تمیز کنید. برای شستشوی عمیق فرش هم می‌توانید از ترکیب جوش‌شیرین و سرکه استفاده کنید. به این‌صورت که ترکیب جوش‌شیرین و سرکه را به کمک اسفنج یا فرچه نرم بر روی فرش بکشید و سپس آبکشی کنید.

گرفتن آب از فرش می‌تواند با استفاده از حوله یا پارچه آبگیر صورت پذیرد. پس از آبگیری کلی باید فرش را در معرض هوای آزاد قرار دهید. توجه کنید که نور مستقیم خورشید و گرمای زیاد می‌تواند رنگ‌ولعاب فرش را از بین ببرد و باعث پوسیدگی آن شود. 

استفاده شامپو فرش برای قالیشویی در خانه

یکی دیگر از راه‌های شستشوی فرش در خانه، استفاده از شامپو فرش‌های موجود در بازار است. استفاده از شوینده‌های شیمیایی می‌تواند به بافت فرش آسیب بزند و طول عمر آن را کاهش دهد. به همین خاطر استفاده از شامپوهای مخصوص فرش با ph مناسب گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. دستورالعمل استفاده از این محصولات معمولا بر روی برچسب آن نوشته شده است. شما باید با توجه به جنس فرش خود، میزان مناسبی از شامپو را در مقدار مشخصی آب حل کنید و پس از کف‌کردن با کمک اسفنج بر روی فرش بکشید.

قالیشویی با بخارشوی

شستشوی فرش با استفاده از بخارشوی یک روش ساده و کارآمد است که به‌سادگی در خانه انجام می‌شود. بخارشو، لکه‌های ایجادشده بر سطح فرش را از بین می‌برد و از چروک‌شدن آن جلوگیری می‌کند. باید توجه داشته‌باشید که قبل از بخارشوی، فرش را جاروبرقی بکشید و آلودگی‌های سطحی آن را خارج کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093608*****
[نمایش اطلاعات]